IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от распутин Разгледай мнение

    ЕД, ти ужким инвестираш на борсата, тази, онази. без значение.
    Следващата и по-следващата година - ще са като тая, и децата знаят, че ще има рецесия още поне 18-24 месеца.
    "Рецесия" ще е докогато, БВП на САЩ не се изравни със това за 2019 година, това е според мен, естествено Блумберг ще ти сравни 2021 със 2020, да ама не.
    Така, че следващите две години максимум да стигнете половин милион на година, хората и бизнесите няма да харчат толкова.
    11к продадени в Германия (във Франция са под 10к) на месец.
    Е, къде тогава ще продавате в ЕС ? Холандия, Скандинавията ? Европа я пишете бегала за няколко години поне.
    Тази евтината,Тесла за $25000 (предполагам, ще изглежда по-зле от Тройката) се чака до 3 години (поне).
    Гаранция тая кола няма да има "автропилот" - ама това е един от козовете Ви, как с тоя евтинджос ще биете Голфа, Зоуи, БМВ, Дачия ???
    Тая евтината, няма да оставя голям марджин да правите прекалено много заводи за коли, остави ами и ГОЛЯМ завод за батерии ще трябва, нали ще гоните няколкото милиона.
    Сега, знам, че отговаряш избирателно и там където отговаряш даваш някакви бъдещи хипотези, двусмислици и т.н.
    От евентуална рецесия Тесла ще излезе във върхова форма, за разлика от останалите производители. Видно от 2020та при затворени заводи, безработица, локдауни и какво ли не Тесла прави ръст от 30%. Това ако не ви говори достатъчно накъде върви търсенето и кой движи пазара не знам какво.
    От изказвания се разбира, че батерии ще се произвежда в почти всеки завод, за да се скъси веригата на доставки и разходи. Маржина, Тесла го увеличава постоянно с или без ауто пилота. Важното за маржина е не само редуцираната цена на батерията, но и технологията на производство. Никой няма да произвежда с по-ниски разходи, а в същото време да продава като ТОП бранд.

    Коментар


    • Първоначално изпратено от representjah

      И 800К ми стигат. Край на баса 31.12.2023. Ако се случи преди това, получаваш стотарката.
      Последно уточнение - произведени, но и продадени автомобили. А не да стоят на паркинга им да хващат тен. За доказателство - отчетите на компанията - Balance sheet и annual report.
      Ако ги направят следващата година затваряме ли баса?

      Коментар


      • ХАХАХА гоним 500, говори се че дори Уорън Бъфет се е врязал грубо ...

        ХАхаха елате пиленца при батко! От ДВГ бих си купил евентуално ферари за окраса на двора

        Last edited by DaveBG; 18.11.2020, 22:39.

        Коментар


        • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

          Пазара както знаеш отразява очакванията за бъдещето, а отчетите отражение на миналото. Толкова за ЩЕто

          700-800 хил ще ги направят още следващата година. За 23та бих заложил на 1,5 милиона поне.
          И хубаво уиски става
          ЕД, ти ужким инвестираш на борсата, тази, онази. без значение.
          Следващата и по-следващата година - ще са като тая, и децата знаят, че ще има рецесия още поне 18-24 месеца.
          "Рецесия" ще е докогато, БВП на САЩ не се изравни със това за 2019 година, това е според мен, естествено Блумберг ще ти сравни 2021 със 2020, да ама не.
          Така, че следващите две години максимум да стигнете половин милион на година, хората и бизнесите няма да харчат толкова.
          11к продадени в Германия (във Франция са под 10к) на месец.
          Е, къде тогава ще продавате в ЕС ? Холандия, Скандинавията ? Европа я пишете бегала за няколко години поне.
          Тази евтината,Тесла за $25000 (предполагам, ще изглежда по-зле от Тройката) се чака до 3 години (поне).
          Гаранция тая кола няма да има "автропилот" - ама това е един от козовете Ви, как с тоя евтинджос ще биете Голфа, Зоуи, БМВ, Дачия ???
          Тая евтината, няма да оставя голям марджин да правите прекалено много заводи за коли, остави ами и ГОЛЯМ завод за батерии ще трябва, нали ще гоните няколкото милиона.
          Сега, знам, че отговаряш избирателно и там където отговаряш даваш някакви бъдещи хипотези, двусмислици и т.н.

          Коментар


          • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

            Пазара както знаеш отразява очакванията за бъдещето, а отчетите отражение на миналото. Толкова за ЩЕто

            700-800 хил ще ги направят още следващата година. За 23та бих заложил на 1,5 милиона поне.
            И хубаво уиски става
            Тати каза че ще ти купи колело. Ама друг път.
            Пална ли свещ на гуруто, че бере душа?

            Коментар


            • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

              А...СУРИВИННАТА БАЗА за тези батерии? Ей тан е Мазало.
              Разправят че проблема е в никела. За другото са намерили цаката. Ще видим

              Коментар


              • Първоначално изпратено от representjah

                Говриш само в бъдеще време. Имаш точно пет ЩЕ-та в поста ти. Едно ЩЕ стрва едно нищо - nada, zero, niente. Фантазия, мечти и надежди.
                Аз ти говоря сега, фактите по документи. Три МЕГА ФАБРИКИ (дори две и половина), на цена 20.2 МИлиарда. Ти смятай колко ЩЕ струва следващата.

                Нищо не каза за предложението ми? до 31 декември 2023, Тесла няма да имат повече от 800 000 (осемстотин хиляди) произведени и продадени коли годишно. Това са 20% под твоите 40%. Без оглед на причината - земетресение, закъснения в строежи, кризи, супервируси, господ да слезе на земята. Една стотачка
                Пазара както знаеш отразява очакванията за бъдещето, а отчетите отражение на миналото. Толкова за ЩЕто

                700-800 хил ще ги направят още следващата година. За 23та бих заложил на 1,5 милиона поне.
                И хубаво уиски става

                Коментар


                • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

                  Четеш но не разбираш или не искаш да разбереш. Предполагам си наясно, че с всяка следваща итерация се научаваш да произвеждаш повече, на по-ниска цена. За Китай на спомен разходите са 70% по-ниски от Невада (смятай колко е излязла). В Германия фабриката ще е още по-добра и ефективна. В момента се надпреварват коя Германската или Тексаската фабрика ще отворят първи врати.

                  Капацитета зависи от технологията на производство. Ако в Невада са сглобявали първите М3 от стотици части, то в момента се прави от не повече от 10. С новата преса технологично колата ще се „щампова“ – което значи съкращаване на разходи, време и човешки грешки. Това никой не го прави освен Тесла, които свалят разходите драстично заради батерии и каросерия. Да не говорим, че ще произвеждат пъти повече батерии от сегашния капацитет.
                  Четеш евангелието с негативна нагласа, което е продиктувано от предварителната нагласа за компанията и Елън Мъск.
                  А...СУРОВИННАТА БАЗА за тези батерии? Ей там е Мазалото.
                  Last edited by Pyramid; 18.11.2020, 21:45.

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от DaveBG Разгледай мнение
                    Той бота винаги пуска някаква брутална глупост и после да се чудим как ги измисля и какво има в предвид.
                    Всички графики му показват че всички отиват надолу а САМО Тесла има ръст, обаче той не може и не може да го осъзнае скоро няма да има и части за неговата бангия която предполагам консумира доста части
                    На принципа че като повтори нещо сто пъти става истина.

                    Хейтърите на електричките не осъзнават, че колкото повече производители пускат електрички, те не ядат от Тесла а от дела на ДВГ. Типичен пример е Порше, при които веднага след излизането на електрическия Тайкан се оказва най-продавания модел на марката с голяма преднина пред всички останали.
                    Тесла ще увеличава номинални продажбите с 40-50% ръст и ще държи лъвския пай, както като бройки така и като марж подобно на Епъл.

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от representjah

                      Аз чета съвсем различни неща: https://en.wikipedia.org/wiki/Giga_Nevada
                      Още не е 100% завършена и капацитета. Започната е 2014!

                      Ясно пише в Баланса за 2019 - Property, Plan and equipment - 20.2 Милиарда. Прегледай го по години, петица минимум за фабрика. МИНИМУМ


                      За 2019 - 400 000 автомобила прозведени , нали уж два милиона е капацитета? И това доколкото разбирам е от ВСИЧКИ (три) Гига-мега-Фабрики. Нека са три напълно функциониращи, и какво става - 150 000 годишно/ от фабрика. Как точно го смятате и виждате тия ДВА МИЛИОНа?
                      Четеш но не разбираш или не искаш да разбереш. Предполагам си наясно, че с всяка следваща итерация се научаваш да произвеждаш повече, на по-ниска цена. За Китай на спомен разходите са 70% по-ниски от Невада (смятай колко е излязла). В Германия фабриката ще е още по-добра и ефективна. В момента се надпреварват коя Германската или Тексаската фабрика ще отворят първи врати.

                      Капацитета зависи от технологията на производство. Ако в Невада са сглобявали първите М3 от стотици части, то в момента се прави от не повече от 10. С новата преса технологично колата ще се „щампова“ – което значи съкращаване на разходи, време и човешки грешки. Това никой не го прави освен Тесла, които свалят разходите драстично заради батерии и каросерия. Да не говорим, че ще произвеждат пъти повече батерии от сегашния капацитет.
                      Четеш евангелието с негативна нагласа, което е продиктувано от предварителната нагласа за компанията и Елън Мъск.

                      Коментар


                      • Той бота винаги пуска някаква брутална глупост и после да се чудим как ги измисля и какво има в предвид.
                        Всички графики му показват че всички отиват надолу а САМО Тесла има ръст, обаче той не може и не може да го осъзнае скоро няма да има и части за неговата бангия която предполагам консумира доста части

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от bota156 Разгледай мнение

                          Тесла расте 23%, другите растат 300% и СА ПО ГОЛЕМИ от тесла. Как ще ги настигне, че и задмине?
                          НИКОГА НЯМА ДА ИМА И 1млн продажби
                          Кои са тия които растат с 300% и са по-големи от Тесла?

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

                            Няма как да знаем със сигурност какво и как ще се случи, но една Гига фабрика е към 2 млрд, строи се за година (дори по-малко), капацитета е за 2 мил/година. Променят методологията на производство с гига преса за купето и безумно ускорение в производството на батерии. Което намалява драстично както капиталовите така и оперативните разходи. Нуждите от капитал ще са доста по-ниски а сроковете по-кратки за реализация. При положение че поддържат растеж от 60 % до момента спад на ръста до 40% ми песимистичния вариант. В 2020та с КОВИД и поголовен спад на продажбите в цялата индустрия, Тесла правят над 30% ръст. Ако историята е някакъв показател съм по-склонен да вярвам че ще продължат със същото темпо, отколкото че ще забавят.

                            Всеки който е в автомобило производството е наясно, че производителите ще опитват да догонват технологично Тесла, но това няма да се случи в обозримо бъдеще, което дава зелена писта за огромен растеж, както в автомобилите, така и в другите бизнес линии – покриви, батерии (станции), софтуер, …
                            Тесла расте 23%, другите растат 300% и СА ПО ГОЛЕМИ от тесла. Как ще ги настигне, че и задмине?
                            НИКОГА НЯМА ДА ИМА И 1млн продажби
                            Нямам доверие в НИЩО и НИКОЙ

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от representjah

                              ДОбре де, дай да проверим цифрите. Приемам че си прав. 40 % ръст, 2029 ще достигне капацитет 10 млн автомобила. Ама как точно ще ги произведат? Ще ги копи/пейстнат ли?

                              Една Гигафабрика е с цена около 5-6 Милиарда и се строи за около 2 години. Капацитета ѝ е около 0.5 млн (Фресно). Значи трябва да имат до 2029 - 20 гигафабрики за да се справят с това количесто което посочваш. В момента имат ТРИ (нека са пет). Остават още 15 бъдещи фабрики..... всяка от които се строи за около 2 години. За тях трябват около 100 МЛРД. И всяка година да се строят поне по ТРИ. Което означава огромен ресурсе след 3-4 години - 50МЛРд инвестиции само за тия строежи. Нека примем, че за момента ТЕСЛА прави ЧИСТА печалба 1 МЛРД и тя ще нараства също както производството - с 40%. През 2029 ще имат ЧИста печалба 20МЛРД годишно.

                              Всичко това е хипотетично. Но не ти ли се вижда НЕРЕАЛНО? 40% растеж, 1 МЛРД годишно чиста печалба, вечен достъп до евтино кредитиране?

                              Та как мислиш - това според тебе колко ВЕРОЯТНО е да се случи - 40% растеж, 3 фабрики годишно, 1МЛРД чиста печалба със същия 40$ темп на растеж, 1% лихвени нива следащите 9 години. Зимният сън на конкурентите.. За мен това е под 1/100 000.


                              Няма как да знаем със сигурност какво и как ще се случи, но една Гига фабрика е към 2 млрд, строи се за година (дори по-малко), капацитета е за 2 мил/година. Променят методологията на производство с гига преса за купето и безумно ускорение в производството на батерии. Което намалява драстично както капиталовите така и оперативните разходи. Нуждите от капитал ще са доста по-ниски а сроковете по-кратки за реализация. При положение че поддържат растеж от 60 % до момента спад на ръста до 40% ми песимистичния вариант. В 2020та с КОВИД и поголовен спад на продажбите в цялата индустрия, Тесла правят над 30% ръст. Ако историята е някакъв показател съм по-склонен да вярвам че ще продължат със същото темпо, отколкото че ще забавят.

                              Всеки който е в автомобило производството е наясно, че производителите ще опитват да догонват технологично Тесла, но това няма да се случи в обозримо бъдеще, което дава зелена писта за огромен растеж, както в автомобилите, така и в другите бизнес линии – покриви, батерии (станции), софтуер, …

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение

                                Никой от групичката електрокарсектанти няма да приеме бас. ИИИИИИИИИИ не им обръщай внимание - те така си говорят. Акциите се срутиха от около 2000 на 350, ама те си вярват
                                А, да си забелязал, случайно, че цената на акциите, е не томно НЕотражение нито на полезността на продуктите, нито на мнго други неща? Т ой самият Мъск си го мести из крачолите за тези цени, а ние, да,си въобразяваме средно-и дългосрочни тенденции? Несериозно.

                                Коментар

                                Working...
                                X