IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение



    Дори и след корекцията ти - написаното от теб е несвързано.

    Ще ти помогна!

    Опитай да завъртиш отговора си в посока - вграждане на термистор с положителен температурен коефициент. Нали имаш претенциите да си новатор-изобретател? Как да ти имам доверие?

    /утре, ако ми остане време - може да погледна какво си сътворил, но не обещавам!/
    „Термистор с положителен ткR"?
    Обикновен метал. А отговорите ги „въртите” вие с Импотеция.

    Коментар


    • Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение



      Дори и след корекцията ти - написаното от теб е несвързано.

      Ще ти помогна!

      Опитай да завъртиш отговора си в посока - вграждане на термистор с положителен температурен коефициент. Нали имаш претенциите да си новатор-изобретател? Как да ти имам доверие?

      /утре, ако ми остане време - може да погледна какво си сътворил, но не обещавам!/
      Това с термистора е много добро. Ако и работи почти като ключ, цена няма идеята.

      Иначе приятелят ти не се изявява много-много. Една цифра не смее да напише, от скромност предполагам...

      Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

      Коментар


      • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

        И за чий да ти „търсим сметка”? Ясен си.
        А необслужваемите, нали нещо трябва да ги пази от кофти режими, бе? Че инак, ще изсъхнст преди гаранция. И там, автоматизмът не е по ток, а по температура нс електролита, че много водород, гледа,я да избяга, я от искра да се запали...и БУМ! Не ни докарвай до психоза със „чудесата” си. Не предеш. 5% загуби от пренос ВН на 100км. Сладур.


        Дори и след корекцията ти - написаното от теб е несвързано.

        Ще ти помогна!

        Опитай да завъртиш отговора си в посока - вграждане на термистор с положителен температурен коефициент. Нали имаш претенциите да си новатор-изобретател? Как да ти имам доверие?

        /утре, ако ми остане време - може да погледна какво си сътворил, но не обещавам!/

        Коментар


        • Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение
          Нека опитам отново - който разбере - добре. Останалите - ако желаят /и имат възможност да осмислят казаното/.

          Доста хора тук знаят, че отдавна се използват т.нар. необслужвани акумулаторни батерии.

          До тук съм ясен.

          При същите тия необслужвани акумулаторни батерии, в плочите на отделните им акумулатори - са включени и специални съединения, които увеличават вътрешното съпротивление на батерията, АКО по някаква причина се повиши зарядния ток.

          Толкова! Кой разбрал - разбрал!

          .................................................. ......

          /другите коментари - на пазара - кооперативния, де )): не живея във форум и не заработвам във форум, за инвестициите - точно пирамидалният не може да ми търси сметка: нали до скоро ни убеждаваше да не инвестираме в ценни книги, а да "инвестираме" при него... От моите инвестиции съм доволен: носят сериозен дивидент - години наред, а скоро - и за миналата финансова година! / ))
          И за чий да ти „търсим сметка”? Ясен си.
          А необслужваемите, нали нещо трябва да ги пази от кофти режими, бе? Че инак, ще изсъхнст преди гаранция. И там, автоматизмът не е по ток, а по температура нс електролита, че много водород, гледа,я да избяга, я от искра да се запали...и БУМ! Не ни докарвай до психоза със „чудесата” си. Не предеш. 5% загуби от пренос ВН на 100км. Сладур.
          Last edited by Pyramid; 26.08.2019, 23:53.

          Коментар


          • Нека опитам отново - който разбере - добре. Останалите - ако желаят /и имат възможност да осмислят казаното/.

            Доста хора тук знаят, че отдавна се използват т.нар. необслужвани акумулаторни батерии.

            До тук съм ясен.

            При същите тия необслужвани акумулаторни батерии, в плочите на отделните им акумулатори - са включени и специални съединения, които увеличават вътрешното съпротивление на батерията, АКО по някаква причина се повиши зарядния ток.

            Толкова! Кой разбрал - разбрал!

            .................................................. ......

            /другите коментари - на пазара - кооперативния, де )): не живея във форум и не заработвам във форум, за инвестициите - точно пирамидалният не може да ми търси сметка: нали до скоро ни убеждаваше да не инвестираме в ценни книги, а да "инвестираме" при него... От моите инвестиции съм доволен: носят сериозен дивидент - години наред, а скоро - и за миналата финансова година! / ))

            Коментар


            • Първоначално изпратено от Тъпо парче Разгледай мнение
              A тия с колите с по 2 акумулатора какво правят?
              Иначе батериите на теслата са ясни - палят се, но само ако не сработи защитата им.
              На мен друго ми е чудно - имам спомени, че максималната скорост зависи от напрежението. Иначе се получават извращения от рода на 500-1000А ток. Дали не са измислили някоя хитринка от Тесла? Първия им роудстер беше със 2 степенна скоростна кутия, която не преживя дори и 100 бройки производство - тоя въртящ момент троши всичко.

              @Фараоне, абе аз съм с 2 плочки рам - различни производители, различни тайминги...щото едната оригинална беше дефектна д*еа. Да форматирам ли
              Бе ако работи не барай.
              Ако не е станало в първия момент в който си включил компютъра, си ОК.

              ПП
              Абе що не си смениш Ника, ще се обърна към теб няколко пъти с Ника ти, и ще земат да ме баннат...

              Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

              Коментар


              • Тогава нямаше такива т.е. имаше, ама бяха 'баси парата. А и щеше да е голяма импровизация зареждането им.

                п.п. дори и тия NiCd батерии се палеха - сепаратора се чупеше и на мястото на окъсяването ставаше дупка в корпуса, но само изтичаше електролита и водата, която ги охлажда. Разни ентусиасти режеха батериите на 2 и ги слепваха за да я докарат на размер.

                Коментар


                • Първоначално изпратено от Тъпо парче Разгледай мнение
                  Been there, done that.
                  Когато умряха батериите на пежака, намерихме едни китайци, да произвеждат още NiCd с тоя размер - сменихме ги без проблем.
                  А в софта имаше вариант за NiMH (с малко хакване естествено), ама така и не намерихме такива.
                  А защо не ги смени с литиеви

                  Всъщност грешката е моя, наистина има много повече клипове как се сменя батерията с друга без проблеми , но са налице и обратните процеси- на невъзможност да бъде сменена с по нова
                  Last edited by v_tin; 26.08.2019, 21:40.

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение
                    aко се разтърсиш има доста клипове дали може да смениш батерията на електричката
                    Been there, done that.
                    Когато умряха батериите на пежака, намерихме едни китайци, да произвеждат още NiCd с тоя размер - сменихме ги без проблем.
                    А в софта имаше вариант за NiMH (с малко хакване естествено), ама така и не намерихме такива.

                    Коментар


                    • Малко "акъл" да налея и аз... : )

                      Тук си пише
                      https://en.wikipedia.org/wiki/Tesla_Model_S

                      "The 85 kWh battery pack weighs 1,200 lb (540 kg) and contains 7,104 lithium-ion battery cells in 16 modules wired in series (14 in the flat section and two stacked on the front). Each module contains 6 groups of 74 cells wired in parallel; the 6 groups are then wired in series within the module."

                      Както се вижда, на групи са свързани. Няма как да има кнтролер за всяка отделна батерия, ще стане ужасно скъпо, тежко и т.н.
                      Наистина при свързани паралени няколко, ако една даде накъсо вътрешно, останалите паралено бичат на максимален ток през нея, загряват, някъде се запалва една.... и после гледате "шоу" в клипчета по ютубата. Същото ще се случи и при механичен пробив в нея и късо, примерно катастрофа, смачква се една и дава накъсо. Или се забива в нея метален предмет.
                      При Теслата, са се опитали леко да направят "защита". Батериите са свързани помежду си с жички, тънки толкова, колкото би трябвало да издържат работния им ток. Нещо като "бушон" за да изгори, ако някоя даде фира и тока започне да се увеличава прекалено много през нея. Но както знаем, бушоните изгарят "след малко". А лития се пали по-бързо. И не винаги минава "номера".
                      При "обикновените" оловни кумулатори за коли също се случва клетка да укъси. Там проблема идва от разпадане на оловните плочи, утайките се натрупват на дъното и в един момент дават късо между двата полюса. Но не се пали нищо. Там няма литий. А и са свързани последователно, другите клетки си дават нормално напрежение. Ефекта е, че акумулатора вместо 12.6 волта (6 клетки по 2.1 В всяка), става на 10.5. : ) И имате проблем с паленето, нов акумулатори и проблема е решен.

                      За спора ви... Всяка батерия може да се разглежда като идеален източник на напрежение с нулево съпротивление + последователно свързано съпротивление, харектеризиращо вътрешното му съпротивление.
                      При една и съща технология и "химия" на акумулаторите, такъв с двойно по-голям капацитет има двойно по-малко вътрешно съпротивление. "Идеалния" акумулатор има нулево съпротивление и може да дава безкрайно голям ток. Разбира се, напрактика има някакво съпротивление, по-голямо от нула. И то ограничва максимално възможния отдаван ток - тока на късо съединие. Може и да се измери практически - максималния ток на късо, напрежението... смятате. Но не го правете : )
                      Last edited by d333; 26.08.2019, 20:57.

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
                        И, да повторим: „Стара” електричка, без промени, понася смяна на батерията. Което, не може 100% да се каже за един двг. Греда за Безименния.
                        Това което си написал е пълна глупост- ако се разтърсиш има доста клипове дали може да смениш батерията на електричката- последният който гледах признавам без бой преди около 2 седмици беше как искат да сменят една батерия 28 кв/ч с 40кв/ч. Амииииииииииии не можаха- по размер пасна, но софтуера не пасна и се наложи да върнат старата батерия. Проблемът е софтуера, а не хардуера. Поне 4-5 клипчета съм гледал такива и винаги това е проблема. Слагат разни програми, разни плочи, въртят-сучат, но не става. Другият проблем е че старите батерии не се произвеждат. Двигател на лагуна струва около 5-6 000 евро за същият модел, носиш колата в сервиз и за 2-3 дни си готов. Ако разгледаш мобиле-де в секцията за автомобили с ЛПГ има винаги поне 5-6 коли със сменени двигатели

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от Бързоходко Разгледай мнение

                          Ами ако са последователно свързани нямат проблем. Ако са паралелно свързани имат проблем който е пропорционално по-малък от този на ЕлМобилите, с колкото напреженията и капацитетите са по-ниски. Т.е. много по-малък. Впрочем при едно наводнение в София през 1994 година видях как край завод Електроника по улица "Коста Лулчев" в участъка между "Шипченски Проход" и "Гео Милев", един автомобил изгоря. Първо се наводни почити до тавана а после когато водата се оттегли изгоря. От най-обикновен акумулатор 12В,
                          И пред мен се е палила кола. Протрита изолация, КС, и - на вторични. И, по света, ще продължават да се палят и да горят. Щото има много. Ще се палят и електрички. Все повече, щото стават все по-много. Сега, някъде мярках, че започват да изпитват системи за разединяване елементите в батериите, на база пиропатрони (или нещо от вида) и за изолиране, „изрязване” ѝ шунтиране отпадналите елементи. Т.е., работи се по въпроса. Който, май, не е чак толкова сложен, колкото термоядрения синтез.
                          Т.е., търпение, всичко ще се нареди. Ако не днес, до година-две-пет, ще е наред. И, да повторим: „Стара” електричка, без промени, понася смяна на батерията. Което, не може 100% да се каже за един двг. Греда за Безименния.

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от Тъпо парче Разгледай мнение
                            A тия с колите с по 2 акумулатора какво правят? :
                            Ами ако са последователно свързани нямат проблем. Ако са паралелно свързани имат проблем който е пропорционално по-малък от този на ЕлМобилите, с колкото напреженията и капацитетите са по-ниски. Т.е. много по-малък. Впрочем при едно наводнение в София през 1994 година видях как край завод Електроника по улица "Коста Лулчев" в участъка между "Шипченски Проход" и "Гео Милев", един автомобил изгоря. Първо се наводни почити до тавана а после когато водата се оттегли изгоря. От най-обикновен акумулатор 12В,

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

                              Абе ти си живеш в някакъв паралелен свят, който явно е само в твоята глава.
                              Колкото и безмислени локуми да рзтягаш фактите си остават. Капацитет на батериите на тесла е 300-500 хил мили (500-700 х. км).
                              Пазарен лидер в пазар от 90 мил. Автомоболила годишно.
                              Забележи как разсъждават хората с нюх и капитал когато инвестинвестират в Тесла.
                              https://youtu.be/E1AlxuSC7LY
                              Не го атакувай. Той е един объркан човечец, който я е инвестирал някога, я -не и то, е бил разочарован. Мисли че, ако сам е бил неуместен, всички останали, и те тъй. И, че трябва да „спасява света”. Маниащина, без познания, фукарА с „важни” приказки, за пред „пр0сти”. Засичал съм го и, след яко оплескване, се покрива („ -дано ме забравят!”). Остави го. Иначе, не е зъл.
                              Last edited by Pyramid; 26.08.2019, 19:53.

                              Коментар


                              • A тия с колите с по 2 акумулатора какво правят?
                                Иначе батериите на теслата са ясни - палят се, но само ако не сработи защитата им.
                                На мен друго ми е чудно - имам спомени, че максималната скорост зависи от напрежението. Иначе се получават извращения от рода на 500-1000А ток. Дали не са измислили някоя хитринка от Тесла? Първия им роудстер беше със 2 степенна скоростна кутия, която не преживя дори и 100 бройки производство - тоя въртящ момент троши всичко.

                                @Фараоне, абе аз съм с 2 плочки рам - различни производители, различни тайминги...щото едната оригинална беше дефектна д*еа. Да форматирам ли

                                Коментар

                                Working...
                                X