Първоначално изпратено от chan_tura_naga
Разгледай мнение
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите
Collapse
X
-
Last edited by Pyramid; 30.06.2021, 20:54.
-
chan_tura_naga, разбираш ли това което си постнал ? На око ти изглежда малко, но един квадратен метър слънчев панел с вакумни тръби при пряко слънчево греене усвояват повече енергия отколкото фотоволтаиците, има и една друга подробност, а тя е че загряването на фотоволтоичните клетки смъква тяхната ефективност и тези 26 процента за които се говори са толкова ако клетките са сравнително студени, загреят ли тока който произвеждат намалява. Между другото има опити да ги комбинират и не изключвам възможността за успех в един момент.Last edited by supertrader; 30.06.2021, 18:35.D.Y.F-091066
Коментар
-
Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнениеМатеев идеята е друга, например тези клетки които монтират по повърхността на купето на електромобили колкото по висока ефективност имат толкова по добре..това е ясно, защото площа е ограничена. Примерно ако имат 70% ефективност, това означава 700ватчаса от кв.м. площ, но трябва да се хване целия спектър на получавана от слънцето енергия и тази и в инфрачервения която е много. Това са по скоро мечти разбира се, но не знам може да е осъществимо, а цената при едно роботизирано производство и много по развити технологии е някаква фикция.
Ето енергийния спектър на излъчването на слънцето.
В жълто е излъчването преди да влезе в земната атмосфера.
В червено е на морско ниво.
Гледай червеното. Това над 1800 нанометра, nm, е пренебрежимо малко.
Събери на око площа на червеното между 700 и 1800 нанометра и виж, че не е повече от тази във видимия спектър 400 - 700 нанометра където работят фотоволтаиците. А от тези над 700-800 нанометра не можеш да получиш от фотоволтаичен ефект най-малкото защото трябва да държиш системата при температури по-ниски от температурата на течния азот, да не говорим за останалите трудности и скъпотии.
Към администрацията.
Постовете на недоучките @Пирамид и supertrader са подлъгващи и много вредни във финансов форум, защото тези двамцата, поствайки и ползвайки се от авторитета на форума, без край пускат безумия и могат да подлъжат или поне объркат някой финансист без технически познания. Още един път, на гърба на авторитета на сайта ви лъжат хората.Last edited by chan_tura_naga; 30.06.2021, 17:58.
Коментар
-
Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнениеМатеев идеята е друга, например тези клетки които монтират по повърхността на купето на електромобили колкото по висока ефективност имат толкова по добре..това е ясно, защото площа е ограничена. Примерно ако имат 70% ефективност, това означава 700ватчаса от кв.м. площ, но трябва да се хване целия спектър на получавана от слънцето енергия и тази и в инфрачервения която е много. Това са по скоро мечти разбира се, но не знам може да е осъществимо, а цената при едно роботизирано производство и много по развити технологии е някаква фикция.
Иначе тези клетки с най-високото КПД имат приложение, но не точно по покривите на колите. Такива се използват в космоса, където високата цена не стряска конструкторите. Използват се и в разни екзотични возила по земя, море и въздух, които се опитват да ги направят автономни и да се захранват само със соларна енергия. Масово приложение обаче едва ли някога ще намерят.
Коментар
-
Матеев идеята е друга, например тези клетки които монтират по повърхността на купето на електромобили колкото по висока ефективност имат толкова по добре..това е ясно, защото площа е ограничена. Примерно ако имат 70% ефективност, това означава 700ватчаса от кв.м. площ, но трябва да се хване целия спектър на получавана от слънцето енергия и тази и в инфрачервения която е много. Това са по скоро мечти разбира се, но не знам може да е осъществимо, а цената при едно роботизирано производство и много по развити технологии е някаква фикция.D.Y.F-091066
Коментар
-
Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнениеПо малко кобалт намалявал броя цикли, т.е. по бързо се получават дендрити. В този смисъл ли пада капацитета.
Коментар
-
Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнениеРаботата е там че в момента цената на кобалта е ниска, повиши ли се приказката става съвършенно друга - ще започне търсене на начин да се влага по малко и проводимостта на електрода от литий да се осигури по друг начин.
Коментар
-
Понеже, днешните батерии а'ла Тесла, са купчина ненужно напъхани на тясно място, ценни материали то, Вторични, имат бъдеще. ТАМ. Тук, има автоморги, хората ще си вземат оттам запазени брички за по1000 лв, ще им слагат по (сега, колко удобно става, колкото им трябват) микромодули, и ще си джиткат. Изморил се модул-сменил за 10 лв, и-давай пак.
Добрата новина за производителите на пластмасови щайги е, че ще имат търсене на корпуси. Общи, за батериите. Съвсем като щайга за бира, само дето, малко по-широка, по-ниска, и бутилките малки, но много.Last edited by X_Y; 20.06.2021, 19:06.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение
Има да чакаме още 10 години, а после ще се появи тема за подарък. Тази игра вече сме я играли...
Коментар
-
Първоначално изпратено от Имхотеп Разгледай мнениеОтклонявате се от темата, а всички очакваме с нетърпение появата на онзи плод за който спомена геният от горна
Коментар
-
Първоначално изпратено от Имхотеп Разгледай мнениеОтклонявате се от темата, а всички очакваме с нетърпение появата на онзи плод за който спомена геният от горна
Коментар
Коментар