Матеев, допускаш и приемаш за реалност нещо по отношение на литиевите батерии защото така е популярно и прието, но не е вярно и това е частен случай. Напусто се карате, защото наистина е възможно батериите така да се напаснат за електромобили и в момента никой производител не го е направил.За да е коректно обаче не мога да не кажа че е възможно да е направено в някои батерии без да го знаем, но спецификациите определено не го отразяват защото ще си проличи в теглото на батерията и целия електромобил. Теглото на батерията ще падне наполовина, оттам и извода че оловните батерии са тежки за електромобили може би е необоснован. Добре в момента ще стигнат до някъде с литиевите батерии и в един момент цената на суровината ще започне да расте, тогава накъде ? Към момента вложените суровини като стойност условно са под 20% от цените на тези батерии, да кажем че цената е 80% за производственния процес който очевидно мъчи производителите..изграждане на поточни линии, автоматизация и производство на голям брой батерии. Очевидно тези проблеми ще се решат и цената оттам ще намалее, но ще започне да расте поради недостиг на суровини, за него решението е друга химия. Има и друг проблем, кой ще виси с часове да зарежда електромобил и то винаги ? Неговото решение е вариант автомобила да се промени и да може да се захранва не само с батерии, но да може да се ползва и като чист електромобил при желание.
Няма конструктивни ограничения това да не стане и нещо за което си прав е че буфер за енергия при ускоряване трябва да е върху цялата батерия.
Какво се получава в крайна сметка - нормалното тегло на електромобил може да бъде под 1 тон, тогава енергийния разход може да отиде на 10 киловатчаса, батерията ще и се смъкне теглото и то наполовина и не от електрохимията а от дизайна, другия модул за захранване също не се налага да е мощен ако трябва да произвежда 10 киловатчаса и съответно ще бъде по лек. Ефективността в крайна сметка е важна и ще нарастне, тя ще позволи други цени на суровините без да ограничи конфорта и стандарта на живот. Представи си автомобил с двг и мощност на двигателя 10 киловатчаса.
Ето много елементарно нещо - електродите в литиевите батерии са или от алуминий или от мед, теглото на първите е чувствително по ниско. Предполагам ти е известно за графена и неговите свойства и надеждите да започнат да го произвеждат, това би намалило теглото защото алуминия не се използва в батериите за електромобили понеже не могат да отдават голям ток. Развитието не е приключило и не става въпрос за няколко процента по добра батерия. Вложенията които се правят за усъвършенстване на батериите не са само за електрохимията им, разходите за създаване на производственни мощности с голяма производителност наистина няма как да са малки поне не и на този етап.
Дизайна и електрическия също е далеч от съвършенство и по него има неща които ако някой производител изпревари другите може да наложи свои батерии като бранд, включително и с такива промени които да не са видими и да се копират лесно. Дали ще се случи е неизвестно, защото в техниката има неща които в миналото са се произвеждали толкова усложнени конструктивно и точно когато употребата им е замряла, минало им е времето се появява конструкция и решение - много по просто и по добро. Известни са ти нафтовите печки от миналото предполагам и как загинаха, а в наше време има печки със съвсем друг дизайн..много по добри, компактни и с много по качественно изгаряне. Навремето също си мислеха че по дизайна на нафтовите печки няма какво да се пипне и ако има ще е подобрение в рамките на няколко процента - грешка. Много хора са си мислили така, включително и собственици на големи фабрики за нафтови печки.
Няма конструктивни ограничения това да не стане и нещо за което си прав е че буфер за енергия при ускоряване трябва да е върху цялата батерия.
Какво се получава в крайна сметка - нормалното тегло на електромобил може да бъде под 1 тон, тогава енергийния разход може да отиде на 10 киловатчаса, батерията ще и се смъкне теглото и то наполовина и не от електрохимията а от дизайна, другия модул за захранване също не се налага да е мощен ако трябва да произвежда 10 киловатчаса и съответно ще бъде по лек. Ефективността в крайна сметка е важна и ще нарастне, тя ще позволи други цени на суровините без да ограничи конфорта и стандарта на живот. Представи си автомобил с двг и мощност на двигателя 10 киловатчаса.
Ето много елементарно нещо - електродите в литиевите батерии са или от алуминий или от мед, теглото на първите е чувствително по ниско. Предполагам ти е известно за графена и неговите свойства и надеждите да започнат да го произвеждат, това би намалило теглото защото алуминия не се използва в батериите за електромобили понеже не могат да отдават голям ток. Развитието не е приключило и не става въпрос за няколко процента по добра батерия. Вложенията които се правят за усъвършенстване на батериите не са само за електрохимията им, разходите за създаване на производственни мощности с голяма производителност наистина няма как да са малки поне не и на този етап.
Дизайна и електрическия също е далеч от съвършенство и по него има неща които ако някой производител изпревари другите може да наложи свои батерии като бранд, включително и с такива промени които да не са видими и да се копират лесно. Дали ще се случи е неизвестно, защото в техниката има неща които в миналото са се произвеждали толкова усложнени конструктивно и точно когато употребата им е замряла, минало им е времето се появява конструкция и решение - много по просто и по добро. Известни са ти нафтовите печки от миналото предполагам и как загинаха, а в наше време има печки със съвсем друг дизайн..много по добри, компактни и с много по качественно изгаряне. Навремето също си мислеха че по дизайна на нафтовите печки няма какво да се пипне и ако има ще е подобрение в рамките на няколко процента - грешка. Много хора са си мислили така, включително и собственици на големи фабрики за нафтови печки.
Коментар