IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от Имхотеп Разгледай мнение

    Обади ми се Мъск. Каза че е гледал онова филмче,
    Каза че много се е смял и че той шти се обади.
    Може пък Матеев да усети, че има разлика между въпрос за пари и въпрос за МНОГО. ПАРИ....

    Имам усещането, че горнооряховчани са гоУемата работа и въртят форума на пръста си от време оно...и ще изпързалат и самият Матеев (добре е, че Матеев го измъкна от тинята и го научи да чете...)

    ​​​​​​​

    Коментар


    • Да разгледаме причините за нееднаквост на елементите. в акумулаторите:
      1.Нееднаквост в геометрията на полюсите.
      2.Нееднаквост в разтстоянията между тях.
      3.Нееднаквост в електролитите (състав, концентрация, ниво, постъпили при производството или след него, замърсявания и т.н.)
      4.Йонизиращи лъчения (различна експозиция, различна мощност на дозата с различни частици, честоти и т.н.)
      5.Разлики при зряд/разрядните цикли,
      6.Осъществени нееднакви утечки, последвани от еднакъв заряд (или обратното, еднакви утечки но, нееднакво зареждане) и т.н.
      7.Различия в сепараторите
      8.Различия в химическия състав на електродите на по дължина/ширина или и двете,
      9.Различия в РАЗРЯДНИТЕ ВЕРИГИ, водещи до разлики при зареждането,
      10.Различия ПРИ ТЕМПЕРАТУРИТЕ на работа, заряд, съхранение
      11.Различия в настройките на машините и други параметри на технологията ПРИ САМОТО ИМ ПРОИЗВОДСТВО

      И т.н.и т.п.
      Така...
      Всичко това, + още ред *дреболии", като напр.далинопееаторът на машините се е наспал или е препил предната вечер, Е ОТ ЗНАЧЕНИЕ. (Мога да продължа още).

      Ще допиша после, работа ми възникна.

      Коментар


      • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

        А аз съм склонен да твърдя, че всички имаме някаква идея от батериите, просто, мнозинството, не се много-много замисля кое, откъде и как и просто експлоатира, приемайки предотвратимите слабости за "норма". Точно затуй, пространство за развитие има и батериите, не са обречени на вечно изоставане.
        Обади ми се Мъск. Каза че е гледал онова филмче,
        Каза че много се е смял и че той шти се обади.
        Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

        Коментар


        • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

          Може бе. Няма лошо.
          Факт е, че Матеев е недостижим за теб! Включително - интелектуално!

          Коментар


          • Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение


            Защо Матеев, който е доста по-напред в материята от теб - да не си каже мнението в Патентното ведомство?

            (или първо трябва да го "сподели" с някой "новатор"?)
            Може бе. Няма лошо.

            Коментар


            • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

              А какво ти е мнението за възможността, такива елементи, евентуално, да се върнат към живот?

              Защо Матеев, който е доста по-напред в материята от теб - да не си каже мнението в Патентното ведомство?

              (или първо трябва да го "сподели" с някой "новатор"?)

              Коментар


              • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение

                Моят скромен личен опит с литиевите батерии не е защото съм инженер, а защото съм моделист. През ръцете ми са минали наколко стотин парчета, и много добре знам какви проблеми създават в процеса на експлоатация. Знам всички плюсове и всички минуси просто защото всичко това е минало през ръцете ми много пъти (много цикли). Дори и в момента имам един хладилник, пълен с литиеви батерии, които отлежават за по-добри дни.
                А какво ти е мнението за възможността, такива елементи, евентуално, да се върнат към живот?

                Коментар


                • Първоначално изпратено от BobyB Разгледай мнение

                  Виж сега, нито ти, нито аз разбираме нещо от батерии, нищо че съм, а вероятно и ти, инженер. Елън Мъск не е просто предприемач, той е невероятен инженер и гений, който определено разбира от техника и което е по-важно знае как да привлече най-добрите. Ако искаш странично мнение, можеш да гледаш филмчетата на Санди Мънро, признат експерт в автомобилостроенето, в които разкоства различните Тесли и дава подробен анализ и заключения.
                  Моят скромен личен опит с литиевите батерии не е защото съм инженер, а защото съм моделист. През ръцете ми са минали наколко стотин парчета, и много добре знам какви проблеми създават в процеса на експлоатация. Знам всички плюсове и всички минуси просто защото всичко това е минало през ръцете ми много пъти (много цикли). Дори и в момента имам един хладилник, пълен с литиеви батерии, които отлежават за по-добри дни.

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от BobyB Разгледай мнение

                    Виж сега, нито ти, нито аз разбираме нещо от батерии, нищо че съм, а вероятно и ти, инженер. Елън Мъск не е просто предприемач, той е невероятен инженер и гений, който определено разбира от техника и което е по-важно знае как да привлече най-добрите. Ако искаш странично мнение, можеш да гледаш филмчетата на Санди Мънро, признат експерт в автомобилостроенето, в които разкоства различните Тесли и дава подробен анализ и заключения.
                    А аз съм склонен да твърдя, че всички имаме някаква идея от батериите, просто, мнозинството, не се много-много замисля кое, откъде и как и просто експлоатира, приемайки предотвратимите слабости за "норма". Точно затуй, пространство за развитие има и батериите, не са обречени на вечно изоставане.

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение
                      Да, това го знам, и това винаги се прави, но тази еднаквост на началните параметри съвсем не означава, че ще се запази в процеса на експлоатация. Така че недей да лежиш на тази кълка.

                      Точно обратното - тази уж еднаквост много бързо се разваля само след няколко цикъла, и това дори съм го виждал многократно в стотиците батерии, които съм ползвал покрай моделизма.
                      Другата проблемна точка на навитите Li-Ion батерийки е навиването и следствието от тях, пропитката с електролит: Едното, създава напрежения (механични) в електродите, сепаратора и разлики в отстоянията а другото - разброс на параметрите след няколкото споменати цикъла и горещи точки на улеснен растеж на дендрити, следствие от което, може да са последващ ускорен саморазряд до КС. Колкото повече намотки, толкова повече проблеми по тази линия. Да му мислят 4680-батериите. Влошеното охлаждане на ядрото на батерията, до какво води, сигурно, се сещате.

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение

                        Ами аз вече предположих, че всяка една батерийка има вградена електроника вътре в себе си, но нямам никакви доказателства. Нямам и никаква идея как може да се направи по друг начин, освен външни кабелчета или вътрешна електроника.
                        Виж сега, нито ти, нито аз разбираме нещо от батерии, нищо че съм, а вероятно и ти, инженер. Елън Мъск не е просто предприемач, той е невероятен инженер и гений, който определено разбира от техника и което е по-важно знае как да привлече най-добрите. Ако искаш странично мнение, можеш да гледаш филмчетата на Санди Мънро, признат експерт в автомобилостроенето, в които разкоства различните Тесли и дава подробен анализ и заключения.

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
                          Има един пиниз, дето може са опрости експлоатацията и той се казва подбор на елементите по еднаквост на параметрите още в процеса на производство.
                          Да, това го знам, и това винаги се прави, но тази еднаквост на началните параметри съвсем не означава, че ще се запази в процеса на експлоатация. Така че недей да лежиш на тази кълка.

                          Точно обратното - тази уж еднаквост много бързо се разваля само след няколко цикъла, и това дори съм го виждал многократно в стотиците батерии, които съм ползвал покрай моделизма.
                          Last edited by Mateev; 16.03.2021, 15:55.

                          Коментар


                          • Има един пиниз, дето може са опрости експлоатацията и той се казва подбор на елементите по еднаквост на параметрите още в процеса на производство.

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от BobyB Разгледай мнение
                              Е някоя глупост са направили, ама ти ще я разкриеш, много ясно.
                              Ами аз вече предположих, че всяка една батерийка има вградена електроника вътре в себе си, но нямам никакви доказателства. Нямам и никаква идея как може да се направи по друг начин, освен външни кабелчета или вътрешна електроника.

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение

                                Не просто всяка една клетка се наблюдава, но и всяка една клетка се балансира както по време на заряд, така и по време на разряд, ако той се прави от зареждачката. Това е абсолютно задължително и досега не съм виждал многоклетъчни литиеви батерии, който да нямат кабелчета за балансиране. Всяка една батерия има един силов кабел с 2 дебели жици, и сноп от по-тънки кабели, които се използват за балансиране в процеса на заряд. Разгледайте снимките, за да видите:

                                https://hobbyking.com/en_us/batterie...ries/lipo.html

                                Тесла е първото животно, в което на снимките не видях балансиращи кабели, и това силно ме озадачава. Нама как да стане без балансиране, и аз се чудя какво чудо са измислили инженерите на Теска или каква глупост са направили - едно от двете.
                                Е някоя глупост са направили, ама ти ще я разкриеш, много ясно.

                                Коментар

                                Working...
                                X