IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Ефективност, лекота на замяна на повредените елементи, цена (както на елементите, така и на самата операция по замяната), рециклируемост, безопасност, икономия на материали и т.н. Кое от всичко това, решават традиционните дизайни?

    Коментар


    • Споменавах ли преди време за или интегралните технологии на производство, всички елементи в един технологичен цикъл? Точно микромодулната структура позволява да се използват редица от преимуществата на идеята, което, да доведе до качествен скок в ПОТРЕБИТЕЛСКИТЕ СВОЙСТВА (онези, които, влияят на търсенето от крайните клиенти), и да увеличат продажбите. После може да дискутираме и тях. Искам сега да се върна и да попитам Лорда, какво разбира под споменатото словосъчетание "доста напред с батериите" за българския колега с явната конотация че, го сравнява с мен, неуспешния. Тъй де, да се копира, ли е напредъкът?

      Коментар


      • Първоначално изпратено от 13ADROL Разгледай мнение

        Ви ся човече, не знам кои звезди ти казват това? Човекът ми показа прототип, който ще се бори за патент в Германия. Много е напред с батериите за разлика от теб.
        Лошо няма. Радвам се за него.

        Коментар


        • Първоначално изпратено от d333 Разгледай мнение
          Пирамиде,

          Не, аз не те питам нищо. : )
          Опитвам се да ти помогна да мислиш в по-правилна посока.

          По света сигурно има 1000+ производителя на акумулатори. Всичките те имат инженери, физици, технолози, химици т.н.
          Не е възможно всички те вече да не са си задавали същия въпрос, като теб:

          "Бе не може ли да ползваме по-малко олово?... Така ще имаме технологично и ценово предимство пред другите производители. Плюс някой патент ще барнем, другите ще ни плащат, ако искат да правят като нашите."

          Разбираш ли, след десетилетия производство и мислене не са измислили как да стане тоя номер. Явно си има причина или не само една, а няколко причини за това.
          Благодаря за загрижеността, оценявам жеста. Да си призная, аз НЕ мислих, първоначално, за оловните. Те се явиха по-късно. Ала има нещо, което подвежда. Традицията.
          Last edited by Pyramid; 16.04.2021, 13:46.

          Коментар


          • Пирамиде,

            Не, аз не те питам нищо. : )
            Опитвам се да ти помогна да мислиш в по-правилна посока.

            По света сигурно има 1000+ производителя на акумулатори. Всичките те имат инженери, физици, технолози, химици т.н.
            Не е възможно всички те вече да не са си задавали същия въпрос, като теб:

            "Бе не може ли да ползваме по-малко олово?... Така ще имаме технологично и ценово предимство пред другите производители. Плюс някой патент ще барнем, другите ще ни плащат, ако искат да правят като нашите."

            Разбираш ли, след десетилетия производство и мислене не са измислили как да стане тоя номер. Явно си има причина или не само една, а няколко причини за това.

            Коментар


            • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

              Видях, какво си дал. Ала на човекът няма пари да си плати за know-how, нито физически, човешки и финансов потенциал да си проектира машини за нова конструкция батерии. Ако мислиш, че вие с Матеев ,ТУК, сте ми сериозният опонент или изобщо, от НЯКАКВО значение за развитието на технологията, грешиш. С вас, си чеша езика и, междувременно, докато габровският екс-аспирант ме плюе, току си подхващам някои въпроси и идеи, проверявам си ги, и си подготвям контактите с наистина, сериозни Фактори. Повтарям, бледите ви напъни, ме забавляват. Сладури.
              Ви ся човече, не знам кои звезди ти казват това? Човекът ми показа прототип, който ще се бори за патент в Германия. Много е напред с батериите за разлика от теб.
              Last edited by X_Y; 15.04.2021, 23:03.

              Коментар


              • Първоначално изпратено от 13ADROL Разгледай мнение

                Мани, ама много настойчиво с трейдъра питаха кой българин произвежда батеррии за ел. коли и като им го дадох, млъкнаха
                Видях, какво си дал. Ала на човекът няма пари да си плати за know-how, нито физически, човешки и финансов потенциал да си проектира машини за нова конструкция батерии. Ако мислиш, че вие с Матеев ,ТУК, сте ми сериозният опонент или изобщо, от НЯКАКВО значение за развитието на технологията, грешиш. С вас, си чеша езика и, междувременно, докато габровският екс-аспирант ме плюе, току си подхващам някои въпроси и идеи, проверявам си ги, и си подготвям контактите с наистина, сериозни Фактори. Повтарям, бледите ви напъни, ме забавляват. Сладури.

                Коментар


                • Първоначално изпратено от d333 Разгледай мнение
                  Пирамиде,

                  Докато си разглобявал акумулатора, сигурно си забелязал и етикета, на който пише и че осигурява стартов ток от порядъка на 500-600A. Нали се сещаш 600 ампера през какво сечение трябва да минат за да не се стопят връзките. За припомняне може да погледнеш врътката с амперажите на някой електрожен. : ) А да се правят от по-евтин метал само връзките, ще има други "електрохимични" проблеми. Също, не забравяй, че при автомобилите има и вибрации и трябва да издържат плочите и на тях. Сигурно има някакви изисквания с конкретни параметри да покриват.
                  Предполагам се сещаш и старите акумулатори от соц времената как изглеждаха. Бяха с 6 отделни клетки в кутия(имаше и в дървени), залети с асфалт и с външни оловни връзки между клетките. Те можеха да се ремонтират и да се смени само една клетка, ако се повреди. Но връзките между клетките пак си бяха оловни и дебели. : )
                  Между другото, ще ти е любопитно и че има и "навити" оловни акумулатори за автомобили. Примерно този:
                  https://avtozona33.bg/shop/akumulato...5a-r-yt-s-4-2/
                  Забелязал съм и съм наясно. (Включително, и относно навитите AGM акумулатори) . Ха сега, нареди плочите една върху друга и виж, дали изобщо има проблем с преминаването на тока от една в друга клетка, има ли нужда от външни и електрохимично невъвлечени в реакциите на клетката връзки? А, поради малкия (и това е условно, надвишават 250-500 mAh всеки) капацитет и малкия ток на микромодула (пък там, площта на напречното сечение на проводника, става хиляди, вместо стотици квадратни милиметри), плочите са притиснати една към друга и микромодулът, се поставя в своя си клетка на корпуса, т.е., няма преместване, относително движение или самостоятелни вибрации на плочите... Няма утечки паралелно надлъжната ос, между плочи и индивидуален корпус на микромодула (т.к.няма надлъжна потенциална разлика по дебелина на плочата, т.к.тя е метална па, ако ще електролит да прониква)...Т.е., спестява се значително количество метал, който (сега) в реакциите не участва, т. е., капацитет не генерира, (пак сега) обаче, си тежи...
                  Днес, (на онзи типогабарит акумулатори), площта на електродите, е 1,6*1*10 кв.дм (за клетка), т.е., 16 дм2, а 1000 (примерно) микромодула в паралел, всеки , 0,3*0,3 дм (0,09 дм2), прави 90 дм2. За дължината на металните връзки вече споменавахме, така че, разбирам, какво ме питаш но, намирам притесненията ти за технически разрешени. С други думи, ако имаш други -ок, ала ТЕЗИ, не са актуални.

                  Коментар


                  • Пирамиде,

                    Докато си разглобявал акумулатора, сигурно си забелязал и етикета, на който пише и че осигурява стартов ток от порядъка на 500-600A. Нали се сещаш 600 ампера през какво сечение трябва да минат за да не се стопят връзките. За припомняне може да погледнеш врътката с амперажите на някой електрожен. : ) А да се правят от по-евтин метал само връзките, ще има други "електрохимични" проблеми. Също, не забравяй, че при автомобилите има и вибрации и трябва да издържат плочите и на тях. Сигурно има някакви изисквания с конкретни параметри да покриват.
                    Предполагам се сещаш и старите акумулатори от соц времената как изглеждаха. Бяха с 6 отделни клетки в кутия(имаше и в дървени), залети с асфалт и с външни оловни връзки между клетките. Те можеха да се ремонтират и да се смени само една клетка, ако се повреди. Но връзките между клетките пак си бяха оловни и дебели. : )
                    Между другото, ще ти е любопитно и че има и "навити" оловни акумулатори за автомобили. Примерно този:
                    https://avtozona33.bg/shop/akumulato...5a-r-yt-s-4-2/

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от Имхотеп Разгледай мнение

                      ... И от всички неща които си споменал, ти и хабер си нямаш,

                      Мани, ама много настойчиво с трейдъра питаха кой българин произвежда батеррии за ел. коли и като им го дадох, млъкнаха
                      Last edited by X_Y; 15.04.2021, 21:34.

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
                        Някои неща, разбира се, до днес, не са съществували. Как да "имат приложение"? С развитието на техниката, приложението само ще ги намери. Примери да искаш: Много отдавна, не е имало колело.. То нямало приложение. Измислили го, и днес е навсякъде. Нямало електрически лампи, електронни, нямало транзистори. Нямали приложение. Измислили ги...Днес, са навсякъде.
                        Нямало парен двигател, двг нямало, нямали приложение. Днес, са навсякъде. Нямало компютри телевизия, радио. Нямали приложение. Днес, са навсякъде и т.н.
                        Прочее, откога се ослушваме наш Матейко поне да предложи нещо, дето "няма приложение", а не някаква каска-глобус, която, приложението уж има, ама той не може да я направи.
                        Очаквахме много повече, пък нА...
                        ... И от всички неща които си споменал, ти и хабер си нямаш,

                        Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

                        Коментар


                        • Някои неща, разбира се, до днес, не са съществували. Как да "имат приложение"? С развитието на техниката, приложението само ще ги намери. Примери да искаш: Много отдавна, не е имало колело.. То нямало приложение. Измислили го, и днес е навсякъде. Нямало електрически лампи, електронни, нямало транзистори. Нямали приложение. Измислили ги...Днес, са навсякъде.
                          Нямало парен двигател, двг нямало, нямали приложение. Днес, са навсякъде. Нямало компютри телевизия, радио. Нямали приложение. Днес, са навсякъде и т.н.
                          Прочее, откога се ослушваме наш Матейко поне да предложи нещо, дето "няма приложение", а не някаква каска-глобус, която, приложението уж има, ама той не може да я направи.
                          Очаквахме много повече, пък нА...

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение
                            Вече стана напълно ясно - Pyramid и Supertrader са два различни ника на Pyramid. И двата пишат технически подробности, все едно и двамата стоят там в гаража. И при двамата има мания за величие - единия е велик "изобретател:, а другия е "велик" трейдер - Супер Трейдер. В интерес на истината единия пише с една идея по-грамотно, така че може и да са двама приятели.

                            Тъпата им им оловна недомислица (пардон батерия) с тънки електроди и дупка в тях няма никакво приложение при електрическите автомобили, но и двамата спамят темата, вместо да си отворят нова тема за оловни акумулатори в електрокарите. Тя недомислицата и за тях не става, но можеш ли да убедиш един Наполеон от лудницата, че не се казва така?
                            Нямах си работа веднъж, отворих БГ автомобилен акумулатор средна ръка, 55 Ah. Листите, от които, са клемите - по 0,5 мм дебелина, 160*100 мм, решетка. 3 л.електролит, 1,5кг корпус, 14,5 кг общо. Връзките, свързващи плочите -около 2 кг, с клемите заедно. По 1,3 кг/клетка, олово достатъчно, за 160 Ah. Ами то, само връзките да махнеш... Нямало връзка било. Глупости. Няма ти го мозъка, Jaba. Литий-йонни/полимерни са още по-леки, често електролитът им е дори сух... Наистина, мозъкът ти го няма. А, за Трейдърко, пак ти казвам, питай модерацията. Сигурно, им излизат IP-тата, те да ти кажат, на колко километри сме един от друг. Само че, ако не си забелязал, твоите идиотски обиди, обединяват атакуваните от теб. А още малко, и за едно физ.лице да ни обявиш.
                            Last edited by Pyramid; 15.04.2021, 13:19.

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение

                              Драги ми Наполеон - това не е тема за подводници .....
                              Драги ми Jaba, а колко са дебели електродите на LiIon? A? Ами електолитът на Li-Ion? Айде стига глупости, показах ти само че, дори и тежкото олово, се справя. А това, че т.нар."таблетки" те нервят, не е мой проблем, н'е л' тей.
                              Last edited by Pyramid; 15.04.2021, 06:57.

                              Коментар


                              • Нерви ли надушвам?

                                Коментар

                                Working...
                                X