IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Може би ще са автономни, споделени, електрически. На никой няма да му пука, кой, къде и за колко време ги зарежда. Важното е винаги да са на линия и да знаят дали могат да те закарат дотам, докъдето искаш да стигнеш, на прилична цена. Нищо чудно да приличат на нещо между инвалидна количка и телефонна кабина от 80-те, но все пак достатъчно големи за да влезеш в тях с бирено коремче и с малко багаж. Нали не е задължително да приличат на сегашните автомобили. Сега се сещам, че автомобилите с ДВГ в началото са приличали на конски каляски....известно време. Ще можеш да си ги отключиш с безконтактната карта без дори да я вадиш от портфейла, сядаш си в нея, поставяш си кафето в поставката и докато топнеш задник у седалката, онова ще те те пита - За къде да карам копеле? - Тръгвай, имам малко да побраузвам.
    Щото в тази кола, освен поставка за кафе, екран с отворен браузър и 2-3 изпити кенчета от бира търкалящи се по пода едва ли ще има други неща.
    За лев и седемдесет - толкова.
    Тия калинки няма да имат регистрационни номера. Ще имат ай-пи адреси. И ще се разбират на пътя неочаквано добре. Е стига да не се омешат с класическите коли управляни от майстори на дрифта, каки - вундеркинди - управляващи с едната ръка, с другата полагащи червило, с третата ръка - пиещи шейк, докато с четвъртата браузват фейса а също и със стари, много стари хора, които ги боли врата при усилието да погледнат в огледалото за обратно виждане. Обаче няма. Вероятно "старите" автомобили ще са по линията на околовръстното в огромни паркове, барабар със сервизите и гумаджийниците и пунктовете за технически преглед. От там ще си ги вземаме и ще ходим на село и по курортите, докато един ден си я занесем на село, в двора за постоянно.
    Щото по околовръстното ще се появят яки оферти. Примерно Порше Панамера за 500 долареско на седмица, ...или 100 за ден.
    Мисля, че ако излизам 10 - 15 уикенда в годината от града - ще пробвам всички яки автомобили, без да повтарям марка и модел първите 10 години.
    Не мога да се сетя за причина да притежавам автомобил в тази примерна фантазия.

    Коментар


    • Първоначално изпратено от redcretin Разгледай мнение

      Леко влево - в немечко ВСЯКА къща ПО СТАНДАРТ има и трифазен ток.

      ...това си е опасно, ама пък немците са хора на реда... Как ли ще е тук с трифазният - с 380 волта, то и монофазният от 220 волта не е без значение, ако отчитаме и големината на променливия /!/ ток...


      А в блоковете как ще е? Ще може ли например живеещ на 20-я етаж да зарежда? То ще падне едно извеждане надолу...., па кой беше моят контакт и защо зареждаш от мен!... Е, то в Германия няма хората да се лъжат като у нас, където таксата на входовете е проблем..., или в асансьора са откраднали крушките..., или пък някой се включил към стълбищното осветление.. Значи - нови поводи за "мистър мениджър" - ли беше?...

      Язък! Тъкмо мислех да прескоча на другия фронт - да подкрепям тезата за ел.мобила...

      То и друго ме разстрои... Тъкмо си мислех, че това, с трифазния - от съображения за сигурност - няма да го правя и......съм седнал на бордюра на станцията за зареждане, та си чакам реда... Броя, броя - и все 10 ги изкарвам контактите за зареждане, а 5 човека чакат преди мен - и си викам: днес ще ми излезе късмета, защото петимата, които зареждат са вече от 5 чАса тук, значи, ако сега е обедно време - къде 22 ще се освободят цели 5 контакта и - о, щастие!!!

      Да, ама - не! Леко ми помръква усмивката, защото шефът на станцията имал 3-ма служители, които били на работа, затова те били с предимство... Оффф, викам си - поне два контакта ще са свободни към 22 часа..., все пак утре тръгвам към морето...

      И, докато си мисля с усмивка за морето - две линейки за бърза помощ вече изместват останалите - не са били дежурни, но трябвало да заредят...

      Шефът на станцията прави списък на чакащите, но постави отгоре другите трима свои служители, които ще дойдат нощна смяна, както и сутрешните трима.... Оказва се, че и той ще зарежда, а преди малко се обадила и жена му, а сестра му пък настоявала да зареди, ама само за 3-4 /до 5/ часа, защото я чакали в една банка в края на работния ден... В тоя момент мина един министър /тия нямат ли си в гаражите на министерството контакти за зареждане???/, но и той бързал за среща с някаква делегация..., та седна до мен, на бордюра, за да ми сподели проблемите си... Заплака! Честен кръст! Потискала го работата в министерството и обстановката..., а гаражът бил като зандан /с неговата клаустрофобия!/..., ама сам си карал служебната кола, защото имал страх от шофьори, откакто... Изключих и не чух края на риданията му...

      На едно от устройствата гнездата нещо се прецакаха, та шефът завъртя на поддръжката... За 15 минути дойдоха 2 момчета. Защо дойдоха всеки с автомобил - първоначално не зацепих..., ама скоро ми светна: и те ще зареждат, защото щели да пътуват... Повредата се оказа лека, но те пък не взели един инструмент - как му беше името - да де - май беше товарна вилка, ама може и друг да е бил - с някакво съпротивление...... Звъннаха на свой колега - и чудно - той се отзова за броени минути... Разбираемо е, също трябвало да зареди...

      Абе, тия си правят с мен бъзик! Направих си сметка, че /с известен резерв/ утре по обяд може би ще ми се отвори парашута. Значи: ще въртя в хотела, за да си отменя резервацията, защото не ми се тръгва през нощта - около 22 часа...

      И тогава ми просветна! Как не съм се сетил до сега! С тоя нов автомобил... Имам двама фирмаджии - приятели, в халетата на които има трифазен ток. Морето е спасено! Какво доживяхме... Е, хайде де - нали винаги сме били за екологията!

      Коментар


      • Първоначално изпратено от mathematician Разгледай мнение

        И накрая копирано от друг форум, от човек който засегна аспектите на инфраструктурата.

        Ако включиш колата в нормалната мрежа се зарежда за 8-10-12 часа. Ако искаш бързо зареждане - трифазен ток. Само дето мрежата в градските квартали не е направена да издържа такова натоварване. Може да изградиш няколко станции. Но ако над 20-30% искат станции за бързо зареждане на трифазен ток - тогава трябва подмяна на цялата енергийна инфраструктура - кабели, трафопостове, етц.

        Проблемите все още са повече от решенията не са лесни и не е ясно дали и кога ще се случат. Ако правителствата решат да спрат субсидиите - не е ясно дали няма цялата идея да оттече в канала.
        Леко влево - в немечко ВСЯКА къща ПО СТАНДАРТ има и трифазен ток.

        Коментар


        • Първоначално изпратено от dddd Разгледай мнение
          Безименен, когато човек разсъждава в аритметична прогресия един процент пазарен дял е нищо и трябва да мине около 99 пъти повече време за да стигнеш близо сто процента. Обаче когато мислиш в геометрична прогресия осъзнаваш, че достигайки един процент проникване долу горе си свършил половината работа. Остават ти само седем удвоявания и си на сто процента. Освен това повечето нови технологии имат учудващото свойство да се удвояват на относително равен интервал от време. Може да се каже, че през 2008-2011 бях силно повлиян от идеите на Рей Курцвейл за прогнозиране на технологични промени. Доста са интересни. Дават на пръв поглед скандални изводи и рядко се дънят. Ясно е, че има обширни раьони където проникването на нови ел автомобили ще се забави с десетилетия заради липсата на инфраструктура. В обширни части на Африка, централна Азия и Русия ДВГ ще бъде без алтернатива и десетилетие след като цивилизования свят мине на елетроавтомобили. Там и сега няма. Африка са 42 автомобила на хиляда човека а Пакистан само 16. Това слабо променя общата картина.
          Прогнозите са затова, за да не се сбъдват, колкото и да си пишат разни писатели.

          Това за удвояването на новите технологии е валидно за част от тях. А не за всички.

          Примерно мощта на процесорите и производителността на телефоните се удвоява - това е факт. Но какво то това освен да ти показват шарени анимации.

          Дисково пространство и обема данни се увеличават, но скоростта на Интернет не се увеличава пропорционално. Все още най-бързия начин да пратиш много данни е да ползваш DHL. Не случайно Амазон наскоро пуснаха услуга - камион със сървъри с много дискове обикаля да ти събира данните, които искаш да ги качиш в облака на Амазон.

          През 1971 година САЩ (а и целия развит Свят) обява война на болестта рак. Почти 50 години (47 год) по-късно няма лек за рак. Милиарди долари налети от тогава до сега. Мощните компютри и новите технологии, които ги има последните години, също не могат да решат този проблем.

          Айфона стана на 10 години. Освен една камара екстри и шарени анимации - нещо друго да се промени спрямо първата версия. Много по-хубави снимки и видео. Но батерията да се промени - тц.

          Проблемът с батериите (не само за телефон и автомобили) е известен от десетилетия. Последните 10 години се наливат огромни пари за прогреса на батериите (щото е ясно, че който направи пробив и го патентова, ще изкара луди кинти). Освен подобрения в съществуващата технология - нищо ново няма. Дори няма х2 (по две увеличение спрямо преди 10 години).

          Истински случай с Тесла - тръгнали на дълъг път с едно зареждане на междинна станция - 20-30 мин не е голям проблем да изчакаш да ти се зареди колата. Всичко звучало добре на теория, докато не стигнали до станцията. Там опашка от коли - ентусиасти като тях тръгнали и те на екскурзия. Нямаш избори, чакаш. И така ти отиват 4-5 часа джобен тенис на пътя вместо да си вършиш работата. Нито може да се върнеш, нито може да продължиш. Нито може да вземеш една туба бензин и да я сипеш в резервоара. Нито може да се включиш в нормалната мрежа (всъщност можеш да се включиш в нормалната мрежа - но поне 6-8 часа трябва да чакаш).


          И накрая копирано от друг форум, от човек който засегна аспектите на инфраструктурата.

          Ако включиш колата в нормалната мрежа се зарежда за 8-10-12 часа. Ако искаш бързо зареждане - трифазен ток. Само дето мрежата в градските квартали не е направена да издържа такова натоварване. Може да изградиш няколко станции. Но ако над 20-30% искат станции за бързо зареждане на трифазен ток - тогава трябва подмяна на цялата енергийна инфраструктура - кабели, трафопостове, етц.

          Проблемите все още са повече от решенията не са лесни и не е ясно дали и кога ще се случат. Ако правителствата решат да спрат субсидиите - не е ясно дали няма цялата идея да оттече в канала.

          Коментар


          • Първоначално изпратено от d333 Разгледай мнение
            Оловния акумулатор е измислен преди 100 години. Защо цената му не е 5 лева вече, а си е все така едно и също скъп - 200 лева за някакви няма 0.5 KW/h. Защо е така, а?... Да питам любителите на светлото бъдеще...
            Ами много просто, защото в него има едни кила олово. То все така си се копае от мини, после комбинати за преработка на рудата и т.н.
            Същата работа и с лития.... не е като водата да се гребе с кофи. Трябва да се копа. Затова тази технология няма как да поевтинее драстично.

            Да, ето един съществен факт! Сега колегата ще включи елементи от геометричната прогресия и ще останеш като ударен с мокър парцал... )) /ми - носи си последствията!/

            Коментар


            • Оловния акумулатор е измислен преди 100 години. Защо цената му не е 5 лева вече, а си е все така едно и също скъп - 200 лева за някакви няма 0.5 KWh. Защо е така, а?... Да питам любителите на светлото бъдеще...
              Ами много просто, защото в него има едни кила олово. То все така си се копае от мини, после комбинати за преработка на рудата и т.н.
              Същата работа и с лития.... не е като водата да се гребе с кофи. Трябва да се копа. Затова тази технология няма как да поевтинее драстично.
              Last edited by d333; 17.10.2017, 00:24.

              Коментар


              • Първоначално изпратено от dddd Разгледай мнение
                Безименен, когато човек разсъждава в аритметична прогресия един процент пазарен дял е нищо и трябва да мине около 99 пъти повече време за да стигнеш близо сто процента. Обаче когато мислиш в геометрична прогресия осъзнаваш, че достигайки един процент проникване долу горе си свършил половината работа. Остават ти само седем удвоявания и си на сто процента. Освен това повечето нови технологии имат учудващото свойство да се удвояват на относително равен интервал от време. Може да се каже, че през 2008-2011 бях силно повлиян от идеите на Рей Курцвейл за прогнозиране на технологични промени. Доста са интересни. Дават на пръв поглед скандални изводи и рядко се дънят. Ясно е, че има обширни раьони където проникването на нови ел автомобили ще се забави с десетилетия заради липсата на инфраструктура. В обширни части на Африка, централна Азия и Русия ДВГ ще бъде без алтернатива и десетилетие след като цивилизования свят мине на елетроавтомобили. Там и сега няма. Африка са 42 автомобила на хиляда човека а Пакистан само 16. Това слабо променя общата картина.

                Нещата, с аритметичната и геометричната прогресия вече ги чухме. Нещо щяло да расте в геометрична прогресия...

                Е, а дано, де, ама как например ти определяш стойността на вторият член на тая геометрична прогресия, както и стъпката на нарастване на следващите? Ползваш ли експоненциален закон и какви фактори включваш в него? Хистограмите ти на разпределение - на някакви опитни данни ли почиват и имаш ли изобщо някакъв експеримент за някакъв период от време - или така - просто си се събудил в час по математичен анализ и си чул за геометрична прогресия - и реши да ни вземеш акъла тукАНКА НА???...

                Па, хайде стига с тия ПРАЗНИ ПРИКАЗКИ, които са ВЪН ОТ ТЕМАТА, де!

                Защо ни повтаряш отново за прогресиите? С тях можеш да стряскаш някое дете в детската градина или пък - да плашиш гаргите. Хайде, малко по-сериозно, моля! Опитай да ми отговориш на въпросите, за да повярвам, че можеш да използваш на практика Регресионен анализ, иначе - има ли смисъл да бръщолевиш несвързани с практиката неща?

                Коментар


                • Извинявам се за наивния въпрос, но какъв данък ще замести акцизите върху горивата? Да се обложи суперскъпия ВЕИ ток с подобен на сегашния акциз изглежда невероятно. Повишаване на ДДС, или?

                  Коментар


                  • Безименен, когато човек разсъждава в аритметична прогресия един процент пазарен дял е нищо и трябва да мине около 99 пъти повече време за да стигнеш близо сто процента. Обаче когато мислиш в геометрична прогресия осъзнаваш, че достигайки един процент проникване долу горе си свършил половината работа. Остават ти само седем удвоявания и си на сто процента. Освен това повечето нови технологии имат учудващото свойство да се удвояват на относително равен интервал от време. Може да се каже, че през 2008-2011 бях силно повлиян от идеите на Рей Курцвейл за прогнозиране на технологични промени. Доста са интересни. Дават на пръв поглед скандални изводи и рядко се дънят. Ясно е, че има обширни раьони където проникването на нови ел автомобили ще се забави с десетилетия заради липсата на инфраструктура. В обширни части на Африка, централна Азия и Русия ДВГ ще бъде без алтернатива и десетилетие след като цивилизования свят мине на елетроавтомобили. Там и сега няма. Африка са 42 автомобила на хиляда човека а Пакистан само 16. Това слабо променя общата картина.

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от dddd Разгледай мнение
                      Гледате доста повърхностно като правите анализите си и изводите за бъдещето от гледна точка на текущото състояние. Електроавтомобилите се движат като проникване сред потребителите по същият начин както GSM и интернет. В момента в развитият свят около един процент от колите са електрички. Това е страшно много защото остават само седем удвоявания за да стигнеш до близо сто процента. Освен това доста примитивно приемате, че цената на един киловат батерия ще остане постоянна на тези нива. Това е отново грешен модел. Със всяко удвояване на производството цената на батериите пада с определен процент. Така цената на електроавтомобилите ще пада непрекъснато а новото производство ще расте непрекъснато в геометрична а не аритметична прогресия. Отделно падащата цена на електричеството от ВЕИ ще подпомогне ел. автомобилите. Единственото нещо, което може на този етап да забави процеса на проникването им се срив на цената на петрола. Но това пак ще е временно. Не на подледно място електроавтомобили, ВЕИ и хоум сторидж на електричество трябва да се разглеждат в цялост а не като отделни технологии. Напредъка на всяка една подпомага другите и създава търсене. Грубите сметки сочат, че след 2020 година никой не може да се опре на съчетанието на ВЕИ, ел.автомобили и хоум сторидж. Процеса ще е лавинообразен и някак си ще бъде неочакван за всички. В общи линии в рамките на десетилетие каквито и субдидии да има за петрола и въглищата няма как да оцелеят.
                      Много ми хареса поста ти. Само дето залагаш на някакъв компютърен модел, дето цената на елмобилите щяла да пада в геометрична прогресия..... Това Господ ли ти го нашепна?
                      И за цената на тока от ВЕИ. Сега ВЕИ са СУБСИДИРАНИ и изобщо не са конкурентоспособни на свободния пазар в Европа. Изключвам някои региони с повече вятърна или водна енергия.
                      И аз съм за напредъка, ама предвид ЕГНто ми, едва ли ще доживея масовата употреба на електромобили.
                      Не спори с идиот! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

                      Коментар


                      • Направила ми е впечатление една тенденция: повече от опонентите ми говорят за производства, за които смятат, че поставят началото си точно ОТ ДНЕС!

                        Правя някаква далечна аналогия с пиленцето, което днес се е излюпило и тръгва да открива света. То се самоопределя като откривател.

                        Топлата вода, колелото... Някои все още не са ги открили.

                        В тоя дух, без да засягам никого, ще напомня, че водещите автомобилостроители работят върху електромобила повече от половин век... За някои обаче - те са почнали от вчера... Разбираемо е да пропускаме нещата, на които не сме били съвременници, но не е разбираемо, защо не четем, а изсмукваме нещата единствено от нета, в който има една информация..., но много повече - няма такава, което пък ни дава правото да мислим, че сме първооткриватели на тенденция.

                        Как именно работят компаниите в тая посока? Успоредно с основното производство, от което заделят МИЛИОНИ? Вече писах за това и няма да се повтарям. Над половин век! Милиони! Водещи специалисти и техници!

                        И сега - виждате ли - идва един новоизлюпен - и почва да прави съпоставка на електромобил - с мобилен телефон...

                        Да, електромобилът си има достатъчно електроника, която струва, не по-малко от батерията му. Бумът в тази посока е вече налице. Натам говорим за редки метали, материали и технологии, които са - както трудоемки, така и достатъчно скъпи... , но някой опонира, как те - защото ще бъдели включени в масово производство - и ето на - фокус-мокус - изведнъж стават евтини...

                        Ще станат евтини, когато задължиш някого да си ги купи. Това е невъзможно, дори да се изживяваш като диктатор, но все пак да припомнЯ: живеем в различни времена от диктатурите.

                        Много по-трудно се разбира другият разход - за зарядните станции и за времето за зареждане на подобна батерия. Инвестициите там биха били от порядъка на производствените разходи на батерията... Нека са начални, нека са еднократни. Те оскъпяват двойно разходите ни за новата играчка...

                        Значи - колко ще бъдат крайните разходи, които включват: нов автомобил, с нова батерия, с нови зареждащи устройства с трифазен ток, с нови сервизи за поддържане и квалифицирани механици, с пунктове за приемане на токсичните стари, но и за закупуване на нови батерии /не че хората ще скочат да купуват, но пък, ако знаят, колко ще им струва батерията - доста хора ще останат като ударени с мокър парцал..., а ти иди и им обяснявай за ВЕИ и за мобилни телефони, защото - каква я мислехме, а тя - каква стана!!! ......... и като капак на всичко - след тия разходи - и дотирани за сметка на данъкоплатеца производства, като вероятно ПОНЕ 2/3 от засегнатите няма да могат да си позволят да си купят електромобил... Ама, какво говоря - много по-малко ще са купилите и това на фона на произвадства, които трябва да се харчат като топъл хляб...

                        От друга страна - виждаме "възможностите" на електромобилите - 100 коня - за 33 000€ + ОЩЕ ТОЛКОВА /за горните разходи/ + дотации! Това - за 100 коня??? Някой ще опонира, че нещата са в развитие. Това е от повече от половин век, уважаеми новоизлюпени! НЕ мобилните, па НЕ и нетът..., а за ел.мобилът си говорим тук! Па, яхвайте мобилния и тръгвайте към Варна /например/ - защо ви е електромобил за 33 000 € +++ разходи - и то САМО със 100 коня???

                        Да, в автосалоните има и НАД 5 пъти по-скъпи и супер-мощни, но те не са алтернатива, а са единствено реклама за дадена марка и модел. Не съм срещу рекламата. Умните я правят достатъчно рано. Сега е точно времето за това. След 50 години /дай Боже/ - ще гледаме с умиление на тия автомобили...

                        Стигнах отново до извода: всяко производство, за да върви - трябва да бъде финансирано. Дотирането не е достатъчно в никакъв случай, но ще бъде заблуждаваща реклама. Повече от разходите ще се скрият или ще се премълчат... Ще има и фалити!!! Да говорим за ПОДМЯНА на всички ДВГ с електромобили - и да поставяме срок за това??? Хайде, помислете реалистично. Това не е чиста електроника, нито пък телефон.

                        На мен ми е все тая. Поздрави и чао на темата от мен. Не че няма какво да се пише, но... Благодаря за това, че някои прочетоха и моите мнения.


                        Коментар


                        • Това на соц.Европата глупостите край нямат. В България в която няма джан-джун произвоство въздуха в градовете зимата е мръсен като в трюма на параход. Уж сме по еко пък сме мръсни като...и ставаме все по мръсни.
                          D.Y.F-091066

                          Коментар


                          • Grosss - 2020 ще свършат маратонките в контейнерите и горите ще бъдат изсечени вече ли и няма да има дърва за камините с водни ризи които горят дървата в камери с ниска температура и ги изпушват и пушат като замаяни ?
                            D.Y.F-091066

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                              Grosss - докато ти вдигнат цената на батерията да небето и транспорта пак ти излиза много скъп. Трябва тяхнология която да е достъпна - всеядна и най важното да може да се прави в работилница а не във фабрика. Чак тогава хората ще живнат, а всичко друго е мизерия с стрес.
                              Това със смяната на колите е част от Парижкото споразумение за климата от 2015г и искаме или не искаме ще се случи.Миналата
                              зима някай беше пуснал тема да се премахнат печките на твърдо гориво и това ще се случи.Според това споразумение до 2020г
                              се изразходват наличните горива и след това ги спират.

                              Коментар


                              • Гледате доста повърхностно като правите анализите си и изводите за бъдещето от гледна точка на текущото състояние. Електроавтомобилите се движат като проникване сред потребителите по същият начин както GSM и интернет. В момента в развитият свят около един процент от колите са електрички. Това е страшно много защото остават само седем удвоявания за да стигнеш до близо сто процента. Освен това доста примитивно приемате, че цената на един киловат батерия ще остане постоянна на тези нива. Това е отново грешен модел. Със всяко удвояване на производството цената на батериите пада с определен процент. Така цената на електроавтомобилите ще пада непрекъснато а новото производство ще расте непрекъснато в геометрична а не аритметична прогресия. Отделно падащата цена на електричеството от ВЕИ ще подпомогне ел. автомобилите. Единственото нещо, което може на този етап да забави процеса на проникването им се срив на цената на петрола. Но това пак ще е временно. Не на подледно място електроавтомобили, ВЕИ и хоум сторидж на електричество трябва да се разглеждат в цялост а не като отделни технологии. Напредъка на всяка една подпомага другите и създава търсене. Грубите сметки сочат, че след 2020 година никой не може да се опре на съчетанието на ВЕИ, ел.автомобили и хоум сторидж. Процеса ще е лавинообразен и някак си ще бъде неочакван за всички. В общи линии в рамките на десетилетие каквито и субдидии да има за петрола и въглищата няма как да оцелеят.

                                Коментар

                                Working...
                                X