IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • vanio tanov, вчера ми дойде на ум че ако има нагревателчета които са направени така че да загряват до точно определени градуси е най доброто там да направя нещо, иначе трябва датчик за температурат, като я достигне да се изключи. Потърсих в интернет, китайците са направили такива нагреватерчета и даже ги продават по 2 лв..
    D.Y.F-091066

    Коментар


    • Първоначално изпратено от vanio tanov Разгледай мнение

      Те, китайците, какво ли не са направили, от пиле мляко само.
      И такова имат.

      Коментар


      • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
        Сега ще купува от китайците батерии, направили са по бързо зареждаща се.. и е пусната в производство.
        Те, китайците, какво ли не са направили, от пиле мляко само.

        Коментар


        • Сега ще купува от китайците батерии, направили са по бързо зареждаща се.. и е пусната в производство.
          D.Y.F-091066

          Коментар


          • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
            Pyramid, цените страдат от некадърна конструкция, като ползваш 50 волта батерия защо поне да не ги направиш клетките в една кутия, на тези каква им е идеята, не може да сменяш отделни клетки в батериите и без това - слагаш нова, тя не иска да работи със старите и батерията не може да се балансира..Какъв е смисъла ? Но тази екстра с отделните клетки се плаща и тежат повече на всичко отгоре.
            Факт. Изобщо, по лош път вървят но, понеже напред е южноафриканският Мъск и те си мислят че, това е Пътят. Стаден инстинкт.

            Коментар


            • Без стабилен източник на ток и зарядни станции направени по друг начин за електробилите масово просто забравете. Производителите казват - ако ги правим ще касираме загуби и ще фалираме. Няма къде да се зареждат, няма ток с който да се зареждат масово и те смятат че просто хората ше трябва да се оккажат от личен транспорт, ако им предлагат електромобили. Тока трябва да се произвежда от централи, зарядните станции трябва да работят направо с прав ток, инверторите им са тежък случай - много скъпи, постоянна подръжка за която няма пари ако е с обществени средства. Тока в мрежата може да 12 цента, но този на колонката не може да бъде 12 цента. Автомобилите с двг вкарват пари в бюджетите на държавите, в хазната..електромобилите изкарват парите от хазната. Държавите трябва да се издържат, това означава повишаване на данъците и така.
              D.Y.F-091066

              Коментар


              • Pyramid, цените страдат от некадърна конструкция, като ползваш 50 волта батерия защо поне да не ги направиш клетките в една кутия, на тези каква им е идеята, не може да сменяш отделни клетки в батериите и без това - слагаш нова, тя не иска да работи със старите и батерията не може да се балансира..Какъв е смисъла ? Но тази екстра с отделните клетки се плаща и тежат повече на всичко отгоре.
                D.Y.F-091066

                Коментар


                • bota156, има един икономист, той сам си направи 350 кг електричка, развива 100 км в час, с 5 киловатчаса батерии NCM - 20кг. само. 5 киловатчаса може да ги зареждаш за 2 часа от контакта, харчи 2 киловатчаса за 100км. Два електромотора по 4 киловатчаса без редуктори не на колелата, предават въртящия момент чрез полуоски стандартни, електромоторите на сухичко и да не се цапат. Инженерите дето ги мислят тези електрички малко са зле, при положение че има отработена конструкция от ДВГ колите и два мотора отпадат и редуктори и диференциали. А как може да се направи двустепенен редуктор който да е магнитен вътре в самите електромотори, без триещи се части въобще не говорим и ще харчи 1.2 да кажем в града. Защото за извънграда по добро от двг няма, докато не се направят станции с водород ниско налягане назвъкани навсякъде и не с тези горивни клетки с протонообменни мембрани които страдат от лоу кондюктивити
                  D.Y.F-091066

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от bota156 Разгледай мнение

                    30 000 са изключително много само за ГРАДСКО/селско каране. Това са 100км всеки божи ден. ПЪЛЕН АБСУРД. Трябва да си куриер или бакшиш.
                    А 30 000лв по висока цена на електричката? Нея с кво ще я избиваш ...
                    Абе това е като соларките - не ти ли ги плати някой НЯМА ИЗБИВАНЕ.
                    Става само с евтина китайска градска количка.
                    като ей това китайско кайенче за $3к или ако България махне мита бля бля да дойде 10к ЛЕВА тука.
                    https://www.alibaba.com/product-deta...18b05015Fe6E3B
                    Да си кажем Истината: Цените са раздути по търговски съображения, не по технически. Тройно и даже петорно, с цел печалба. Поскъпването, което се е задало обаче, по линия на енергията, е страховито. А, на малка България, вече го смятахме, два гигавата ядрени, трудно ще и стигнат само батерии да зареждаме.

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                      На централите на въглища може да им се промени технологията и да се вдигне ефективноста два пъти. Трябва да се подлага горивото на газификация, след което да се очиства от сяра и други примеси, както и твърди частици, след това то се изгаря в газови турбини с парен цикъл, защото на изхода на турбините температурата е 350 - 400 градуса, а с нея може да се произвежда пара и да се развърта и парна турбина. Ефективноста на газовата е 55%, плюс още 15% от парата и ще имат двойна ефективност машините. В Япония са работили по тази технология, просто трябва да се инвестира в нея. Не виждам защо в България трябва да се използват други начини за добив на ток след като единственото което имаме е въглища и то сериозни запаси. На газификация подлежат и боклуците, няма никакъв проблем за производство на ток. Същото нещо и с електромобилите. Ако имаш тока и тези които имат условия да ги зареждат през ноща е удачна възможност за призвижване. Една Тесла 3, ако не я натискаш да развива висока скорост харчи 12 киловатчаса ток на 100км. По 40ст. да е тока - 4.80 - 5лв за 100км. и ще върви с въглища, иначе е невъзможно автомобил да се движи с въглища и това е постижение. Реалната цена на километър включва и цената на батерията, оптимално е батерия да направи всичките си цикли на заряд и разряд за 10, колкото е найния химически живот. Ако е батерия за 30 хиляди лева, за 10 години тя струва по 3 хиляди на година и ако се изминават 30 хиляди километра на година с нея - 10лв за 100км. пробег, т.е. цената ще бъде 15лв за 100км. път. Тези за които е удачно да карат на ток коли и да си ги зареждат бавно в къщи, ще минат на електромобили.
                      30 000 са изключително много само за ГРАДСКО/селско каране. Това са 100км всеки божи ден. ПЪЛЕН АБСУРД. Трябва да си куриер или бакшиш.
                      А 30 000лв по висока цена на електричката? Нея с кво ще я избиваш ...
                      Абе това е като соларките - не ти ли ги плати някой НЯМА ИЗБИВАНЕ.
                      Става само с евтина китайска градска количка.
                      като ей това китайско кайенче за $3к или ако България махне мита бля бля да дойде 10к ЛЕВА тука.
                      https://www.alibaba.com/product-deta...18b05015Fe6E3B
                      Нямам доверие в НИЩО и НИКОЙ

                      Коментар


                      • На централите на въглища може да им се промени технологията и да се вдигне ефективноста два пъти. Трябва да се подлага горивото на газификация, след което да се очиства от сяра и други примеси, както и твърди частици, след това то се изгаря в газови турбини с парен цикъл, защото на изхода на турбините температурата е 350 - 400 градуса, а с нея може да се произвежда пара и да се развърта и парна турбина. Ефективноста на газовата е 55%, плюс още 15% от парата и ще имат двойна ефективност машините. В Япония са работили по тази технология, просто трябва да се инвестира в нея. Не виждам защо в България трябва да се използват други начини за добив на ток след като единственото което имаме е въглища и то сериозни запаси. На газификация подлежат и боклуците, няма никакъв проблем за производство на ток. Същото нещо и с електромобилите. Ако имаш тока и тези които имат условия да ги зареждат през ноща е удачна възможност за призвижване. Една Тесла 3, ако не я натискаш да развива висока скорост харчи 12 киловатчаса ток на 100км. По 40ст. да е тока - 4.80 - 5лв за 100км. и ще върви с въглища, иначе е невъзможно автомобил да се движи с въглища и това е постижение. Реалната цена на километър включва и цената на батерията, оптимално е батерия да направи всичките си цикли на заряд и разряд за 10, колкото е найния химически живот. Ако е батерия за 30 хиляди лева, за 10 години тя струва по 3 хиляди на година и ако се изминават 30 хиляди километра на година с нея - 10лв за 100км. пробег, т.е. цената ще бъде 15лв за 100км. път. Тези за които е удачно да карат на ток коли и да си ги зареждат бавно в къщи, ще минат на електромобили.
                        D.Y.F-091066

                        Коментар


                        • Връщането на въглерода обратно в атмосферата удължава живота на биосферата - спасително е за планетата, трябва да се стимулира и всички залежи които е възможно да се извлекат - проекта ломски лигнити да се възроди.

                          Коментар


                          • Електромобилите отпадат, всички автомобилни компании ги махат от производствените си програми, изграждането на мрежи от зарядни станции ще струва много повече отколкото се е предполагало. В Япония демонтират зарядни станции поради скъпата им подръжка, Тойота, Хонда..всички си съкращават програмите за електромобили - много скъпо и ако се махнат субсидиите цените ще излетят, а те няма как да са вечни защото от петролните горива правитествата получават приходи в хазната, за електромобилите дават, но не могат да ускорят процеса защото такива пари няма налични а цялостната електрификация ще е много скъпа и невъзможна. Компаниите мислят за автомобили с двг, които ще са с 3 пъти по ниски емисии, това им изглежда по реалистично. Те казват - ако намалим емисиите 3 пъти, автомобилите с ДВГ ще са отговорни за едва 6 % от емитирания въглероден диоксид.
                            D.Y.F-091066

                            Коментар


                            • https://www.revr.tech/, електродвигатели които се монтират много лесно на спирачните дискове под колелата, и щяло да става много бързо преустройството на ДВГ кола в електромобил..Това по лесно от конверсия на пропанбутан.
                              D.Y.F-091066

                              Коментар


                              • Фолксваген в Китай пускат ID3 по 16 000 долара, нямали продажби и закъсват. Китайците казват че електрическите коли се произвеждат лесно и би трябвало да са много евтини. Фолксваген смята да избута всички от пазара за електромобили, ще ги произвеждат в Китай защото иначе им носят огромни загуби, а дългът им вече е 197 милиарда евро. Китайците за да карат електромобили ще пафкат яко въглища в централите си...чакайте СО2 да намалее от електронедоразумения. Електромобилите носят на производителите огромни загуби !
                                Причината е в батериите с ниска енергийна плътност - много материали има в тях и са реално скъпи.
                                Last edited by supertrader; 17.10.2023, 17:23.
                                D.Y.F-091066

                                Коментар

                                Working...
                                X