IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от analog Разгледай мнение


    Не разбирам какво не ти харесва. Ротационна енергия на колелата. Предполагам е много по-малка от кинетичната енергия на купето, но човекът си е прав да я добавя. Не разбирам и защо рекуперацията е толкова интересна. Очевидно че след като може да увеличи пробега с 10-15% без особени допълнителни усилия ще се ползва, кой би оставил подобна възможност неизползвана?

    Подобни дискусии все пак винаги са полезни. До скоро бях много скептично настроен. Като гледам и скептицизмът на Бързоходко също намалява.
    Ротационата енергия на колелата едно време шофьорите я забелязваха много бързо слагайки по ефтините но и по тежки "Видинки". Спирачния път се увеличаваше. Включих я във формулата защото е факт и защото изрично беше споменато, че гумите са по-солидни.
    Пробега се увеличава с 10-15 или да речм до 20% но при определени условия. Ако караш по магистрала може и да не усетиш никакво увеличение. И освен това рекуперацията не се постига с "минимални усилия". Плащаш си я но не ти го казват. Ей затов я предъвквам. В цялата история с Ел. Мобилите има прекалено много митология и недоизказани неща.
    И не съм скептик относно Ел Мобилите. Те са факт. Развиват се бурно. Присъстват осезаемо и ще са част от света окло нас. Обаче ще породят проблеми които, са добре известни на специалистите и които трабва овреме да се осветлят пред широката публика..

    Коментар


    • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
      Pyramid а кой казва че при рекуперация кондензаторите и батерията трябва да са в паралел ?
      Аз. И да не разводняваме с глупости.

      Коментар


      • Първоначално изпратено от analog Разгледай мнение


        Не разбирам какво не ти харесва. Ротационна енергия на колелата. Предполагам е много по-малка от кинетичната енергия на купето, но човекът си е прав да я добавя. Не разбирам и защо рекуперацията е толкова интересна. Очевидно че след като може да увеличи пробега с 10-15% без особени допълнителни усилия ще се ползва, кой би оставил подобна възможност неизползвана?

        Подобни дискусии все пак винаги са полезни. До скоро бях много скептично настроен. Като гледам и скептицизмът на Бързоходко също намалява.
        Еми това синьото за първи път го виждам. Все пак въртенето на колелата е част от черното, в противен случай се получава че добавя допълнителна енергия...

        Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

        Коментар


        • Pyramid а кой казва че при рекуперация кондензаторите и батерията трябва да са в паралел ?
          D.Y.F-091066

          Коментар


          • Първоначално изпратено от Имхотеп Разгледай мнение

            Абе я да питам, откъде го взе това, щото в учебниците едно време нямаше такива работи?
            E = m*V*V/2+4*J*w*w/2

            Някаква новост е за мен?

            Не разбирам какво не ти харесва. Ротационна енергия на колелата. Предполагам е много по-малка от кинетичната енергия на купето, но човекът си е прав да я добавя. Не разбирам и защо рекуперацията е толкова интересна. Очевидно че след като може да увеличи пробега с 10-15% без особени допълнителни усилия ще се ползва, кой би оставил подобна възможност неизползвана?

            Подобни дискусии все пак винаги са полезни. До скоро бях много скептично настроен. Като гледам и скептицизмът на Бързоходко също намалява.

            Коментар


            • Бързоходко постарал си се. Браво!
              Казвам го без сарказъм. Не те цитирам щото поста ти е дълъг. Ще коментирам някои неща обаче:

              Никой, никъде не е твърдял че "рекуперацията" е по-висока от това което казваш. Ти самият се опита да залепиш подобно твърдение и очакване за опонентите си. А всъщност, никой не го е коментирал освен теб. По спомен, тесла разправяха че благодарение на това пробега се увеличава с донакъм 20%. Това всъщност е горе-долу колкото твърдиш. При положение че че от няколко места казват едно и също, то няма смисъл лично за мен да разчепквам допълнително този въпрос.
              А хората купуват ЕВ не заради "рекуперацията. По други причини е.

              Абе я да питам, откъде го взе това, щото в учебниците едно време нямаше такива работи?
              E = m*V*V/2+4*J*w*w/2

              Някаква новост е за мен?
              Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

              Коментар


              • Първоначално изпратено от Имхотеп Разгледай мнение
                Бихме искали в детайли да коментирате рекуперацията...

                Ето сега ще пробва. Междвпрочем не съм казвал че мнението ми е експертно а че нивото на дискусията стана експертно.
                Ще коментирамследните два описани факта:
                ""Моторна" спирачка - от 5500 до 1600об/м връща м/у 150 и 70А пропорционално (това са скорости от 80 докъм 25км/ч) - грубо около 5-10% по-голям пробег имаше при плавно спиране (колата си имаше и класически спирачки).
                "
                "Разхода за гуми и накладки беше по-голям от стандартната 106-ца, защото бяха усилени (гумите за килограми, накладките - не знам защо, но бяха различни и труднонамираеми)."
                Както се вижда от първия факт колата постига според колегата 10% рекуперация при "ПЛАВНО СПИРАНЕ".
                Въпросът е защо при плавно? Защто тока който се генерира в спирачен режим зависи от отрицателното ускорение. По-разкото спиране поражда по-висок ток който е трудно да бъде поет от акумулатора. Затова при рязко спиране всщност не се спира рекуперативно а динамично, т.е. тока протича през съпротивление и се преобразува в топлина или просто се задейства обикновената спирачка. Една по-интелигентна електроника допълнителна кондензаторна батерия биха решили въпроса с плавното но процента оак ще си остане около19%(моето първоначално предположение беше по оптимистично 15%). В чудесното описание не казано дали това е в градски усовия но вероятно е така. Самия автомобил се анонсира като градски.
                Защо нергията която можете да възстановите неможе да е особено висок при ел мобилите? Енергията която може да се рекуперира всъщност е кинетичната енергия на автомобила при скороста при която започва спирането.
                E = m*V*V/2+4*J*w*w/2
                m - маса на автомобила
                V - скороста на автомобила в момента в който започваме спирането.,
                J - инерциония момент на едно колело.
                w - оборотите на колелото в момента в който започва спирането.
                Това емаксималното количество енергия кето подлежи на рекуперация. От нея само част ще бъде наистина върната в акумулатора дори и при плавно спиране. Причината е че чат от тази енергия ще се загуби в триене с въздуха и други форми на триене. Освен това самия процес на пренос на Генерираната от двигателя ел енергия е свързън със загуби в мистичното и неразбираемо за мен, но понятно за съфорумците, вътрешно съпротивление на акумуатора и на ел.двигтеля. Общо взето се приема че около 40% от кинетичната енергия могат да се рекуперират. Проблемат обаче е в това че самата кинетична енергия е само малка част от консумирантата от батерията енергия. Представете си го така тръгвате по магистралата, за 1 минута ускоравате до 100км и после 30 минути карате със 100. Енергията която можете да възстановите е само част от консумираната през първата 1 минута. Защо само част? Защото все пак докато сте ускорявали сте преодолявали и триене. Часта за триенето е невъзстановима. От примера може да се съобрази че горе долу една двайста част от общо консумираната през тези 30 минути е може да се рекуперира. Е не ели малко като рекламен трик да не ви се обясни тази особеност на рекуперацията. Това съотношение неможе да се промени с никакви технологии. Ако искате да постигнете по добро съотношение все пак имате един вариант. На път за работа спирайте на всички автобусни спирки които видите и гледайте да хванете всички светофари на червено.
                Втория факт който обещах да коментирам за гумите и накладките също има отношение към рекуперацията. Както колегата правилно е отбелязал гумите са по яки защото колата е по тежка. Това увеличава "m" и "J" във формулата за кинетичната енергия. Така погледнато изглежда, че увеличава и количеството подлежщо за рекупериране. Самоче преди това е увеличило и енергията за постигане на скорост V. Е казали са ви истината за Ел Мобила, че има рекуперация но не са ви казали че ще харчете повече енергия за ускоряване.
                Стигнахме и до накладките. Защо са усилени? Ами защото при една и съща скорост Пежо 106 Ел е с по всока ко кинетична енергия от обикновеното Пежо 106. Следователно при спиране ще се получава по-голямо заграване на накладките. Затова се и усилват. Ами къде остана рекуперацията? А да тя беше за плавно спиране. Освен че аз не и вярвам много много явно и конструкторите са били с едно на ум. Затова са сложили обикновената спирачка и то усилена. Наистина я си представете че спирате и някой кабел към акумулатора се прецака. Тогава няма рекуперация - няма соирачка.
                Е оказа се че рекуперацията я има колкото да не е без хич но в рекламите е на първо мяст.
                Още един прикрит факт в конкретния случай е че имате Ел мобил който заради теглото си е по тежък от базовия модел и то очевидно значително щом са му усилили гумите и накладките Ами шасито? При една и съща скорост както казахме Ел мобила има по-оляма кинетична енергия. При катастрофа с една и съща скорост пораженията при него ще са по-големи, защото те не зависят от скороста а от енергията.
                Е не е ли стария рекламен трик "Истината и само истината, но никога цялата истина"
                Last edited by Бързоходко; 03.09.2019, 22:50.

                Коментар


                • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                  Имхотеп , тези батерии само в комбинация със суперкондензатори ще ги направят пригодни за електромобили. Тогава рекуперацията отива в кондензаторите и излиза че естонците от Скелетон са големи късметлии понеже са с най добрата технология за суперкондензатори. Който работи ще спечели, тези които умуват - не знам
                  Рекуперацията отивала в кондензаторите. Сладур си. Отива там, където напрежението расте по-бавно. Щото са в паралел.
                  За публикации на смешки, ти слагам боза на рабоша.

                  Коментар


                  • В "превод" това съотношение тегло - заряд означава тегло на батерията около 180кг за 80киловатчаса или за 40 киловатчаса съответно наполовина което си е доста добре.
                    D.Y.F-091066

                    Коментар


                    • Имхотеп , тези батерии само в комбинация със суперкондензатори ще ги направят пригодни за електромобили. Тогава рекуперацията отива в кондензаторите и излиза че естонците от Скелетон са големи късметлии понеже са с най добрата технология за суперкондензатори. Който работи ще спечели, тези които умуват не знам..

                      D.Y.F-091066

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от Бързоходко Разгледай мнение
                        Но това са стари неща.
                        Да, сега си разрових старите снимки - 2003-та го купихме на 15хкм от регионалния НЕК Като цяло - нещата, които е описал човека са верни - 90км градско мноого трудно и с късмет минаваше, пък и така се получаваше, че предимно до около 30% я разреждахме, та пробите за пробег бяха в началото от любопитство. По местната "магистрала" така или иначе ограничението беше 80км/ч, та ядове не сме имали. То и баири големи нямаше, но колата имаше някакъв "турбо" режим - 20квт за няколко минути - ако човека не издрапа баира за 5мин, изгаря и остава само с 11квт, и то от 25 нагоре, въртящия момент почва да пада, и няма катерене на баири.
                        Тая работа с трифазния ток не съм я виждал/пробвал - дори не знаех че има такава екстра. Имаше само една колонка с "бързо" зареждане пред електрото Но тя си беше с неин си кабел с бая дебели жици. Иначе имаше "резервен" генератор в багажника, ако случайно угасне някъде Имаше и седалки отзад.

                        А това е супер стара технология - уголемено двигателче от лего. Сега Тесла-та например има ефективност на двигателя от порядъка на 98% в “90% от работния диапазон (онова имаше някакви 90% при определени обороти/натоварване и нататък - леш. Ама за 20г много напредна и електрониката.

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от Имхотеп Разгледай мнение

                          Е бързоходко спомена че мненията му са експертни.
                          Прилича ми обаче на теб,
                          Черпѝ го. Щото не позна.

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
                            Са, нали сте Хекспертин...
                            Е бързоходко спомена че мненията му са експертни.
                            Прилича ми обаче на теб,
                            Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от Имхотеп Разгледай мнение
                              Бихме искали в детайли да коментирате рекуперацията...

                              Са, нали сте Хекспертин...

                              Коментар


                              • Бихме искали в детайли да коментирате рекуперацията...

                                Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

                                Коментар

                                Working...
                                X