IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от 13ADROL Разгледай мнение
    Незнам, ама сигурно му се е сторило, че се е запознал лично с Айзък Азимов...
    Че Айзък Азимов е Класика бе, алоу. Лошо няма. Виж, вие тримата, с какво бихте могли да изненадате света, сам се чудя. Работата е там, че, папагали бол...

    П.П. Под "папагали", НЯМАМ ПРЕДВИД Трейдърко, ами един друг.

    Коментар


    • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
      Pyramid, не разбираш ли че всичко се прави както има една приказка през куп за грош, историята с фотоволтаиците е прясна. При малко слънце изглежда ги включват в мрежата и тока започват да го управляват облаците. Батериите са важни, но тока откъде ще дойде за тези електрички и дори и да са малко вместо да изправят кривата на натоварването в мрежата нека да позная че ще изпълняват обратната роля. Много добре те разбирам че има нужда от товароустойчива батерия всеки електромобил, нея можеш и да я заредиш по бързо. представи си един куп електрички навързани на кабелите си по цял ден да смучат ток, а те са енергийни вампири в сравнение с други консуматори в ежедневието. Не е ли по добре по малко, но направени както трябва електрички и без субсидии ?
      По-добре? Аз, като гледам тези тук, дето се заяждат, вече, се питам: " - А за кого "по-добре?" Работата е там че, за някои, "по-добре за хората", е жива присъда и почват да крякат, да врякат, шум до небето... Освен това, кривата на консумацията, ако и да може донейде да се коригира, разни фактори ще я дърпат настрани но, кривата на генерацията просто няма да смогва. ФЕЦ не са панацея, ВетрЕЦ са вятър работа (днес има, утре не) и, единствените що-годе, устойчиво и предвидими, ВЕЦ, също няма да смогват. Няма да е лесно, не. За жалост.
      Last edited by Pyramid; 30.03.2021, 16:22.

      Коментар


      • Първоначално изпратено от Имхотеп Разгледай мнение

        Професорът от БАН сигурно е останал очарован и от търбичката...

        Незнам, ама сигурно му се е сторило, че се е запознал лично с Айзък Азимов...

        Коментар


        • Pyramid, не разбираш ли че всичко се прави както има една приказка през куп за грош, историята с фотоволтаиците е прясна. При малко слънце изглежда ги включват в мрежата и тока започват да го управляват облаците. Батериите са важни, но тока откъде ще дойде за тези електрички и дори и да са малко вместо да изправят кривата на натоварването в мрежата нека да позная че ще изпълняват обратната роля. Много добре те разбирам че има нужда от товароустойчива батерия всеки електромобил, нея можеш и да я заредиш по бързо. представи си един куп електрички навързани на кабелите си по цял ден да смучат ток, а те са енергийни вампири в сравнение с други консуматори в ежедневието. Не е ли по добре по малко, но направени както трябва електрички и без субсидии ?
          D.Y.F-091066

          Коментар


          • Първоначално изпратено от 13ADROL Разгледай мнение
            Съобщи ли му за твоите намерения в най-скоро време да я снабдиш с топла вода от АЕЦ Козлодуй?
            Професорът от БАН сигурно е останал очарован и от търбичката...

            Last edited by Имхотеп; 30.03.2021, 15:19.
            Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

            Коментар


            • Съобщи ли му за твоите намерения в най-скоро време да я снабдиш с топла вода от АЕЦ Козлодуй?

              Коментар


              • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
                Ами не, от Шопия.
                И къде се срещнахте, в гаража, нали?

                Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

                Коментар


                • Ами не, от Шопия.

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

                    Не бе. От някаква си БАН.
                    От института в Горна Оряховица?

                    Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

                    Коментар


                    • Supertrader, представи си диск за ъглошлайф. А сега - стек от такива, еднакви, един върху друг. Сто бройки. Или двеста.
                      А сега, че всеки от тях, е един елемент, а стекът- модул
                      Представи си, късо съединение в точка от обема на някой диск и с вектори, си обозначи посоките и пътя, по които, количеството топлина (пропорционално на обема), трябва да напусне елемента. И с колко повърхност, разполага за целта. Дали е от КС или от нормална работа, особено значение няма, май. А сега - съпротивлението на електродите: Веднъж за тока, и после-за топлината. Поради щото, не са точно еднакви.
                      Представи си, след това, че електродите са общи: Един за два елемента, един над друг (напр.биметални пластини. Доста тънки). Представи си фактор на формата (безразмерна величина, диаметър върху дължина/дебелина, височина на елемента). Стойности от 10 към 20 и нагоре.
                      Представи си във всичко това, И централния цилиндричен надлъжен отвор ПРЕЗ СТЕКА. Отстоянията до него, контактната му площ с течността на охлаждането И т.н.и т.п.
                      А сега, си представи стойностите на всички тези числа, за дълъг един, навит фишек, като тези 18650/4680...
                      После, си представи, топлината (и колко може да се отдели) и пътя, който има да пътува през собствената дебелина на един, два и повече елементи до навън. Напреко и надлъжно... И преставаш да се притесняваш за термален runaway, за различната плътност на тока по дължина, за примачкването на електродите в зоната на огъване при намотаване, за ръста на дендритите при различната напрегнатост на ел.поле, за останалите кристалографски изменения по електродите, за мех.напрежения в сепараторите и т.н.
                      Т.е., и VW, и Тoyota, Fоrd, GM, Mercedes и т.н са важни и печките на нафта, си пътуват. Абе, става интересно.
                      Last edited by Pyramid; 30.03.2021, 08:15.

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от Имхотеп Разгледай мнение

                        Този професор да не е от горнооряховския университет?
                        Не бе. От някаква си БАН.

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
                          Току-що, разговарях с ИСТИНСКИ професор по темата и човекът, възпитано и учтиво, ми изложи притесненията и възраженията си (по онова, което е подадено като патентна заявка) основно, откъм електрохимията. Направи някои оговорки, признавайки, че (има си, човекът наблюдения отдавна) че, по свои съображения, е разглеждал едното само направление. Каза ми, че няма да в лесно да се защити, т.к. е открил (а аз, И НЕ СЪМ КРИЛ) редица взаимствани идеи, които, не са нови. ОК, аз и преди това, не съм твърдял, че всичко е коренно ново. И електрохимията не съм пипал. Спомена за големите токове на КС в големите клетки, за термичното отключване на необратими разрушителни процеси, като кристалографски изменения в активната маса и т.н. Много мил, последователен и методичен човек, шапка свалям на такива. Нямахме много време (бързаше нанякъде) но, установих че, до акцента върху МАЛКИЯ, В СРАВНЕНИЕ СЪС СЕГАШНИТЕ индивидуален капацитет и различния път на протичане на тока през електродите, както и ред други детайли, от техническо и технологично естество, не му е стигнало времето в свободно разпореждане. Спомена че, технологично, производителите се стараят да избягват нововъведения (фиксирайки се -данонвярно възпроизвеждам фразата му - върху това, "нещо да продадат и да спасят бизнеса"), с което, също съм наясно. Излезе - така пречупвам нещата - е скептичен, защото (ИНТЕРЕСЕН МОМЕНТ!) ,хем не е "чак такава иновация", хем е твърде ново, за да скочат всички натам. Обсъдихме и охлаждането на големите, а пропуснахме, че малките иматнпо-високо съотношение повърхност/маса и са хиляди пъти по-безинертни, и т.н.и т.п. И само мимоходом спомена че, ако е добре обосновано ЕЛЕКТРОТЕХНИЧЕСКИ ,и е канализирано (което и направих, преди месеци) В ТАЗИ НАСОКА, "може и да стане".
                          И никакъв помен от гаврите, подигравките и обидите на "тръна в гъза ми". Съответно, в комплект с уважителното отношение, предизвика взаимност и респект, без ни-най-малко, да откаже един "луд".
                          Защо ви го споделям ли? Ами, за да схванете разликата между истински учен и съмнителен (бивш) аспирант, за когото НЕ знаем, станал ли в, не е ли, я доктор, я доцент. Че професор не е , то ясно...
                          Нещо от вида.
                          Този професор да не е от горнооряховския университет?
                          Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

                          Коментар


                          • Pyramid, не е само Фоксваген, Тойота въобще не е за подценяване и може да извади бързо производство на електромобили с което да изненада само тези които са лесни за изненади. Като навлизаха мобилните технологии в един момент последните които се включиха се оказа че ползват най високото ниво последно създадени техноогии. Така че ако нямаш скрити зайчета които да извадиш от ръкава си може и да изостанеш.
                            D.Y.F-091066

                            Коментар


                            • А колко е съвършенно едно нещо щом цената му в момента е над 80% технология, а това нещо не е чип а батерия ? Далеч е от съвършенство според мен.
                              D.Y.F-091066

                              Коментар


                              • Матеев, допускаш и приемаш за реалност нещо по отношение на литиевите батерии защото така е популярно и прието, но не е вярно и това е частен случай. Напусто се карате, защото наистина е възможно батериите така да се напаснат за електромобили и в момента никой производител не го е направил.За да е коректно обаче не мога да не кажа че е възможно да е направено в някои батерии без да го знаем, но спецификациите определено не го отразяват защото ще си проличи в теглото на батерията и целия електромобил. Теглото на батерията ще падне наполовина, оттам и извода че оловните батерии са тежки за електромобили може би е необоснован. Добре в момента ще стигнат до някъде с литиевите батерии и в един момент цената на суровината ще започне да расте, тогава накъде ? Към момента вложените суровини като стойност условно са под 20% от цените на тези батерии, да кажем че цената е 80% за производственния процес който очевидно мъчи производителите..изграждане на поточни линии, автоматизация и производство на голям брой батерии. Очевидно тези проблеми ще се решат и цената оттам ще намалее, но ще започне да расте поради недостиг на суровини, за него решението е друга химия. Има и друг проблем, кой ще виси с часове да зарежда електромобил и то винаги ? Неговото решение е вариант автомобила да се промени и да може да се захранва не само с батерии, но да може да се ползва и като чист електромобил при желание.
                                Няма конструктивни ограничения това да не стане и нещо за което си прав е че буфер за енергия при ускоряване трябва да е върху цялата батерия.
                                Какво се получава в крайна сметка - нормалното тегло на електромобил може да бъде под 1 тон, тогава енергийния разход може да отиде на 10 киловатчаса, батерията ще и се смъкне теглото и то наполовина и не от електрохимията а от дизайна, другия модул за захранване също не се налага да е мощен ако трябва да произвежда 10 киловатчаса и съответно ще бъде по лек. Ефективността в крайна сметка е важна и ще нарастне, тя ще позволи други цени на суровините без да ограничи конфорта и стандарта на живот. Представи си автомобил с двг и мощност на двигателя 10 киловатчаса.
                                Ето много елементарно нещо - електродите в литиевите батерии са или от алуминий или от мед, теглото на първите е чувствително по ниско. Предполагам ти е известно за графена и неговите свойства и надеждите да започнат да го произвеждат, това би намалило теглото защото алуминия не се използва в батериите за електромобили понеже не могат да отдават голям ток. Развитието не е приключило и не става въпрос за няколко процента по добра батерия. Вложенията които се правят за усъвършенстване на батериите не са само за електрохимията им, разходите за създаване на производственни мощности с голяма производителност наистина няма как да са малки поне не и на този етап.
                                Дизайна и електрическия също е далеч от съвършенство и по него има неща които ако някой производител изпревари другите може да наложи свои батерии като бранд, включително и с такива промени които да не са видими и да се копират лесно. Дали ще се случи е неизвестно, защото в техниката има неща които в миналото са се произвеждали толкова усложнени конструктивно и точно когато употребата им е замряла, минало им е времето се появява конструкция и решение - много по просто и по добро. Известни са ти нафтовите печки от миналото предполагам и как загинаха, а в наше време има печки със съвсем друг дизайн..много по добри, компактни и с много по качественно изгаряне. Навремето също си мислеха че по дизайна на нафтовите печки няма какво да се пипне и ако има ще е подобрение в рамките на няколко процента - грешка. Много хора са си мислили така, включително и собственици на големи фабрики за нафтови печки.
                                D.Y.F-091066

                                Коментар

                                Working...
                                X