gigow - в кубичен метър метан има 3 пъти и нещо повече енергия отколкото в кубичен метър водород. Това няма значение защото водорода прави от метана добро гориво за ДВГ, той е лошо гориво за тези двигатели защото скоростта му на горене е много ниска. Обема на резервоарите ако автомобила е само на чист водород трябва да бъде три пъти и нещо по голям, и това е точно така и не го отричам. Но енергията която се добавя по този начин си е толкова колкото е добавена, като съответно търпи типичните за технологията загуби от не по високия от 25% кпд на двг, от преобразуване на ток във водород и т.н.т. Не говоря за прогнозиране на бъдещето , а какво може в момента да се направи.
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите
Collapse
X
-
Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнениебезимeн - Напротив ти си мислиш че не ми е ясно, но ми е ясно много добре. Метана е най лошото гориво за ДВГ, като се добави водород това се променя. Отварял ли си двигател работил на метан 100 000 км да видиш с очите си си че трупа по клапанните стебла както казват въглен, като се добави водород и този проблем го няма.Каква енергия ще се вложи - тази която е излишна и пречи на електрическата мрежа да се балансира, защото е от така наречените перки и панели. КПД при тези преобразувания няма да е 100 процента а далеч по малко, но това не е от значение ако водорода се произвежда с енергия която иначе просто ще се губи. Последното и не най маловажното е че да се конвертират автомобили на метан не е скъпо както с батериите на електрическите коли и зареждането с метан става за минути. Какво пак не ти харесва ?
Има страни в Европа където това се прави и е изгодно. Все повече ще го прилагат. Искате по чист въздух в градовете - това е начина, хората ще могат да си го позволят. Какъв е смисълът от неща които 99% от хората не могат да си позволят и е пределно ясно че няма да повлияят на замърсеността на въздуха в градовете. Като не ти харесва какво пиша - отвори си друга тема в която да пишеш, да съм ти забранявал да пишеш тук ?Не спори с идиот! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.
Коментар
-
безимeн - Напротив ти си мислиш че не ми е ясно, но ми е ясно много добре. Метана е най лошото гориво за ДВГ, като се добави водород това се променя. Отварял ли си двигател работил на метан 100 000 км да видиш с очите си си че трупа по клапанните стебла както казват въглен, като се добави водород и този проблем го няма.Каква енергия ще се вложи - тази която е излишна и пречи на електрическата мрежа да се балансира, защото е от така наречените перки и панели. КПД при тези преобразувания няма да е 100 процента а далеч по малко, но това не е от значение ако водорода се произвежда с енергия която иначе просто ще се губи. Последното и не най маловажното е че да се конвертират автомобили на метан не е скъпо както с батериите на електрическите коли и зареждането с метан става за минути. Какво пак не ти харесва ?
Има страни в Европа където това се прави и е изгодно. Все повече ще го прилагат. Искате по чист въздух в градовете - това е начина, хората ще могат да си го позволят. Какъв е смисълът от неща които 99% от хората не могат да си позволят и е пределно ясно че няма да повлияят на замърсеността на въздуха в градовете. Като не ти харесва какво пиша - отвори си друга тема в която да пишеш, да съм ти забранявал да пишеш тук ?
D.Y.F-091066
Коментар
-
Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение....най обикновен автомобил с двг в момента се конвертира сравнително лесно на метан, а в метана може да се вкара този водород и да се използва. Не е скъпо и не изисква инфраструктура която не е изградена, само ще се добавят към нея някои неща. Най достъпното и реално постижимо е това като преход, с батерийките няма да станат нещата за всички е невъзможно.
Не става ясно - към какво е този преход. Най-вероятно - към научната фантастика.
Не ТИ е ясно каква енергия влагаш за получаването на тоя водород
Не ТИ е ясно, защо към ВЪГЛЕВОДОРОДА - МЕТАН ще вкарваш ОЩЕ ВОДОРОД.
Не ТИ е ясно, защо точно в ДВГ ще го вкарваш.
Не ТИ е ясно, каква температура ще получаваш в подобна компилация.
Не ТИ е ясно, как ще понасят тази температура материалите, където ще става горенето /бутала, цилиндри, горивна камера/.
Не ТИ е ясно, какъв процес ще се извършва.
Не ТИ е ясно, ще се охлажда ли и в каква степен, при което предложението губи смисъла си .
/имаш големи празноти в знанията, за да имаш самоувереността, че казваш нещо смислено в областта на техниката/.
Въпреки това, можеш да се ориентираш, към отварянето на нова тема - например "за фантасмагориите". В нея ще бъде достатъчно да ти работи единствено фантазията... ))
Все пак тук темата е различна.
Коментар
-
Innocent - най обикновен автомобил с двг в момента се конвертира сравнително лесно на метан, а в метана може да се вкара този водород и да се използва. Не е скъпо и не изисква инфраструктура която не е изградена, само ще се добавят към нея някои неща. Най достъпното и реално постижимо е това като преход, с батерийките няма да станат нещата за всички е невъзможно.
D.Y.F-091066
Коментар
-
Първоначално изпратено от analog Разгледай мнение
А тия 60% след като минат през токопренасящата мрежа, процесът на зареждане/разреждане и кпд-то на самите електродвигатели колко ли стават?
Не мисли, че съм от едната страна на барикадата. Не, само гледам отстрани.
Но да не забравяме още една далаверка: ако изгарянето на горивото е събрано на едно место, в ТЕЦ-а, а той е малко извън града и ветровете издухват дима извън града – то ще дишаме по-чист въдух в тая ми ти пуста София, или Пловдив, Варна и т.н.
0.2 грама твърди частици на кубик въздух ми се струват множко вече...
Не, че не пуша, де
Коментар
-
Първоначално изпратено от Николайко Перник Разгледай мнение
А КПД-то на изгаряне на природното гориво в съвременните тецове (турбини-мурбини) достига 60-62%, където е и, може би, далаверата в използването на електромобили, щот зареждат енергия, получена при по-високо къпъдъ.
Коментар
-
Моят спомен е, че двигателите с вътрешно горене на автомобилите при изгарянето на бензина или газа достигат коефициент на полезно действие (КПД) най-много 42-45%.
А КПД-то на изгаряне на природното гориво в съвременните тецове (турбини-мурбини) достига 60-62%, където е и, може би, далаверата в използването на електромобили, щот зареждат енергия, получена при по-високо къпъдъ.
Коментар
-
Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнениебезимeн - в петрола е истината и по ефективното му използване. Много повече ще паднат емисиите от въглеродендиоксид ако петрола са използва по ефективно. Може да се удвои ефективността а цената му да се умножи по 10 и това ще реши проблемите които електрическите коли няма да разрешат.
Коментар
-
безимeн - в петрола е истината и по ефективното му използване. Много повече ще паднат емисиите от въглеродендиоксид ако петрола са използва по ефективно. Може да се удвои ефективността а цената му да се умножи по 10 и това ще реши проблемите които електрическите коли няма да разрешат.
D.Y.F-091066
Коментар
-
безимeн - не просто ти обяснявам че субсидиите са безсмисленно от гледна точка на постигане на някаква благородна цел нещо. Ти твърдиш че тези субсидии за ел. колите са безсмислени с което съм съгласен по принцип, но не съм съгласен че са безсмислени защото не покриват някакви си цели а защото всички субсидии са такава безсмислица и преразпределяне на средства. - Освен това винаги средствата се вземат от бедните и се подаряват на богатите. Ето това е правилото и тези субсидии на 100% го покриват.
Второ правило - субсидиите правят данъците по високи, по високите данъци означават по ниска икономика - дефлация, лошо качество на живота, лоши озлобени хора и ниска раждаемост - демографски срив.Last edited by supertrader; 08.12.2017, 01:45.D.Y.F-091066
Коментар
Коментар