IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение

    Литиевите батерии деградират не само с броя на циклите, но и с изминалото време. Тоест дори и да си държиш колата в гаража и да не я караш, пак акумулатора ще деградира и след 7-8 години вече ще е за боклука.

    Така че забрави това за 25-те години и бъди щастлив, ако след 10 години в акумулатора е останал около 30% от капацитета.

    Купуване на ел. кола на старо ще е като купуването на котка в чувал. В общия случай капацитета на акумулатора ще е по-малък от 50%, и ще е цяло чудо, ако с един заряд изминеш половината от декларираното от производителя разстояние. Тоест стара кола-електричка става само за градско ползване и нищо повече.

    Цената на старите автомобили ще е много ниска и ще зависи от това дали човек може да си купи нов акумулатор за поносима сума. Ако новите акумулатори са скъпи, може да се стигне до ситуацията да ти подаряват колата и ти да не искаш да я вземеш.
    Нищо вярно не си написал. Къде са тези евтини Тесла на старо, които да подкрепят тезите ти?

    В действителност съвременните батерии не само ще надживеят колата но и ще имат поне още 10-15г живот като домашни или grid батерии.
    Last edited by BobyB; 12.10.2021, 09:51.

    Коментар


    • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение

      Литиевите батерии деградират не само с броя на циклите, но и с изминалото време. Тоест дори и да си държиш колата в гаража и да не я караш, пак акумулатора ще деградира и след 7-8 години вече ще е за боклука.

      Така че забрави това за 25-те години и бъди щастлив, ако след 10 години в акумулатора е останал около 30% от капацитета.

      Купуване на ел. кола на старо ще е като купуването на котка в чувал. В общия случай капацитета на акумулатора ще е по-малък от 50%, и ще е цяло чудо, ако с един заряд изминеш половината от декларираното от производителя разстояние. Тоест стара кола-електричка става само за градско ползване и нищо повече.

      Цената на старите автомобили ще е много ниска и ще зависи от това дали човек може да си купи нов акумулатор за поносима сума. Ако новите акумулатори са скъпи, може да се стигне до ситуацията да ти подаряват колата и ти да не искаш да я вземеш.
      Ето нещо вярно и съществено. И се отнася до всички електрохимични системи. А нападате мен, дето решавам повечето от проблемите. Е, браво.

      Коментар


      • Матеев сега ще се появят такива коли, това което пишеш е много вярно, но за литийполимерните желязно фосфатни имат големи очаквания. Пишат 25 години, ако веднага след като я разредиш я зареждаш на 100 процента казват 25 години. Дали не е защото не е изпробвано понеже не са минали 25 години откакто ги произвеждат, не е ясно. Обаче очакванията са големи и им дават 4000 цикъла на заряд и разряд, което са изпробвали и казват че е реално. Все пак хората най много ги притеснява за ел.колите да не им свърши тока на пътя, това май остава основен недостатък и ако имаш една собственна електроцентралка в багажника с която 2-3 киловатчаса да заредиш и да се добереш до контакта ...
        D.Y.F-091066

        Коментар


        • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
          При 4000 цикъла и 400км пробег с едно зареждане са 1.6милиона километра , затова гледах като години колко очакват и казват ако се поддържат заредени на 100 процента очакват 25..което е много, както и да го погледнем четвърт век. Теглото е високо 5.5 кг за 1квч , това е за LiFepo4 багерии и още ги няма тези със солиден електролит.
          Литиевите батерии деградират не само с броя на циклите, но и с изминалото време. Тоест дори и да си държиш колата в гаража и да не я караш, пак акумулатора ще деградира и след 7-8 години вече ще е за боклука.

          Така че забрави това за 25-те години и бъди щастлив, ако след 10 години в акумулатора е останал около 30% от капацитета.

          Купуване на ел. кола на старо ще е като купуването на котка в чувал. В общия случай капацитета на акумулатора ще е по-малък от 50%, и ще е цяло чудо, ако с един заряд изминеш половината от декларираното от производителя разстояние. Тоест стара кола-електричка става само за градско ползване и нищо повече.

          Цената на старите автомобили ще е много ниска и ще зависи от това дали човек може да си купи нов акумулатор за поносима сума. Ако новите акумулатори са скъпи, може да се стигне до ситуацията да ти подаряват колата и ти да не искаш да я вземеш.
          Last edited by Mateev; 12.10.2021, 02:53.

          Коментар


          • При 4000 цикъла и 400км пробег с едно зареждане са 1.6милиона километра , затова гледах като години колко очакват и казват ако се поддържат заредени на 100 процента очакват 25..което е много, както и да го погледнем четвърт век. Теглото е високо 5.5 кг за 1квч , това е за LiFepo4 багерии и още ги няма тези със солиден електролит.
            D.Y.F-091066

            Коментар


            • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
              Стандартите се налагат на държавно и между държавно ниво, като гледам стандарти може да наложи Китай в тази област. Производителите гледат да пробутат техните си стандарти и да продават това което произвеждат. Запада е твърдо деконцентриран, те не знаят какво искат или весеки си представя че Света трябва да се върти около него. Между другото май стандарта на живот за батериите ще се закове на 25 години. Не ясно колко е реалистично, обаче може да се окаже че първите ел.коли само ще са сменяли батериите бързо.
              Животът на батериите, се измерва с цикли заряд/разряд. 25 год.е прекалено. Къде по-важни са едни друго показатели. А стандартите...кой превари, той товари.

              Коментар


              • Стандартите се налагат на държавно и между държавно ниво, като гледам стандарти може да наложи Китай в тази област. Производителите гледат да пробутат техните си стандарти и да продават това което произвеждат. Запада е твърдо деконцентриран, те не знаят какво искат или весеки си представя че Света трябва да се върти около него. Между другото май стандарта на живот за батериите ще се закове на 25 години. Не ясно колко е реалистично, обаче може да се окаже че първите ел.коли само ще са сменяли батериите бързо.
                D.Y.F-091066

                Коментар


                • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                  Вече почват да се появяват електромобили които не са амортизирани, но имат нужда от нови акумулатори..че и на малък пробег и това ще се усилва.
                  Със сигурност. Така е.
                  И, като казах това, се с тих (дали пък вече не съм го споменавал?):
                  СТАНДАРТИЗАЦИЯТА, ще направи електричките И по-масови, И по-евтини, И тяхното обслужване - по- достъпно и бързо. Как?
                  - Уравняват се работните напрежения;
                  - Микромодулни, батерии може да комплектоваш с всякакъв желан капацитет;
                  - Цялата електроника, стандартизирана, става взаимозаменяема и може да я възложиш на редица поддоставчици;
                  - Опростява се радикално логистиката на компоненти, което, сваля цените и води до увеличено търсене...
                  Накратко,
                  Колкото по-универсални, толкова по-евтини, по-достъпни и повече.
                  Опитайте само да си представите покупка и доставка на на оригинална батерия за ТЕСЛА и, може би, ще ви свЕтне, за какъв Пробив става дума.

                  Коментар


                  • Вече почват да се появяват електромобили които не са амортизирани, но имат нужда от нови акумулатори..че и на малък пробег и това ще се усилва.
                    D.Y.F-091066

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                      Загуба на ценно време, на мен ми е ясно че ще се случи.
                      Загуба е това тук, да говори човек с хейтъри и завистници. За да се случат нещата, аз не седя със скръстени ръце. Когато се случат, ще разкажа. Рано е.

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

                        Дани. ДАНИ!
                        СПОКО. ТОЙ ВСИЧКО РАЗБИРА. И нещата, ще се случат. Те НЕ ЗАВИСЯТ от Матеев.

                        Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

                        Коментар


                        • Загуба на ценно време, на мен ми е ясно че ще се случи.
                          D.Y.F-091066

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                            Понеже темата е за електромобите, жалко че Матеев не прояви разбиране и затикахме идеята за модули в един корпус в трета глуха. Защото тя е много стойностна и самото изпълнение на модулите е технология която ще надхвърли всички съществуващи, дори ще им сериозна защита и предимство за тези които я разработят понеже ще са с чуствителна преднина пред другите, освен че може законно да се патентоват някои функционналности. Голям смисъл има в такива модули и от гледна точка на по развита технология и за поддръжка, а също и по отношение на безопасността.
                            Дани. ДАНИ!
                            СПОКО. ТОЙ ВСИЧКО РАЗБИРА. И нещата, ще се случат. Те НЕ ЗАВИСЯТ от Матеев.

                            Коментар


                            • Понеже темата е за електромобите, жалко че Матеев не прояви разбиране и затикахме идеята за модули в един корпус в трета глуха. Защото тя е много стойностна и самото изпълнение на модулите е технология която ще надхвърли всички съществуващи, дори ще им сериозна защита и предимство за тези които я разработят понеже ще са с чуствителна преднина пред другите, освен че може законно да се патентоват някои функционналности. Голям смисъл има в такива модули и от гледна точка на по развита технология и за поддръжка, а също и по отношение на безопасността.
                              D.Y.F-091066

                              Коментар


                              • Да точно така е направено и при тях, и това нещо е полезно - пише си в какви случаи, дават на късо панелите и така се осигурява да няма високо напрежение по линията, ако нещо се обърка и по някакъв начин прекъсването на веригата по двата кабела от централния шалтер се елиминира. Според мен такова изпълнение е много по добро и за инсталации на покрив би трябвало да е стандартното.
                                D.Y.F-091066

                                Коментар

                                Working...
                                X