IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • ............и супертърговеца ме питаха кой българин произвежда батъри за ел коли. Е' Мартин Минков се казва .......
    Last edited by RUBLA; 14.04.2021, 21:46. Причина: Спазвайте добрия тон!

    Коментар


    • Който има спомени от това как се развиваха нещата, отовора защо са били избрани 12 волта не е чак толкова труден. Това напрежение не беше удачно за големите автомобили, големите двигатели имат нужда от мощни стартери и на 12 волта тези електромотори стават твърде големи, затова при тях варианта бе 24 волтова инсталация. 24 волтовите акумулатори биваха и вариант с последователно свързване на два 12 волтови акумулатора. Причината е технологиите за акумулатори, да се правят с по малък брой клетки за да са по малко връзките - мостовете между клетките, те бяха слабо място в акумулаторите, при по старите акумулатори са правени така че да могат да се ремонтират, а акумулаторите за по сериозни цели направо единични клетки които са си отделно тяло и са свързани отвън..
      D.Y.F-091066

      Коментар


      • d333, всичката електроника на борда на един автомобил може да работи на 48 волта, като напрежението е безопасно за хората. Плюса не е по тънките кабели в инсталацията чак толкова, връзките които са студени при по малък ток по рядко ще дефектират. При старите автомобили електротехниците най често това поправят - лош контакт някъде защото се окислило понеже връзката е студена и големия ток в студената връзка минава през някакво контактно петно, случва се площа му да е малка а тока голям и връзката загрява а метала се окислява. Просто стар стандарт наложен заради акумулаторите предполагам с 6 броя клетки. Има голяма доза консервативизъм за да се задържат 12 волтовите инсталации, за старите автомобили има обективни причини
        D.Y.F-091066

        Коментар


        • Първоначално изпратено от redcretin Разгледай мнение

          тва е батерия от тръбички...
          Любопитно, как би могла да изглежда?

          Коментар


          • Аз казвам да викате викате поп...

            Коментар


            • Първоначално изпратено от Имхотеп Разгледай мнение

              Като търбичката нали?

              тва е батерия от тръбички...

              Коментар


              • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

                Глупости. Тепърва ще се разгръща.
                Като търбичката нали?

                Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

                Коментар


                • Първоначално изпратено от d333 Разгледай мнение

                  О, то за тези 48 волта говорят всички от 10 години. И чак сега има няколко медела реално работещи с 48 волта, но имат още една мрежа на 12 волта : ) Може да прочетеш за твоите любимци от Ауди точно това са направили "хибрид". : ) Но знаеш, батериите на електричките са на няколко стотин волта.
                  Злия неграмотен Пирамид си слушал. Матейко ш'ти каже. Няма такива работи, няколкостотин. Всички ся на 25 волта, монолитни литиеви, с габровска химия.

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение

                    ...работеща на 48V...
                    О, то за тези 48 волта говорят всички от 10 години. И чак сега има няколко медела реално работещи с 48 волта, но имат още една мрежа на 12 волта : ) Може да прочетеш за твоите любимци от Ауди точно това са направили "хибрид". : ) Но знаеш, батериите на електричките са на няколко стотин волта.

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от Имхотеп Разгледай мнение
                      микромодула умре като търбичката...

                      Глупости. Тепърва ще се разгръща.

                      Коментар


                      • микромодула умре като търбичката...

                        Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от d333 Разгледай мнение

                          Всичко по колите е измислено и се произвежда да работи на 12 волта - радиото, чистачките, всички лампи, моторчета на прозорците, датчици и т.н.
                          НЕ бързай да ми казваш, че....
                          а). Може да се произведат нови работещи на друго напрежение
                          б). Няма нужда от 12V акумулатор, може да се мине само с един DC/DC до 12V
                          Тесла вече е решила да сменя оловните 12V акумулатори с литиеви, защото се е уплашила от мейла на Pyramid. Също така Мъск е решил да подмени цялата бордова електроника с такава, работеща на 48V. Така ще се намали сечението на кабелите и ще има известна икономия на метал, която ще намали с малко цената на колите. Мъск сам си го е направил това откритие без да му подсказват от Горна Оряховица, като по този начин е спестил 1 милиард долара разходи за Горнооряховския лиценз..

                          https://www.kaldata.com/it-%D0%BD%D0...82-354989.html

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

                            Подскажи?
                            Всичко по колите е измислено и се произвежда да работи на 12 волта - радиото, чистачките, всички лампи, моторчета на прозорците, датчици и т.н.
                            НЕ бързай да ми казваш, че....
                            а). Може да се произведат нови работещи на друго напрежение
                            б). Няма нужда от 12V акумулатор, може да се мине само с един DC/DC до 12V

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение

                              Напротив - и аз съм измислил таблетки, но за разлика от твоите при мене дупките са квадратни. Причината е, че квадратен корен се вади по-лесно от кръглия. Подал съм цели 4 патента - по един за всяка една страна на квадрата, и сега ще чакаме 2-3 години докато излязат на бял свят. Моите акумулатори са 2 пъти по-леки от твоите, 3 пъти по-мокри и 4 пъти по-зелени.

                              Бъдещето на света вече е решено, но само ако Мъск ме послуша. Кореспонденцията с него вече потръгна - пратих му мейл. Ако някой от форума прояви интерес - ще му дам многомилиарден бизнес. Цената на идеята е само 300 000 лева.

                              Между другото в момента правя "мисловни експерименти" в опити да открия и таблетки с триъгълна дупка. Задачата е много сложна и се местя от гараж в гараж, за ми дойде музата и да направя откритието на века - акумулаторни таблетки с голяма триъгълна дупка.

                              След това ще направя и откритието на хилядолетието, като обаче този път дупката ще е по цялата площ на таблетката. В нея няма да има нищо друго освен дупка. Така ще се икономиса огромно количество метал и акумулаторите ми ще станат 100 пъти по-леки. За това последното откритие съм скромен - ще искам само 100 милиарда от този, който дойде у дома на Етъра в гараж номер 7, за да чуе каква е гениалната идея.

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от d333 Разгледай мнение

                                Грешиш. Ще се учудиш като видиш под капака на електричка и добрия стар 12V оловен акумулатор там.
                                Да ти кажа ли защо или сам ще се сетиш? : )
                                Подскажи?

                                Коментар

                                Working...
                                X