IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение

    И какъв ще е този буфер, който да може поне 30 секунди да отдава 1000А ток при 400-500V?
    Та това са 12-15 милиона джаула енергия .....
    Нали осъзнаваш цифрите, които ти ги пиша?

    Този буфер трябва да е суперкондензатор, защото само той има свойството да се зарежда за 1-2 минути, и после да отдава 10-20 секунди. И ако се изчерпа енергията на суперкондензатора в момент, в който колата изпреварва, ефекта ще е като натискане на спирачката точно когато най-много се нуждаеш от мощност. Такова едно подвеждане на водача в някакъв процент от случаите ще доведе до катастрофа от типа челно сблъскване с насрещната кола.

    Най-тъпото е изстрелване на колата с голямо ускорение и след това изведнъж загуба на мощност в най-критичния момент. Ако това се случи в някой модел кола, медиите ще започнат да я оплюват и хората няма да я купуват.

    Така че забравете за недомислицата, наречена буфер или кеш на енергията на основната батерия. Тази недомислица е родена от болен и некомпетентен мозък.

    Ако случайно не знаеш, най-добрите акумулаторни батерии имат плътност на енергията в тях от порядъла на 100 Wh/kg, докато при суперкондензаторите тази плътност е само 10 Wh/kg. Тоест 10 пъти по-малко. Следователно ако искаме да направим буфер с капацитет 1/10 от тази на основния акумулатор, този буфер ще е голям и ще тежи колкото основния акумулатор. Тоест удвояваме теглото и обема на акумулатора на колата 2 пъти.

    Прав си за суперкондензаторите (има си българска думичка) но, само крачка встрани, има оловни батерии с 5-6 ПЪТИ повече специфична енергия от тях. И НЕ губят така силно напрежение по време на разряда си, т.е. са по-фобри като източник на напрежение
    Не внимаваш. Лошо.
    Last edited by Pyramid; 21.03.2021, 14:57.

    Коментар


    • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
      Тоше, те пълни с технологии от къде ли не и машини за производства и инвестиции съответно, там е някаква дълбока вода според мен. Аз затова съм за белия заек в който може да се превърне тесла, ако поеме инициативата за стандартните батерии. Виж за първите Тесли за батериите какво излиза вече - на 13 години, честно се правят нещата там. Много добре знаем как могат да се направят батерии с по голям капацитет и по ниско тегло, капацитета зависи от площа на електродите - правиш ги още по тънки и готово, но батерията ако не работи само при оптималните за електрохимията условия или се товари да отдава голям ток и да грее ще живее доста кратко. Имаш из..посоката е вярна, Матеев много добре разбира че ако не се товари цялата батерия е по добре, но не можело защото трябва да се получи голям ток за кратко време за което се заблуждава. Развитието ще е в посока - ако потребяваш в дългосрочен режим определено количество енергия с нея трябва да си запасен дългосрочно, а енергията за кракосрочна работа при висока мощност я вземаш от буфер за да се получи оптимална конструкция.
      И какъв ще е този буфер, който да може поне 30 секунди да отдава 1000А ток при 400-500V?
      Та това са 12-15 милиона джаула енергия .....
      Нали осъзнаваш цифрите, които ти ги пиша?

      Този буфер трябва да е суперкондензатор, защото само той има свойството да се зарежда за 1-2 минути, и после да отдава 10-20 секунди. И ако се изчерпа енергията на суперкондензатора в момент, в който колата изпреварва, ефекта ще е като натискане на спирачката точно когато най-много се нуждаеш от мощност. Такова едно подвеждане на водача в някакъв процент от случаите ще доведе до катастрофа от типа челно сблъскване с насрещната кола.

      Най-тъпото е изстрелване на колата с голямо ускорение и след това изведнъж загуба на мощност в най-критичния момент. Ако това се случи в някой модел кола, медиите ще започнат да я оплюват и хората няма да я купуват.

      Така че забравете за недомислицата, наречена буфер или кеш на енергията на основната батерия. Тази недомислица е родена от болен и некомпетентен мозък.

      Ако случайно не знаеш, най-добрите акумулаторни батерии имат плътност на енергията в тях от порядъла на 100 Wh/kg, докато при суперкондензаторите тази плътност е само 10 Wh/kg. Тоест 10 пъти по-малко. Следователно ако искаме да направим буфер с капацитет 1/10 от тази на основния акумулатор, този буфер ще е голям и ще тежи колкото основния акумулатор. Тоест удвояваме теглото и обема на акумулатора на колата 2 пъти.


      Last edited by Mateev; 21.03.2021, 13:47.

      Коментар


      • Първоначално изпратено от Имхотеп Разгледай мнение
        Така и не се разбра колко батерии има в "микромодула". Мистерия остава и как са подредени.
        Има, колкото трябва. Подредени са според случая.
        По преимуществено разпределените случаи, се оформя стандарт, който, да се наложи за определени приложения.
        Други въпроси?

        Коментар


        • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
          Тоше, те пълни с технологии от къде ли не и машини за производства и инвестиции съответно, там е някаква дълбока вода според мен. Аз затова съм за белия заек в който може да се превърне тесла, ако поеме инициативата за стандартните батерии. Виж за първите Тесли за батериите какво излиза вече - на 13 години, честно се правят нещата там. Много добре знаем как могат да се направят батерии с по голям капацитет и по ниско тегло, капацитета зависи от площа на електродите - правиш ги още по тънки и готово, но батерията ако не работи само при оптималните за електрохимията условия или се товари да отдава голям ток и да грее ще живее доста кратко. Имаш из..посоката е вярна, Матеев много добре разбира че ако не се товари цялата батерия е по добре, но не можело защото трябва да се получи голям ток за кратко време за което се заблуждава. Развитието ще е в посока - ако потребяваш в дългосрочен режим определено количество енергия с нея трябва да си запасен дългосрочно, а енергията за кракосрочна работа при висока мощност я вземаш от буфер за да се получи оптимална конструкция.
          +100.
          ЕСТЕСТВЕНО, ЧЕ РАЗБИРА МАТЕЕВ. РАЗБИРА. Ама шикалкави.
          Тук ще повторя нещо, което вече писах: Кешът НЕ Е ДЛЪЖЕН да е отделен. Прави се в директен паралел с основната част от батерията и най-близо до извода на шинитенот нея., понеже,
          1.Е с друга електрохимия, позволяваща по-висок стартов ток и по-ниско динамично съпротивление, по-добре го отдава, вместо да се разрежда сам. Така, връщайки се към по-ниска консумация, кешът отново се зарежда от (нека така я наречем, по Матеев), "литиевата" част на батерията и... ГОТОВО: Пак е готов да изтегли яко при изпреварване, примерно.
          2.Да посочвам ли не че, напр. оловните батерии, могат да дадат по-голямо просядане на напрежението, без да разрушат електродите си? Само да сравним: от 2,1 до 1,75 срещу от 3,7 до 3,3 V. , Едните, за същото напрежение, са 100, а другите-180 бр.клетки в микромодул и точка. Да, ама отдават по 10-20С ударно, срещу 4-8С...Ето го резервът.
          Още нещо: Поради плътно стекованите хоризонтални клетки, ако са от олово, активната маса остава в тесен контакт с електрода (няма накъде да опада), което, силно удължава живота на цялата им структура (микромодул) а, ако и да се разрушат един-два, пак са малка част от всички, лесно заменими при поредна спирка.
          Т.е., дори и по Матеев, това да е "въздушна кула" то, краката под нея и фундаментът, не са точно от пясък без цимент. Никой не го кара да обича тогова или оногова но, времената на "доминацията" му, са минало. История в друг форум.
          Да ги почетем с минута мълчание.

          Коментар


          • Така и не се разбра колко батерии има в "микромодула". Мистерия остава и как са подредени.
            Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

            Коментар


            • Тоше, те пълни с технологии от къде ли не и машини за производства и инвестиции съответно, там е някаква дълбока вода според мен. Аз затова съм за белия заек в който може да се превърне тесла, ако поеме инициативата за стандартните батерии. Виж за първите Тесли за батериите какво излиза вече - на 13 години, честно се правят нещата там. Много добре знаем как могат да се направят батерии с по голям капацитет и по ниско тегло, капацитета зависи от площа на електродите - правиш ги още по тънки и готово, но батерията ако не работи само при оптималните за електрохимията условия или се товари да отдава голям ток и да грее ще живее доста кратко. Имаш из..посоката е вярна, Матеев много добре разбира че ако не се товари цялата батерия е по добре, но не можело защото трябва да се получи голям ток за кратко време за което се заблуждава. Развитието ще е в посока - ако потребяваш в дългосрочен режим определено количество енергия с нея трябва да си запасен дългосрочно, а енергията за кракосрочна работа при висока мощност я вземаш от буфер за да се получи оптимална конструкция.
              D.Y.F-091066

              Коментар


              • Той си имаше и попадения поне като правилни желания за имотите, че не е хубаво да падат в БГ и на мен не ми харесваше тенденцията защото като падат къщите ще пада всичко и икономиката тоже. Сега обаче е прещракал, а това за БМВ и Мерцедес къртеше ... Лодката е една и хайде вече да се усетят че всички сме в нея пък да спрат да я клатят. ВРЕМЕ Е.
                D.Y.F-091066

                Коментар


                • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                  Pyramid, едва ли Мъск ще тръгне да се занимава с глупости, Теслите ги правят там и имат завод и сигурно знаят какво има в тях китайците. Това по върви като субсидия за китайските електрички - щом сте на заплата от държавата ще карате от другите електрички че да се харчат.
                  Виж сега, някой не си е държал езика зад зъбите, а китайците мразят са им надничат иззад ъгъла и, щом тъй - а той се изцепи, че нил щял да затвори Тесла, ако се докаже шпионаж ...

                  Коментар


                  • Pyramid, едва ли Мъск ще тръгне да се занимава с глупости, Теслите ги правят там и имат завод и сигурно знаят какво има в тях китайците. Това по върви като субсидия за китайските електрички - щом сте на заплата от държавата ще карате от другите електрички че да се харчат.
                    D.Y.F-091066

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                      Импотеп, тази тема за бмв и мерцедес колко били опасни и как поднасяли понеже са със задно предаване беше на Ландлорда..не си спомням точна как беше , но нещо от вида да се забранят в БГ защото правят много катастрофи и хората му казваха че така се получава от задкормилните устройства - българските шофьори, но той някакви СТАТИСТИКИ събираше там...Не е лош човек но прещаква, та и той сега дошъл да се изкаже - Как тъй Тодор щял да бъде из..
                      Дан, Микро... Е също болен трол, хейти, т.к.не може да роди сам нещо свястно. А неговите статистики, са за групата "пречат ми ръцете/не ми помагат краката". Щрака не, ами яко.

                      Коментар


                      • Днес, 11:08
                        Този коментар от grisow е изтрит от mibova
                        Причина: Пишете по темата.
                        Колегата не съм го засичал да глаголи извън. Внимателно ли прочетохте поста му, преди да го изтриете? И по темата пише, и е коректен и доброжелателен... Не грешите ли?

                        Коментар


                        • Импотеп, тази тема за бмв и мерцедес колко били опасни и как поднасяли понеже са със задно предаване беше на Ландлорда..не си спомням точна как беше , но нещо от вида да се забранят в БГ защото правят много катастрофи и хората му казваха че така се получава от задкормилните устройства - българските шофьори, но той някакви СТАТИСТИКИ събираше там...Не е лош човек но прещаква, та и той сега дошъл да се изкаже - Как тъй Тодор щял да бъде из..
                          D.Y.F-091066

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от Gerasim_Burgaski Разгледай мнение

                            https://automedia.investor.bg/a/2-no...da-karat-tesla
                            В Китай забраниха на военните и чиновниците да карат Tesla

                            Властите смятат, че електромобилите могат да шпионират в полза на САЩ
                            Е той Мъсконтий ще резне сега някоя дрънкаща чепка, ама нали са изпуснали духа от бутилката...

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                              13ADROL по добре на БМВ, те пък правят едни коли убийци не ти е работа и трябва да се забранят в БГ.
                              https://automedia.investor.bg/a/2-no...da-karat-tesla
                              В Китай забраниха на военните и чиновниците да карат Tesla

                              Властите смятат, че електромобилите могат да шпионират в полза на САЩ

                              Коментар


                              • https://fakti.bg/technozone/562821-o...amera-v-kolata

                                Публикувано във факти.бг: От Tesla признаха, че следят шофьорите чрез камера в колата

                                ЛОШО ЗА ИМИДЖА !!!!!!!!
                                лошо

                                Коментар

                                Working...
                                X