IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от analog Разгледай мнение

    Active Cell Balancing решава проблемите с паралелното зареждане и разреждане без никакво значение какво е вътрешното съпротивление. И естествено колкото по-ниско, толкова по-добре. Отдавна няма никаква екзотика в това - водещи производители на интегрални схеми правят контролерите, а китайците продават готови платки за без пари. Знам че Мъск е работил доста в тая насока и предполагам контролерите в Тесла са по-напред от останалите. Както и всичко останало.
    Чак пък за без пари. Както каваше баронеса Татчър - "Сиренето е без пари само в капана за мишки".
    Що се отнася до вътрешното съпротивление естествено че е по-добре да е по-малко. И никога не съм твърдял обратното. Просто дадох пример в който има полза от него. По-важното в примера обаче е да се схване, че т.нар. Батерия на Ел Мобила е много разична от повечето познати ни Акумулаторни батерии. Така например във един обиконовен автомобил ако откачите акумулатора му от клемите, в автомобила няма да има нито един затворен електрически контур с източник на напрежение. Ако направите същото с батерията на ел мобила това няма да е така. Вътре в самата батерия ще имате множество затворени електрически контури с източници на напрежение, в които контури не протича ток понеже източниците на напрежение са включени "противопосочно". Докато напреженията им се "балансират" всичко е ОК. Ако обаче в следствие на дефект или външно въздействие, напрежението на някой от източниците разко падне, ще протече въпросния уравнителен ток. От там нататък е божа работа какво ще стане. Безимен вече описа ситуации които вероятно са резултат от подобни събития.
    Last edited by Бързоходко; 26.08.2019, 17:42.

    Коментар


    • Първоначално изпратено от Тъпо парче Разгледай мнение
      Това са съвсем различни неща:
      1. Свързване на 2 акумулатора, с различен заряд -> ще протече ток от по-заредения към по-малко заредения. Тока е ограничен от вътрешното съпротивление на разряд на по-заредения и вътрешното съпротивление на заряд на по-празния. И двете не са константни, и зависят от степента на заряд, напрежение, температура и т.н. Обикновено Rзареждане е по-голямо - примерно като даваш ток на кола, "празния" акумулатор е закачен, но колата пали с бустера*.
      2. 2-та акумулатора са свързани и еднакво заредени (до едно напрежение), единия е с по-малък капацитет или по-стар. Тук няма драма - напрежението на по-големия акумулатор играе ролята на "диод", и не позволява цоцане на ток от по-слабия.
      3. 2 еднакви акумулатора (по една клетка че е по-зрелищно), свързани в паралел, в един момент, единия окъсява - тогава само вътр. съпротивление на разряд на втория ограничава тока, другия го чака запалване или стапяне.

      *Тия работи са малко по-особени при литий-йон акумулатори.
      Сложих ти един +, ми рядко може да срещнеш добре обосновани коментари по технически въпроси във форума
      Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

      Коментар


      • Бързоходко все още не ми е ясна причината за повишаване на вътрешното съпротивление.
        Това че някоя батерия може да е нефелна, не може да е причина. Ако не е окъсена, то проблема е минимален, не заслужаващ внимание.
        По-назад съм показал една схема какво представлява всъщност батерия с товар. В тази схема може да замениш външния товар с друга подобна батерия с различни параметри, и да сметнеш какво ще се получи.
        Имай в предвид, че разликата няма как да е много голяма поради факта, че тези батерии са произведени от един и същи електролит, катодите са едни и същи, абе изобщо сериен продукт. След като минат отк, на практика са еднакви, но може да има някакви разлики в да кажем няколко миливолта. Това обаче няма практическо значение.
        Ще дам пример с нещо друго. Тези които са се занимавали с компютри знаят, че когато искат да увеличат рам паметта, не добавят нов рам, а сменят целия. Причината е че всяка произведена серия се различава с много, ама много малко от другите. Понеже тези памети работят с много високи честоти, тази разлика се оказва непренебрежима и трябва да се внимава да не се слагат памети от различни серии. Ако го направиш, това може да доведе до унищожаване на данните от целия харддиск, и ще трябва да започнеш отначало. (След като сложиш еднакви памети).
        Но при батериите случая далеч не е такъв.
        А всяко увеличаване на вътрешното съпротивление води до намаляване на тока отдаван от батерията и съответно по-високо нагряване, а и двете са нежелани ефекти.

        ПП
        Ако някой иска, мога да докажа че вътрешното съпротивление на батерията на тесла е ... Да кажем 19 мегаома.
        Така ще задоволим и най-претенциозните форумци.

        Last edited by Имхотеп; 26.08.2019, 16:41.
        Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

        Коментар


        • Първоначално изпратено от Бързоходко Разгледай мнение


          Е май начуках още един пирон в ковчега на Ел Мобилноста.
          Демек си доказал че такова животно не може да има

          Дали да не е време да се самообразоваш леко? Active Cell Balancing решава проблемите с паралелното зареждане и разреждане без никакво значение какво е вътрешното съпротивление. И естествено колкото по-ниско, толкова по-добре. Отдавна няма никаква екзотика в това - водещи производители на интегрални схеми правят контролерите, а китайците продават готови платки за без пари. Знам че Мъск е работил доста в тая насока и предполагам контролерите в Тесла са по-напред от останалите. Както и всичко останало.

          Коментар


          • Това са съвсем различни неща:
            1. Свързване на 2 акумулатора, с различен заряд -> ще протече ток от по-заредения към по-малко заредения. Тока е ограничен от вътрешното съпротивление на разряд на по-заредения и вътрешното съпротивление на заряд на по-празния. И двете не са константни, и зависят от степента на заряд, напрежение, температура и т.н. Обикновено Rзареждане е по-голямо - примерно като даваш ток на кола, "празния" акумулатор е закачен, но колата пали с бустера*.
            2. 2-та акумулатора са свързани и еднакво заредени (до едно напрежение), единия е с по-малък капацитет или по-стар. Тук няма драма - напрежението на по-големия акумулатор играе ролята на "диод", и не позволява цоцане на ток от по-слабия.
            3. 2 еднакви акумулатора (по една клетка че е по-зрелищно), свързани в паралел, в един момент, единия окъсява - тогава само вътр. съпротивление на разряд на втория ограничава тока, другия го чака запалване или стапяне.

            *Тия работи са малко по-особени при литий-йон акумулатори.

            Коментар


            • Първоначално изпратено от Тъпо парче Разгледай мнение
              Ако говориш за саморазряд - да, ще точи от другите батерии (изравнителния ток ще е равен на саморазряда - това няма много общо с вътрешното съпротивление на батерията). Обаче при консумация от паралелни батерии, една от които е нефелна - просто ще имаш по-малък максимален ток, както и по-малък капацитет. На нефелната нищо няма да и се случи.
              Неговоря за саморазряд. Говоря за две източника на напрежение свързани в паралел. В такъв случай ако напреженията им са различни, което всъщност се получва винаги, протича изравнителен ток в такава посока, че да изравни разликата в напреженията. Ако източниците са два генератора, то този изравнителен ток ще промени оборотите на по слабия така че изходното му напрежение да се изравни с това на по силния. Ако са два акумулатора изравнителния ток ще "дозареди" по-разредения, до изравняване на напреженията. В цялата тази работа особена драма няма имено ако вътрешните съпротивления на двата източника ограничат токовете до разумни стойности и ако процеса на изравняване на напреженията приключи бързо,
              Ако обаче инцидентно единия източник вселдствие на авария смъкне напрежението си и заради нарушено функциониране не успее да се :"върне в строя" ще стане голяма беля. Представи си го като да носите диван трима души и единия да се спъне.
              Last edited by Бързоходко; 26.08.2019, 15:51.

              Коментар


              • Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение

                Кафе, което има равностойността на нова батерия /$$$ 40 000 - 50 000/ в рамките на година в експлоатация.

                Абе ти си живеш в някакъв паралелен свят, който явно е само в твоята глава.
                Колкото и безмислени локуми да рзтягаш фактите си остават. Капацитет на батериите на тесла е 300-500 хил мили (500-700 х. км).
                Пазарен лидер в пазар от 90 мил. Автомоболила годишно.
                Забележи как разсъждават хората с нюх и капитал когато инвестинвестират в Тесла

                ​​​​​​
                https://youtu.be/E1AlxuSC7LY

                Коментар


                • Първоначално изпратено от Бързоходко Разгледай мнение
                  Но ако единият е по-нефелен и напрежението му пада по-бързо, то той ще почне да дърпа ток(изравнителен ток) от по-читавия (колко житейски правдиво и поучително).
                  Ако говориш за саморазряд - да, ще точи от другите батерии (изравнителния ток ще е равен на саморазряда - това няма много общо с вътрешното съпротивление на батерията). Обаче при консумация от паралелни батерии, една от които е нефелна - просто ще имаш по-малък максимален ток, както и по-малък капацитет. На нефелната нищо няма да и се случи.

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от Имхотеп Разгледай мнение

                    Не е ясно поради каква причина ще искате да увеличавате вътрешното съпротивления на батериите?
                    Нещо ново ще да е...

                    Ей сега ще ви дам една причина поради която вътрешното съпротивление може да е полезно при паралелно свързани източници на напрежение. За по-просто но без загуба на общност си представете два автомобилни акумулатора. На теория и по каталог и двата дават по 12,5 V напрежение. Но ако единият е по-нефелен и напрежението му пада по-бързо, то той ще почне да дърпа ток(изравнителен ток) от по-читавия (колко житейски правдиво и поучително). Ако вътрешното съпротивление и на двата акумулатора е нула, то тока, който ще преминава ще клони към безкрайност, в по практически план ще имаме ток на късо макар и при малка потенциална разлика. В такава ситуация вътрешното съпротивление ограничава тези "изравнителни токове".
                    Сега да се върнем към злощастните батерии за ЕлМобили. Зада имама 400В очевидно имаме свързване на около 90 батерийки, като онази от снимката от вчера, свързани последователно. Зада имаме и капацитет очевидно ще имаме множество подобни последователно свързани групи които от своя страна се свързват в паралел - представете си го 3D като куб. И так се оказва, че това което възприемаме като един източник на напрежение, всъщност е батерия от множество паралелни източници на напрежение. Това неминуемо ни вкарва във филма с "изравнителните токове" иполезните вътрешни съпротивления, които обаче пречат на свръхбързото зареждане..
                    Е май начуках още един пирон в ковчега на Ел Мобилноста.

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от Имхотеп Разгледай мнение

                      Не е ясно поради каква причина ще искате да увеличавате вътрешното съпротивления на батериите?
                      Нещо ново ще да е...

                      Вероятно си мисли че, стори ли го, ще „стабилизира” зарядния, че и разрядния ток. Може. Ама кпд-то спада.
                      Тарикатите външно стабилизират тока, да не грее батерията.
                      ...Все тая, де. Пак няма да разбереш.

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение


                        Въпрос: трябва ли да СЕ ТЪРСЯТ начини, за да се увеличи вътрешното съпротивление на батерията?


                        Tози въпрос кондензира пълното ти безхаберие по материята.

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение
                          ...Накрая: ако търсим начини за увеличаване на вътрешното съпротивление на батерията /от гледна точка БЕЗОПАСНОСТ в експлоатация!!!/ - до каква степен могат да ни помогнат сметките, направени при номинални стойности и липса на натоварване? Ще сме доста далеч от истината!...
                          Не е ясно поради каква причина ще искате да увеличавате вътрешното съпротивления на батериите?
                          Нещо ново ще да е...

                          Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

                          Коментар


                          • безимeн точно обратното е, двг не може да се направи да работи толкова добре при различни режими на натоварване, ел двигателите са по адаптивни с техните инвертори, Затова някакъв ел мобил от не чак толкова претенциозен клас бие по ускорение спортен автомобил от най висшата лига. А за бързия заряд по виждам да е проблем мрежата и източниците на тока в нея защото флуктоациите на товара биха били много големи.
                            D.Y.F-091066

                            Коментар


                            • А пък аз все още очаквам изобретателят пирамид да покаже в цифри някои негови твърдения.
                              Явно като да очакваш от умрел писмо.

                              Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

                              Коментар


                              • Мале докато аз обикалям Витоша тук каква дискусия се е развихрила около вътрешното съпритивление на батерията. Аз всъщност исках да обърба внимание, че ако при нормален заряден ток батерията се загрява до температура Т. То при N пъти по-голям заряден ток ще се загрее до пропорционално по-всока температура.
                                Както и да в по едно време се сетих за един чисто психологически проблем при Ел Мобилите. До общественото съзнание лека полека ще започва да достига мисълта, чв влизайки в ЕлМобил си на една ръка растояние от източник на постояно напрежение 400V, Общественото съзнание лека полека ще смели факта, че постояното напрежение по принцип е по-опасно от променливото. Айде ние сме европейци и сме свикнали да живеем в обкръжението на ел контакти с напрежение 220V. По-досетливите даже ще отбележат, че амплитудата му дори е 308V. та по примера на оня кмет, 300-400V все тая. Ама горките американци са приучвани да се плашат от 110V.
                                Те как ще го преживеят този стрес? Вярно че засега ефекта не се забелязва, но вероятно това е така защото купувачите са все хора с пионерски дух (купуват нещо за два пъти повече пари), Как обаче ще се случат нещата в бъдеще?

                                Коментар

                                Working...
                                X