IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от satz Разгледай мнение
    Кпд гориво -> движение на най-ефективните ДВГ
    е поне на половина по-зле от Ток->ел.двигател->движение

    Най-ефективните ДВГ по някои Скании, и по доста кораби е ~50%
    Най-смотаните ел.двигатели (сглобени в гараж) са с КПД поне 88%, средностатистическия добър ел.двигател е с КПД над 95%

    средностатистическия ДВГ е с КПД гориво->движение <28%...

    Само да ти кажа, че в един галон (4 литра бензин или нафта - една тубичка малка) има повече енергия отколкото в първата версия на Нисан Леаф.

    One gallon of gasoline contains approximately 33.7 kWh of energy. The 100 kWh battery pack in a Tesla Model S 100D contains the energy equivalent of less than 3 gallons of gasoline

    Т.е. КПД-то може и да е такова, но в момента бензина и нафтата имат 10+ пъти по-голяма енергия в единица обем отколкото батерията.

    Коментар


    • Първоначално изпратено от mathematician Разгледай мнение
      Кофти тръпка - инцидент с автопилота на Тесла. Но като се предовериш на техниката така се получава.

      https://www.kqed.org/news/11801138/a...bout-autopilot
      Добре де, добре. А с акциите теслЯни, какво става?

      Коментар


      • Кофти тръпка - инцидент с автопилота на Тесла. Но като се предовериш на техниката така се получава.

        https://www.kqed.org/news/11801138/a...bout-autopilot

        Коментар


        • Първоначално изпратено от analog Разгледай мнение

          Много ми е интересно какво именно е патентовано и къде. Цветът, името, "вградения акумулатор", петолъчката?
          Някои много ги хапе кравата, май.

          Коментар


          • analog - концепцията им изглежда много по смислена за електромобили, точно за приложенията които според мен са добри за електромобили и да са модулни. Освен това казват че задвижването е с 50 процента по икономично за енергия, а това означава и два пъти по малка батерия.
            Last edited by supertrader; 12.02.2020, 19:57.
            D.Y.F-091066

            Коментар


            • Първоначално изпратено от Кисимов Разгледай мнение
              В России запатентован новый электромобиль Zetta
              Много ми е интересно какво именно е патентовано и къде. Цветът, името, "вградения акумулатор", петолъчката?

              Коментар


              • В России запатентован новый электромобиль Zetta
                В базе Федерального института промышленной собственности были размещены патентные изображения автомобиля Zetta – первого российского электромобиля. Производство компактных трехдверных электрокаров Zetta должно начаться уже в 1-м квартале 2020 года. Как сообщалось ранее, машина будет представлять собой городской трехдверный хэтчбек, визуально напоминающий популярную модель — Smart ForTwo.

                Согласно заявленным техническим характеристикам – транспортное средство сможет развивать скорость до 120 км/ч. В основе машины лежит рама, которая обшита легкими панелями из прочных композитных материалов. В базовой комплектации автомобиль будет переднеприводным, а встроенный аккумулятор позволит преодолеть на одном заряде 200 км.

                Одна из особенностей автомобиля – использование преимущественно отечественных компонентов. Единственной импортируемой деталью станет батарея – их производитель закупает в Китае.

                Согласно предварительным данным, за базовую версию придется заплатить порядка 450 тыс. рублей. Модели в более богатых комплектациях могут получить не только аккумулятор большей емкости, но и полный привод. https://nvdaily.ru/info/181130.html

                Коментар


                • Първоначално изпратено от satz Разгледай мнение

                  Пишеш за бързото зареждане, а то рядко се практикува при коли имащи пробег над 300км.

                  Но дори и с него, ток->движение средностатистически е над 71%
                  никакъв шанс няма бутален двигател да стигне такива нива на кпд гориво->движение
                  а цената на ДВГ с КПД над 28% расте по експонента, (сравнете ценатата на някоя от ефективните Скании, с масовите им конкуренти)

                  Метанът(ниската му цена) е това което ще задържи ДВГ в играта още дълго време,
                  както и липсата на достатъчно батерии (техния цикъл рециклиране още не се е завъртял)
                  Ще се, ще се. И цикълът за рециклиране, ще се завърти. Тъкмо, ще се натрупа и ресурс.

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от d333 Разгледай мнение
                    satz, не забравяй обаче, че КПД на ток -> зарядно -> нагряване на батерията при зареждане -> заредена енергия в батерията.... е около 75%
                    Пишеш за бързото зареждане, а то рядко се практикува при коли имащи пробег над 300км.

                    Но дори и с него, ток->движение средностатистически е над 71%
                    никакъв шанс няма бутален двигател да стигне такива нива на кпд гориво->движение
                    а цената на ДВГ с КПД над 28% расте по експонента, (сравнете ценатата на някоя от ефективните Скании, с масовите им конкуренти)

                    Метанът(ниската му цена) е това което ще задържи ДВГ в играта още дълго време,
                    както и липсата на достатъчно батерии (техния цикъл рециклиране още не се е завъртял)

                    Коментар


                    • d333 , може и 95% и зависи пак от режима при бързо зареждане и разреждане загряват а отделената топлина е енергия която няма да се превърне в механична и съответно е загуба и електромоторите загряват - те пък са с голяма мощност но за кратко време, а в режим на постоянно натоварване и породължително мощността която развиват е значително по малка.
                      D.Y.F-091066

                      Коментар


                      • satz, не забравяй обаче, че КПД на ток -> зарядно -> нагряване на батерията при зареждане -> заредена енергия в батерията.... е около 75%

                        Коментар


                        • satz при стационарна работа в оптимален режим двг на метан плюс малко количество водород може да направи кпд 60 процента, ако се оптимизира газоразпределението, компресията като на дизел и съответно прецизно подаване и на горивото. Няма нищо общо с двг с непостоянен режим на работа и натоварване. Дори охладителната система на такъв двг е силно разтоварена и ще има проблем зимата с отоплението..

                          D.Y.F-091066

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
                            Ейй, безименен, Велико МрънкАло си. Признахме те. Я кажи, по-добре, как са акциите на Тесла.

                            КОЙ задава въпроса? Ти да не си се чалнал - с подобен въпрос?

                            Ще ти отговоря: АКО си успял да излъжеш двама човека и си им продал от чуждите тръбички - ще може да си купиш ЕДНА акция, но ако почакаш - не се знае...

                            Това не е препоръка, разбира се: сигурен съм, че не си продал и една от "твоите" /откраднати/ тръбички... ))

                            .................................................. ...

                            Ако схващаш за какво става въпрос, долу съм ти обяснил нещата нагледно, но това също НЕ Е препоръка!

                            Хайде, оставай със здраве - и повече консултациите по непонятни за теб въпроси - само срещу заплащане! /поне 10 продадени тръбички!/ ))








                            Коментар


                            • Ейй, безименен, Велико МрънкАло си. Признахме те. Я кажи, по-добре, как са акциите на Тесла.

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                                ...Постоянния режим на работа на двг е най икономичен и най екологичен съответно, ..
                                Кпд гориво -> движение на най-ефективните ДВГ
                                е поне на половина по-зле от Ток->ел.двигател->движение

                                Най-ефективните ДВГ по някои Скании, и по доста кораби е ~50%
                                Най-смотаните ел.двигатели (сглобени в гараж) са с КПД поне 88%, средностатистическия добър ел.двигател е с КПД над 95%

                                средностатистическия ДВГ е с КПД гориво->движение <28%...
                                Last edited by satz; 11.02.2020, 22:29.

                                Коментар

                                Working...
                                X