Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите
Collapse
X
-
Първоначално изпратено от analog Разгледай мнение
Баластът отдавна е активен товар, а не прост реотан. Та няма как да е еднакъв след като се определя от контролера. Нито пък поемането трябва да става в реално време - малък и евтин капацитивен буфер може да го разтегне във времето с минимални загуби.
Технологиите са мръднали доста от предния век. А познанията ни?
2. Именно, няма как да е еднакъв.
3. При активен товар, поемането става на мига. Ама искаш не искаш -все тая.
4. Изчисли капацитета на „малкия и евтин капацитивен буфер” . Ще се изненадаш, колко голям се оказва.
Коментар
-
Първоначално изпратено от grisow Разгледай мнениеПредлагам, както сме се събрали екип от специалисти, да разработим електровозило за някоя незаета ниша. Например пазарска количка за пенсионери, или количка за качване на товари по стълби на жилища без асансьор, нещо от този тип.
Аз ще съм специалист по лаишките въпроси. Непременно е нужен един такъв в екип от много добри специалисти.
Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.
Коментар
-
Предлагам, както сме се събрали екип от специалисти, да разработим електровозило за някоя незаета ниша. Например пазарска количка за пенсионери, или количка за качване на товари по стълби на жилища без асансьор, нещо от този тип.
Аз ще съм специалист по лаишките въпроси. Непременно е нужен един такъв в екип от много добри специалисти.
Коментар
-
Тук виждам голямо неразбиране по въпроса за "рекуперация".
Няма баласт тук. Т.нар. контролер, най-грубо казано изпълнява ролята на реле-регулатор за алтернатор. Т.е токът не е непрекъсната величина. Той е точно толкова, колкото е необходим в момента или по-малко. Зарядния ток де,
Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
Елемент от верига. Последователно свързан. Естествено, не директно. Първо генератор. Ама контролер или не, токът трябва да се поеме...или да се изхвърли върху баласта. Да видим обаче: еднаква енергия, еднакъв баласт, еднакъв контролер и различна батерия...
Технологиите са мръднали доста от предния век. А познанията ни?
Коментар
-
Първоначално изпратено от analog Разгледай мнение
Специално писах за детската градина. Батерията естествено не се използва директно за спирачка.
Last edited by X_Y; 05.09.2019, 09:33.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Тъпо парче Разгледай мнение
Kой краен случай?
В безобразно грубо приближение - колата ще ускорява до макс. скорост не за 10, ами за 11 секунди. 1-та секунда ще е времето, необходимо да "напълни" енергията на маховиците.
Пирамид, много ангро го гледаш...ограничението на тока на зарежане идва в 99,9% от случаите от генератора, не от батерията. Освен ако не е оловен акумулатор за автомобил.
Last edited by X_Y; 05.09.2019, 09:32.Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Имхотеп Разгледай мнение
E добре де, ми в крайния случай какво се получава?
В безобразно грубо приближение - колата ще ускорява до макс. скорост не за 10, ами за 11 секунди. 1-та секунда ще е времето, необходимо да "напълни" енергията на маховиците.
Пирамид, много ангро го гледаш...ограничението на тока на зарежане идва в 99,9% от случаите от генератора, не от батерията. Освен ако не е оловен акумулатор за автомобил.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнениеразредената батерия абсорбира по-добре енергията при спиране.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнениеВсе се гласях да питам: Е, добре де, коя ел кола със зареден и разреден акумулатор (но, еднаква маса), ще покаже повече спирачен път при еднакви други условия?
Първо, при спиране се използват обикновени спирачки, които работят заедно със ъъъ... Рекуперацията. Т.е в зависимост от това колко силно си натиснал спирачката контолера преценява каква част да използва за рекуперация (ако трябва), съответно това е баланс между спирачките и рекуперацията.
Второ, във връзка с първото, е безсмислено дори да се поставя такъв въпрос, при положение че батерията не е спирачен механизъм и няма никакво отношение в ел кола.
Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Тъпо парче Разгледай мнениеНе идва от въздуха - изразходва се енергия от двигателя да се завърти...после може и да се използва, но е пренебрежимо малка (все пак разликата в килата на колата и колелата сигурно е около 50 пъти. Мързи ме да го смятам, но едно време в упражненията по физика си спомням че търкаляхме маховици с еднаква маса и контактна площ, но различно разпределение на масите по бюрата. Фигурното пързаляне е идеален пример за тоя ефект.
Коментар
-
Първоначално изпратено от analog Разгледай мнение
Състоянието на акумулатора по никакъв начин не може да влияе на спирачния път. Тия коли да не са проектирани в детската градина?Last edited by Pyramid; 04.09.2019, 18:12.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнениеВсе се гласях да питам: Е, добре де, коя ел кола със зареден и разреден акумулатор (но, еднаква маса), ще покаже повече спирачен път при еднакви други условия?
Коментар
Коментар