Първоначално изпратено от Имхотеп
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите
Collapse
X
-
Първоначално изпратено от Тъпо парче Разгледай мнениеБаси колко много пишете
Няма проблем да е с кондензатори - те поемат доста по-бързо и повече от всякаквите "химически" елементи. Тия китайските електробуси я имат тая "екстра" вече, Да, не е 100% от енергията, ама един автобус има бая кинетична енергия.
Иначе хибридите не махат трансмисията, поне тези в масовото производство. Иначе Мицубиши имаха един проект преди десетина години, който беше с 4 електродвигателя, батерии и генератор в багажника - по спомен някакъв трицилиндров, който приличаше повече на компресор за климатик Не знам какво стана с тоя протоип....
Иначе за генератор-двигател драмата с КПД-то е подобна на хидротрансформатора на автоматиците - дето все се чудят как да го разкарат. Пежака например, при рязко тръгване дърпаше по 150А, а при културно - около 40. А разликата беше минимална във времето за ускорение.
бе гледам и ти си поизтъркал клавиатурата...
То може и с няколко думи, но модератора е от чувствителните и ше ни банне...
Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.
Коментар
-
Баси колко много пишете
Няма проблем да е с кондензатори - те поемат доста по-бързо и повече от всякаквите "химически" елементи. Тия китайските електробуси я имат тая "екстра" вече, Да, не е 100% от енергията, ама един автобус има бая кинетична енергия.
Иначе хибридите не махат трансмисията, поне тези в масовото производство. Иначе Мицубиши имаха един проект преди десетина години, който беше с 4 електродвигателя, батерии и генератор в багажника - по спомен някакъв трицилиндров, който приличаше повече на компресор за климатик Не знам какво стана с тоя протоип....
Иначе за генератор-двигател драмата с КПД-то е подобна на хидротрансформатора на автоматиците - дето все се чудят как да го разкарат. Пежака например, при рязко тръгване дърпаше по 150А, а при културно - около 40. А разликата беше минимална във времето за ускорение.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Бързоходко Разгледай мнение
Много ме кефят всякакви опити за реализации които са напреко на разни архаични принципи отпреди 300-400 години, например трите принципа на динамиката, или принципа за запазване на енергията.
Идеята ти за суперкондензаторите всъщност добре показва до къде се стига в опитите да се надхитрява майакта природа. Всъщност тайничко ще вкараме още една батерия - кондензаторна, но иначе ще разправяме на клиента, че правим рекуперация. Е той ще плати за кондензаторната батерията разбирасе. Щот иска рекуперация и това го прави щастлив и еко. А ще плати и за интелигентната електроника естествено.
Важното е да живее с усещането че има рекуперация, която я му икономиса 15% от енергията на "градско" я не.
Първо, човека каза "предполагам".
Обаче оттам тръгваш да изграждаш някаква теза в стил безсмисления. (Ако не си едно и също де,)
Но ето - изкарай някакви аргументи, но истински, за да може да оценим действителността.
Бас слагам обаче че нямаш.
Същото се получи и със вътрешното съпротивление на батерията, мяташ някакви термини от които и хабер си нямаш, разчитайки че стадото ще ти се върже. Факт е също, че когато нещата навлязоха в детайли, някакси изчезна. Предполагам че си бил много зает в този момент...
Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.
Коментар
-
Първоначално изпратено от analog Разгледай мнение
Работата обаче не е в принципи, а в реализация. Принципите които цитираш касаят съвсем друг вид акумулатори. Литиево-йонен акумулатор принципиално не може да да служи за "токов буфер", той веднага ще гръмне. Между акумулатора и мотора има голямо количество интелигентна електроника и гасенето на енергията не става в акумулатора, а в електрониката. По какъв начин точно тази енергия в крайна сметка достига акумулатора не знам, най-вероятно през суперкондензатори, поне аз така бих го направил.
Голям брой много по-интелигентни от нас хора са работили над това в продължение на години и подозирам че тази интелигентност е залегнала в невероятно дългата гаранция, която Тесла дава за акумулаторите.
Идеята ти за суперкондензаторите всъщност добре показва до къде се стига в опитите да се надхитрява майакта природа. Всъщност тайничко ще вкараме още една батерия - кондензаторна, но иначе ще разправяме на клиента, че правим рекуперация. Е той ще плати за кондензаторната батерията разбирасе. Щот иска рекуперация и това го прави щастлив и еко. А ще плати и за интелигентната електроника естествено.
Важното е да живее с усещането че има рекуперация, която я му икономиса 15% от енергията на "градско" я не.
Коментар
-
Първоначално изпратено от analog Разгледай мнение
Работата обаче не е в принципи, а в реализация. Принципите които цитираш касаят съвсем друг вид акумулатори. Литиево-йонен акумулатор принципиално не може да да служи за "токов буфер", той веднага ще гръмне. Между акумулатора и мотора има голямо количество интелигентна електроника и гасенето на енергията не става в акумулатора, а в електрониката. По какъв начин точно тази енергия в крайна сметка достига акумулатора не знам, най-вероятно през суперкондензатори, поне аз така бих го направил.
Голям брой много по-интелигентни от нас хора са работили над това в продължение на години и подозирам че тази интелигентност е залегнала в невероятно дългата гаранция, която Тесла дава за акумулаторите.
Т.нар. рекуперация работи заедно с обикновени спирачки. Когато натиснеш спирачката, "софтуера" преценява каква част от енергията отдавана при спиране може да се върне в акумулатора, и каква част отива директно в спирачките. Това работи заедно със тракшън контрол...
Е бързоходко си го каза: не можем да убедим всички, но можем да убедим кибиците в темата.
Лошото е че кибиците не четат само фантазиите му, но и аргументите срещу празните приказки.
Очевидно бързоходко е спрял във времената когато са паркирали джуганя на нанадолнище.
Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Бързоходко Разгледай мнение
Ами става въпрос за принципи.
Работата обаче не е в принципи, а в реализация. Принципите които цитираш касаят съвсем друг вид акумулатори. Литиево-йонен акумулатор принципиално не може да да служи за "токов буфер", той веднага ще гръмне. Между акумулатора и мотора има голямо количество интелигентна електроника и гасенето на енергията не става в акумулатора, а в електрониката. По какъв начин точно тази енергия в крайна сметка достига акумулатора не знам, най-вероятно през суперкондензатори, поне аз така бих го направил.
Голям брой много по-интелигентни от нас хора са работили над това в продължение на години и подозирам че тази интелигентност е залегнала в невероятно дългата гаранция, която Тесла дава за акумулаторите.
Коментар
-
Първоначално изпратено от analog Разгледай мнение
Леко се отегчавам да ти чета безпочвените спекулации. В кола, в която има предимно електроника и компютри, какво те кара да мислиш че зареждането от рекуперация не минава през регулатори? Че това е пълен абсурд в контекста на литиево йонни акумулатори, при които се следят десетки параметри както при зареждане така и при разреждане.
Да с разни хитри превключвания на клетки от последователно в успоредно свързване и т.н. проблема може да се смекчи, но това оскъпява допълнително и без това скъпия акумулатор. Освен това с рекуперация ще спестиш енергията за ускоряваме/спиране и то в проценти зависещи от КПД, т.е. осезаемо под 100%..Енергията която отива да покрие разходите за триене и въздушно съпротивление при равноменра скорост си е безвъзвратно изгубена. В крайна сметка ползата от рекуперацията е съмнителна а риска за здравето на батерията е реален.
Междувпрочем на любителите на тънките икономии от този вид, един трик който правеха старшините в поделението в което служих.
Разните автобуси "джогани" и т.п. ги паркираха на една лека височинка, така че да могат да ги подкарват по инерция и да пестят от началното ускоряване на возилото. Същия трик можете да си го ползвате и за Ел Мобилите все пак пусковия им ток е най-висок и най-травмиращ за батерията.
Фараоне надявам се батерията на твоя Ел Мобил да се радва на добро здраве следвайки този съвет.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Бързоходко Разгледай мнениеПри зареждането на обикновения акумулатор на обикновения автомобил си има система за регул;иране сходна на тази в зарядното устройство за подобни акумулатори. Затова и нищо лошо не им се случва.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Бързоходко Разгледай мнениеОбщо вчето знам как се зарежда акумулатора. Проблема при рекуперативното спиране е че тока който ще се изгенерира от ел. двигателите в спирачен режим. зада се получи достатъчно висок спирачен момент, ще е доста по-висок от номиналния заряден ток. Зада се осигури спиране на автомобила този ток и съответстващото му количество електирчество ще трябва да бъде вкаран в акумулатора. Е това ще го прецака.
При зареждането на обикновения акумулатор на обикновения автомобил си има система за регул;иране сходна на тази в зарядното устройство за подобни акумулатори. Затова и нищо лошо не им се случва.
Ама ако толкоз държите да вярвате в Рекуперацията при Ел Мобилите и Хибридите вярвайте си! Не ми пречите. Аз само излгам нещата такива каквито са. А вярата както е известно се крепи на други неща не на фактология. Даже фактологията е противопоказна за всяка вяра.
Попитах те за автомобилните акумулатори, но явно не ти е минало през акъла че на същия принцип може да работи и "рекуперацията".
Т.е. колкото по-заредена е батерията, толкова по-малко се нуждае от зареждане. Тази "рекуперация" се следи по напрежение на батерията, също както и в обикновените акумулатори. В случая "реле-регулатора" изпраща на принципа на шим много по-кратки импулси към "алтернатора" съответно не допускайки напрежението да превиши определена стойност.
ПП
Ама вие наистина ли си мислите че никой нищо не разбира и само чака да прочете "заключенията" ви?
На всичкото отгоре този процес е много добре решен в теслите. Това е и една от причините да имат относително по-дълъг пробег.
Спрете да се излагате, че смешно вече става.
Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Имхотеп Разгледай мнение
Не е ясно защо си мислиш че е рекламен трик. Също защо ще прецаква акумулатора?
Ако знаеш как се зарежда обикновен акумулатор в двг кола, няма да говориш такива неща. Иначе излиза че всеки акумулатор се прецаква като се зарежда.
При зареждането на обикновения акумулатор на обикновения автомобил си има система за регул;иране сходна на тази в зарядното устройство за подобни акумулатори. Затова и нищо лошо не им се случва.
Ама ако толкоз държите да вярвате в Рекуперацията при Ел Мобилите и Хибридите вярвайте си! Не ми пречите. Аз само излгам нещата такива каквито са. А вярата както е известно се крепи на други неща не на фактология. Даже фактологията е противопоказна за всяка вяра.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Бързоходко Разгледай мнение
Това с връщането на ел енергия е рекламен трик. Принципно е възможно, но прецаква акумулатора. Виж дискусиите за бързото зареждане на акумулатора.
...
Ако знаеш как се зарежда обикновен акумулатор в двг кола, няма да говориш такива неща. Иначе излиза че всеки акумулатор се прецаква като се зарежда.
Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.
Коментар
-
Първоначално изпратено от grisow Разгледай мнениеЗа мен като неспециалист основната енергийна изгода на хибридното задвижване е, че връща кинетичната енергия на спирането, макар и частично.
При чистите девегета тя отива във въздуха като топлина и смляна прах на спирачните накладки и не се връща вече при купувача.
По принцип всяко ел задвижване има три режима на спиране.
- Бинамично спиране при което Ел двигателя е в режим на генератор и към него се включва мощно съпротивление с малка стойност. Кинетичната енергия на возилото се преобразува в Ел Енергия и от там в топлина. Аналогично е на обикновеното спиране със спирачката на ватомобила. Но не горят накладки и двигателя го понася добре.
- Рекуперативно спиране - това е за което споменаваш кинетичната енергия се преобразува в електрическа и се връща в източника. Това работи добре при градския Ел Транспорт понеже електическата мрежа може да поеме голямо количество ел енергия и тя да се ползва от друг консуматор който има нужда от нея. Например тролеите които се спускат от "Семинарията" към площад Журналист захранват с мощност тези които се качват нагоре, Но ако никой не се качва в този момент то тази енергия ще се поеме от някой трамвай който потегля и който мож4е да е в другия край на града. При Ел Мобилите и Хибридите както казах това не работи добре.
- Спиране с Противо включване. Двигателя се захранва с напрежение което би го завъртял в обратна посока исе изключва в момента в който скороста е станала 0. Не се ползва в транспортни системи. Усещането би било като спиране на място.
В интерес на истината ДВГ има аналогичните три режима на спиране.но не се ползватосвен донякъде динамичното спиране което се постига като преключиш на по ниска предавка и тогава двигателя започва да оказва съпротивление на движението на колелата. Ползва се но не е много популярно а и не си струва.
Рекуперация при ДВГ би могла да се получи ако двигателя започно да работи като компресор и да сгъстява въздух който да се ползва после за ускоряването му при тръгване. Това е само теоретична възможност и не се използва на практика.
Защо го обяснявам всичко това?
Недостатъците на ДВГ са няколко и са добре известни. Споменавани са и в тази дискусия, но сега ще ги систематизирам.
- Ограниченията от Цикъла на Карно. Всъюност той косвено влияе и на ЕЛ Мобилите но на етапа на добиване на Ел Енергия.
- Механичните трансмисии за пренасяне на Движението от вала на двигателя до колелата.
- Ниския въртящ момент при ниски обороти- т.е. при тръгване. Това води до най-голямото усложняване на трансмисията - скоростната кутия и регулирането на скороста ня степени а не плавно.
- Сравнително тесния диапазон на номиналния режим на работа, от там по-високите емисии на вредни газове и т.н.
- Изключително сложен в механично отношение.
Хибрида решава следните основни проблема. Т
-трансмисията която от механична става електрическа.
- Решава се проблема с ниския въртящ момент при ниски обороти, т.е. отпада скоростната кутия и необходимоста от степено регулиране на скороста.
- Решава сепроблема с номиналния режим на ДВГ. ДВГ работи в номиналния си режим а всички енергийни нужди, които биха го извели от този режим се поемат от батерията.
Проблема с голямата механична сложност значително се обеглчава поради факта че в хибрида ДВГ е разчетен за равномерно двиение, т.е. мощноста му е в пъти по малка от ДВГ на аналогичен по мощност класически ДВГ. В резуктат и размерите и изискванията към материалите са значително по ниски.
Пак в тази връзка иам разработки на "Free-piston linear generator"
https://en.wikipedia.org/wiki/Free-p...near_generator
Общо взето идеята е да се махне коляновия вал на познатия но ДВГ и постъпатеното движение директно да генерира ел енергия. Това би довело до значително опростяване на механиката на двигателя понже цялото управлени на клапи и запалването щее изцяло електронно.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Бързоходко Разгледай мнение
"Камо Грядеши" е на старобългарски "Qvo Vadis?". Което на книжовен български означава "Накъде отиваш"", а иначе си значи "де си ръгнал?".
Фразата е известна от романа на Хенри Сенкевич с това име "Qvo Vadis?".
Но всъщност е въпрос който св. Петър задава на Исус Христос, когато бягайки от гоненията на император Нерон. го среща на хълма Ватикан.
Иисус му отговаря че щом Петър изоставя християните в момента в, който най-много се нуждаят от подкрепа то той-Иисус отново ще помеме мъченичеството и ще води вярващите него.
Петър е трогнат и засрамен се връща зада го разпънат на кръст. От цялата работа Папите "намазват" хълма Ватикана.
Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.
Коментар
Коментар