IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение

    Никой от групичката електрокарсектанти няма да приеме бас. ИИИИИИИИИИ не им обръщай внимание - те така си говорят. Акциите се срутиха от около 2000 на 350, ама те си вярват
    А, да си забелязал, случайно, че цената на акциите, е не томно НЕотражение нито на полезността на продуктите, нито на мнго други неща? Т ой самият Мъск си го мести из крачолите за тези цени, а ние, да,си въобразяваме средно-и дългосрочни тенденции? Несериозно.

    Коментар


    • Първоначално изпратено от BobyB Разгледай мнение

      Баси "сметките", на пръсти ли смяташ? Къде е казано че капацитета на една гигафабрика е 0.5 милиона коли на година? Примерно тази в Берлин е проектирана за толкова начален и после да се разшири до около 2 млн. И какъв е проблема за 100 милиарда инвестиции следващите 10 години? Фолксваген инвестира 150 милиарда за тоя период, от които половината поне за ел. коли. И няма и 1/10 от доверието на борсата което има Тесла.
      Примерно в Берлин почнаха с тлъста глоба, като има голям шанс да не отвори въобще заради екологичния ефект. Те 0.5млн не могат да изкарат, тоя се засили на 2 хахахаха Проблема с инвестициите е че тесларите бяха пак на фалит преди 2 месеца, за разлика от Фолкса. Едната голя борса не стига,Теранос случая ясно показа какво следва.

      Коментар


      • За сплит чувал ли си?

        Коментар


        • Първоначално изпратено от representjah

          Пак пожелателно мислене. Цифри моля, цифри. Това разширяване от 0.5 млн до 2 млн не става със 3-д принтер. Добре, няма да е три пъти, но поне два пъти отгоре разходи. И на колко точно милиарда ще изчислиш доверието? Днеска го има, утре го няма, изчезва като пролетния сняг - точно за един ден.
          Ако си толкова вярващ - един бас на 200 лева? До три години - декември 2023, Тесла няма да бъде изобщо на тия нива нито като продажби за които сънувате (40%), нито като капацитет. СПоред мен най-малко поне 30% надолу. Мераклия ли си или само си проетряваш устата?
          Никой от групичката електрокарсектанти няма да приеме бас. ИИИИИИИИИИ не им обръщай внимание - те така си говорят. Акциите се срутиха от около 2000 на 350, ама те си вярват

          Коментар


          • Първоначално изпратено от representjah

            Пак пожелателно мислене. Цифри моля, цифри. Това разширяване от 0.5 млн до 2 млн не става със 3-д принтер. Добре, няма да е три пъти, но поне два пъти отгоре разходи. И на колко точно милиарда ще изчислиш доверието? Днеска го има, утре го няма, изчезва като пролетния сняг - точно за един ден.
            Ако си толкова вярващ - един бас на 200 лева? До три години - декември 2023, Тесла няма да бъде изобщо на тия нива нито като продажби за които сънувате (40%), нито като капацитет. СПоред мен най-малко поне 30% надолу. Мераклия ли си или само си проетряваш устата?
            Разбира се, че няма да е на тези нива. И за 30-те процента, вярвам. Ама може да са и 40, пък може, и да са нагоре...

            Коментар


            • Първоначално изпратено от representjah

              ДОбре де, дай да проверим цифрите. Приемам че си прав. 40 % ръст, 2029 ще достигне капацитет 10 млн автомобила. Ама как точно ще ги произведат? Ще ги копи/пейстнат ли?

              Една Гигафабрика е с цена около 5-6 Милиарда и се строи за около 2 години. Капацитета ѝ е около 0.5 млн (Фресно). Значи трябва да имат до 2029 - 20 гигафабрики за да се справят с това количесто което посочваш. В момента имат ТРИ (нека са пет). Остават още 15 бъдещи фабрики..... всяка от които се строи за около 2 години. За тях трябват около 100 МЛРД. И всяка година да се строят поне по ТРИ. Което означава огромен ресурсе след 3-4 години - 50МЛРд инвестиции само за тия строежи. Нека примем, че за момента ТЕСЛА прави ЧИСТА печалба 1 МЛРД и тя ще нараства също както производството - с 40%. През 2029 ще имат ЧИста печалба 20МЛРД годишно.

              Всичко това е хипотетично. Но не ти ли се вижда НЕРЕАЛНО? 40% растеж, 1 МЛРД годишно чиста печалба, вечен достъп до евтино кредитиране?

              Та как мислиш - това според тебе колко ВЕРОЯТНО е да се случи - 40% растеж, 3 фабрики годишно, 1МЛРД чиста печалба със същия 40$ темп на растеж, 1% лихвени нива следащите 9 години. Зимният сън на конкурентите.. За мен това е под 1/100 000.


              Баси "сметките", на пръсти ли смяташ? Къде е казано че капацитета на една гигафабрика е 0.5 милиона коли на година? Примерно тази в Берлин е проектирана за толкова начален и после да се разшири до около 2 млн. И какъв е проблема за 100 милиарда инвестиции следващите 10 години? Фолксваген инвестира 150 милиарда за тоя период, от които половината поне за ел. коли. И няма и 1/10 от доверието на борсата което има Тесла.

              Коментар


              • Първоначално изпратено от representjah

                ДОбре де, дай да проверим цифрите. Приемам че си прав. 40 % ръст, 2029 ще достигне капацитет 10 млн автомобила. Ама как точно ще ги произведат? Ще ги копи/пейстнат ли?

                Една Гигафабрика е с цена около 5-6 Милиарда и се строи за около 2 години. Капацитета ѝ е около 0.5 млн (Фресно). Значи трябва да имат до 2029 - 20 гигафабрики за да се справят с това количесто което посочваш. В момента имат ТРИ (нека са пет). Остават още 15 бъдещи фабрики..... всяка от които се строи за около 2 години. За тях трябват около 100 МЛРД. И всяка година да се строят поне по ТРИ. Което означава огромен ресурсе след 3-4 години - 50МЛРд инвестиции само за тия строежи. Нека примем, че за момента ТЕСЛА прави ЧИСТА печалба 1 МЛРД и тя ще нараства също както производството - с 40%. През 2029 ще имат ЧИста печалба 20МЛРД годишно.

                Всичко това е хипотетично. Но не ти ли се вижда НЕРЕАЛНО? 40% растеж, 1 МЛРД годишно чиста печалба, вечен достъп до евтино кредитиране?

                Та как мислиш - това според тебе колко ВЕРОЯТНО е да се случи - 40% растеж, 3 фабрики годишно, 1МЛРД чиста печалба със същия 40$ темп на растеж, 1% лихвени нива следащите 9 години. Зимният сън на конкурентите.. За мен това е под 1/100 000.


                На тоя фон - досега не успяват да доставят навреме, вместо печалба са на минус 450 млн ПОНЕ постоянно - е как да стане? А сетих се, гуруто ще пафка пред камерата и балъците ще подрипват в Туитър Тая фирма има 3 пъти повече дългове, отколкото пари - на практика е постоянно във фалит.

                Коментар


                • Първоначално изпратено от redcretin Разгледай мнение
                  Па да не би да съм навсякъде?

                  Хората надуха един балон, вие взехте та им повервахте
                  Не бе. Мисълта ми беше, чевсички се пръкват от някакъв съвсем дребен ембрион, а после растат, неравномерно и не на всички страни... Така и теслАта, и другите автогиганти. Някои оцеляват десетилетия наред, други изчезват, трети се сливат или поглъщат. Прогнози няма да правя, времето ще покаже най-добре.

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
                    То и ти си бил някога малко бебе, пък я се виж тудей...
                    Па да не би да съм навсякъде?

                    Хората надуха един балон, вие взехте та им повервахте

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от redcretin Разгледай мнение
                      Кои тез всички бре, кат електричките едва преминаха едноцифрен процент в края на тая година
                      То и ти си бил някога малко бебе, пък я се виж тудей...

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

                        Двамцата тинковци (кретин и Втин) са с адженда да громят прогреса. Няма аргументи които да вАжат за тях. Без значение, че всички се отказват от ДВГ, че до ден днешен няма нито един конкурентен автомобил на Тесла от традиционните производители.
                        Кои тез всички бре, кат електричките едва преминаха едноцифрен процент в края на тая година

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

                          Двамцата тинковци (кретин и Втин) са с адженда да громят прогреса. Няма аргументи които да вАжат за тях. Без значение, че всички се отказват от ДВГ, че до ден днешен няма нито един конкурентен автомобил на Тесла от традиционните производители.
                          ...ЗАЩОТО, когато се говори за конкуренция, се подразбира един клас машини, за начало. ЗА. елелтричките съм но, до момента, са неконкурентни като цени на моя Фокус и няма инфраструктура, за чий ми е нова грижа?

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от DaveBG Разгледай мнение

                            Дай пример за по-дълга гаранция и кажи каква е технологията за гарантиране че ще издържи повече от батерия която е специално разработена за тая цел. Ти се набутваш всеки ден в бензиностанции и сервизи, нас не ни мисли глупи
                            Двамцата тинковци (кретин и Втин) са с адженда да громят прогреса. Няма аргументи които да вАжат за тях. Без значение, че всички се отказват от ДВГ, че до ден днешен няма нито един конкурентен автомобил на Тесла от традиционните производители.

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от bota156 Разгледай мнение

                              теслата има дял 2% и расте с 23%. Другите имат 98% и растат с 320% тази година. !?!?!?
                              Само на електрички и хибриди. Останалите са ДВГ които са 3/4 от пазара
                              Отново наизуст се хвърлят партенки. Средния ръст на продажбите е близо 60% годишно видно от историята.

                              Click image for larger version

Name:	TESLA SALES 2013-2020.jpg
Views:	1
Size:	22.9 КБ
ID:	3678451


                              Да кажем че се забави на 40%. За колко време ще стигнат 10 милиона годишно (жокер – в това десетилетие ще е)?

                              Я дай обяснение как при спадащи продажби се качва пазарния дял на ДРУГИТЕ, че нещо не се сещам?


                              [/QUOTE]

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

                                Крети, не знам в твоята глава какви бръмбари има ама конкуренция може да има между лииф и i3. Тесла е в друга лига и няма нито един автомобил електрически или двг, който да се доближава. Критерии много, но ако ползваш общоприетите - цена, приложимост, сигурност, рейндж, техника, задвижване, динамика ... отговора е ясен и той се вижда от новите продажби. На Тесла растат за разлика от всички други производители на ДВГ.
                                теслата има дял 2% и расте с 23%. Другите имат 98% и растат с 320% тази година. !?!?!?
                                Само на електрички и хибриди. Останалите са ДВГ които са 3/4 от пазара
                                Нямам доверие в НИЩО и НИКОЙ

                                Коментар

                                Working...
                                X