IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Това с ФЕЦ чупи рекорда, да се построят огромни мощности при положение че колебанията в тока не могат да се изгладят въобще не е плод на корупция. Проблема е че решенията са взети некомпетентно и не знам - да не би да са си мислили че това "проблемче" ще се реши ей така от самосебе си самичко. Същата работа е сега с тези НЕСТАНДАРТНИ батерии за електромобили -
    - ето ти проблемите им и въобще не са щегичка и повод за развеселяване
    1. не е заложено лесно рециклиране, стойността на вложените суровини сега е ниска но определено ще нарастне ако броя електромобилите се удвои, запасите от литий не отговарят на мераците за електрификация.
    2. много тежки, излишно тежки батерии , излишно тегло за транспортиране - разкарване води до много висок енергиен разход, повече от 10 киловатчаса за 100км пробег говорят че електромобила яко куца.
    3. източник на голям ток, който ток се използва само за секунди при ускоряване е разхищение, все едно на автомобил с двг да е монтиран карбуратор който подава постоянно богата горивна смес и от това - преразход, преразход.....
    D.Y.F-091066

    Коментар


    • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
      Pyramid , цените на суровините са ниски и поради проблеми с финансовата система, изкуственото надуване на стойността на парите рефлектира върху суровините. Няма да се случи електрифицията на транспорта с батерии, защото нали знаеш че те нищо не задвижват а трябва енергия. Не си спомням как се казваше човека Нобелов лауреат много интелитентен но в инвалидна количка, та той беше казал че атомната енергетика е бъдещето на човечеството по отношение на енергийните му нужди и това беше преди да се установи тази технология с рециклирането на горивото. Според мен това с рециклирането е изключително постижение, защото преди казваха че само 3 процента от енергията в горивото се използва и това вече променя нещата като и проблема с депонирането на отпадък изчезва. Излиза че свободната енергия е нещо което човечеството вече е постигнало, няма проблем за задоволяване на енергийните му потребности в бъдещето. Както казваш няма да е лесно, трябват и батерии и електричество, това с енергия от вятър е вятър работа а соларната е фиаско. Виж какво стана със соларната енергия, беше голям шум как панелите и клетките ще издържат 50 години и като се разхвърли стойноста ехеее станала супер евтина. Какви са тези материали които ще опълчиш на слънцето и ще издържат 50 години ? Пороблема че не стават за мрежа въобще го игнорираме, мине облак и тока пада..
      - А за дизайна на батерия с елементи които са дискове мисля че по принцип ако един елемент окъси топлината ще я поемат без проблем елементите до него и охладителя в централния отвор няма да изиграе съществена роля, той по скоро ще работи за подгряване на батериите когато електрохимията се забавя поради ниска температура.
      Че това, с регулирането на температурата, е по подразбиране: Отнасяш топлина-охлаждаш, донасяш топлина -затопляш. Днешните, някак, много са зле по този показател и ето, масови са жалбите за драстична загуба на пробег. Иначе, ФЕЦ...ако не беше така висока корупцията, и на Матейко щеше да му върви повече, и на клиентите му. Ама той я намира за необходима и току влиза в противоречие със собствените си интереси... А сочи други с пръст за "шизофрения". Тежка. МНОГО тежка е участта на изгубилите се в Балкана.

      Коментар


      • Pyramid , цените на суровините са ниски и поради проблеми с финансовата система, изкуственото надуване на стойността на парите рефлектира върху суровините. Няма да се случи електрифицията на транспорта с батерии, защото нали знаеш че те нищо не задвижват а трябва енергия. Не си спомням как се казваше човека Нобелов лауреат много интелитентен но в инвалидна количка, та той беше казал че атомната енергетика е бъдещето на човечеството по отношение на енергийните му нужди и това беше преди да се установи тази технология с рециклирането на горивото. Според мен това с рециклирането е изключително постижение, защото преди казваха че само 3 процента от енергията в горивото се използва и това вече променя нещата като и проблема с депонирането на отпадък изчезва. Излиза че свободната енергия е нещо което човечеството вече е постигнало, няма проблем за задоволяване на енергийните му потребности в бъдещето. Както казваш няма да е лесно, трябват и батерии и електричество, това с енергия от вятър е вятър работа а соларната е фиаско. Виж какво стана със соларната енергия, беше голям шум как панелите и клетките ще издържат 50 години и като се разхвърли стойноста ехеее станала супер евтина. Какви са тези материали които ще опълчиш на слънцето и ще издържат 50 години ? Пороблема че не стават за мрежа въобще го игнорираме, мине облак и тока пада..
        - А за дизайна на батерия с елементи които са дискове мисля че по принцип ако един елемент окъси топлината ще я поемат без проблем елементите до него и охладителя в цевтралния отвор няма да изиграе съществена роля, той по скоро ще работи за подгряване на батериите когато електрохимията се забавя поради ниска температура.
        D.Y.F-091066

        Коментар


        • Първоначално изпратено от Имхотеп Разгледай мнение

          Обичаш ти думата Технологии.
          Нищо не разбираш, обаче си голям почитател. На думата де,

          Знаеш ли, кога тази думичка не вАжи?

          Коментар


          • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

            То и аз се бях замислял, че в цената на елементите (малко по-глобално, не само на батерии, ами на всичко), колкото повече ТЕХНОЛОГИЯ вкарват, толкова по-лесно, качествата се уеднаквяват, а суровините, намаляват дял) и още, в един момент, връх вземат далеч не най-леките и най-НЕматериалоемки, макар всичко да води натам, ами най-технологичните. Затуй, ако следваме математическата индукция, едни интегрални, в същината си, батерии, може да се окажат „философският”(препъни)камък, отвъд който, стои Изобилието. И, докато той не бъде овладян, светът на индивидуалните, дискретни батерийки за (от) лаптопи и фенерчета, няма - въпреки разните му там „battery day's" да изтегли нито Тесла, нито VW, и нито Ford/GM и т.н. За щения - имат си но, порочен ли е моделът, на който стъпват...
            Обичаш ти думата Технологии.
            Нищо не разбираш, обаче си голям почитател. На думата де,

            Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

            Коментар


            • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
              Pyramid, конкретно за този дизайн с дискови елементи от които е съставен модул - батерея, при късо съединение в един от елементите отделената топлина ще бъде поета от другите елементи и това го прави незапалим на практика. Особенно ако елементите са с капацитет под 750mAh, елементите от класическия цилиндричен тип с такъв капацитет не се палят, давал съм такъв накъсо и единственното което се случва е да загрее и да се разреди. Има добра логика капацитета на отделните елементи да е малък и това ще предотврати запалване и взривяване дори.
              Мое лично мнение е че електромобилите трябва да имат батерия която да е буфер между електромотора и голямата батерия, тази батерия трябва да може да се зарежда бързо и бързо да отдава голям ток при ускоряване. Мисля че е ирационално без енергиен буфер, това увеличава много теглото на батерията и включително и материалите изразходвани за нея. В момента може да не им пука, защото цената на суровините е ниска в сравнение с цената на батерията, но това няма да се запази при още няколко само процента електромобили.
              То и аз се бях замислял, че в цената на елементите (малко по-глобално, не само на батерии, ами на всичко), колкото повече ТЕХНОЛОГИЯ вкарват, толкова по-лесно, качествата се уеднаквяват, а суровините, намаляват дял) и още, в един момент, връх вземат далеч не най-леките и най-НЕматериалоемки, макар всичко да води натам, ами най-технологичните. Затуй, ако следваме математическата индукция, едни интегрални, в същината си, батерии, може да се окажат „философският”(препъни)камък, отвъд който, стои Изобилието. И, докато той не бъде овладян, светът на индивидуалните, дискретни батерийки за (от) лаптопи и фенерчета, няма - въпреки разните му там „battery day's" да изтегли нито Тесла, нито VW, и нито Ford/GM и т.н. За щения - имат си но, порочен ли е моделът, на който стъпват...
              Last edited by Pyramid; 30.03.2021, 18:26.

              Коментар


              • Pyramid, конкретно за този дизайн с дискови елементи от които е съставен модул - батерея, при късо съединение в един от елементите отделената топлина ще бъде поета от другите елементи и това го прави незапалим на практика. Особенно ако елементите са с капацитет под 750mAh, елементите от класическия цилиндричен тип с такъв капацитет не се палят, давал съм такъв накъсо и единственното което се случва е да загрее и да се разреди. Има добра логика капацитета на отделните елементи да е малък и това ще предотврати запалване и взривяване дори.
                Мое лично мнение е че електромобилите трябва да имат батерия която да е буфер между електромотора и голямата батерия, тази батерия трябва да може да се зарежда бързо и бързо да отдава голям ток при ускоряване. Мисля че е ирационално без енергиен буфер, това увеличава много теглото на батерията и включително и материалите изразходвани за нея. В момента може да не им пука, защото цената на суровините е ниска в сравнение с цената на батерията, но това няма да се запази при още няколко само процента електромобили.
                D.Y.F-091066

                Коментар


                • Първоначално изпратено от 13ADROL Разгледай мнение
                  Незнам, ама сигурно му се е сторило, че се е запознал лично с Айзък Азимов...
                  Че Айзък Азимов е Класика бе, алоу. Лошо няма. Виж, вие тримата, с какво бихте могли да изненадате света, сам се чудя. Работата е там, че, папагали бол...

                  П.П. Под "папагали", НЯМАМ ПРЕДВИД Трейдърко, ами един друг.

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                    Pyramid, не разбираш ли че всичко се прави както има една приказка през куп за грош, историята с фотоволтаиците е прясна. При малко слънце изглежда ги включват в мрежата и тока започват да го управляват облаците. Батериите са важни, но тока откъде ще дойде за тези електрички и дори и да са малко вместо да изправят кривата на натоварването в мрежата нека да позная че ще изпълняват обратната роля. Много добре те разбирам че има нужда от товароустойчива батерия всеки електромобил, нея можеш и да я заредиш по бързо. представи си един куп електрички навързани на кабелите си по цял ден да смучат ток, а те са енергийни вампири в сравнение с други консуматори в ежедневието. Не е ли по добре по малко, но направени както трябва електрички и без субсидии ?
                    По-добре? Аз, като гледам тези тук, дето се заяждат, вече, се питам: " - А за кого "по-добре?" Работата е там че, за някои, "по-добре за хората", е жива присъда и почват да крякат, да врякат, шум до небето... Освен това, кривата на консумацията, ако и да може донейде да се коригира, разни фактори ще я дърпат настрани но, кривата на генерацията просто няма да смогва. ФЕЦ не са панацея, ВетрЕЦ са вятър работа (днес има, утре не) и, единствените що-годе, устойчиво и предвидими, ВЕЦ, също няма да смогват. Няма да е лесно, не. За жалост.
                    Last edited by Pyramid; 30.03.2021, 15:22.

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от Имхотеп Разгледай мнение

                      Професорът от БАН сигурно е останал очарован и от търбичката...

                      Незнам, ама сигурно му се е сторило, че се е запознал лично с Айзък Азимов...

                      Коментар


                      • Pyramid, не разбираш ли че всичко се прави както има една приказка през куп за грош, историята с фотоволтаиците е прясна. При малко слънце изглежда ги включват в мрежата и тока започват да го управляват облаците. Батериите са важни, но тока откъде ще дойде за тези електрички и дори и да са малко вместо да изправят кривата на натоварването в мрежата нека да позная че ще изпълняват обратната роля. Много добре те разбирам че има нужда от товароустойчива батерия всеки електромобил, нея можеш и да я заредиш по бързо. представи си един куп електрички навързани на кабелите си по цял ден да смучат ток, а те са енергийни вампири в сравнение с други консуматори в ежедневието. Не е ли по добре по малко, но направени както трябва електрички и без субсидии ?
                        D.Y.F-091066

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от 13ADROL Разгледай мнение
                          Съобщи ли му за твоите намерения в най-скоро време да я снабдиш с топла вода от АЕЦ Козлодуй?
                          Професорът от БАН сигурно е останал очарован и от търбичката...

                          Last edited by Имхотеп; 30.03.2021, 14:19.
                          Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

                          Коментар


                          • Съобщи ли му за твоите намерения в най-скоро време да я снабдиш с топла вода от АЕЦ Козлодуй?

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
                              Ами не, от Шопия.
                              И къде се срещнахте, в гаража, нали?

                              Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

                              Коментар


                              • Ами не, от Шопия.

                                Коментар

                                Working...
                                X