IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Абе гледам, тук сте все разбирачи и обръщате голямо внимание на батерии, време на зареждане, мощност/кг тегло и т.н. - все важни характеристики на електромобилите. Защо някой не спомене нещо и за високомоментните двигатели - какви материали са необходими, къде ги има по Земята, колко са ... и т.н.?

    Коментар


    • Първоначално изпратено от Innocent Разгледай мнение
      В Mitsubishi вярват в достъпните коли на ток

      Решаващ ще е спадът на цените на батериите ...

      „Основният фактор за промяна в цената на електромобилите са батериите", заяви Сакуяма, а батериите поевтиняват изключително бързо, така че в близко бъдеще цените на електромобилите ще могат да се сравняват с тези на конвенционалните автомобили, дори ще са и по-евтини от тях.

      „Защото един ден ще е по-евтино да се произвеждат батерии за електромобили, отколкото двигатели за бензинови или дизелови коли. Но това няма да се случи съвсем скоро.”

      http://www.investor.bg/novini/444/a/...na-tok-248523/

      В интерес на истината, този японец го уважавам заради смелостта да каже на публиката нещо за сроковете. Е, не е казал много в последното изречение, но и което е казал е съществено. Всъщност, той само е ЗАГАТНАЛ ИСТИНАТА - за хората, които мислят непредубедено.

      "това няма да се случи съвсем скоро!" - това за мен звучи доста жестоко, но мнозинството ще пропусне да потърси смисъл в казаното...

      Много реалистично последно изречение, за разлика от началото. Изобщо, ако изводът, че "
      батериите поевтиняват изключително бързо" - беше истина, а не е казан, за да замаже очите на широката публика, то нещата днес отиват много на зле. Техниката и водещите компании работят върху батериите /да се повторя/ - над половин век! Това може ли да е повод, за да може някой /пък бил той и японец/ - да каже, че "батериите поевтиняват изключително бързо"?

      Това е за мен чиста демагогия, но пък, кой би го търпял в компанията?

      От друга страна - прав е, че в момента електромобилите са много по-скъпи от своите конкуренти /заради батерията си/, но, видите ли!!! - В БЛИЗКО БЪДЕЩЕ - щели да могат да се сравняват по цена с тях!!! Ахаааа - да не пропусна онова, за което е МНОГО РАНО ДА СЕ ГОВОРИ - "Дори ще станЕЛИ по-евтини" от конвенционалните...

      Е, хайде да видим първо КОГА ще можем да ги сравним - нататък ще е по-лесно /ако не се случи някой нов "ГЕЙТ" - дотогава/...

      И отново неопределеното "един ден" /но кой, след колко десетилетия?/ - та един ден ЩЯЛО така да стане:

      1. Батериите за ел.мобили да бъдат произвеждани - по-евтино от ДВГ... Тук отново се хвърля прах в очите на масите. Защо? Батерията няма как да подкара ел.мобила без наличието на ел.двигател, който черпи ток от тая батерия и създава въртящият момент към двигателните колела!!!
      Значи: комплектът от ел.двигател и батерия - по цена трябва да се сравняват с двигателите с течни горива... Това сравнение е само насочващо, защото тук не е мястото да се прави подробно /насочващо, един вид/.

      2. Сложно е с няколко думи - обяснението, защо най-разпространените ДВГ са наистина по-евтини. Корени се в мощността, която се получава от течните горива, които пък имат /много са учили/ - редица физико-химични свойства, като напр. - долна специфична топлина на изгаряне на горивото, а специфичният разход /някои знаят/ - за топлинните ДВГ се определя опитно и затова е специфичен - защото е отнесен към получената мощност... ДВГ се въртят в едни боксове - огън и жупел наоколо и ако нещо поддаде... Да, така се снемат скоростните характеристики, но и другите... Хайде, стига отвлечени неща за широката публика, защото тя се интересува от съвсем друг въпрос!!!..., та...

      3. Какво става с екологията, свързана с ДВГ с течни горива??? /и се подсмехваМЕ ехидно..., нали така?/...
      Бих казал на тия - ТИХО! Не шумете, за да не ви мине котка път! Аха! Дамммм.
      Защото ел.мобилите именно така трябва да се наложат, нали. Да! Ще почне "масовото" им производство. Да! Батериите им /"изключително бързо"..., "един ден"..., НО НЕ "съвсем скоро" - каквото и да означава това/ - ще се произвеждат масово. МАСОВО! Няма да има толкова покупки на нови ел„мобили, колкото на батерии за тях! Не се съгласявайте с мен! Това е ваше право. Но!

      НО! Кога ще бъде оценена токсичността на материалите за батериите:

      - които се добиват в мините?
      - които се обработват в предприятията, за да се произведе нова батерия?
      - които излизат от предприятието и изминават хиляди километри?
      - които се монтират в нашият еко-автомобил?

      Имаме ли яснота, колко се замърсява природата от това производство? Има ли изобщо база за сравнение с досегашните оловни акумулатори за стартиране на сегашният ДВГ с течно гориво? Наема ли се някой да начертае графика в това отношение? Защо капсуловаха акумулаторните батерии, а не ги оставиха с капачетата на отделните им елементи? Не че парите на електролита не са токсични, нали? - на сярната киселина, разредена с дестилирана вода, за да се получи необходимата плътност..., важен параметър..., та? Това си возим с нас сега и си поемаме рисковете... /ДЕСЕТИЛЕТИЯ/ - има статистически данни - важно!

      Какво ще возЯТ със себе си "един ден" - не се знае! Няма дори опит да се пускат статистически данни в тая посока!

      Ясно е едно: ще се работи много върху батерията, за да се олекоти и, за да стане тя с по-малък обем! За това има материали - те не се срещат така лесно в природата. Не внушавам, че това ще е причина за поскъпване /но не се знае, дали и колко ги има..., както и дали няма новите материали в бъдеще с горните качества за батериите - да се синтезират по изкуствен път и да стане възможна оная фантастика, която писах.../

      Е, няма повод да се притесняваме, нали? Всеки носи телефон у себе си...Дали няма причина да се притесняваме? Бъдещето поне това ще покаже..., дори ел.мобилът да "се закучи" някак, или пък, дори да се появи нов "...ГЕЙТ"

      Хайде да не съм толкова песимистично настроен..., но това си го изсмуках от пръстите, когато прочетох какво ми казва
      Сакуяма...

      п.п. Абе, защо съм останал с впечатлението, че имаше и една друга "....яма", или май пак съм сгрешил двата щата...

      Коментар


      • Първоначално изпратено от Innocent Разгледай мнение

        Според мен водещи фактори за увеличаване на броя на ел. автомобили в световен мащаб при използване на познати до момента технологии ще бъдат: увеличаване на пробега, значително намаляване на времето на зареждане, по-ниски цени на автомобилите и както вече си написал по-ниско теглото на батерията и на автомобила.
        Съгласен съм. Само дето не съм наблегнал на ниското тегло на батерията. Решаващ според мен е капацитетът на батерията, той трябва да нарасне 3-4 пъти при сегашните (приблизително) тегло, обем и цена. Но че в близките 20-30 години електромобилът ще се наложи като масов, в това съм сигурен. На първо време с преференции от държавата, а после ще стане и масов. Така мисля, ама едва ли ще живея още 30 години, че да го видя.
        Не спори с идиот! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

        Коментар


        • Първоначално изпратено от gigow Разгледай мнение

          И аз това казвам, решаващи ще са батериите. Само че не точно цената, ами капацитета при съпоставими цена и тегло. Не може при същата цена да направиш батерия с четворно по-голям капацитет, ако ще нарастне и теглото 4 пъти. Това не е приемливо. Нарастването на теглото, влошава много динамиката на автомобила и по-малко икономичността. Ама ги влошава. Така че цената не е единственият фактор.
          Според мен водещи фактори за увеличаване на броя на ел. автомобили в световен мащаб при използване на познати до момента технологии ще бъдат: увеличаване на пробега, значително намаляване на времето на зареждане, по-ниски цени на автомобилите и както вече си написал по-ниско теглото на батерията и на автомобила.

          Коментар


          • Първоначално изпратено от Innocent Разгледай мнение
            В Mitsubishi вярват в достъпните коли на ток

            Решаващ ще е спадът на цените на батериите ...

            „Основният фактор за промяна в цената на електромобилите са батериите", заяви Сакуяма, а батериите поевтиняват изключително бързо, така че в близко бъдеще цените на електромобилите ще могат да се сравняват с тези на конвенционалните автомобили, дори ще са и по-евтини от тях.

            „Защото един ден ще е по-евтино да се произвеждат батерии за електромобили, отколкото двигатели за бензинови или дизелови коли. Но това няма да се случи съвсем скоро.”

            http://www.investor.bg/novini/444/a/...na-tok-248523/
            И аз това казвам, решаващи ще са батериите. Само че не точно цената, ами капацитета при съпоставими цена и тегло. Не може при същата цена да направиш батерия с четворно по-голям капацитет, ако ще нарастне и теглото 4 пъти. Това не е приемливо. Нарастването на теглото, влошава много динамиката на автомобила и по-малко икономичността. Ама ги влошава. Така че цената не е единственият фактор.
            Не спори с идиот! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

            Коментар


            • В Mitsubishi вярват в достъпните коли на ток

              Решаващ ще е спадът на цените на батериите ...

              „Основният фактор за промяна в цената на електромобилите са батериите", заяви Сакуяма, а батериите поевтиняват изключително бързо, така че в близко бъдеще цените на електромобилите ще могат да се сравняват с тези на конвенционалните автомобили, дори ще са и по-евтини от тях.

              „Защото един ден ще е по-евтино да се произвеждат батерии за електромобили, отколкото двигатели за бензинови или дизелови коли. Но това няма да се случи съвсем скоро.”

              http://www.investor.bg/novini/444/a/...na-tok-248523/

              Коментар


              • безимeн - в електромобилите има електроника която ориентира ситуацията към правилна - оптимална експлоатация. Писах за възможностите на технологията и това което се е появило на пазара и то наистина е два пъти по евтино от това което може да се направи и експлоатационния му срок е два пъти по кратък. Нямат значение възможностите на технологията а да се очаква драстично поевтиняване за сметка на експоатационния срок е напълно оправдано. Практиката го показва особенно при производство което идва от Азия и не от Китай а от Япония дори, а китайците ще се счупят да го правят този номер.
                D.Y.F-091066

                Коментар


                • Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение
                  Трябваше да се мотивира наложеното "оттегляне" на отвергнатото, защото някой е печелел прекалено много, според разбиранията на друг..., но /вероятно/ - не е правел необходимото, за да "му пазят" бизнеса...

                  ... ми, НИЕ да му поставим спирачката, пък да видим, дали ще направи повече продажби! Дали няма да падне на колене? Дали ще помисли да не си плаща пазарното присъствие"? Нека тия 2-3 милиарда, които не ни даде - да ги даде за ново производство... И нека пак не си плаща!

                  Има ли все още такива сценарии в световен план, или отново фантазирам?
                  Не знам... логиката и моята е същата..., ама... мъска се удари в стената вече 2-ри път... ииии стомната... е спукана...

                  Коментар


                  • Трябваше да се мотивира наложеното "оттегляне" на отвергнатото, защото някой е печелел прекалено много, според разбиранията на друг..., но /вероятно/ - не е правел необходимото, за да "му пазят" бизнеса...

                    ... ми, НИЕ да му поставим спирачката, пък да видим, дали ще направи повече продажби! Дали няма да падне на колене? Дали ще помисли да не си плаща пазарното присъствие"? Нека тия 2-3 милиарда, които не ни даде - да ги даде за ново производство... И нека пак не си плаща!

                    Има ли все още такива сценарии в световен план, или отново фантазирам?

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение

                      За себе си, обаче - не мога да отговоря на един въпрос, а именно: защо, над 50 години тая графика не получи публичност, а това се случва ТОЧНО, след "Дизелгейт"?
                      И аз си задавам същия въпроссс.... ?!? )))))))))))))

                      Коментар


                      • С фантазиите си долу...

                        Може да съм предизвикал иронични усмивки...

                        Може да съм предизвикал снизходителни усмивки...

                        За себе си, обаче - не мога да отговоря на един въпрос, а именно: защо, над 50 години тая графика не получи публичност, а това се случва ТОЧНО, след "Дизелгейт"?

                        Нямам отговор на въпроса /си/, но вие имате логичните предположения и сте по-напред в материала от мен...

                        Аз ще мисля за правилният избор на времето за реклама, а вие?

                        Успехи!

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от mathematician Разгледай мнение

                          Затова има средно аритметично - дето работи в този случай.

                          Иначе на графиката се вижда точно това, за което говориш. Има Тесли минали 50 000 км и капацитета на батерията паднал до 85%, има и такива дето капацитета си им стои над 95% нищо че и те са минали 50 000 км. В случая по-скоро говорим за цикли зареждане/разреждане и прочие. Но на осреднените стойности може да се вярва и да се ползват като инфо за потенциални купувачи.


                          Отново ще проявя "прочутият" ми /вече скептицизъм /но не, защото лобирам в полза на конкурента..../

                          Моля да не се придържате към никакви "експериментални" данни, с които най-вече фирмите си правят реклама!

                          Представете си, че графиката е правена от "един" служител, назначен... Както и да е! Той е най-съвестният в компанията.... Днес мисли как да вдигне своя рейтинг пред шефовете... Застанал е /ЗАБЕЛЕЖЕТЕ!/ - над лист с начертано някакво разпределение /теоретично/, което той не схваща - какво точно представлява /като мен!!!/ - по съществоооо.... Да де, ноооо...

                          В стаята му - /отнякъде/ е влязла муха...

                          Нашият, дълбокомислено опрял ръце в слепоочията си - се рее в облаците и мисли, кога ли, аджеба - шефът най-после ще благоволи да му вдигне заплататаааааа....

                          Мухата каца върху графиката... Нашият, инстинктивно насочва към нея химикалката си, но мухата... литва си, животинчето, защото още му се живее на този свяяяяяят...., брех да му се невидеше! Инсект! Не я уцелих!...

                          Но мухата /инатливо/ - каца отново върху познатата ни вече графикааааа... Нашият отново замахва, но не я уцелва... и - бележи нова точкаааа...

                          Борбата е безмилостна! Тя каца, той дупчи по нея! Не му се получава! Дали?

                          Направил е вече стотина удара и също толкова точки, когато в стаята влиза шефа му...

                          Нашият /младок/ се сепва, но не изпуска химикалката от ръцете си....

                          Шефът влиза и с бърз поглед оглежда стаята... На бюрото на служителя /нека да е Джон/ - вижда графика! Веднага на стария спец му "проблясва" мисъл:

                          - Браво, Джон, от утре ти вдигам заплатата с 5 000 €!

                          Вече знаем колко дискусии предизвиква вече /включително тук!/ въпросната графика...

                          Това не е антиреклама! Моля да не се съобразявате с некомпетентното ми /в случая/ мнение. Необходимо е да се уверя в достоверността на експеримента! Другото е... СМЕХ! ))

                          Лично мнение!
                          Last edited by безимeн; 19.10.2017, 14:05.

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от Snipe Разгледай мнение

                            Според мен така написана, статията не казва нищо. Ясно е, че не е 5 цента на киловатчас, ама дали е 5 цента на киловат, 5 евро на киловат, 5 цента на ват, 5 евро на ват или нещо друго, ходи разбери... Като сравних с други източници от тази година, май ще излезе, че вярното е 50 цента на ват.
                            Прав си. И аз не погледнах числата. 50 цента на инсталирана мощност 1 ватпик е по-реалистично. Няма как да е 1000 пъти по-евтино. Глупотевина някаква.
                            Не спори с идиот! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от gigow Разгледай мнение

                              Данните от реалната експлоатация на собствениците не може да бъде меродавно. Може само да бъде ориентировъчно. Във всички случаи ще има субективен фактор. Пък и всеки кара колата си по различен начин. Едно е да караш с 80км/ч и да минеш 350 км с едно зареждане. Със същата батерия, ако караш със 120км/ч ще минеш примерно 250км. Има значение дали караш с отворен прозорец или със затворен.
                              Затова има средно аритметично - дето работи в този случай.

                              Иначе на графиката се вижда точно това, за което говориш. Има Тесли минали 50 000 км и капацитета на батерията паднал до 85%, има и такива дето капацитета си им стои над 95% нищо че и те са минали 50 000 км. В случая по-скоро говорим за цикли зареждане/разреждане и прочие. Но на осреднените стойности може да се вярва и да се ползват като инфо за потенциални купувачи.

                              Коментар


                              • ELON MUSK: OUR LITHIUM ION BATTERIES SHOULD BE CALLED NICKEL-GRAPHITE…

                                http://benchmarkminerals.com/elon-mu...ckel-graphite/

                                Коментар

                                Working...
                                X