IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

    Тези дросели... Тези РЕАКТОРИ, ще ти бъдат на страна АС и ще трябва да ги не точно включваш и изключваш (послегователно един на друг) ами да ги закъсняваш, ако правилно съм разбрал. Следиш косинуса и гледаш да НЕ се вдига много над 0,9
    Електромера е 4-квадрантен и следи активна/реактивна във всеки един квадрант. Следи и токове и напрежения в първите 20-30 хармоника. Така че директно мога да го настроя за реактивна енергия в квадрант продава. Индуктивностите трябва да се включват в паралел на мрежата и да се изключват, което ще предполага големи дъги, но има специализирани контактори за тази цел.

    Има и друго предизвикателство - електромера се намира физически в трафопоста, а реакторите и схемата за управление у дома в мазето, така че трехнически трябва да реша въпросът как импулсите от изхода на електромера трябва да се прехвърлят на 200 метра в мазето. Може би трябва второ Logo, и двете Logo-та да си приказват по IP (последните модели го могат това).

    Целият проблем е в това, че Cos Ф трябва да го меря директно на жиците на трансформатора в трафопоста, защото зад него има няколко електромера, от някои от които купувам енергия за имота, а от други продавам енергия от двете фотоволтаични централи. Денем обаче работещите инвертори на централите се месят на Cos Ф и се смесва тяхната реактивна с моята реактивна и това се променя много бързо с всяко преминаване на облак над панелите. Тъпа история, но точно това ме принуждава често да щракам контактори за компенсация.
    Last edited by Mateev; 16.02.2025, 22:53.

    Коментар


    • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение

      Измислил съм го и дори си купих частите, но така и не се наканих да го сглобя. Иначе идеята е да включвам дросели с различна мощност по степените на 2 (купени са 1,2,4 и 8 kW), да ги превключват специализирани контактори с искрогасящи групи (купени са), да ги управлява Siemens Logo последен модел (купено е), а информация за управляването да дава специализиран Siemens електромер със спектрален анализатор, който измерва стотина параметъра на електроенергията, и всеки един от тях мога да го настроя да излиза на импулсен изход, който да го подам като вход на Logo-то.

      Проекта е сериозен, ще отмене 1-2 седмици работа, включително и в трафопоста, и аз така и не намерих време да го направя или човек, да го направи вместо мене. По-скоро съм готов да купя нещо фабрично, но все не мога да намеря из интернет.

      ПП: Програмата на Logo-то сам ще си я направя, ако някой сглоби хардуера.
      Иначе проблема не е с инверторите, които могат сами да си регулират Cos Fi, а с десетината сървъра и компютри, които работят у дома денонощно.
      Тези дросели... Тези РЕАКТОРИ, ще ти бъдат на страна АС и ще трябва да ги не точно включваш и изключваш (послегователно един на друг) ами да ги закъсняваш, ако правилно съм разбрал. Следиш косинуса и гледаш да НЕ се вдига много над 0,9

      Коментар


      • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

        Ако искаш, дай да видим да измислим цяр за това. В смисъл за капацитивния товар от инверторите?
        Измислил съм го и дори си купих частите, но така и не се наканих да го сглобя. Иначе идеята е да включвам дросели с различна мощност по степените на 2 (купени са 1,2,4 и 8 kW), да ги превключват специализирани контактори с искрогасящи групи (купени са), да ги управлява Siemens Logo последен модел (купено е), а информация за управляването да дава специализиран Siemens електромер със спектрален анализатор, който измерва стотина параметъра на електроенергията, и всеки един от тях мога да го настроя да излиза на импулсен изход, който да го подам като вход на Logo-то.

        Проекта е сериозен, ще отмене 1-2 седмици работа, включително и в трафопоста, и аз така и не намерих време да го направя или човек, да го направи вместо мене. По-скоро съм готов да купя нещо фабрично, но все не мога да намеря из интернет.

        ПП: Програмата на Logo-то сам ще си я направя, ако някой сглоби хардуера.
        Иначе проблема не е с инверторите, които могат сами да си регулират Cos Fi, а с десетината сървъра и компютри, които работят у дома денонощно.
        Last edited by Mateev; 16.02.2025, 20:00.

        Коментар


        • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение
          За съжаление така го направиха и в България преди няколко години. И аз в момента имам собствен 160 KVA трафопост, а лимит мисля че 16 kW. Не че не мога да дърпам повече, но ще ми излезе доста солено.

          То в България има и друг проблем - карат те да плащаш капацитивната енергия, върната в мрежата. А те всички съвременни електронни устройства с импулсни захранвания връщат капацитивна енергия. И в един момент при 1000 лв. ток плащам още 200-300 лв. глоби за върната капацитивна енергия.
          Ако искаш, дай да видим да измислим цяр за това. В смисъл за капацитивния товар от инверторите?

          Коментар


          • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
            Какво намерих случайно, току-що: https://youtube.com/shorts/bkQ3ipooa...W6TMwKDGKXCvtv
            За съжаление така го направиха и в България преди няколко години. И аз в момента имам собствен 160 KVA трафопост, а лимит мисля че 16 kW. Не че не мога да дърпам повече, но ще ми излезе доста солено.

            То в България има и друг проблем - карат те да плащаш капацитивната енергия, върната в мрежата. А те всички съвременни електронни устройства с импулсни захранвания връщат капацитивна енергия. И в един момент при 1000 лв. ток плащам още 200-300 лв. глоби за върната капацитивна енергия.

            Коментар


            • Какво намерих случайно, току-що: https://youtube.com/shorts/bkQ3ipooa...W6TMwKDGKXCvtv

              Коментар


              • ЧНГ и от мен

                Коментар


                • Първоначално изпратено от Ани Василева Разгледай мнение

                  ...
                  Най вярна статистическа информация може да се черпи от пазара на употребявани автомобили, цените им станаха тройни спрямо 22-ра година, причината е че хората не си купуват нови, карат си старите коли. Затова се предлагат като употребявани предимно такива, които са повредени или силно амортизирани. Та кой ги купува тези милиони тесли не знам, при положение че в Китай вече ги отбягват защото имат местни с много евтини акумулатори, за които се намират нови които не са от производителя после но са качественни и с по голям капацитет и по ниска цена. При теслите това нещо го няма и няма как да се направят такива батерии от трета страна, която не произвежда въобще коли. Или си купуваш батерия която струва повече от остатъчната стойност на колата - оригинална, или купуваш ремонтирана, а живота на батериите е 10 години. В момента има батерии с живот 10 години и такива с живот 4 години, има и търговци които го казват това нещо, батерия с живот 4 години е на под 50 долара за киловатчас - само елементите и - клетките, или 40 киловатчаса са 2000 долара, защото по толкова им слагат на старите Нисан Лийв. Предлагате се конверсии в някои страни на автомобили с ДВГ, тези след 2012 година масово са с двигатели които издържат 150 хиляди километра, махат двигателя и слагат електромотор, цената с батерия за 10 години е 7 хиляди долара.
                  Last edited by RUBLA; 02.01.2025, 16:02.
                  D.Y.F-091066

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                    How much is the battery for a Tesla 3?
                    The battery pack on the Model 3 is made up of 4 modules, so the estimated price for a pack replacement is a whopping $20,000-$28,000. Makes $13,500 sound pretty good, doesn't it? Aug 22, 2024
                    ....
                    Last edited by RUBLA; 02.01.2025, 16:02. Причина: Линк към конкурентна медия.
                    I dream

                    Коментар


                    • How much is the battery for a Tesla 3?
                      The battery pack on the Model 3 is made up of 4 modules, so the estimated price for a pack replacement is a whopping $20,000-$28,000. Makes $13,500 sound pretty good, doesn't it? Aug 22, 2024
                      D.Y.F-091066

                      Коментар


                      • barbaron, вече енергийната плътност е 430 ватчаса на килограм, има ги такива акумулатори, продават ги от почти една година. Ако батериите на електромобилите, акумулатори е правилно да се нарекат, подлежат на стандарт ще може старите акумулатори да се заменят с нови с по висока енергийна плътност. Лесно е да се пресметне, че акумулатор с капацитет 20 киловат часа, ще е с тегло 46 кг и обем много по малък от тези с които се произвеждат електромобили в момента. Също е гарантирано, че енергийната плътност ще се повиши и то само след няколко години. Този акумулатор ще се замени с такъв който тежи 30кг....и така. В същото време закона забранява някой да продава нещо, за което да не предоставя информация как да се обслужва от техници извън неговата сервизна мрежа. Но това се нарушава, 20 киловатчаса акумулатор в момента струва около 1500 евро, може да се купят качественни елементи на тази цена. Така не става, но времената са такива.
                        D.Y.F-091066

                        Коментар


                        • Prix des batteries du groupe Renault
                          Marque Modèle Capacité Tension Prix TTC
                          Hybride rechargeable
                          Renault Mégane 1.6 E-Tech Plug-in Hybrid 160 ch 9,8 kWh 400 V 9 000 €
                          Renault Mégane Estate 1.6 E-Tech Plug-in Hybrid 160 ch 9,8 kWh 400 V 9 000 €
                          Electrique
                          Dacia Spring 65 ch 26,8 kWh 262,8 V 7 000 €
                          Renault Twingo E-Tech 81 ch 22 kWh 400 V 12 000 €
                          Renault 5 E-Tech EV52 150 ch 52 kWh 400 V 14 400 €
                          Renault Zoe R110 / R135 52 kWh 400 V 15 000 €
                          Renault Kangoo E-Tech 120 ch 45 kWh 400 V 15 000 €
                          Renault Grand Kangoo E-Tech 120 ch 45 kWh 400 V 15 000 €
                          Renault Mégane E-Tech Autonomie Urbaine 130 ch 40 kWh 400 V 12 000 €
                          Renault Mégane E-Tech Autonomie Confort 130 / 220 ch 60 kWh 400 V 17 000 €
                          Renault Scénic E-Tech Autonomie Confort 170 ch 60 kWh 400 V 22 000 €
                          Renault Scénic E-Tech Grande Autonomie 220 ch 87 kWh 400 V 25 000 €

                          Коментар


                          • В днешно време разходът на гориво на електромобил често е около 10-20 kWh/100 км.

                            Разходът на електрическия автомобил ни дава представа за неговия пробег: например модел с батерия с капацитет 60 kWh и среден разход от 15 kWh/100 км ще може да измине 400 км с едно зареждане, а за изминаването на 100 км ще трябва да похарчите около 3 евро.

                            Предимството на електрическите автомобили е, че те изискват много малко поддръжка. Няма нужда от смяна на маслото, много малка е поддръжката на двигателя, да не говорим за спирачките! Автомобилът се нуждае от обслужване на всеки 30 000 км.

                            Животът на батерията не е свързан с броя на изминатите километри, а с циклите на зареждане/разреждане. Средният живот на акумулатора е между 1000 и 1500 цикъла на зареждане. На практика ще можете да поддържате пълната ефективност на акумулатора в продължение на около десет години, при пробег от 15 000 до 30 000 км годишно. Производителят обикновено дава гаранция на акумулаторите за период от 8 години или до достигане на пробег от 75%.

                            Колко струва подмяната на батерията на Tesla?
                            Огромна е! За Tesla Model 3 ще трябва да похарчите около 15 000 евро, за да замените батерията си. При начална цена от около 42 000 евро този разход представлява 35% от общата цена на автомобила.
                            Last edited by barbaron; 25.12.2024, 14:13.

                            Коментар


                            • Mateev, ако потърсиш има за 18 000 лв. на много малък пробег - 2014 година, но нямала батерия..сигурно има някаква. Толкова е живота на батериите - 10 години, и ако измине само 60 хиляди километра, което е нормално за много хора в България - ако автомобила е личен. Нисан Лийв са направо без пари - 14 година, пак без батерия - има но за 30км.
                              Между другото 2014 година Ауди Q5 с максималните екстри е струвало малко по скъпо от такава Тесла, сега пак на цената на тази Тесла. Разликата е че то се зарежда с гориво и върви, а на електромобила му трябва батерия. Ако обаче се навърта голям пробег, тогава електромобила е спестил пари за нов електробил в сравнение с един автомобил с двг.
                              Затова тези които предлагат електромобили за комерсиална употреба, където всеки ден се навъртат стотици километри пробег, по 500км на ден, предлагат тези електромобили като средство да се направи бизнеса по почеливш.
                              Last edited by supertrader; 25.12.2024, 13:52.
                              D.Y.F-091066

                              Коментар


                              • Най-голямото предимство на една електрическа кола е, че завинаги си остава твоя !!!

                                Коментар

                                Working...
                                X