IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
    Батериите е възможно да имат и много дълъг живот, дори не подозираме. Например с очите си съм виждал батерия от типа АА цинк- въглерод произведена 85 - та и преди не повече от 5 години беше работоспособна. На някаква неизвестна фирма, не е панасоник. Как ги оптимизират днес в рамките на няколко процента и ги "подобряват" е доста загадъчно и не им се пък получават такива батерии.
    Нали не бъркаш обикновените батерии с акумулаторните, защото разликата между тях е светлинни години ...

    Също така не се самозаблуждавай, че с утъняването на електродите ще намалиш теглото. Всъщност да, ще го намалиш, но с това пропорционално ще намалиш и капацитета, защото той е правопропорционален на масата на електродите.
    Last edited by Mateev; 30.03.2021, 23:51.

    Коментар


    • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
      Теглото на батерията ще падне наполовина и очакванията ми дори са скромни, какво ще кажеш ако този конструктивен подход махне две трети от масата на батерията, имаш и спад на консумирана енергия за ускоряване поради по ниското тегло което ни е известно много добре от физиката. Две трети от теглото на батерията ще напуснат електромобила и ако се преодолее и химерата за ЧИСТ електромобил при този енергиен разход, ако се добави модул за генериране на електричество на борда например от въглеводороди при които концентрацията на енергия спрямо теглото е много висока и направо фантастична 14 киловатчаса в килограм гориво ще се получи нещо наистина фантастично като параметри - например запас от пробег хиляди километри, фантастика какво ще кажеш ?
      Стига си се връзвал на недомислиците и на некомпетентноста на Pyramid. При концепцията с таблетки с дупки ще нарастне не само теглото, но и обема на батерията, при това не с 5-10%, а цели 2 пъти. Ще нарастне и цената, при това с много.

      Причината за това е много проста - капацитета се налива вътре в акумулаторите. Тоест необходимо е определено количество вещество, което няма как да се намали, защото капацитета е в преобразуването на неговата маса от едно съединение в друго. Тоест масата на това вещество ще си остане същата, за да се запази същия капацитет, но ще се появи и допълнителна маса от хилядите ненужни прегради и херметизации. Ще се появи и обем от хилядите ненужни тръбички вътре в таблетките.

      Pyramid е измислил тази простотия с тръбичките, но не е правил никакви топлотехнически изчисления. Той и не знае как да ги направи, иначе нямаше да измисля такава простотия, а щеше да се усети, че няма нужда от флуид за да се охлажда батерията. Също така бас ловя, че е пропуснал да измисли как ще се съединяват десетки хиляди тръбички в обща херметична система, работеща под налягане заради напора от помпата.

      Разбирам, че е болен на тема тръбички, но досега нито една негова тръбичка не е успяла. Също така десет години той не успя да изчисли старата тръбичка и да разбере, че КОП-а е нищожен, а от там и икономисаната енергия е нищожна. В момента не е изчислявал абсолютно нищо и по новото "изобретение", защото ако го беше направил, щеше да разбере огромното количество не предимства, а недостатъци:

      1. Теглото на неговата батерия ще е 2 пъти по-голямо от стандартните.
      2. Обема на неговата батерия ще е поне 1.5 пъти по-голям.
      3. Конструктивната сложност на неговата батерия ще е 10 пъти по-голяма заради хилядите снадки на тръбичките отгоре и отолу на батерията.
      4. Написаното в т.3 ще доведе до поне 5 пъти по-скъпа батерия спрямо съществуващите
      5. Надеждноста ще е безкрайно ниска, защото няма как една система с 20 000 връзки и колена да остане херметична дори и един единствен ден
      6. Ще има абсолютна невъзможност за подмяна на един единствен елемент пак заради мрежата от тръбички отгоре и отдолу, и невъзможноста да се измисли куплунгиране за бърза и лесна смяна.

      Параноидната шизофрения се състои в това, че той първо добавя много много допълнителна маса под формата на тръбички, херметизации на табпетки, колена, о-пръстени и всичко това умножено по 10 000 бройки, а в същото време ЛЪЖЕ КАТО ДЪРТ ЦИГАНИН, че батерията му ще е по-лека, с по-малък обем и по-евтина. Мисленето му е тотално сбъркано, логиката му куца отвсякъде, никакви изчисления за каквото и да било, и много-много утопични сънища, откъснати от реалноста, които той си ги мисли, че са "откритие". Не, не са откритие, а чиста проба шизофрения (откъсване от реалноста и живеене в измислен свят, в който законите на физиката не важат)
      Last edited by Mateev; 30.03.2021, 23:46.

      Коментар


      • Батериите е възможно да имат и много дълъг живот, дори не подозираме. Например с очите си съм виждал батерия от типа АА цинк- въглерод произведена 85 - та и преди не повече от 5 години беше работоспособна. На някаква неизвестна фирма, не е панасоник. Как ги оптимизират днес в рамките на няколко процента и ги "подобряват" е доста загадъчно и не им се пък получават такива батерии.
        D.Y.F-091066

        Коментар


        • Първоначално изпратено от d333 Разгледай мнение
          Пирамиде, това с дисковете и дупка в дисковете за охлаждане...
          Много хубаво, но има само един проблем : )
          Ще струват много скъпо. А и без това електричките са скъпи заради батериите си. А капиталистите търсят оборот, максимална печалба и т.н., а не най-добро инженерно решение.
          Смея да твърдя обратното, т.к. доста неща съм обмислил, месеци, преди изобщо, да публикувам каквото и да е. Дисковете се щамповат много лесно, еднаквостта - по важните за случая, показатели, се достига лесно и, с няколко дребни трика, стъпват на стотинки. БУКВАЛНО. За това, не бих се тревожил но, с интерес, очаквам всички забележки по същество. Защо не съм карал аспирантура и не съм станал професор, е извън темата. (Съвсем накратко, тогава, имах други приоритети.)

          Коментар


          • Пирамиде, това с дисковете и дупка в дисковете за охлаждане...
            Много хубаво, но има само един проблем : )
            Ще струват много скъпо, спрямо както е сега да се навие едно "рулце". А и без това електричките са скъпи заради батериите си. А капиталистите търсят оборот, максимална печалба и т.н., а не най-добро инженерно решение.
            Last edited by d333; 30.03.2021, 23:01.

            Коментар


            • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
              Теглото на батерията ще падне наполовина и очакванията ми дори са скромни, какво ще кажеш ако този конструктивен подход махне две трети от масата на батерията, имаш и спад на консумирана енергия за ускоряване поради по ниското тегло което ни е известно много добре от физиката. Две трети от теглото на батерията ще напуснат електромобила и ако се преодолее и химерата за ЧИСТ електромобил при този енергиен разход, ако се добави модул за генериране на електричество на борда например от въглеводороди при които концентрацията на енергия спрямо теглото е много висока и направо фантастична 14 киловатчаса в килограм гориво ще се получи нещо наистина фантастично като параметри - например запас от пробег хиляди километри, фантастика какво ще кажеш ?
              Сега, аз съм малко по-консервативен, що се отнася до снижаването на теглото но, иначе, има резон. Малък генератор с малък резервоар, колкото за екстрени нужди в пустошта (случва се) и - воала, хубава кола на ток, с възможност за измъкване, ако нещо се оплеска..

              Коментар


              • Теглото на батерията ще падне наполовина и очакванията ми дори са скромни, какво ще кажеш ако този конструктивен подход махне две трети от масата на батерията, имаш и спад на консумирана енергия за ускоряване поради по ниското тегло което ни е известно много добре от физиката. Две трети от теглото на батерията ще напуснат електромобила и ако се преодолее и химерата за ЧИСТ електромобил при този енергиен разход, ако се добави модул за генериране на електричество на борда например от въглеводороди при които концентрацията на енергия спрямо теглото е много висока и направо фантастична 14 киловатчаса в килограм гориво ще се получи нещо наистина фантастично като параметри - например запас от пробег хиляди километри, фантастика какво ще кажеш ?
                D.Y.F-091066

                Коментар


                • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                  Това с ФЕЦ чупи рекорда, да се построят огромни мощности при положение че колебанията в тока не могат да се изгладят въобще не е плод на корупция. Проблема е че решенията са взети некомпетентно и не знам - да не би да са си мислили че това "проблемче" ще се реши ей така от самосебе си самичко. Същата работа е сега с тези НЕСТАНДАРТНИ батерии за електромобили -
                  - ето ти проблемите им и въобще не са щегичка и повод за развеселяване
                  1. не е заложено лесно рециклиране, стойността на вложените суровини сега е ниска но определено ще нарастне ако броя електромобилите се удвои, запасите от литий не отговарят на мераците за електрификация.
                  2. много тежки, излишно тежки батерии , излишно тегло за транспортиране - разкарване води до много висок енергиен разход, повече от 10 киловатчаса за 100км пробег говорят че електромобила яко куца.
                  3. източник на голям ток, който ток се използва само за секунди при ускоряване е разхищение, все едно на автомобил с двг да е монтиран карбуратор който подава постоянно богата горивна смес и от това - преразход, преразход.....
                  Именно. Обяснявам им аз, че микромодулната конструкция, спестява 25-30% от теглото на батерията, а разни с маразми се гъбаркат. В същото време, да припомним, че - ако пропорцията е запазена , поне така пишеха преди 10-15 години - всеки доп.човек на борда, средно 80кг, увеличава разхода на гориво с около 5%. Т.е., нормално е да очакваме едни 8-12% по-нисък енергиен разход, дори "само" от облекчаването на електромобила. Иначе, за нормално пътуване, 300+ [kW] потребление са ненужни и дори излишни но, искат захранване, тежат и т.н. И само ТОВА да е, още 5% надолу. Абе, Тесла продължава да плоди РАЗХОДНА, А НЕ ТРАНСПОРТНА функционалност, от което, страда сериозно И пробегът.

                  Накратко,
                  ИРАЦИОНАЛНИЯТ ФОКУС върху гъзарията, де факто, спира и забавя приникването в ежедневието НА МАСИТЕ на ел.транспорта. Какво мен ме нтересува, какво кара един незрял фукльо, ако неговите или около тях разходи, спъват масовизацията на електричките?

                  Коментар


                  • Това с ФЕЦ чупи рекорда, да се построят огромни мощности при положение че колебанията в тока не могат да се изгладят въобще не е плод на корупция. Проблема е че решенията са взети некомпетентно и не знам - да не би да са си мислили че това "проблемче" ще се реши ей така от самосебе си самичко. Същата работа е сега с тези НЕСТАНДАРТНИ батерии за електромобили -
                    - ето ти проблемите им и въобще не са щегичка и повод за развеселяване
                    1. не е заложено лесно рециклиране, стойността на вложените суровини сега е ниска но определено ще нарастне ако броя електромобилите се удвои, запасите от литий не отговарят на мераците за електрификация.
                    2. много тежки, излишно тежки батерии , излишно тегло за транспортиране - разкарване води до много висок енергиен разход, повече от 10 киловатчаса за 100км пробег говорят че електромобила яко куца.
                    3. източник на голям ток, който ток се използва само за секунди при ускоряване е разхищение, все едно на автомобил с двг да е монтиран карбуратор който подава постоянно богата горивна смес и от това - преразход, преразход.....
                    D.Y.F-091066

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                      Pyramid , цените на суровините са ниски и поради проблеми с финансовата система, изкуственото надуване на стойността на парите рефлектира върху суровините. Няма да се случи електрифицията на транспорта с батерии, защото нали знаеш че те нищо не задвижват а трябва енергия. Не си спомням как се казваше човека Нобелов лауреат много интелитентен но в инвалидна количка, та той беше казал че атомната енергетика е бъдещето на човечеството по отношение на енергийните му нужди и това беше преди да се установи тази технология с рециклирането на горивото. Според мен това с рециклирането е изключително постижение, защото преди казваха че само 3 процента от енергията в горивото се използва и това вече променя нещата като и проблема с депонирането на отпадък изчезва. Излиза че свободната енергия е нещо което човечеството вече е постигнало, няма проблем за задоволяване на енергийните му потребности в бъдещето. Както казваш няма да е лесно, трябват и батерии и електричество, това с енергия от вятър е вятър работа а соларната е фиаско. Виж какво стана със соларната енергия, беше голям шум как панелите и клетките ще издържат 50 години и като се разхвърли стойноста ехеее станала супер евтина. Какви са тези материали които ще опълчиш на слънцето и ще издържат 50 години ? Пороблема че не стават за мрежа въобще го игнорираме, мине облак и тока пада..
                      - А за дизайна на батерия с елементи които са дискове мисля че по принцип ако един елемент окъси топлината ще я поемат без проблем елементите до него и охладителя в централния отвор няма да изиграе съществена роля, той по скоро ще работи за подгряване на батериите когато електрохимията се забавя поради ниска температура.
                      Че това, с регулирането на температурата, е по подразбиране: Отнасяш топлина-охлаждаш, донасяш топлина -затопляш. Днешните, някак, много са зле по този показател и ето, масови са жалбите за драстична загуба на пробег. Иначе, ФЕЦ...ако не беше така висока корупцията, и на Матейко щеше да му върви повече, и на клиентите му. Ама той я намира за необходима и току влиза в противоречие със собствените си интереси... А сочи други с пръст за "шизофрения". Тежка. МНОГО тежка е участта на изгубилите се в Балкана.

                      Коментар


                      • Pyramid , цените на суровините са ниски и поради проблеми с финансовата система, изкуственото надуване на стойността на парите рефлектира върху суровините. Няма да се случи електрифицията на транспорта с батерии, защото нали знаеш че те нищо не задвижват а трябва енергия. Не си спомням как се казваше човека Нобелов лауреат много интелитентен но в инвалидна количка, та той беше казал че атомната енергетика е бъдещето на човечеството по отношение на енергийните му нужди и това беше преди да се установи тази технология с рециклирането на горивото. Според мен това с рециклирането е изключително постижение, защото преди казваха че само 3 процента от енергията в горивото се използва и това вече променя нещата като и проблема с депонирането на отпадък изчезва. Излиза че свободната енергия е нещо което човечеството вече е постигнало, няма проблем за задоволяване на енергийните му потребности в бъдещето. Както казваш няма да е лесно, трябват и батерии и електричество, това с енергия от вятър е вятър работа а соларната е фиаско. Виж какво стана със соларната енергия, беше голям шум как панелите и клетките ще издържат 50 години и като се разхвърли стойноста ехеее станала супер евтина. Какви са тези материали които ще опълчиш на слънцето и ще издържат 50 години ? Пороблема че не стават за мрежа въобще го игнорираме, мине облак и тока пада..
                        - А за дизайна на батерия с елементи които са дискове мисля че по принцип ако един елемент окъси топлината ще я поемат без проблем елементите до него и охладителя в цевтралния отвор няма да изиграе съществена роля, той по скоро ще работи за подгряване на батериите когато електрохимията се забавя поради ниска температура.
                        D.Y.F-091066

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от Имхотеп Разгледай мнение

                          Обичаш ти думата Технологии.
                          Нищо не разбираш, обаче си голям почитател. На думата де,

                          Знаеш ли, кога тази думичка не вАжи?

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

                            То и аз се бях замислял, че в цената на елементите (малко по-глобално, не само на батерии, ами на всичко), колкото повече ТЕХНОЛОГИЯ вкарват, толкова по-лесно, качествата се уеднаквяват, а суровините, намаляват дял) и още, в един момент, връх вземат далеч не най-леките и най-НЕматериалоемки, макар всичко да води натам, ами най-технологичните. Затуй, ако следваме математическата индукция, едни интегрални, в същината си, батерии, може да се окажат „философският”(препъни)камък, отвъд който, стои Изобилието. И, докато той не бъде овладян, светът на индивидуалните, дискретни батерийки за (от) лаптопи и фенерчета, няма - въпреки разните му там „battery day's" да изтегли нито Тесла, нито VW, и нито Ford/GM и т.н. За щения - имат си но, порочен ли е моделът, на който стъпват...
                            Обичаш ти думата Технологии.
                            Нищо не разбираш, обаче си голям почитател. На думата де,

                            Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                              Pyramid, конкретно за този дизайн с дискови елементи от които е съставен модул - батерея, при късо съединение в един от елементите отделената топлина ще бъде поета от другите елементи и това го прави незапалим на практика. Особенно ако елементите са с капацитет под 750mAh, елементите от класическия цилиндричен тип с такъв капацитет не се палят, давал съм такъв накъсо и единственното което се случва е да загрее и да се разреди. Има добра логика капацитета на отделните елементи да е малък и това ще предотврати запалване и взривяване дори.
                              Мое лично мнение е че електромобилите трябва да имат батерия която да е буфер между електромотора и голямата батерия, тази батерия трябва да може да се зарежда бързо и бързо да отдава голям ток при ускоряване. Мисля че е ирационално без енергиен буфер, това увеличава много теглото на батерията и включително и материалите изразходвани за нея. В момента може да не им пука, защото цената на суровините е ниска в сравнение с цената на батерията, но това няма да се запази при още няколко само процента електромобили.
                              То и аз се бях замислял, че в цената на елементите (малко по-глобално, не само на батерии, ами на всичко), колкото повече ТЕХНОЛОГИЯ вкарват, толкова по-лесно, качествата се уеднаквяват, а суровините, намаляват дял) и още, в един момент, връх вземат далеч не най-леките и най-НЕматериалоемки, макар всичко да води натам, ами най-технологичните. Затуй, ако следваме математическата индукция, едни интегрални, в същината си, батерии, може да се окажат „философският”(препъни)камък, отвъд който, стои Изобилието. И, докато той не бъде овладян, светът на индивидуалните, дискретни батерийки за (от) лаптопи и фенерчета, няма - въпреки разните му там „battery day's" да изтегли нито Тесла, нито VW, и нито Ford/GM и т.н. За щения - имат си но, порочен ли е моделът, на който стъпват...
                              Last edited by Pyramid; 30.03.2021, 19:26.

                              Коментар


                              • Pyramid, конкретно за този дизайн с дискови елементи от които е съставен модул - батерея, при късо съединение в един от елементите отделената топлина ще бъде поета от другите елементи и това го прави незапалим на практика. Особенно ако елементите са с капацитет под 750mAh, елементите от класическия цилиндричен тип с такъв капацитет не се палят, давал съм такъв накъсо и единственното което се случва е да загрее и да се разреди. Има добра логика капацитета на отделните елементи да е малък и това ще предотврати запалване и взривяване дори.
                                Мое лично мнение е че електромобилите трябва да имат батерия която да е буфер между електромотора и голямата батерия, тази батерия трябва да може да се зарежда бързо и бързо да отдава голям ток при ускоряване. Мисля че е ирационално без енергиен буфер, това увеличава много теглото на батерията и включително и материалите изразходвани за нея. В момента може да не им пука, защото цената на суровините е ниска в сравнение с цената на батерията, но това няма да се запази при още няколко само процента електромобили.
                                D.Y.F-091066

                                Коментар

                                Working...
                                X