Първо трябва да направят батерии за толкова коли, а суровини няма. Преди години мембраните за горивни клетки от Нафион бяха много скъпи, Дюпон държаха цената за мембрана 100 на 100 мм, 100 долара. Появи се технологията MEA - membrane electrodes assembly, смилат Нафион на прах, смесват го с лепило и го нанасят като боя - ink с принтиране. С материала от една мембрана боядисваха към мисля 20 и няколко мембрани от порьозна пластмаса - полимер и към него постовени две подложки въглеродна хартия и мрежести контактни плочи. При напрежение от 1.7 волта ефективността над 80 процента. Дюпон няколко месеца след това забравиха за цената от 100 долара за мембрана и в нета се предлагаше мембраната им на 10 долара. MEA само се поставя в рамка и клетката е готова, няма как да искаш 100 само за мембраната - твърд електролит. За водородни автомобили преди това не се чуваше нищо, само в една водородна батерия, стак има 400 клетки с по 100 долара ако им е само за мембраната - 40к долара за мембрани на Дюпон, но не стана. Същото нещо с малко по различен подход става и за батерии с различна електрохимия, няколко вида нови медии - слоя и дендрити в такъв елемент са невъзможни за разлика от сегашните клетки, живота им ще зависи от това колко време ще издържат тези полимери а теглото става - като перце. Появата на това нещо е неизбежна, следващата пречка пред ел.колите е мощността на електродвигателите, защото истината е че те не са много мощни в постоянен режим, при ускорение за много кратко време могат да се натоварят да отдадат голяма мощност. ДВГ са по добре разработена технология в момента, защото дълго време са били усъвършенствани.
Въпроса е който чака друг да направи такава батерия, ще може ли да се включи да я произвежда после ? - отговора е отрицателен обаче за съжаление. Няма да има смисъл да я произвежда, по добре да си я купи - с парите за изкопаване на такива елементи може да си купи много готови. Първите елементи които би могъл да произведе ще му излязат толкова солени като цена, че може да спре производството и да си купи готови. На Дюпон полимера - Нафион се търкаля от десетилетия, има спектрографи с които се открива точния му състав, копиран е по състав и качеството на ментетата обаче е по лошо, клетките тръгват на почти 3 волта, а с оригиналния на 2, с MEA - 1.7.
Който спечели преднина и тръгне пръв с много голяма вероятност ще продава, останалите ще купуват.
Въпроса е който чака друг да направи такава батерия, ще може ли да се включи да я произвежда после ? - отговора е отрицателен обаче за съжаление. Няма да има смисъл да я произвежда, по добре да си я купи - с парите за изкопаване на такива елементи може да си купи много готови. Първите елементи които би могъл да произведе ще му излязат толкова солени като цена, че може да спре производството и да си купи готови. На Дюпон полимера - Нафион се търкаля от десетилетия, има спектрографи с които се открива точния му състав, копиран е по състав и качеството на ментетата обаче е по лошо, клетките тръгват на почти 3 волта, а с оригиналния на 2, с MEA - 1.7.
Който спечели преднина и тръгне пръв с много голяма вероятност ще продава, останалите ще купуват.
Коментар