IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение


    [SIZE=16px]За да не съм голословен ето я и статистиката за изминатите километри:[/LIST]И още един феномен за теслите. Обезценката след първоначалната покупка е най-ниската при теслите за разлика от останлите автомобили. За луксозния сегмент не е за разправяне - там след първата година обезценката е над 30-40%. Разликата е драстична и като се замисля трябва човек да е идиот или просто НЕинформиран, за да предпочете БМВ, Ауди или Мерцедес.

    [ATTACH=CONFIG]n3630318[/ATTACH]
    Еди, я бръкни и ми дай една оферта на 40% на кола на една година- аз не съм виждал тук такова нещо, и няма и да видя

    Коментар


    • Първоначално изпратено от Артудиту Разгледай мнение

      Интересно ми е колко автомобила има средния притежател на Тесла и как ги използва.
      Малко ми се струва че е И въпрос на мода, особено сред заможните зелени, и те като се наситят, пазара може да спадне.

      За да не съм голословен ето я и статистиката за изминатите километри:

      Tesla owners in the UK drive more miles per year than in any other brand


      “In the first three years of owning a new car, Tesla drivers cover an average of 12,459 miles a year. Meanwhile, Mercedes owners clocked 12,100 miles each year, and Volvo owners averaged 11,578 miles.

      “What’s particularly fascinating is that Tesla EVs put on about the same number of miles as new diesel cars, which historically have been the long-distance, quasi-efficient model of choice for Europeans. (Emissions are an entirely different matter!) The RAC data showed new diesel vehicles averaging 12,496 miles in a year, just 37 more miles than a new Tesla.”
      • Tesla – 12,459
      • Mercedes – 12,100
      • Volvo – 11,578
      • Ford – 11,488
      • Mitsubishi – 11,456
      • Volkswagen – 11,282
      • Citroen – 11,272
      • Renault – 10,924
      • BMW 10,859
      • Land Rover – 10,716
      И още един феномен за теслите. Обезценката след първоначалната покупка е най-ниската при теслите за разлика от останлите автомобили. За луксозния сегмент не е за разправяне - там след първата година обезценката е над 30-40%. Разликата е драстична и като се замисля трябва човек да е идиот или просто НЕинформиран, за да предпочете БМВ, Ауди или Мерцедес.

      Click image for larger version

Name:	VALUE depretiation.jpg
Views:	1
Size:	57.2 КБ
ID:	3630318

      Last edited by ED; 24.07.2020, 13:33.

      Коментар


      • Първоначално изпратено от Артудиту Разгледай мнение

        Интересно ми е колко автомобила има средния притежател на Тесла и как ги използва.
        Малко ми се струва че е И въпрос на мода, особено сред заможните зелени, и те като се наситят, пазара може да спадне.
        Така и за смарт телефоните мислехме преди 10-12 години, докато не влязоха в джоба на всеки потребител.

        Такава статистика едва ли ще намериш, но и да има е доста безсмислена поради две причини:
        1/ Средния собственик на Тесла изминава повече километри от този на мерцедес (не ми се търси статистиката, но ми попадна преди месец-два). Това само по себе си трябва да ти говори, че теслите не са градски коли, а се карат доволно. С изградената зарядна мрежа в САЩ и западна Европа дългите преходи са удоволствие.
        2/ Месечният разход за Тесла М3 е по-нисък отколкото за среден клас Тойота или Хонда (като се вземат предвид всички разходи – вноска по кредита, гориво, застраховка и поддръжка)

        Самият факт, че Тесла М3 слага в малкия джоб по всички показатели конкурентите от БМВ, Мерцедес, Ауди и Лексус и в същото време продава повече автомобили от тях взети заедно говори само по себе си.

        С две думи си в заблуда, че купувачите на Тесли са само заможни потребители !!!

        Коментар


        • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

          Май Бенджамин Греъм беше казал че „In the short run, the market is a voting machine but in the long run, it is a weighing machine“.

          И са ‘кво. Тесла на печалба в 4 поредни тримесечия в условията на световна пандемия и спад на продажби за всички автопроизводители (с изключение на Тесла).

          [ATTACH=CONFIG]n3630161[/ATTACH]


          Влиза в S&P, индексните фондове трявба да напазаруват някъде към 20-25 милиона акции в рамките на няколко седмици

          Да не си на мястото на шортаджиите (безименния не смее се обади, че напоследък няма много поводи за негативизъм в TSLAQ форумите)

          Явно хората и инвеститорите осъзнаха, че 8 години по-късно няма нито една компания способна да извади конкурентен EV модел, който да изпревари модел S от 2012та година:

          [ATTACH=CONFIG]n3630162[/ATTACH]


          Поршето е два пъти по-скъпо с два пъти по-малък пробег от Тесла, обаче от 5 години го споменават за Тесла килъра, СМЕХ :-)))

          2021ва отварят нов завод в Германия и станА интересно за германската хегемония

          2022ра нов завод в Тексас за следващата експанзия на камионите, пикапа, кросоувъра …

          Гледам анализаторите взеха да питат кога ще стигнат капацитет от 10 милиона автомобила годишно! Та въпросът вече не е дали, а кога?!?

          В същото време за конкуренцията чуваме основно за спадове, скандали, съкращения и реструктуриране (сливания) и пр.
          Интересно ми е колко автомобила има средния притежател на Тесла и как ги използва.
          Малко ми се струва че е И въпрос на мода, особено сред заможните зелени, и те като се наситят, пазара може да спадне.

          Коментар


          • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

            Същият този „пазар” подскачаше м.г., кога Мъск намекна за 420 долара за акция та...
            Що ли мълчи сега? Сам го оценява (Пазарът)...
            Май Бенджамин Греъм беше казал че „In the short run, the market is a voting machine but in the long run, it is a weighing machine“.

            И са ‘кво. Тесла на печалба в 4 поредни тримесечия в условията на световна пандемия и спад на продажби за всички автопроизводители (с изключение на Тесла).

            Click image for larger version

Name:	sales tesla.jpg
Views:	1
Size:	33.5 КБ
ID:	3630161



            Влиза в S&P, индексните фондове трявба да напазаруват някъде към 20-25 милиона акции в рамките на няколко седмици

            Да не си на мястото на шортаджиите (безименния не смее се обади, че напоследък няма много поводи за негативизъм в TSLAQ форумите)

            Явно хората и инвеститорите осъзнаха, че 8 години по-късно няма нито една компания способна да извади конкурентен EV модел, който да изпревари модел S от 2012та година:

            Click image for larger version

Name:	battery tesla.jpg
Views:	1
Size:	54.2 КБ
ID:	3630162



            Поршето е два пъти по-скъпо с два пъти по-малък пробег от Тесла, обаче от 5 години го споменават за Тесла килъра, СМЕХ :-)))

            2021ва отварят нов завод в Германия и станА интересно за германската хегемония

            2022ра нов завод в Тексас за следващата експанзия на камионите, пикапа, кросоувъра …

            Гледам анализаторите взеха да питат кога ще стигнат капацитет от 10 милиона автомобила годишно! Та въпросът вече не е дали, а кога?!?

            В същото време за конкуренцията чуваме основно за спадове, скандали, съкращения и реструктуриране (сливания) и пр.

            Коментар


            • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение
              Казват, че пазара „предвиждал“ бъдещето.

              В тоя ред на мисли бъдещето за „традиционните“ производители не изглежда много светло

              [ATTACH=CONFIG]n3629245[/ATTACH]
              Същият този „пазар” подскачаше м.г., кога Мъск намекна за 420 долара за акция та...
              Що ли мълчи сега? Сам го оценява (Пазарът)...
              Last edited by Pyramid; 23.07.2020, 01:00.

              Коментар


              • Казват, че пазара „предвиждал“ бъдещето.

                В тоя ред на мисли бъдещето за „традиционните“ производители не изглежда много светло

                Click image for larger version

Name:	TSla.jpg
Views:	1
Size:	54.9 КБ
ID:	3629245

                Коментар


                • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение

                  Не се шегувам. Питахте ми какво ще правя, когато ми изтече договора за фотоволтаичните централи, и ви казах, че производството на водород е една от алтерантивите. То когато човек има ток по цена 0 лв./kWh алтернативите са много - ха-ха. Живот и здраве да доживея до това време, и чак тогава ще направя икономическо проучване коя алтернатива тогава ще ми е най-изгодна.
                  Аз вярвам, че можеш да произвеждаш водород. Някякво количество, ОК. Въпросът е ти, който уж се целиш високо, защо не предложиш нещо фактически, съществено. Щото имаш материалния ресурс. Или, на стари години, ще си играем на детски колички? Освен, ако някак, не те вдъхновява.
                  Last edited by Pyramid; 23.07.2020, 00:06.

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

                    Това и Матеев го знае. Ама решил - шегува се.
                    Не се шегувам. Питахте ми какво ще правя, когато ми изтече договора за фотоволтаичните централи, и ви казах, че производството на водород е една от алтерантивите. То когато човек има ток по цена 0 лв./kWh алтернативите са много - ха-ха. Живот и здраве да доживея до това време, и чак тогава ще направя икономическо проучване коя алтернатива тогава ще ми е най-изгодна.

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение

                      Гледах 2-3 клипчета в които директно обяснявах защо да караш електричка е по финансово изгодно- ислизаше около 30 % по евтино да си на батерия отколкото на водород, отделно станциите- ако си купя ел кола мога и в къщи да я зареждам, а водородна станция има в кьолн
                      Това и Матеев го знае. Ама решил - шегува се.

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение

                        Водорода е 3 пъти по-добър носител на енергия от бензина или нафтата. Ако човечеството беше намерило евтин начин за неговото получаване, нямаше да се занимаваме с ел. коли.

                        Прочети тази статия, за да си изясниш за какво става въпрос. Най-интересното е, че учените предвиждат голямо бъдеще на комбинацията ВЕИ (слънце или вятър), което ВЕИ да произвежда водород посредством електролиза на вода.

                        https://www.energy-review.bg/bg/gorivni-kletki/2/267/
                        Гледах 2-3 клипчета в които директно обяснявах защо да караш електричка е по финансово изгодно- ислизаше около 30 % по евтино да си на батерия отколкото на водород, отделно станциите- ако си купя ел кола мога и в къщи да я зареждам, а водородна станция има в кьолн

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение

                          Водорода е 3 пъти по-добър носител на енергия от бензина или нафтата. Ако човечеството беше намерило евтин начин за неговото получаване, нямаше да се занимаваме с ел. коли.

                          Прочети тази статия, за да си изясниш за какво става въпрос. Най-интересното е, че учените предвиждат голямо бъдеще на комбинацията ВЕИ (слънце или вятър), което ВЕИ да произвежда водород посредством електролиза на вода.

                          https://www.energy-review.bg/bg/gorivni-kletki/2/267/
                          Ще се заям: „По-добър” е водородът. Ѝ по-лош -също. В обобщени показатели. Плътност, сложности при съхранение и т.н. Предлагам, да вложиш усилия да подпомогнеш овладяването на водорода. ТАМ, направиш ли Пробив, цар си. Другото е ... хоби някакво. В никакъв случай, не е лошо, просто...нали беше Професионалист? Аз аспирантура не съм карал, ти си. Материализирай.

                          ЗАЩО се заядох:
                          Спомних си закачката
                          „ - С какво Мъжете се различават от децата?
                          - С цената на играчките.”
                          И ... тэ така тэ.

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от ivooo Разгледай мнение

                            Това за производството на водород е интересно, би ли дал малко повече информация как точно се произвежда и какво ще го правиш, ще го продаваш ли и има ли пазар?
                            Водорода е 3 пъти по-добър носител на енергия от бензина или нафтата. Ако човечеството беше намерило евтин начин за неговото получаване, нямаше да се занимаваме с ел. коли.

                            Прочети тази статия, за да си изясниш за какво става въпрос. Най-интересното е, че учените предвиждат голямо бъдеще на комбинацията ВЕИ (слънце или вятър), което ВЕИ да произвежда водород посредством електролиза на вода.

                            https://www.energy-review.bg/bg/gorivni-kletki/2/267/

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение

                              Имам 2 по 30 kWp ФЕЦ централи от 2007-а и 2009-та , които вече са се изплатили. В момента си работят и носят някакви доходи без никакви разходи около тях. В един момент ще изтече срока на техните договори, и тогава ще пренасоча енергията им за собствено потребление. Например за зареждане на ел. коли, за производство на водород, за копане на биткойни или за нещо друго - има доста алтернативи.

                              Бих продавал и на енергийната система, ако даде някаква достойна цена, а ако не - ще си намеря по-изгодна алтернатива. Дето се казва - пазарна икономика в действие.
                              Това за производството на водород е интересно, би ли дал малко повече информация как точно се произвежда и какво ще го правиш, ще го продаваш ли и има ли пазар?

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение

                                А бе матеев я кажи какъв е периода на откупуване на онази станция 66 киловатовата- колко ти излезе и кога ще стане твоя с тези цени на тока
                                Имам 2 по 30 kWp ФЕЦ централи от 2007-а и 2009-та , които вече са се изплатили. В момента си работят и носят някакви доходи без никакви разходи около тях. В един момент ще изтече срока на техните договори, и тогава ще пренасоча енергията им за собствено потребление. Например за зареждане на ел. коли, за производство на водород, за копане на биткойни или за нещо друго - има доста алтернативи.

                                Бих продавал и на енергийната система, ако даде някаква достойна цена, а ако не - ще си намеря по-изгодна алтернатива. Дето се казва - пазарна икономика в действие.
                                Last edited by Mateev; 19.07.2020, 14:47.

                                Коментар

                                Working...
                                X