IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

    Добър опит

    Имаше една приказка „if you torture the data long enough, it will confess to anything“

    Дявола се крие както обикновено в детайлите. В статията се казва че заради енергията необходима да се създаде една батерия е по-добре да се избират батерии с малък капацитет. Както и – „This calculation assumes a 50-70 per cent fossil share in the electricity mix“. Въпросът е какъв беше делът преди 10 год, какъв е сега и какъв ще бъде след 10 год.?!?

    Да погледнем от друг ъгъл. Над 50% от батериите се произвеждат от тесла/панасоник в gigafactory 1 (невада, където делът на въглищата е под 4%). Въпреки това „Tesla’s Gigafactory 1 in Nevada was planned from the start to be a fully self-sustaining facility, with a combination of rooftop solar, nearby wind turbines, and, Tesla Powerpacks for energy storage.“ С други думи 100% енергийно независимо производство с 0% fossil fuels!


    Такааа, след като и този аргумент на АНТИ EV вълната (петролна индустрия, авто производители, цели държави зависими от петрола) се развенчае, „колко мръсни са EV-та на Тесла“ се чудя какво ново ще хвърлят в борбата за оцеляване

    Тука дори не засягаме колко ресурс се изразходва за създаване на кладенци, изпомпване, рафиниране, транспорт, течове в почва, изливане в океана. Китовете май повече петрол и пластмаса консумират за съжаление?

    Ако добавиш и ресурса, който се хвърля за военните конфликти около петрола (за трилиони става въпрос) и последствията в политически, социален и икономически аспект се чудя кой нормален и информиран човек би подкрепял тази индустрия! И отговора обикновено е в сентенцията „follow the money“, инак заинтересования.
    Мислиш ли, че няма да има нужда от ресурс за хвърляне за военни конфликти около суровините, необходими за направата на батерии? Ще има ли от това последствия в политически, социален и икономически аспект? Какво се случва с фигурата на заинтересования в този случай? Всичките тези въпроси могат да бъдат задавани дежурно, когато става въпрос за която и каквато и да е индустрия, която е от такъв мащаб, какъвто е автомобилостроенето. Литият е в Афганистан, а кобалтът в Конго - как ти се струва? Но нека не забравяме, че цивилизацията ни е петролна не заради горивото на автомобилите, а заради присъствието на бензолната верига в почти всеки продукт на съвремието ни. Така че "0% fossil" парадигмата е доста призрачна. Да не говорим, че 50% от въглеродния отпечатък е от индустриалното пърдене на кравите. Къде е екологията в цялата тази работа, ако ние продължим да лапаме пържоли? Ами монокултурите за отглеждане на фураж за тези пърдящи крави, които изяждат тънкия хумусен земен слой - това не е ли въпрос на екология? Дъждовните гори в Амазония са изсечени по тази линия. По никакъв начин не съм адвокат на цялата тази реалност, не ме разбирай погрешно, но измъкването от ситуацията е невъзможно без промяна в самата човешка същност. Всъщност, по странен начин фокусът е насочен единствено към електромобилите - това е озадачаващото. Това е политика на "обектите и сенките" - когато осветиш ярко един обект, всичко около него потъва в мрак. Човек не може да вярва на нищо, защото това е капанът на детайлите - няма го цялостния поглед. Ако ние, хората, не бяхме така атомизирани и агресивни, всичко би изглеждало различно. Защо Мъск не хвърля тези луди пари в областта на свободната енергия? Всичко там е скрито и покрито, макар физиката да установи, че ефирът е енергийният безкрай, от който ни отделя константата на Планк. Да, не можем все още да надникнем в него и да разгадаем тайните му, затова ги правят тия адронни колайдери, но поне можем да го ползваме. Осигурим ли си достъп до свободната енергия, всичко останало ще се нареди. Но така - да опитмизираме неустойчивия растеж с подобни начинания като електромобилите, това не е решение. Необходимо е устойчиво решение - но то е свързано със свободата на човека. Но, пак ще кажеш, че е конспирация. Ами, да - всичко, което е скрито, е конспирация, такава е самата етимология на това понятие. Екологията е елемент от свободата на човека - един много малък детайл. И, както ти сам казваш, на Дявола това му е работата - да се крие в детайлите.

    Коментар


    • Първоначално изпратено от pinoccio Разгледай мнение

      https://www.ivl.se/english/startpage...roduction.html

      Това е шведски институт за екологични изследвания. Ако този източник не е достатъчно надежден, може да погледнеш в сайта на гуми-центъра под моста "Чавдар".
      Добър опит

      Имаше една приказка „if you torture the data long enough, it will confess to anything“

      Дявола се крие както обикновено в детайлите. В статията се казва че заради енергията необходима да се създаде една батерия е по-добре да се избират батерии с малък капацитет. Както и – „This calculation assumes a 50-70 per cent fossil share in the electricity mix“. Въпросът е какъв беше делът преди 10 год, какъв е сега и какъв ще бъде след 10 год.?!?

      Да погледнем от друг ъгъл. Над 50% от батериите се произвеждат от тесла/панасоник в gigafactory 1 (невада, където делът на въглищата е под 4%). Въпреки това „Tesla’s Gigafactory 1 in Nevada was planned from the start to be a fully self-sustaining facility, with a combination of rooftop solar, nearby wind turbines, and, Tesla Powerpacks for energy storage.“ С други думи 100% енергийно независимо производство с 0% fossil fuels!

      Plan for 2019:

      Click image for larger version

Name:	tesla-gigafactory-europe.jpg
Views:	1
Size:	37.0 КБ
ID:	3433364

      In progress (May 2018):

      Click image for larger version

Name:	Tesla 2.jpg
Views:	1
Size:	67.3 КБ
ID:	3433365


      Такааа, след като и този аргумент на АНТИ EV вълната (петролна индустрия, авто производители, цели държави зависими от петрола) се развенчае, „колко мръсни са EV-та на Тесла“ се чудя какво ново ще хвърлят в борбата за оцеляване

      Тука дори не засягаме колко ресурс се изразходва за създаване на кладенци, изпомпване, рафиниране, транспорт, течове в почва, изливане в океана. Китовете май повече петрол и пластмаса консумират за съжаление?

      Ако добавиш и ресурса, който се хвърля за военните конфликти около петрола (за трилиони става въпрос) и последствията в политически, социален и икономически аспект се чудя кой нормален и информиран човек би подкрепял тази индустрия! И отговора обикновено е в сентенцията „follow the money“, инак заинтересования.

      Коментар


      • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

        Това можеш да го подкрепиш с достоверен източник предполагам
        https://www.ivl.se/english/startpage...roduction.html

        Това е шведски институт за екологични изследвания. Ако този източник не е достатъчно надежден, може да погледнеш в сайта на гуми-центъра под моста "Чавдар".

        Коментар


        • Първоначално изпратено от pinoccio Разгледай мнение

          Само батерията да бъде произведена и вече си на петата година от живота на дизела.
          Това можеш да го подкрепиш с достоверен източник предполагам

          Коментар


          • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

            carbon footprint
            Това са само решения като софтуерното вдигане на конските сили. Само батерията да бъде произведена и вече си на петата година от живота на дизела. А за рециклирането разчитат на китовете да ги изядат.

            Коментар


            • Първоначално изпратено от pinoccio Разгледай мнение

              Какво е компенсирала Тесла.
              carbon footprint

              Коментар


              • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

                Де бре?!? Бая си се вкарал в конспирации

                Има - няма за година и половина теслата компенсира по-високите стойности на CO2 при производство (като срявняваш с бензинка). Приуса от самото начало е с по-ниски показатели. Ако имаш слънчеви панели компенсираш за около година. Освен това зависи къде живееш и от какви източници се произвежда ел. енергията. Вървим в посока на намаляване на въглища и увеличаване на възобновяеми.
                [ATTACH=CONFIG]n3433174[/ATTACH]
                Какво е компенсирала Тесла, като батериите не са мръднали от времето на бай ти Галван? Те са основният проблем. Няма да мръднат още дълго време. Най-чисто е с водородна клетка, но и това не разработват. Електромобилът не е електрически, а е галванически. Това е галваномобил. Ето ти и един вестникарски резултат за малко бегла представа: https://www.vesti.bg/tehnologii/avto...bilite-6070930
                Last edited by pinoccio; 21.01.2019, 21:05.

                Коментар


                • Първоначално изпратено от analog Разгледай мнение

                  Разбира се че имам предвид ядрената енергетика. Много бързо се отказахме от най-доброто. Ако бяха направени същите усилия и капиталовложения като в ел колите, щеше вече да има напълно безопасни реактори. Не мисля че има алтернатива де - едно две поколения ще пробват живот в пещерите ядейки коренчета, но здравият смисъл ще се върне един ден.
                  А ние? Ще ли е по наше време? Щото тези чудесии, дето тук ги пускат...
                  ... ГОЛЯМА ЧАСТ, НЯМАТ МНОГО ОБЩО С ИСТИНАТА.
                  - Говоря и за двете „страни на барикадата”.

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от analog Разгледай мнение

                    Разбира се че имам предвид ядрената енергетика. Много бързо се отказахме от най-доброто. Ако бяха направени същите усилия и капиталовложения като в ел колите, щеше вече да има напълно безопасни реактори. Не мисля че има алтернатива де - едно две поколения ще пробват живот в пещерите ядейки коренчета, но здравият смисъл ще се върне един ден.
                    От 1965 година техниката, технологията и науката за генериране на енергия на АЕЦовете не е мръднала.
                    Не може да е случайно или безпричинно, мисля си.

                    Термоядреният синтез също се влачи като костенурка в сравнение с всички останали области на науката и техниката.

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от pinoccio Разгледай мнение
                      Един нов електромобил е с въглероден отпечатък на един дизелов автомобил, каран 10 години. Това как звучи? Къде е екологията?
                      Де бре?!? Бая си се вкарал в конспирации

                      Има - няма за година и половина теслата компенсира по-високите стойности на CO2 при производство (като срявняваш с бензинка). Приуса от самото начало е с по-ниски показатели. Ако имаш слънчеви панели компенсираш за около година. Освен това зависи къде живееш и от какви източници се произвежда ел. енергията. Вървим в посока на намаляване на въглища и увеличаване на възобновяеми.
                      Click image for larger version

Name:	tesla.jpg
Views:	1
Size:	40.0 КБ
ID:	3433174

                      Last edited by ED; 21.01.2019, 19:44.

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от И.Зверов Разгледай мнение

                        Ако говориш за нефт-газ, то те са свършваеми, а и все пак вредни за изгаряне.
                        Разбира се че имам предвид ядрената енергетика. Много бързо се отказахме от най-доброто. Ако бяха направени същите усилия и капиталовложения като в ел колите, щеше вече да има напълно безопасни реактори. Не мисля че има алтернатива де - едно две поколения ще пробват живот в пещерите ядейки коренчета, но здравият смисъл ще се върне един ден.

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

                          Пазарният интерес не изглежда да е нулев като гледам продажбите на нови автомобили (САЩ и Китай). Генерално за индустрията спадат, а при EV растат с 50-100% на година. Интересът на традиционните производители е нормално да е нулев, понеже трябва да изхвърлят оборудване и технологии за милиарди и да инвестират още толкова в нови производствени мощности. За дистрибуторите пък да не говорим – 30-40% от приходите са им от „поддръжка“. Нали се сещаш къде отиват ако продават електрички, при които имаш да сменяш само чистачки и гуми.

                          Смешно е като започнат хората да се оплакват от рестрикции и регулации за ДВГ. Преди 100 год. лекарите са изписвали кока за успокояване на нервите, ама сега е забранена. Времената се менят, разбиранията ни и технологиите също.
                          Инфраструктурата не е толкова развита (говоря за зарядните станции), но това не значи че не може да се случи за 2-3 години! Говорим за селф сървиз зарядни станции, които могат да се сложат навсякъде, че даже и по задължение – хотели, бензиностанции, ресторанти, молове, и каквото се сетиш още!

                          Това за бабите, че не ги чували - кърти да знаеш

                          Храни можеш да ядеш каквито искаш, но за транспорта си ограничен почти 100% - fossil. Така че е повече от нормално да се търси алтернатива.

                          Интересът не е политически, а икономически и екологичен! Възобновяемите източници вече са с по-ниска цена за производство! Относно производството на електричество виж какво се случва във Великобритания само за 10тина години – въглищата падат от 30 на 5%.

                          [ATTACH=CONFIG]n3433055[/ATTACH]



                          Със здраве
                          Мините във Великобритания още Тачър ги затвори. Помним миньорските вълнения от 80-те години. Но тя ги затвори заради мощните синдикати, които имаха и които можеха да дадат лош тон по-късно. Започваше новата политика на Фридман по осигуряване на свобода за транснационалните компании под маската на свобода за частното предприемачество - по-малко държава, повече бизнес. Знаем кого обслужваше това и как се развиха нещата - бизнесът ставаше все по-крупен и отиваше в ръцете на все по-малко хора. Синдикати във Великобритания вече няма, няма мини, няма и въглища. Ако има синдикати, те се занимават с лов на пеперуди и тичат по шотландски полички. Няма такъв интерес - екологичен. Единственият интерес е печалбата. Не е ясно кой в крайна сметка ще спечели и какво, пробутвайки ни приказки за екология. Един нов електромобил е с въглероден отпечатък на един дизелов автомобил, каран 10 години. Това как звучи? Къде е екологията? Тече някаква трансформация в този сектор, но едва ли някой знае каква.

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от analog Разгледай мнение

                            Aко отсъстваше политическото решение никой нямаше сериозно да налива пари. Изумителното, както пише Пинокио, е че това политическо решение в много страни е съпроводено и с друго късогледо решение - да се закрива единствения източник на евтина електроенергия.

                            Посоката е ясна - назад към пещерите, но този път без месо, че и то е нежелателно.
                            Ако говориш за нефт-газ, то те са свършваеми, а и все пак вредни за изгаряне. Отгоре на това от природния газ се произвежда сичкото масова пластмаса - представи си света без нея.

                            Най-доброто решение засега, според мен, е атомната енергетика, най-вече - бъдещият термоядрен синтез, ако.

                            И, още-най-вече, ограничаване на растежа на човечеството като бройка и консумация - там е истината, деца... Време е да се види, наистина ли сме цивилизовани на тая Земя. На "зелените" това трябва да е истинската цел.
                            Last edited by И.Зверов; 21.01.2019, 16:46.

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

                              Интересът не е политически, а икономически и екологичен!
                              Aко отсъстваше политическото решение никой нямаше сериозно да налива пари. Изумителното, както пише Пинокио, е че това политическо решение в много страни е съпроводено и с друго късогледо решение - да се закрива единствения източник на евтина електроенергия.

                              Посоката е ясна - назад към пещерите, но този път без месо, че и то е нежелателно.

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от pinoccio Разгледай мнение

                                Пазарният интерес от производството на електромобили е нулев. Ако не са рестрикциите, регулациите и забраните на ДВГ, електромобилът няма никаква перспектива. Той не може да издържи конкуренцията на ДВГ - няма съответната инфраструктура, висока цена и бабите не ги чуват, когато пресичат. Възниква въпросът - какъв, тогава, е интересът? И той естествено е политически. Естествено, че когато забранят ДВГ, хората щат, не щат ще карат тролеи. Ако това наричат перспектива пред електромобила - да, тя съществува. В същото време, за да не бъда разбиран погрешно - аз съм изцяло за електромобила. По принцип съм срещу ДВГ и срещу узурпацията на града от автомобила. Но това не пречи да видя тези неща, за които говоря. Защо в хранителната индустрия и фармацевтичната не наблюдаваме подобни ефекти? Ядем боклуци и пием антихолестеролни хапчета и прогресът си върви.
                                Пазарният интерес не изглежда да е нулев като гледам продажбите на нови автомобили (САЩ и Китай). Генерално за индустрията спадат, а при EV растат с 50-100% на година. Интересът на традиционните производители е нормално да е нулев, понеже трябва да изхвърлят оборудване и технологии за милиарди и да инвестират още толкова в нови производствени мощности. За дистрибуторите пък да не говорим – 30-40% от приходите са им от „поддръжка“. Нали се сещаш къде отиват ако продават електрички, при които имаш да сменяш само чистачки и гуми.

                                Смешно е като започнат хората да се оплакват от рестрикции и регулации за ДВГ. Преди 100 год. лекарите са изписвали кока за успокояване на нервите, ама сега е забранена. Времената се менят, разбиранията ни и технологиите също.
                                Инфраструктурата не е толкова развита (говоря за зарядните станции), но това не значи че не може да се случи за 2-3 години! Говорим за селф сървиз зарядни станции, които могат да се сложат навсякъде, че даже и по задължение – хотели, бензиностанции, ресторанти, молове, и каквото се сетиш още!

                                Това за бабите, че не ги чували - кърти да знаеш

                                Храни можеш да ядеш каквито искаш, но за транспорта си ограничен почти 100% - fossil. Така че е повече от нормално да се търси алтернатива.

                                Интересът не е политически, а икономически и екологичен! Възобновяемите източници вече са с по-ниска цена за производство! Относно производството на електричество виж какво се случва във Великобритания само за 10тина години – въглищата падат от 30 на 5%.

                                Click image for larger version

Name:	UK power consumption.jpg
Views:	1
Size:	76.5 КБ
ID:	3433055




                                Със здраве

                                Коментар

                                Working...
                                X