IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

    Цената на електромобилите зависи в най-голяма степен от цената на батерията. 2020та година цената варира от 108 до 150$/кв. Годишно поевтинява с 15-18%. Колко години са необходими за да падне под 100$ където е границата за паритет между електричка и ДВГ като разходи за производство.

    3, 5, 10 години?

    Субсидиите за Тесла спряха средата на 2019та година в САЩ, а ръста в продажбите няма спирка.

    Хората преминали от ДВГ към електричка не се връщат към ДВГ, което може само да ти подсказва накъде отиват нещата
    Кое спряло бре, зелените квоти дето тесларите ги продават, че да излязат на чисто от 400млн минус за последната година какво са?

    Коментар


    • Първоначално изпратено от bota156 Разгледай мнение
      колко е каското на електричка?
      Че тенекии нема, ко се преебе батерията тотал капут (или това не го покрива)?
      Аз лично на тези литиеви батерии хич не им вярвам, и това ще продължи до момента, до който не се сдобия със собствена батерйка от Тесла, за да си я изследвам сам самичък. Само ще ви цитирам 3 конкретни случая, на които аз градя собствения си житейски опит:

      Случай 1
      Днес ми потрябва една батерийка 18650 за едно вентилаторче, купено от eBay. Имах 5-6 такива батерийки, купувани преди 5-6 години, и си стояха в кутийка в един шкаф. Отварям и ги пробвам една по една, и нито една от тях не можа да завърти вентилаторчето. А ги бях оставил заредени, и дори с изтестван капацитет, който стоеше написан на етикетки, залепени върху батериите.

      Слагам ги на зареждачката и я настройвам отново да им измери капацитета. Ами от 4000 mAh се оказа, че е паднал средно на 100-200 mAh. И това за около 5-6 години бездействие и стоене в един шкаф на стайна температура.

      Случай 2
      На двата DPM сървъра във фирмата има RAID контролери, на които има по една литиева батерия с цена над 200$. И понеже са умни, тези контролери вeднъж на месец правят Learning цикъл, по време на който измерват капацитета на батерията. От 2016-та година до ден днешен са направили по около 40 цикъка, и към днешна дата рапортват, че батерията е деградирала и трябва да се смени. И показват днешния капацитет, който от 1500 mAh е паднал на 700 mAh при едната батерия и на 800 мАh при другата.

      Случай 3
      Преди няколко години се занимавах с моделизъм (с радиоуправляеми хеликоптери, самолети, лодки, коли и т.н.). Покрай този моделизъм напълних цял един хладилник с литиеви батерии от всякакви модели и с всякакъв капацитет или брой клетки. На всяка една от тези батерии има залепена празна етикетка, на която с чертички се бележеше всеки един направен цикъл заряд/разряд. Така правеха всички моделисти, така правех и аз.

      Ами трябва да ви кажа, че нямам батерия с повече от 20-30 чертички, която да не се е подула и деградирала. Тоест обещаваните 500 цикъла от производителите в действителност се оказаха по-малко от 50.

      Не казвам, че и при ел. колите ще е така, но моят личен опит с тези литиеви батерии е много горчив, и въобще не вярвам на това, което рекламират (лъжат) производителите.

      Коментар


      • Първоначално изпратено от redcretin Разгледай мнение

        Те и тия дето блъскат пари в Понци схеми не съжаляват - чак след като се срути, тогаз При електрото тоя момент ще настъпи като приключат субсидиите от държавата - то затова и в Б-стан е неадекватно въобще
        Цената на електромобилите зависи в най-голяма степен от цената на батерията. 2020та година цената варира от 108 до 150$/кв. Годишно поевтинява с 15-18%. Колко години са необходими за да падне под 100$ където е границата за паритет между електричка и ДВГ като разходи за производство.

        3, 5, 10 години?

        Субсидиите за Тесла спряха средата на 2019та година в САЩ, а ръста в продажбите няма спирка.

        Хората преминали от ДВГ към електричка не се връщат към ДВГ, което може само да ти подсказва накъде отиват нещата

        Коментар


        • колко е каското на електричка?
          Че тенекии нема, ко се преебе батерията тотал капут (или това не го покрива)?
          Нямам доверие в НИЩО и НИКОЙ

          Коментар


          • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение
            А бе с какви гуми си карате електрокарите, че гледам https://www.ecars.bg/forum/tesla-model-x/295-zimni-gumi и след това това https://www.google.com/search?q=Pire...hrome&ie=UTF-8
            Много внимавайте с гумите. Освен стандартното означение на размерите на гумата има и още 2 индекса - на товароносимоста на гумата, както и скоростен индекс, който за мощна и бърза кола трябва да бъде W или Y. Специално със скоростния индекс шега не бива, защото не искате гумата ви да се пръсне при някое екстремно изпреварване.

            На гума с лошо подбран индекс се появяват пукнатини, с времето нарастват, и в един момент се пръскат на висока скорост. Така че не икономисвайте пари, купувайки гума с по-малък индекс. Все пак не карате Москвич, а мощна и високоскоростна кола.

            https://medina-med.com/informatsiya-za-gumi/

            ПП: На линка чукнете бутона "Товарен и скоростен индекс"
            Last edited by Mateev; 13.11.2020, 13:25.

            Коментар


            • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

              Дори при 30ц/кв зареждаш на половина спрямо петрол. От поддръжката също си на +

              Това че не искаш да го приемеш е друга тема.

              Не знам някой, който кара електричка да съжалява че е сменил петролката.
              Те и тия дето блъскат пари в Понци схеми не съжаляват - чак след като се срути, тогаз При електрото тоя момент ще настъпи като приключат субсидиите от държавата - то затова и в Б-стан е неадекватно въобще

              Коментар


              • А бе с какви гуми си карате електрокарите, че гледам https://www.ecars.bg/forum/tesla-model-x/295-zimni-gumi и след това това https://www.google.com/search?q=Pire...hrome&ie=UTF-8

                Коментар


                • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение

                  За какво да си пише домашното- има достатъчно писано по въпроса че ако не са грантовете тесла/електричките е глътнала вода отвсякъде. Последното такова писание беше в инвестора
                  Какви десетилетия човек, виж по-долу колко е кратка в км и години гаранцията на главните възли, батерията и останалото от колата.

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение
                    Електричката е добра там където енергията е евтина, няма как да плащам 30 цента за киловат и като стана зимата половината батерия да я няма при условие че съм заредил предната вечер и виждаш ли аз да съм щастлив и да се кефя на електрокара

                    За барби електрокара е идеален- хем е пенсионер, хем има къща където да си зарежда колата, хем тока му е 6 цента. Ама за германия- 30 цента- забрави.
                    ватин - кога ще избие 100к лева с макс 10лв на ден. Това са 10 ХИЛЯДИ дни - 30 години. Ще ги дадеш за 30г напред парите и ще чакаш да си ги избиеш. Трябва да си уникален глупак да мислиш че ще го доживееш
                    Нямам доверие в НИЩО и НИКОЙ

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение
                      Електричката е добра там където енергията е евтина, няма как да плащам 30 цента за киловат и като стана зимата половината батерия да я няма при условие че съм заредил предната вечер и виждаш ли аз да съм щастлив и да се кефя на електрокара

                      За барби електрокара е идеален- хем е пенсионер, хем има къща където да си зарежда колата, хем тока му е 6 цента. Ама за германия- 30 цента- забрави.
                      Дори при 30ц/кв зареждаш на половина спрямо петрол. От поддръжката също си на +

                      Това че не искаш да го приемеш е друга тема.

                      Не знам някой, който кара електричка да съжалява че е сменил петролката.

                      Коментар


                      • Електричката е добра там където енергията е евтина, няма как да плащам 30 цента за киловат и като стана зимата половината батерия да я няма при условие че съм заредил предната вечер и виждаш ли аз да съм щастлив и да се кефя на електрокара

                        За барби електрокара е идеален- хем е пенсионер, хем има къща където да си зарежда колата, хем тока му е 6 цента. Ама за германия- 30 цента- забрави.

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

                          Слаб 2. Марш обратно да си напишеш домашното
                          За какво да си пише домашното- има достатъчно писано по въпроса че ако не са грантовете тесла/електричките е глътнала вода отвсякъде. Последното такова писание беше в инвестора

                          Коментар


                          • Имаше някакво дело на германците срещу теслите че нямали партньор за рециклиране на батериите- някой знае ли какво стана? И немците кати им дадоха амнайсе хектара да си строят завода теслите какви ангажименти поеха- нещо като залесяване или друго- мисля че изсякоха 100 декара гора за завода , и пресушиха някаква река

                            Коментар


                            • От къде ги измисляш тия глупости. Дай линкове да видим от къде ги вадиш тия неща. Нищо което си написал не е вярно.
                              Вече няколко пъти се обяснява че в Европа няма завод и само се докарват с кораби а в Китай се произвежда само Модел 3 и то от няколко месеца.
                              A VW ID-то не може да се сравнява с Тесла.
                              Ти четеш ли старите мнения, върни се до три страници назад има ги графиките, другото е от сайта на Тесла.
                              Явно, норвежците предпочитат VW, дреме им за "автопилота" Ви.
                              Кой ти е искал графика със цените, аз какво коментирах четеш ли ? Какви кораби те гонят ?

                              Oпс,
                              Today in "a company that is actually offering to swap batteries for its customers"

                              Electric vehicle company Nio announced today that it is launching its 100kWh battery pack that is going to be able to provide its vehicles with 615km/~385 miles of range.
                              Само 15 мили по-малко от новата батерия на Тесла.
                              Някаква дума за това как се справя някога силно рекламираната програма за смяна на батерии - отпреди седем години?
                              Last edited by hazard; 09.11.2020, 22:13.

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от hazard Разгледай мнение
                                6 причини защо делът на Tesla в Европа се срина ами щото е като да продаваш хладилници във Исландия, Уотсън !

                                Бе ти мани, само 11к коли продадени в Германия и то със грантовете, за 11 месеца, а Германия е 83 мил души.
                                Ако извадим Норвегия, чувствително ще спаднат бройките за продадени коли, на 500 мил души пазар в ЕU.
                                ДВГ спадат тази година, понеже както ми шепне моя син, има криза, Ковид, локдауни, затварят бизнеси и така.
                                Ето, има ваксина вече, връщаме се в старото нормално и четирите старите мастодонти ще си поемат дъх пак, че само 1 мил коли са продали при тоя Ковид, пък Тесла ги гони със 11к бройки да става монополист, casa perduta.
                                Що в Норвегия са продадени 2000 VW ID3, пък Теsla 3, само 1116, нали имахте някаква изключителност ??

                                В Китай, BYD е продала със всичките си модели , колкото Тесла 3 - 80000 бройки, явно китайците нямат кинти за моделите S, X, Y

                                През тия три условни години, в които се чака евтината $25к кола, ще е достатъчно конкуренцията да дръпне напред, мисля.
                                Да припомним, Теслата на всеки 19к трябва да минава стандартно обслужване (400 лв), и на всеки 39к е нужно главно обслужване (1000лв ?).
                                Ама тука за тази гаранция на частите, много е малко бре, а тия първите две са най важните и най-скъпите, на тая капризна електронна играчка.
                                Бих се замислил преди да купя на старо електрокарче.
                                • Drive Unit*: 4 years or 50,000 miles, whichever comes first
                                • Vehicle High Voltage Battery*: 4 years or 50,000 miles, whichever comes first
                                • Wall Connectors: 4 years
                                • Touchscreen and Media Control Unit: 2 years or 25,000 miles, whichever comes first
                                Иначе, гаранцията за 3-та е само 156 000 км, Дейвчо !
                                Остави ги тия мантри за мильони километри
                                • Model S and Model X – 8 years or 150,000 miles, whichever comes first, with minimum 70% retention of Battery capacity over the warranty period.
                                • Model 3 and Model Y Standard or Standard Range Plus - 8 years or 100,000 miles, whichever comes first, with minimum 70% retention of Battery capacity over the warranty period.
                                • Model 3 and Model Y Long Range or Performance - 8 years or 120,000 miles, whichever comes first, with minimum 70% retention of Battery capacity over the warranty period.
                                От къде ги измисляш тия глупости. Дай линкове да видим от къде ги вадиш тия неща. Нищо което си написал не е вярно.
                                Вече няколко пъти се обяснява че в Европа няма завод и само се докарват с кораби а в Китай се произвежда само Модел 3 и то от няколко месеца.
                                A VW ID-то не може да се сравнява с Тесла.

                                Коментар

                                Working...
                                X