IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение

    Може и да си прав, но може и да не си. Съвременните литиеви батерии не могат да се похвалят с кой-знае колко голям брой цикли или време на живот, дори и без цикли. Сам виждаш, как при GSM-ите деградират само за 2-3 максимум 4 години. Какво излиза - при колите деградират за 8 години, а при GSM-ите за 4 ???????

    Нещо не се връзва - ако една технология я има, защо не се използва навсякъде, а само в колите?

    Както и да е, няма да споря. Искам само да кажа, че съдбата на електричите зависи само и единствено от развитието на батериите в посока по-голям брой цикли и по-малка деградация в режим на съхранение без цикли. Ако наистина тези параметри се подобрят, електричиките имат бъдеще. Ако не - ще настъпи някакво отрезняване, и пазара ще бъде превзет от хибридни коли на батерии+ДВГ.

    Важен критерии е каква ще е цената за смяна на една батерия на една стара електричка. Ако тя е много висока (изкуствено висока), то тогава това ще създаде отрицателни нагласи сред населението. Тоест никой няма да иска да си купува кола, която след 8 години ще трябва да изхвърли на боклука.
    Изчакай още 5-6 години и ще стане ясно всичко- дали ще ги бъде електрокарите или хибридите ще победят.В момента правителствата вдигат залога- дават все по голяма премия на този който си купи електрокар, отговорът на въпросите ти ще дойде след 5-6 години- когато батериите започнат да издъхват. Всъщност може и да не е така тъй като предлагат да плащаш наем на батерията. В този случай се променят нещата- в момента в който падне батерията на 80% и не може да се регенерира ще има смяна- предполага се с нова, но има разни физически и софтуерни ограничения

    Коментар


    • Първоначално изпратено от DaveBG Разгледай мнение

      Може да се провери лесно, в тубата това е най засегнатият въпрос и има хиляди видеота по въпроса на хора със стари Тесли.
      Вижда се че колите дори от 2012 (или 8 годишни) все още си пърпорят на 80-90% капацитет. Има и аутлаяри на по 70%, очевидно от хора които редовно са зареждали до 100%. И та са на старата батерия която няма химията за "милион мили".
      Батерията деградира винаги, да, но не еднакво бързо. Ако не караш и седи в гаража на 60%-70% не деградира изобщо в реалистични времеви диапазони.

      На практика, особенно с нова батерия тя никога в живота ти няма да деградира. Да не говорим че при пробег от 600км дори да деградира на 50% пак ще е идеална кола, хората и сега продават за нови ЕВ коли с 300км пробег дори има разни с 200...
      Може и да си прав, но може и да не си. Съвременните литиеви батерии не могат да се похвалят с кой-знае колко голям брой цикли или време на живот, дори и без цикли. Сам виждаш, как при GSM-ите деградират само за 2-3 максимум 4 години. Какво излиза - при колите деградират за 8 години, а при GSM-ите за 4 ???????

      Нещо не се връзва - ако една технология я има, защо не се използва навсякъде, а само в колите?

      Както и да е, няма да споря. Искам само да кажа, че съдбата на електричите зависи само и единствено от развитието на батериите в посока по-голям брой цикли и по-малка деградация в режим на съхранение без цикли. Ако наистина тези параметри се подобрят, електричиките имат бъдеще. Ако не - ще настъпи някакво отрезняване, и пазара ще бъде превзет от хибридни коли на батерии+ДВГ.

      Важен критерии е каква ще е цената за смяна на една батерия на една стара електричка. Ако тя е много висока (изкуствено висока), то тогава това ще създаде отрицателни нагласи сред населението. Тоест никой няма да иска да си купува кола, която след 8 години ще трябва да изхвърли на боклука.

      Коментар


      • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение

        Напълно си прав, но в електриччката има един много неприятен проблем - караш или не, акумулатора с времето деградира и се скапва. При GSM-ите е за 2-3 години, а при ел. колите лъжат че е 7-8 години, но в действителност още след 4-5 години ще усетиш как километрите с един заряд са паднали на половина. И най-лошото е, че ще паднат на половина дори и ако колата си стои в гаража и не я караш.

        Такава една кола с паднал капацитет на акумулатора посмъртно няма да можеш да я продадеш, дори и на безценица. И това е най-големият проблем на електричиките - на стари години те са непродаваеми. Купуването на нов акумулатор за стара кола също изглежда много тъпо - кола за 2 хилки я обзавждаш с акумулатор за 20 или 50 - ха-ха-ха .....

        Та искам да кажа, че докато акумулаторите са скъпи, електричките няма да са икономически изгодни, освен може би за таксиметровите шофьори. За нормални хора обаче, които минават по 10 000 километра на година, електричките са неизгодни.
        Може да се провери лесно, в тубата това е най засегнатият въпрос и има хиляди видеота по въпроса на хора със стари Тесли.
        Вижда се че колите дори от 2012 (или 8 годишни) все още си пърпорят на 80-90% капацитет. Има и аутлаяри на по 70%, очевидно от хора които редовно са зареждали до 100%. И та са на старата батерия която няма химията за "милион мили".
        Батерията деградира винаги, да, но не еднакво бързо. Ако не караш и седи в гаража на 60%-70% не деградира изобщо в реалистични времеви диапазони.

        На практика, особенно с нова батерия тя никога в живота ти няма да деградира. Да не говорим че при пробег от 600км дори да деградира на 50% пак ще е идеална кола, хората и сега продават за нови ЕВ коли с 300км пробег дори има разни с 200...

        Коментар


        • Първоначално изпратено от DaveBG Разгледай мнение

          Аз вече имам, мисля за тебе. Ти сам се похвали че за 300к километра си сменил 5 коли. Предполагам защото са се скапвали. Преброи колко от нещата които не са ти работили или са ти се скапвали ги няма в Теслата и помилси реално колко пари си дал за 5 коли.
          Особенно ако наистина караш по 200км месечно и за толкова време си навъртял само 300к електрическата кола е вечна за тебе. Ще можеш да си я зареждаш с въртележка за хамстер (или с други думи нищо няма да ти струва). Там е силата на електрическата кола, изключително е подходяща и ефективна за ходене до работа и обратно и за кратки разстояния. А и помисли ще пестиш от сини зони в градовете! Някой го беше сметнал че е хиляди на година само това.
          Напълно си прав, но в електриччката има един много неприятен проблем - караш или не, акумулатора с времето деградира и се скапва. При GSM-ите е за 2-3 години, а при ел. колите лъжат че е 7-8 години, но в действителност още след 4-5 години ще усетиш как километрите с един заряд са паднали на половина. И най-лошото е, че ще паднат на половина дори и ако колата си стои в гаража и не я караш.

          Такава една кола с паднал капацитет на акумулатора посмъртно няма да можеш да я продадеш, дори и на безценица. И това е най-големият проблем на електричиките - на стари години те са непродаваеми. Купуването на нов акумулатор за стара кола също изглежда много тъпо - кола за 2 хилки я обзавждаш с акумулатор за 20 или 50 - ха-ха-ха .....

          Та искам да кажа, че докато акумулаторите са скъпи, електричките няма да са икономически изгодни, освен може би за таксиметровите шофьори. За нормални хора обаче, които минават по 10 000 километра на година, електричките са неизгодни.

          Коментар


          • Първоначално изпратено от DaveBG Разгледай мнение

            Аз вече имам, мисля за тебе. Ти сам се похвали че за 300к километра си сменил 5 коли. Предполагам защото са се скапвали. Преброи колко от нещата които не са ти работили или са ти се скапвали ги няма в Теслата и помилси реално колко пари си дал за 5 коли.
            Особенно ако наистина караш по 200км месечно и за толкова време си навъртял само 300к електрическата кола е вечна за тебе. Ще можеш да си я зареждаш с въртележка за хамстер (или с други думи нищо няма да ти струва). Там е силата на електрическата кола, изключително е подходяща и ефективна за ходене до работа и обратно и за кратки разстояния. А и помисли ще пестиш от сини зони в градовете! Някой го беше сметнал че е хиляди на година само това.
            ха ха. До вчера дето се вика имах 3 коли, вече са само 2
            Мисля че по добре знам кое е по изгодно за мен.
            И си търся кола за РИБА - дали ще си купя електричка?
            Last edited by Andi11; 13.07.2020, 09:40.
            Нямам доверие в НИЩО и НИКОЙ

            Коментар


            • Първоначално изпратено от bota156 Разгледай мнение

              Вземай ве. далавера 5 си вземи. Аз далавера не виждам и не си вземам. А сега като караме по 200км месечно съвсем
              Аз вече имам, мисля за тебе. Ти сам се похвали че за 300к километра си сменил 5 коли. Предполагам защото са се скапвали. Преброи колко от нещата които не са ти работили или са ти се скапвали ги няма в Теслата и помилси реално колко пари си дал за 5 коли.
              Особенно ако наистина караш по 200км месечно и за толкова време си навъртял само 300к електрическата кола е вечна за тебе. Ще можеш да си я зареждаш с въртележка за хамстер (или с други думи нищо няма да ти струва). Там е силата на електрическата кола, изключително е подходяща и ефективна за ходене до работа и обратно и за кратки разстояния. А и помисли ще пестиш от сини зони в градовете! Някой го беше сметнал че е хиляди на година само това.
              Last edited by DaveBG; 12.07.2020, 23:29.

              Коментар


              • Първоначално изпратено от Invest Man Разгледай мнение

                Никога не може да избиеш електрически автомобил през разход за гориво. Особено за лични нужди. Налагането на електрическите автомобили е политическа глупост и е абсурд.

                В градовете най-голямото замърсяване е от триенето на гумите и спирачните дискове в Асфалта. Това създава смога, а не газовете.

                Реалното решение, за чистота са автомобили само бензин с фабрични газови. И умопомрачителни данъци за джипове и лимозини, които не са нужни на никой. Големите литражи.

                Това е истинска политика за чистота и реални решения. Всичко друго е безумие!

                Трябва да си мега тъп, за да смяташ, че с електрически автомобил може да пестиш.

                Разликата в цената е огромна и никога не може да се избие. Трябва бензина да стане 15 лева литъра, а всичко друго да се запази. В очертаващите се 5-10 години на изключителни ниски цени на петрола да имаш електрическа кола е не само проява на лош вкус, но и пълна БУНАЩИНА.
                Да се смея ли да плача ли на такива неадекватни мнения

                Никога не казвай НИКОГА.

                И ти явно си с 5-10 години “остаряла” информация. ДНЕС ако си купиш Тесла си на + от ден първи! Колата струва колкото конкурентите от БМВ, ауди и мерцесес, а като задвижване и поддръжка е без почти никакви разходи. Ако сравняваш Тесла с малолитражно рено разбира се че няма да ти се вържат сметките - едното е космически кобар, другото каруца!!!

                В ниския сегмент автомобили същия ефект предстои да се случи в следващите 3-5 години с масовото навлизане на нови модели и поевтиняване на батериите.

                За замърсяването говориш глупости и си противоречиш. Ако примем простотията че замърсяването не е от петрола а от спирачките и “дисковете, които се трият в асфалта” (такава глупост не бях чувал досега) то и решението което предлагаш е малоумно - да се карат коли на ГАЗ?!?!? Каква е връзката на едното с другото не става ясно.

                Електричките не само че не изхвърлят никакви газове, а и почти не използват спирачки (няма триене на дисковете) заради регенеративното спиране и зареждане на батерията.

                Коментар


                • Първоначално изпратено от bota156 Разгледай мнение

                  това са пожеланията.
                  тя и теслата струва 35к. Такава тесла НЯМА
                  А-ха-ха-хааа!

                  Аргументите ти са железни.

                  Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от DaveBG Разгледай мнение

                    В Румъния е сервиза ако това ти трябва. Но както е прието при нас никой не ходи на официален сервиз особенно за калник или фарче. И това при положение че няма завод в Европа и всичко се внася от USA.

                    А и видях коментара ти че нямало Тесла са 35 000.

                    Ето само 2 ревюта от близките месеци точно на тази.

                    https://www.youtube.com/watch?v=FNenwiGMHMo
                    2020 Tesla Model 3 // THIS $35,000 Tesla is the STEAL of the CENTURY!
                    https://www.youtube.com/watch?v=yXsBcpp5BKs
                    Tesla Model 3: What Do You Really Get for the $35K Price?

                    Тоест не само че има, ами хората казват че е далаверата на века. Най добрата кола в авто сектора в момента за парите си.
                    Вземай ве. далавера 5 си вземи. Аз далавера не виждам и не си вземам. А сега като караме по 200км месечно съвсем
                    Нямам доверие в НИЩО и НИКОЙ

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от bota156 Разгледай мнение

                      НЕ СЪМ ГО ПИСАЛ АЗ. ТОВА Е В БГ.
                      Не че не се съмнявам че и за толкова можеш да си я смениш в БГ.
                      А трябва да хващаш рапатрак до западна европа и там да ти решат проблема.
                      Щом за калник и фарче се ходи до там, за батерия ме е страх да си помисля
                      В Румъния е сервиза ако това ти трябва. Но както е прието при нас никой не ходи на официален сервиз особенно за калник или фарче. И това при положение че няма завод в Европа и всичко се внася от USA.

                      А и видях коментара ти че нямало Тесла са 35 000.

                      Ето само 2 ревюта от близките месеци точно на тази.

                      https://www.youtube.com/watch?v=FNenwiGMHMo
                      2020 Tesla Model 3 // THIS $35,000 Tesla is the STEAL of the CENTURY!
                      https://www.youtube.com/watch?v=yXsBcpp5BKs
                      Tesla Model 3: What Do You Really Get for the $35K Price?

                      Тоест не само че има, ами хората казват че е далаверата на века. Най добрата кола в авто сектора в момента за парите си.

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от DaveBG Разгледай мнение

                        Дал си статия от преди 3г която още тогава е била невярна. Потърси в нета, батерията на CATL се очаква да е 60 долара за киловат...
                        Даже сега погледнах дори в тази статия няма такива суми. Измисляш си за пореден път
                        НЕ СЪМ ГО ПИСАЛ АЗ. ТОВА Е В БГ.
                        Не че не се съмнявам че и за толкова можеш да си я смениш в БГ.
                        А трябва да хващаш рапатрак до западна европа и там да ти решат проблема.
                        Щом за калник и фарче се ходи до там, за батерия ме е страх да си помисля
                        Нямам доверие в НИЩО и НИКОЙ

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от bota156 Разгледай мнение
                          85кв.ч. батерия на Тесла не е 12500 долара а 45000долара. А 100 киловатовата е 65000долара.
                          https://automedia.investor.bg/a/0-na...-elektromobil/
                          Колко викаш струва?
                          Дал си статия от преди 3г която още тогава е била невярна. Потърси в нета, батерията на CATL се очаква да е 60 долара за киловат...
                          Даже сега погледнах дори в тази статия няма такива суми. Измисляш си за пореден път
                          Last edited by DaveBG; 12.07.2020, 18:35.

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от Имхотеп Разгледай мнение

                            Ааа-ха-ха-ха-хаааа! Я пак?

                            It's estimated that the cost to replace a Model 3 battery will be in the $3,000 to $7,000 range.

                            https://evannex.com/pages/the-cost-o...%2C000%20range.



                            това са пожеланията.
                            тя и теслата струва 35к. Такава тесла НЯМА
                            Нямам доверие в НИЩО и НИКОЙ

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от bota156 Разгледай мнение
                              85кв.ч. батерия на Тесла не е 12500 долара а 45000долара. А 100 киловатовата е 65000долара.
                              https://automedia.investor.bg/a/0-na...-elektromobil/
                              Колко викаш струва?
                              Ааа-ха-ха-ха-хаааа! Я пак?

                              It's estimated that the cost to replace a Model 3 battery will be in the $3,000 to $7,000 range.

                              https://evannex.com/pages/the-cost-o...%2C000%20range.




                              Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

                              Коментар


                              • 85кв.ч. батерия на Тесла не е 12500 долара а 45000долара. А 100 киловатовата е 65000долара.
                                https://automedia.investor.bg/a/0-na...-elektromobil/
                                Колко викаш струва?
                                Нямам доверие в НИЩО и НИКОЙ

                                Коментар

                                Working...
                                X