IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от analog Разгледай мнение


    Не разбирам какво не ти харесва. Ротационна енергия на колелата. Предполагам е много по-малка от кинетичната енергия на купето, но човекът си е прав да я добавя. Не разбирам и защо рекуперацията е толкова интересна. Очевидно че след като може да увеличи пробега с 10-15% без особени допълнителни усилия ще се ползва, кой би оставил подобна възможност неизползвана?

    Подобни дискусии все пак винаги са полезни. До скоро бях много скептично настроен. Като гледам и скептицизмът на Бързоходко също намалява.
    Еми това синьото за първи път го виждам. Все пак въртенето на колелата е част от черното, в противен случай се получава че добавя допълнителна енергия...

    Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

    Коментар


    • Pyramid а кой казва че при рекуперация кондензаторите и батерията трябва да са в паралел ?
      D.Y.F-091066

      Коментар


      • Първоначално изпратено от Имхотеп Разгледай мнение

        Абе я да питам, откъде го взе това, щото в учебниците едно време нямаше такива работи?
        E = m*V*V/2+4*J*w*w/2

        Някаква новост е за мен?

        Не разбирам какво не ти харесва. Ротационна енергия на колелата. Предполагам е много по-малка от кинетичната енергия на купето, но човекът си е прав да я добавя. Не разбирам и защо рекуперацията е толкова интересна. Очевидно че след като може да увеличи пробега с 10-15% без особени допълнителни усилия ще се ползва, кой би оставил подобна възможност неизползвана?

        Подобни дискусии все пак винаги са полезни. До скоро бях много скептично настроен. Като гледам и скептицизмът на Бързоходко също намалява.

        Коментар


        • Бързоходко постарал си се. Браво!
          Казвам го без сарказъм. Не те цитирам щото поста ти е дълъг. Ще коментирам някои неща обаче:

          Никой, никъде не е твърдял че "рекуперацията" е по-висока от това което казваш. Ти самият се опита да залепиш подобно твърдение и очакване за опонентите си. А всъщност, никой не го е коментирал освен теб. По спомен, тесла разправяха че благодарение на това пробега се увеличава с донакъм 20%. Това всъщност е горе-долу колкото твърдиш. При положение че че от няколко места казват едно и също, то няма смисъл лично за мен да разчепквам допълнително този въпрос.
          А хората купуват ЕВ не заради "рекуперацията. По други причини е.

          Абе я да питам, откъде го взе това, щото в учебниците едно време нямаше такива работи?
          E = m*V*V/2+4*J*w*w/2

          Някаква новост е за мен?
          Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

          Коментар


          • Първоначално изпратено от Имхотеп Разгледай мнение
            Бихме искали в детайли да коментирате рекуперацията...

            Ето сега ще пробва. Междвпрочем не съм казвал че мнението ми е експертно а че нивото на дискусията стана експертно.
            Ще коментирамследните два описани факта:
            ""Моторна" спирачка - от 5500 до 1600об/м връща м/у 150 и 70А пропорционално (това са скорости от 80 докъм 25км/ч) - грубо около 5-10% по-голям пробег имаше при плавно спиране (колата си имаше и класически спирачки).
            "
            "Разхода за гуми и накладки беше по-голям от стандартната 106-ца, защото бяха усилени (гумите за килограми, накладките - не знам защо, но бяха различни и труднонамираеми)."
            Както се вижда от първия факт колата постига според колегата 10% рекуперация при "ПЛАВНО СПИРАНЕ".
            Въпросът е защо при плавно? Защто тока който се генерира в спирачен режим зависи от отрицателното ускорение. По-разкото спиране поражда по-висок ток който е трудно да бъде поет от акумулатора. Затова при рязко спиране всщност не се спира рекуперативно а динамично, т.е. тока протича през съпротивление и се преобразува в топлина или просто се задейства обикновената спирачка. Една по-интелигентна електроника допълнителна кондензаторна батерия биха решили въпроса с плавното но процента оак ще си остане около19%(моето първоначално предположение беше по оптимистично 15%). В чудесното описание не казано дали това е в градски усовия но вероятно е така. Самия автомобил се анонсира като градски.
            Защо нергията която можете да възстановите неможе да е особено висок при ел мобилите? Енергията която може да се рекуперира всъщност е кинетичната енергия на автомобила при скороста при която започва спирането.
            E = m*V*V/2+4*J*w*w/2
            m - маса на автомобила
            V - скороста на автомобила в момента в който започваме спирането.,
            J - инерциония момент на едно колело.
            w - оборотите на колелото в момента в който започва спирането.
            Това емаксималното количество енергия кето подлежи на рекуперация. От нея само част ще бъде наистина върната в акумулатора дори и при плавно спиране. Причината е че чат от тази енергия ще се загуби в триене с въздуха и други форми на триене. Освен това самия процес на пренос на Генерираната от двигателя ел енергия е свързън със загуби в мистичното и неразбираемо за мен, но понятно за съфорумците, вътрешно съпротивление на акумуатора и на ел.двигтеля. Общо взето се приема че около 40% от кинетичната енергия могат да се рекуперират. Проблемат обаче е в това че самата кинетична енергия е само малка част от консумирантата от батерията енергия. Представете си го така тръгвате по магистралата, за 1 минута ускоравате до 100км и после 30 минути карате със 100. Енергията която можете да възстановите е само част от консумираната през първата 1 минута. Защо само част? Защото все пак докато сте ускорявали сте преодолявали и триене. Часта за триенето е невъзстановима. От примера може да се съобрази че горе долу една двайста част от общо консумираната през тези 30 минути е може да се рекуперира. Е не ели малко като рекламен трик да не ви се обясни тази особеност на рекуперацията. Това съотношение неможе да се промени с никакви технологии. Ако искате да постигнете по добро съотношение все пак имате един вариант. На път за работа спирайте на всички автобусни спирки които видите и гледайте да хванете всички светофари на червено.
            Втория факт който обещах да коментирам за гумите и накладките също има отношение към рекуперацията. Както колегата правилно е отбелязал гумите са по яки защото колата е по тежка. Това увеличава "m" и "J" във формулата за кинетичната енергия. Така погледнато изглежда, че увеличава и количеството подлежщо за рекупериране. Самоче преди това е увеличило и енергията за постигане на скорост V. Е казали са ви истината за Ел Мобила, че има рекуперация но не са ви казали че ще харчете повече енергия за ускоряване.
            Стигнахме и до накладките. Защо са усилени? Ами защото при една и съща скорост Пежо 106 Ел е с по всока ко кинетична енергия от обикновеното Пежо 106. Следователно при спиране ще се получава по-голямо заграване на накладките. Затова се и усилват. Ами къде остана рекуперацията? А да тя беше за плавно спиране. Освен че аз не и вярвам много много явно и конструкторите са били с едно на ум. Затова са сложили обикновената спирачка и то усилена. Наистина я си представете че спирате и някой кабел към акумулатора се прецака. Тогава няма рекуперация - няма соирачка.
            Е оказа се че рекуперацията я има колкото да не е без хич но в рекламите е на първо мяст.
            Още един прикрит факт в конкретния случай е че имате Ел мобил който заради теглото си е по тежък от базовия модел и то очевидно значително щом са му усилили гумите и накладките Ами шасито? При една и съща скорост както казахме Ел мобила има по-оляма кинетична енергия. При катастрофа с една и съща скорост пораженията при него ще са по-големи, защото те не зависят от скороста а от енергията.
            Е не е ли стария рекламен трик "Истината и само истината, но никога цялата истина"
            Last edited by Бързоходко; 03.09.2019, 22:50.

            Коментар


            • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
              Имхотеп , тези батерии само в комбинация със суперкондензатори ще ги направят пригодни за електромобили. Тогава рекуперацията отива в кондензаторите и излиза че естонците от Скелетон са големи късметлии понеже са с най добрата технология за суперкондензатори. Който работи ще спечели, тези които умуват - не знам
              Рекуперацията отивала в кондензаторите. Сладур си. Отива там, където напрежението расте по-бавно. Щото са в паралел.
              За публикации на смешки, ти слагам боза на рабоша.

              Коментар


              • В "превод" това съотношение тегло - заряд означава тегло на батерията около 180кг за 80киловатчаса или за 40 киловатчаса съответно наполовина което си е доста добре.
                D.Y.F-091066

                Коментар


                • Имхотеп , тези батерии само в комбинация със суперкондензатори ще ги направят пригодни за електромобили. Тогава рекуперацията отива в кондензаторите и излиза че естонците от Скелетон са големи късметлии понеже са с най добрата технология за суперкондензатори. Който работи ще спечели, тези които умуват не знам..

                  D.Y.F-091066

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от Бързоходко Разгледай мнение
                    Но това са стари неща.
                    Да, сега си разрових старите снимки - 2003-та го купихме на 15хкм от регионалния НЕК Като цяло - нещата, които е описал човека са верни - 90км градско мноого трудно и с късмет минаваше, пък и така се получаваше, че предимно до около 30% я разреждахме, та пробите за пробег бяха в началото от любопитство. По местната "магистрала" така или иначе ограничението беше 80км/ч, та ядове не сме имали. То и баири големи нямаше, но колата имаше някакъв "турбо" режим - 20квт за няколко минути - ако човека не издрапа баира за 5мин, изгаря и остава само с 11квт, и то от 25 нагоре, въртящия момент почва да пада, и няма катерене на баири.
                    Тая работа с трифазния ток не съм я виждал/пробвал - дори не знаех че има такава екстра. Имаше само една колонка с "бързо" зареждане пред електрото Но тя си беше с неин си кабел с бая дебели жици. Иначе имаше "резервен" генератор в багажника, ако случайно угасне някъде Имаше и седалки отзад.

                    А това е супер стара технология - уголемено двигателче от лего. Сега Тесла-та например има ефективност на двигателя от порядъка на 98% в “90% от работния диапазон (онова имаше някакви 90% при определени обороти/натоварване и нататък - леш. Ама за 20г много напредна и електрониката.

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от Имхотеп Разгледай мнение

                      Е бързоходко спомена че мненията му са експертни.
                      Прилича ми обаче на теб,
                      Черпѝ го. Щото не позна.

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
                        Са, нали сте Хекспертин...
                        Е бързоходко спомена че мненията му са експертни.
                        Прилича ми обаче на теб,
                        Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от Имхотеп Разгледай мнение
                          Бихме искали в детайли да коментирате рекуперацията...

                          Са, нали сте Хекспертин...

                          Коментар


                          • Бихме искали в детайли да коментирате рекуперацията...

                            Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от Тъпо парче Разгледай мнение
                              Давам инфо за моята кочинка, преди 15 години! (Надявам се от тогава технологиите все да са дръпнали напред и нагоре). Част от информацията я ровя в нета, че не я помня:
                              Впечатляващ коментар. В уикипедиа попаднах на следния пасаж:
                              Despite the high price of the vehicle, Peugeot anticipated demand for around 15,000 to 20,000 Peugeot 106 Électriques each year, with an expected total production run of 100,000 vehicles. In the end, only 6,400 Peugeot 106 Électriques were sold between 1995 and 2003, most purchased by the French Administration.
                              https://en.wikipedia.org/wiki/Peugeo...ectric_version
                              Доста бутиков автомобил. Излиза че е можел да се движи с макс 90км/ч. Това така ли е било при теб?
                              Пасажа с рекуперацията също ми беше доста интересен и според очакванията ми, но засега няма да го коментирам в детайли..
                              Ето тук има описание на тридневно пътуване с такова Шежо https://www.evguide.nu/1128km.html
                              Това ме впечатли
                              At Minden we had still some power left in the batteries and decided to continue further on. Here we went on the motorway to skip some towns. The motorway was full of traffic and had a steep hill, where we couldn't keep the speed up. The trucks were not pleased with our uphill performance so we drove out on the hard shoulder, where we were climbing the hill with 40 km/h.
                              Това им е равносметката за първия ден от пътуването
                              The 357 km to Hamburg was done in 11h 15 min. which make an average speed of 31.7 km/h. (19,8 mph). In Hamburg we spend the evening with our friends on the banks of the river Elbe. Here we watch the cargo ships sailing in and out of Hamburg.
                              Накрая завършв оптимистично. Излезло им е два пъти по ефтино отколкото ако бяха с бензинова версия на автомобила.
                              Но това са стари неща. Ще потърся нещо за по-модерните ЕлМобили
                              Last edited by Бързоходко; 03.09.2019, 17:12.

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от Имхотеп Разгледай мнение

                                И калво пише в статията
                                На няколко места: „Wh"

                                Коментар

                                Working...
                                X