IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение

    Нищо не пречи да се предва инфото от сателит- всъщност не знам как го правят точно, но съм забелязал че на колата ми- на таблото винаги свети с каква скорост трябва да карам и когато мина покрай някой знак с промяна на скоростта, тази на таблото също се променя. Мисля че е сателит, но е напълно възможно и да е нещо друго- по друг начин да го правят
    Всъщност тази информация я има в картите на навигационната система, но те невинаги са актуални. Върви да караш някъде из родопските села, и ще видик как според навигацията караш напряко през полето и през баирите. Тоест Tesla-та би се объркала в такава ситуация. Да, тя вижда контурите на пътя, но не е в състояние да направи един цялостен анализ на околната обстановка така, както би го направил един човешки мозък...

    С какво според мене не може да се справи Tesla-та:
    1. Когато поради ремонтни дейности има някаква временна отбивка например 100-200 метра по някакъв черен път времянка
    2. Когато на един стълб (кол) има 10-15 знака и табели с какви ли не надписи, включително и с реклами. Днес видях един такъв, та се сетих.
    3. Когато на сложно кръстовище пред погледа на водача има 7-8 различни светофара горе, долу, встрани, включително и трамвайни или ЖП и човек бая трябва да се замисли кой точно да гледа
    4. Когато кръстовището е със знаци, при които главния път не е отпред, а отстрани. Тогава човек се ориентира дори и по гърба на знаците по различните платна от трите страни.
    5. Когато знака е нарисуван от графити или с налепени лепенки по него. Днес видях един такъв стоп и се зачудих дали Теслата ще го разпознае
    6. Когато знака е на някоя ремонтна бригада, като например е нарисуван на ръка върху шперплатова плоскост
    7. Когато има регулировчик
    8. Когато има противоречие между знаци, маркировка и регулировчик. Например при ремонт на пътя това е често срещана ситуация
    9. В тази ситуация понякога има светофар, сложен на ниска стойка на земята. Теслата ще знае ли, че този светофар е по-важен от всички други знаци, светофари, маркировки и табели именно защото до него има надраскана с криви букви и с правописни грешки табела "пътя е в ремонт".
    10. Когато на табелите има надписи на чужди езици или когато има часове на валидност на знака
    11. Когато на пътя има ПТП и някакъв човек маха с ръка, за да покаже от ляво ли трябва да се мине или от дясно, или да се спре временно, или да се върне назад. Това не е регулировчик, а обикновен човек, правещ разбираеми за всички хора, но не и за Теслата махания с ръце
    12. Когато те спре катаджия или служител на ремонтната дейност, и започне да обяснява откъде и през кои села и отбивки трябва да се заобиколи, защото там няма да има пътни знаци. Това ми се е случвало при едно ПТП.
    Last edited by Mateev; 07.10.2020, 15:01.

    Коментар


    • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение

      Не че искам да се заяждам, но пак не си в час- след всички глупости които си написал цената да падне най много с 1000 евро. Ако имаш да дадеш 40000 мислиш чче ще те спрат още 2000. Кеф цена няма

      Колите излизат без данък от говедария- идвайки в германия им се начисляват разни данъци. Кораба не идва за месеци, а за 10 дни. Въобще карма- карашик е в главата ти

      А бе дейви- ти на колко години си?? Няма нищо подвеждащо във въпроса. И с какво се занимаваш, какво е образованието ти?
      Как ги измисляш тия глупости бе човек? Ти можеш ли да четеш или нарочно игнорираш половината? 50+% по евтина батерия в новия завод, дали ще се събере в 1000 евро барабар с другите неща дето съм ти изброил? Тоест батерията сега е под 2000 евро ли? Хахаха мале мале какви хора има... А до скоро имаше спор че била много скъпа сега излезе че е без пари направо...

      Освен това кораба идва МИНИМУМ за 2-3 седмици при добро време. Я прочети из чуждите форуми хората по колко време си чакат колите по време на преноса на кораба (иначе чакат и повече нали). Ти явно си трол или просто си толкова глупав че наистина да си вярваш на глупостите които пишеш.

      Ти учил ли си математика в живота си да те питам? Разбирам че с икономиката си кръгла нула, ама поне смятане нещо???

      Сега видях че ме питаш на колко години съм. На 7 съм, сега на 15 септември почнах първи клас. Теб като те гледам си поне на 45 ако съдим по снимката ти.
      Last edited by DaveBG; 07.10.2020, 14:44.

      Коментар


      • Първоначално изпратено от DaveBG Разгледай мнение

        Кака да няма проблем, проблема е че в момента в Европа който иска Тесла трябва да чака месеци да дойде кораба от САЩ, да плати митото на Тръмп и разходите по транспорта и вноса заедно с технотест или каквото там се прави още това са неща добавени в цената. И после да се надява че ще довтаса читава колата след месеци транспорти по автовози и кораби. Така че тия статистики са в условия на силен недостиг и стагнация. Това е проблема.
        Смисъла на моя пост е че като отвори завода в Германия и почнат да излизат на себестойнст и с новите 57% по евтини батерии статистиката ще отвее всичко. Най-продавания автомобил ще е Тесла.
        Не че искам да се заяждам, но пак не си в час- след всички глупости които си написал цената да падне най много с 1000 евро. Ако имаш да дадеш 40000 мислиш чче ще те спрат още 2000. Кеф цена няма

        Колите излизат без данък от говедария- идвайки в германия им се начисляват разни данъци. Кораба не идва за месеци, а за 10 дни. Въобще карма- карашик е в главата ти

        А бе дейви- ти на колко години си?? Няма нищо подвеждащо във въпроса. И с какво се занимаваш, какво е образованието ти?

        Коментар


        • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

          Последното е най-лесно за разпознаване и го правят. Вече за другите аспекти - интерпретация на информацията, правила, качество на настилката и т.н. не знам какъв е напредъка, но човека е изобретил толкова сложни неща, че нямам съмнение че ще успеят да решат и този проблем.
          Отговорът е прост - big data. И в момента всяка Тесла, независимо дали е в автономен режим или не, качва данни за всяко място откъдето минава. Вече има натрупани бая данни, милиони тесли минават откъде ли не и реално вече има доста точни данни къде как се кара, какво има и т.н. Това е един от най-големите активи на Тесла в момента, Уеймо на Гугъл събират такива данни със собствени автомобили които обикалят за тестване на автономния софтуер, но не могат да постигнат такива мащаби.

          Коментар


          • Първоначално изпратено от DaveBG Разгледай мнение

            Кака да няма проблем, проблема е че в момента в Европа който иска Тесла трябва да чака месеци да дойде кораба от САЩ, да плати митото на Тръмп и разходите по транспорта и да се надява че ще довтаса читава колата. Тия статистики са в условия на силен недостиг и стагнация. Това е проблема.
            Смисъла на моя пост е че като отвори завода в Германия и почнат да излизат на себестойнст и с новите 57% по евтини батерии статистиката ще отвее всичко. Най-продавания автомобил ще е Тесла.
            Има и един друг момент: Едва ли някой ще стои със скръстени ръце (до ѝ) тогава.

            Коментар


            • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение

              И като бълва коли какво, то който иска и сега може да си купи, няма никакъв проблем
              Кака да няма проблем, проблема е че в момента в Европа който иска Тесла трябва да чака месеци да дойде кораба от САЩ, да плати митото на Тръмп и разходите по транспорта и вноса заедно с технотест или каквото там се прави още това са неща добавени в цената. И после да се надява че ще довтаса читава колата след месеци транспорти по автовози и кораби. Така че тия статистики са в условия на силен недостиг и стагнация. Това е проблема.
              Смисъла на моя пост е че като отвори завода в Германия и почнат да излизат на себестойнст и с новите 57% по евтини батерии статистиката ще отвее всичко. Най-продавания автомобил ще е Тесла.
              Last edited by DaveBG; 07.10.2020, 13:57.

              Коментар


              • Първоначално изпратено от bota156 Разгледай мнение

                За мен най-доброто е "релсов" път - влак. И магистралата е подобно ама изключително неефективно - движат се различни превозни средства, и по кофтито с различна скорост. Ни мое да сбърка, ни може да се отклонява от "правия" път при влака.
                Дали маглев, дали няква друга технология да се движи с 500+км
                Не виждам как автономията може да се оправи на черен път, а без път в гората? Как ще се върже с лебедка да се издърпа?
                За първото си 100% прав, когато става дума за разстояния над 150-200км, иначе запо малки разстояния мисля че си губи смисъла от логистична гледна точка. За горите- ами електрокарите са си паркетници и това май няма да се промени скоро. Иначе по горските форуми казват- колкото е по голям джипа толкова по голям трактор трябва да викнеш да те извади от батака

                Коментар


                • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение

                  Така е, но изкуствения интелект има в себе си всичко друго, но не и интелект. Когато човек се ориентира, той чете пътните знаци, и след това ползва цялата си езикова база данни, географска база данни и много други информации, налични в неговия мозък, но липсващи в "мозъка" на Tesla-та. Например някои графомани могат да нарисуват нещо по пътните знаци, което няма да обърка човек, но ще обърка Teslа-та. Грешна маркиворка на асфалта също може да я обърка.

                  Въобще човек ползва от околната среда огромен обем от картинна информация, докато Тесла-та се е ограничила само до 0.1% от тази информация. Затова и има случаи, в които тя лесно може да се обърка.

                  Мислиш ли, че Tesla-та например ще разпознае пиян човек, паднал на пътното платно, от купчина листа с форма, подобна на човек? През едното може да се мине, а през другото - не.
                  Последното е най-лесно за разпознаване и го правят. Вече за другите аспекти - интерпретация на информацията, правила, качество на настилката и т.н. не знам какъв е напредъка, но човека е изобретил толкова сложни неща, че нямам съмнение че ще успеят да решат и този проблем.

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение

                    Уолмарт поръчаха камиони за 26 милиона, около 120-150 камиона, ще трябва да почакаме 1-2 години докато се разбере какво става, как е пробега
                    За мен най-доброто е "релсов" път - влак. И магистралата е подобно ама изключително неефективно - движат се различни превозни средства, и по кофтито с различна скорост. Ни мое да сбърка, ни може да се отклонява от "правия" път при влака.
                    Дали маглев, дали няква друга технология да се движи с 500+км
                    Не виждам как автономията може да се оправи на черен път, а без път в гората? Как ще се върже с лебедка да се издърпа?
                    Нямам доверие в НИЩО и НИКОЙ

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение

                      Така е, но изкуствения интелект има в себе си всичко друго, но не и интелект. Когато човек се ориентира, той чете пътните знаци, и след това ползва цялата си езикова база данни, географска база данни и много други информации, налични в неговия мозък, но липсващи в "мозъка" на Tesla-та. Например някои графомани могат да нарисуват нещо по пътните знаци, което няма да обърка човек, но ще обърка Teslа-та. Грешна маркиворка на асфалта също може да я обърка.

                      Въобще човек ползва от околната среда огромен обем от картинна информация, докато Тесла-та се е ограничила само до 0.1% от тази информация. Затова и има случаи, в които тя лесно може да се обърка.
                      Нищо не пречи да се предва инфото от сателит- всъщност не знам как го правят точно, но съм забелязал че на колата ми- на таблото винаги свети с каква скорост трябва да карам и когато мина покрай някой знак с промяна на скоростта, тази на таблото също се променя. Мисля че е сателит, но е напълно възможно и да е нещо друго- по друг начин да го правят

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

                        Разликата между човешкия мозък на възрастен и опитен шофьор и AI невроните мрежи е че вторите все още са като тинейджъри които тепърва се учат да шофират. Според теб колко време е необходимо на AI да изпревари човешките способности в дадена сфера (да кажем ориентация и шофиране)?!? Жокера е че AI се учи и развива експоненциално, за разлика от човека.
                        Така е, но изкуствения интелект има в себе си всичко друго, но не и интелект. Когато човек се ориентира, той чете пътните знаци, и след това ползва цялата си езикова база данни, географска база данни и много други информации, налични в неговия мозък, но липсващи в "мозъка" на Tesla-та. Например някои графомани могат да нарисуват нещо по пътните знаци, което няма да обърка човек, но ще обърка Teslа-та. Грешна маркиворка на асфалта също може да я обърка.

                        Въобще човек ползва от околната среда огромен обем от картинна информация, докато Тесла-та се е ограничила само до 0.1% от тази информация. Затова и има случаи, в които тя лесно може да се обърка.

                        Мислиш ли, че Tesla-та например ще разпознае пиян човек, паднал на пътното платно, от купчина листа с форма, подобна на човек? През едното може да се мине, а през другото - не.
                        Last edited by Mateev; 07.10.2020, 12:48.

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от hazard Разгледай мнение
                          Казахме, автономността е загуба на време и пари за Тесла, ама те си знаят.
                          Отделно, във широко желаните масови категории - SUV, пикапи, ванове, камиони, Тесла има слабо представяне, което е добре.
                          Той се е концентрирал във направата на една скъпа играчка със обилни екстри, и тази бърза лека кола масово вози един човек.
                          Пак грешен маркетинг.
                          Уолмарт поръчаха камиони за 26 милиона, около 120-150 камиона, ще трябва да почакаме 1-2 години докато се разбере какво става, как е пробега

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от DaveBG Разгледай мнение

                            Аха значи спад при всички и ръст при Тесла в Германия е минус... дообре. Чакай да пробваме със Швейцария тогава пък:



                            https://cleantechnica.com/2020/10/06...-in-september/


                            Имай в предвид че завода в Европа още се строи. Построи ли се и почне ли да бълва коли...
                            И като бълва коли какво, то който иска и сега може да си купи, няма никакъв проблем

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение
                              Как ще се оправи компютъра на Тесла-та, ако трябва сам да премине през това многоетажно кръстовище:

                              Разликата между човешкия мозък на възрастен и опитен шофьор и AI невроните мрежи е че вторите все още са като тинейджъри които тепърва се учат да шофират. Според теб колко време е необходимо на AI да изпревари човешките способности в дадена сфера (да кажем ориентация и шофиране)?!? Жокера е че AI се учи и развива експоненциално, за разлика от човека.

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от hazard Разгледай мнение
                                Казахме, автономността е загуба на време и пари за Тесла, ама те си знаят.
                                Отделно, във широко желаните масови категории - SUV, пикапи, ванове, камиони, Тесла има слабо представяне, което е добре.
                                Той се е концентрирал във направата на една скъпа играчка със обилни екстри, и тази бърза лека кола масово вози един човек.
                                Пак грешен маркетинг.
                                Всичко създадено и ползвано днес го приемаме за нормално, но за нашите предшественици е било научна фантастика.

                                Автономията също спада в категорията НЕВЪЗМОЖНО докато някой го постигне. Първоначлано с много компромиси и недостатаъци, след което експоненциалното развитие, подобрение следствие от конкуренцията.
                                За изброените превозни средства не бих бил такъв скептик. Практически след пускането на всеки модел завземат 1то място в сегмента. Започнаха от сегменти с ниски обеми. Постепенно с поевтиняването на батериите и намирането на решение за дрсатично увеличаване на производството навлизат в сегментите където са необходими МНОГО батерии.
                                SUV – имат модел Y, който тепърва набира скорост. До месеци ще започнат производство в Китай, а догодина в Германия
                                Пикап – Cybertrack предстои да го пускат с почти милион резервации. Като цена и показатели ще е #1 без съмнение. Единствения им проблем е че не могат да насмогнат с производството
                                Ванове и камиони – ван нямат засега, но камиона го тестват от доста време. И тук проблема е производстения капацитет за батерии. Намериха му цаката и до 2 години от 30гв сега ще произвеждат по 100гв годишно.

                                Нямат реален конкурент на експоненциало растящ пазар, при който основният лимитиращ фактор са количеството батерии. Ако си CEO на традиционен ДВГ производител вече трябва си оцветил гащите или си много тъп, за да не видиш какво те очаква (референция към Нокиа, Кодак, Блекбери, Блок Бъстър, ...)
                                Last edited by ED; 07.10.2020, 11:50.

                                Коментар

                                Working...
                                X