Първоначално изпратено от безимeн
Например, пропускаш, че:
1.Натоварването в ДВГ означава увеличаване на средното работно налягане и продължителността на единичния /за цилиндър/ акт на горене. Т.е., изместване в "моя" посока. По-лесно превърта - по-малко работа върши-по-ниско средно налягане.По-трудно върти - по-високо средно налягане.
2."Излишният" кислород: Именно при по-високите натоварвания, за повече мощност, се вкарва повече гориво. Т.е., точно тогава, "излишъкът" се съкращава. От това, бягане няма. Да, обаче - съм споделяш - повече NOх се отделят при по-високо натоварване...
...както и сажди. Ама то горивото не можало да изгори? Имаш /уж/ излишък на кислород, а разходваш повече енергия за окиси на азота, когато ...този излишък спада.
3.Температурата в горящата смес е по-висока, когато...има повече гориво. Странно? Не: Повече енергия се е отделила. Въглеродът гори по-добре при по-висока температура...а се е отделил като сажди. А уж си имал излишък на кислород. Имаш милиарди нанокристали въглерод, в неустойчив процес на окисление...където се пораждат пустите азотни окиси. Щото процесът на окисление на въглерода не завършва, докато завършва на нискоактивния азот.
4."Бензинките" горят повече леки наситени въглеводороди. Те са с по-ниска устойчивост на детонация но, по-сложно се самозапалват /да горят устойчиво/ . Съответно, имат по-ниско сгъстяване ... и много по-ниски азотноокисни емисии.
5.Днешните дизели, ама най-често, са с подгряващи свещи. И имат по-ниски емисии от старите. Връзката е пряка и непосредствена: Степен на сгъстяване и конструкция на горивната камера, пък и съставът на горивото...Друго си е "биодизел" с аромат на картофки или пържена цаца /примерно/
Има и още но...
Ти опитваш да дадеш "същност" на отговор, докато въпроса, човекът много ясно си го е задал.
Коментар