If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите
Забавна работа: безименният е пропуснал, че в Китай, продажбите на автомобили са спаднали с 80%. Дори електричките. И сега, ни чака...какво?
Хайде, думай, безименен.
В ранни зори - в тая тема се задават най-"затапващите" въпроси... По темата, разбира се! Цяла нощ "затапващият" ги е творил... /за въпросите говоря/...
Тъй като модераторите са оставили такъв въпрос, редно е да взема отношение - именно в качеството си на дървен философ /специална степен, която раздават в Горнооряховския район/... ))
Не мисля, че човек има всички компетенции на тоя свят. С тая уговорка - никога не са представлявали за мен интерес въпросите на ВН /за хората, които не са се занимавали с терминологията - "ВН" - е съкращение от "високо напрежение", но защо се изписва от някои с главни букви - не бих могъл да отговоря..., нещо подобно - аналогично се разискваше, когато се написа "ДВГ" - с главни букви - и отново се повдигна въпроса..., така изписват някои съкращения някои от авторите - с главни букви.../
"...иди и се научи какви са загубите при пренос на ВН.... колко са, все пак. И изобщо, и „на 100 км”.
Очевидно - това е за някои хора най-сложният въпрос на света. Въпрос, както се казва - "за 100 000" /правя аналогия с една тв-игра/
1. Не е ясно, защо, именно това трябва "да се науча"?
2. Даваме ли си сметка, че хората, които задават въпроси, чрез самата формулировка на въпроса си - показват в много от случаите - именно КРЕЩЯЩАТА си некомпетентност!
Въпросът: "...иди и се научи какви са загубите при пренос на ВН.... колко са, все пак. И изобщо, и „на 100 км”... , лично аз свързвам със следната ситуация: студент, който се явява на изпит - предстои да бъде скъсан от професора, но последният /изпитващият/ е ДОБРОНАМЕРЕН - и задава един последен въпрос на студента, който - съвсем очевидно не е присъствал на нито една лекция - и изобщо не знае за какво се говори в науката, по която се явява на изпит...
Та, професорът задава подобен въпрос, който е ДОСТАТЪЧНО елементарен, с което и ще разбере разсъжденията на студента, както и - дали същият има що-годе познания, за да може да пише тройката си /като си "затвори очите"/ - за незнанието на основните въпроси, които са били с достатъчна конкретика...
Тъй като в Горна Оряховица и в Лясковец - точно професори в областта липсват, то човекът, който ми задава подобен въпрос /върху който е мислил цяла нощ/ - вероятно е този студент, комуто преди време е зададен същият въпрос, за да може да му се постави една тройка /по милост/... Значи, поставен в този му вид - въпросът изисква правилните разсъждения и /доуточняващи/ въпроси, за да може професорът да разбере, дали студентът знае основното...
Горе вече казах, че от неправилно формулиран въпрос - се съди за липсата на компетенции у задаващият въпроса. Дали някой подценява публиката - това е негов проблем.
Какво означава това, че въпросът е неправилно формулиран? "Колко са все пак загубите от пренос на ВН?"
Очевидно е, че човекът, задал въпроса - търси някаквИ стойностИ.
Някой вижда ли коректно зададен въпрос? Аз не виждам такъв!
Задалият въпроса НЕ Е НАЯСНО от какво зависят загубите на преноса на високото напрежение! Нали съм прав!
Някой вижда ли в горният въпрос да се говори, напр. за: материал, от който е изработен проводника на ел. ток /който се пренасяЛ/?..., а някой да вижда някаква стойност на сечението /диаметъра/ на проводника на ел. ток /който се пренасяЛ/?...
Е, "колко са все пак въпросните загуби?" /пита горнооряховецът/... ))
Такива въпроси могат да се задават само /и единствено/ в Горнооряховската академия... ))
Моят въпрос е - скъса ли те професорът, или успя да се закачиш за тройката /с подходящите разяснения... или - с няколко двадесетолевки - и все още търсиш отговор на болният ТИ въпрос: "Колко са все пак загубите от пренос на ВН?" /? ))
За да пестим времето и усилията на модераторите, когато задаваш въпрос, може да изброяваш никовете, от които НЕ би искал да получаваш отговор.
Още по-лесно е, ако комуникираш на лични с конкретни хора, от които търсиш отговор.
Ше се позова малко на Высоцкий, В.С:
...
Ты, Зин' на грубость нарываешься...
И на български ще ти река:
- Не си в темата, дървен философе. Тесла - и не само нея - ще ги бъде а ти -ти иди и се научи какви са загубите при пренос на ВН. Може да питаш и мнимия „инж.Пеше” , дето тогава мълча като...партизанин на разпит, колко са, все пак. И изобщо, и „на 100 км”. Може пък, да ти обясни...
Pyramid - електрически са тези автомобили с клетки, но това което може би ще се наложи е безстепенната електрическа трансмисия. Има някакви индивидуални и присъщи само за нея качества - може би надеждна повече, възможност да се буферира енергия която да се превърне в мощност в точно определен момент и да осигури ускорение с което да превъзхожда другите варианти. Обаче е сложна система и чак да се наложи не знам може ли да се случи лесно, а може да има и нещо по добро..да бъде създадено. Тези метанови клетки и те капризни се оказват и също като батериите навързани последователно една излязла от строя прекъсва веригата.
Pyramid - електрически са тези автомобили с клетки, но това което може би ще се наложи е безстепенната електрическа трансмисия. Има някакви индивидуални и присъщи само за нея качества - може би надеждна повече, възможност да се буферира енергия която да се превърне в мощност в точно определен момент и да осигури ускорение с което да превъзхожда другите варианти. Обаче е сложна система и чак да се наложи не знам може ли да се случи лесно, а може да има и нещо по добро..да бъде създадено. Тези метанови клетки и те капризни се оказват и също като батериите навързани последователно една излязла от строя прекъсва веригата.
Ще ти отговоря кратко: има класни стаи, а по-късно и аудитории, където можеш да учиш и да задаваш въпроси.
"Питах вече!" - със заповеден тон - само към майка си. Толкова!
......................................
ТУК, ако искаш да научиш нещо - трябва да си ДОБРОНАМЕРЕН: "Колеги, може ли някой да ме консултира, защото знанията ми са оскъдни, МОЛЯ..." и т.н. - все в тоя стил.
Айде - продължавай натам.
Абе, аз съм добронамерен. За разлика от доброзагубените тук. Заповеден тон още не съм упражнил върху вас а, фалшиви „интелигенти” като теб и онзи пишман „инж.Пеше”, мога само да ги съжалявам. Щом Господ, обаче, е решил да плоди некадърници, живЕйте. Взаимно, чудесно се допълвате.
Питах вече, не помня някой отговори ли:
-Добре, автомобилите с горивни елементи на метан, примерно, и ел.двигател, са или не са електромобили?
Ще ти отговоря кратко: има класни стаи, а по-късно и аудитории, където можеш да учиш и да задаваш въпроси.
"Питах вече!" - със заповеден тон - само към майка си. Толкова!
......................................
ТУК, ако искаш да научиш нещо - трябва да си ДОБРОНАМЕРЕН: "Колеги, може ли някой да ме консултира, защото знанията ми са оскъдни, МОЛЯ..." и т.н. - все в тоя стил.
По батериите: Еднаквостта (де факто, минималният толеранс и относително разхвърляне на параметрите) на единичните елементи, се постигат по-лесно при малките, след това, при „мини”, а не при „микро” габарити, към които, клонят батерийките за лаптопи. Опростява се технологията на батерията (вкл. „изплюването” на евентуално окъсил елемент”) и се вдига повторяемостта а, също, спада общото количество на важни метали като кобалта. Т.е., ето ви едно обосновано предположение: Предстои облекчаване и поевтиняване на въпросните батерии по тази именно причина. С 5,10 или 15% - предстои да видим. До две-три години.
Та, докато (проба-грешка, грешка-прошка) Мъск прави нещо реално, дали тук и сега, пак не гледаме филма „Фукните на един пос*рко ”, с „инж.Пеше” в главната роля?
След днешния взрив на тн.нар. "Starship", на Мъск, комуто ентусиазмът и препирнята идват в повече, би трябвало да му просветне, че времето на междупланетните автобуси с билетче от цент за километър някак, може и да не дойде. Изобщо. Както и мнозинството да приеме коля с батерийки от лаптоп. Явно, реалността трудно се налага над рошави глави. Обаче той, поне, е смел. За разлика от любимото ни „инж.Пеше”, което умира от страх да се изправим лично един пред друг и, пред публика, да покажем и да докажем, кой е и кой не е точно инженер. Разбираемо е Шубето. Как се страхува БГ „мъж” и от какво? Ами... допускам някаква физическа сила, може и да има. Допускам, по-голяма от моята (не съм бабанка). Допускам. Още, не е изключено дори нещо да е завършил. Някак. Може би, и с по-висок успех. Да преписва, българинът е научен отрано. Може, и по-„реномиран” ВУЗ да е добутал. (Б0ли ме капата за това). Дори, може още и да помни и да решава интеграли (на мен, от 30 години, след завършването, не ми се е налагало).
ОБАЧЕ.
ОБАЧЕ, като способност да открива и елегантно да решава проблеми, в т.ч. и далеч „извън сферата си на компетентност”, единствено в която, се кисне, откак е завършил...ТУК, НАШИЯТ, СЕ СТЪПИСВА. СТРАХ МОРИ ДОБИТЪКА.
СТРАХ ЧЕ ТУК, С ПРОСТИ СРЕДСТВА , ИЗВЕДНЪЖ, МОЖЕ ДА НЕ СЕ СПРАВИ...
При това, публично...
И, нашето „инж.Пеше”, предпочита да си седи вкъщи, да си мачка капата (да не се изложи, щото вече, „няма да е МъШ”), и да приплюва в нета, да дрънка „измамник” - щото, проверка на място, означава на него, мноого вероятна издънка и да пее мантри „Те Такова животно нЕма!”
Има, пишман Инженере. Има. И не мож'му накриви оная работа.
Виж, за психиатрия, щом питаш... Не знам, никога не съм приближавал.
Коментар