If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите
Този твой пост би предизвикал некои вълнения в темата "социализма-капитализма"
Пазарният интерес от производството на електромобили е нулев. Ако не са рестрикциите, регулациите и забраните на ДВГ, електромобилът няма никаква перспектива. Той не може да издържи конкуренцията на ДВГ - няма съответната инфраструктура, висока цена и бабите не ги чуват, когато пресичат. Възниква въпросът - какъв, тогава, е интересът? И той естествено е политически. Естествено, че когато забранят ДВГ, хората щат, не щат ще карат тролеи. Ако това наричат перспектива пред електромобила - да, тя съществува. В същото време, за да не бъда разбиран погрешно - аз съм изцяло за електромобила. По принцип съм срещу ДВГ и срещу узурпацията на града от автомобила. Но това не пречи да видя тези неща, за които говоря. Защо в хранителната индустрия и фармацевтичната не наблюдаваме подобни ефекти? Ядем боклуци и пием антихолестеролни хапчета и прогресът си върви.
Мнинието на колегата е, че процъфтяването на електромобилите е политизирано. Съответно касае важен аспект на електромобилите и на това, как те влияят на съвременния пазар, политизиран или не.
Пинокио,откъде го копира това
То,бива,бива,ама и комунизъм при електромобилите да привиждаш
Май Джепето трябваше някоя гънка по мозъка да издяла.[/SIZE]
Чак пък гънка не, ама ако майстор Джепето ми бе издялкал такъв нос и отдолу, щях да се радвам. А не да си навирам носа навсякъде. А колкото до комунизма - така пишеше едно време на входа на училището ми. Та си помислих, че прекомерната електрификация ще ме върне в първи клас.
[QUOTE=pinoccio;n
[SIZE=12px]Пинокио,откъде го копира това
То,бива,бива,ама и комунизъм при електромобилите да привиждаш
Май Джепето трябваше някоя гънка по мозъка да издяла.[/SIZE]
Капитализмът е система, която създава блага според търсенето и предлагането на пазара. Появата, обаче, на електромобила предизвиква истинско удивление. Електромобилът е изделие, което по никакъв начин не е рожба на пазара, а на все по-рестриктивните държавни и наднационални регулации. Лайтмотивът за опазване на околната среда е лицемерен с оглед на хищническата природа на капитализма и неговия канибализъм с присъщите му алчност за печалба и непрекъснат растеж, които не търпят никаква грижа за нищо, ако няма печалба и единствено печалба. Производството на автомобили е достатъчно печеливш бизнес на фона на неизчерпаемите за стотици години напред фосилни горива. Виждаме, че най-богатите държави са богати предимно заради автомобилостроенето. Защо му е на капитализма в днешния му вид, тази човеконенавистна система, да си чупи рахата и да се юрва към електромобили, което изисква милиарди и милиарди вложения, чиято полза ще бъде усетена след поколение време, че и повече. Днешната система е основана на печалбата - сега и веднага. Да не говорим, че производството на електромобили ще пренареди картата на автомобилостроенето и ще изхвърли зад борда известни днес марки, а оттам и известни днес богати държави. Всичко това говори за един сценарий, който се осъществява вън от правилата на пазара. Дори съвременните средства за комуникация са се развили не по пътя на принудата и рестрикциите, а по пътя на търсенето и предлагането. Интернет, дори започнат от Пентагона и развиван 20 години преди да чуем за него, не е натрапен на човека по принуда и с регулации. Никой днес не забранява да си ползвате телефон с шайба в къщи, та даже и на улицата, но никой днес вече не търси такива атрибути. А автомобилът с ДВГ бива забраняван, заклеймяван и анатемосван. Разбира се, не пренебрегвам вредата от употребата на фосилни горива, но ние, в крайна сметка, сме фосилна цивилизация - въглеводородна цивилизация. Но да прием, че капитализмът изведнъж се е загрижил за добруването на човека и ще чака ползи за проявения алтруизъм след десетки години - идва ми малко в повече. Защо немското правителство ще дърпа черджето под краката си и ще притиска сектор, който е гръбнакът на немската икономика? Това е доста зрелищно. Същото беше и със закриването на АЕЦ-те в Германия.Щели да карат на възобновяеми източници. Преди време излязоха няколко статии в специализирани издания, които очертаваха краха на това начинание, защото вятър има само на северозапад при Северно море, а Бавария не може да влачи ток от там по сегашната инфраструктура. За фотоволтаици няма място, а с геотермални извори може да се захранват само старите римски бани по тия земи. Излиза, че някаква невидима, мощна и безскрупулна сила движи нещата по света. На това му казват конспирация. Но, нека си представим свят с електромобили - без никакво присъствие на ДВГ. Коя е зелената енергия, която ще обслужва нуждата само на тези коли и автономните им трасета? Да, става, но ако пуснат от затвора възможността да ползваме свободната енергия. Ами ако това е така, не е ли логично първо да разполагаме с тази свободна енергия, а след това да мислим да електрифицираме всичко. Лично аз смятам, че свободната енергия ще стане още по-голямо табу. След нафтата ще дойде ред и на газа, защото газ и нефт има само при враговете. Електромерите ще въртят като бесни - ще имаме електрификация плюс съветска власт. Само за тираджиите ще бъде добре, защото по цял ден ще спят зад волана.
При телефоните и Нокия нещата бяха доста различни. Първо телефоните се използваха само за обаждане.
После дойде Ейпъл и пусна оново за музиката АйПод и после направи телефона като вкараха в него компютър и камера и музика. Реално сегашните телефони имат компютър, камера, фотоапарат, GPS, Интернет и други екстри и случайно ако ги използваш за обаждане.
Демек телефона ти замени 3-4 уреда - компютър/лаптоп и камера/фотоапарат. Евентуално да слушаш музика - Walkman, iPod. Евентуално навигация, ако шофираш. Едно време имаше отделни навигации - сега никой не купува. Както и фотоапарати, камери, компютри, лаптопи - се купуват само от който има сериозни нужди. Ако нямаш големи изисквания - телефона прави това. Плюс екстрата да се обаждаш.
Автомобила няма какво да заменя и няма как да обедини 3-4 функции в едно. Освен ако не го ползваш и за спане или за офис.
Развитието ще е в посока на автономност и сам да се движи докато ти си работиш или спиш в колата. Само че това изисква сериозно законодателство.
Така че сравнението не е много коректно в статията.
ED - баварците са номер 1 в айродинамиката, няма друг производител който да притежава тяхната секретна технология, ще се разработи новата ел.технология и те просто ще я сложат в техни коли и ще продават пак най много. На Тесла като и смъкнеш прозореца в движение със 140 км вятъра ще те издуха и при всеки друг автомобил от друга марка е така.Затова някои казват че автомобил е БМВ а всичко друго е нещо като автомобил, имитация.Айродинамиката е много важна при автомобилите и затова не е важно кой какво нововъведение ще направи, а дали ще може да го превърне в свой монопол и не с патент разбира се.
Ей, голям фен си на конспиративните теории
Сега пък аеродинамиката?!? Тесла е много напред и ако има проблеми то те ще дойдат от самата компания, не от конкуренцията. Твърде бързо се развива, изисква огромни капитали за да продължи в същия ритъм и не се знае какво ще стане като започне следващата рецесия.
ED - баварците са номер 1 в айродинамиката, няма друг производител който да притежава тяхната секретна технология, ще се разработи новата ел.технология и те просто ще я сложат в техни коли и ще продават пак най много. На Тесла като и смъкнеш прозореца в движение със 140 км вятъра ще те издуха и при всеки друг автомобил от друга марка е така.Затова някои казват че автомобил е БМВ а всичко друго е нещо като автомобил, имитация.Айродинамиката е много важна при автомобилите и затова не е важно кой какво нововъведение ще направи, а дали ще може да го превърне в свой монопол и не с патент разбира се.
За това представа си нямах, просто опонирах че няма как да се направят тези неща за които байно е писал. Ти постави ли на къщата панели ? Вярно ли е че тук за около 1-2 седмици става всичко с тези панели- документация и поставянето. За българските перипетии с документите се носят легенди
Документацията става ОНЛАЙН Поне с моя доставчик на ток. Монтажа инак може да стане и за 1 ден, зависи от конкретната ситуация.
Коментар