Първоначално изпратено от supertrader
Разгледай мнение
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите
Collapse
X
-
По темата:
Само за няколко месеци - акцията на лабилният психически бизнесмен Мъск изгуби над 15 % от достигнатата цена по време на голямата еуфория, достигната най-вече от аферата с погрешното тълкуване на предлаганият на пазара електромобил и погрешното му отъждествяване със "зелената енергия", въпреки токсичните производства, свързани с материалите, от които е изработена батерията му.
Тези, над 15 % спад в реалната цена на акцията се дължат на отлива на клиенти от покупката на електромобили. Хората все повече се уверяват в рекламният трик, в който удоволствието от управляване на електромобил се извисява над удоволствието от управляването на ВСЕКИ друг автомобил, който е нов и притежава безспорни предимства от всякакъв вид.
Предимствата на автомобилите с ДВГ са безспорни по няколко причини, които налагат акциите на Тесла да падат толкова осезаемо:
1. Поддържането на автомобилите с ДВГ е много по-евтино - ако се отчете стойността на батерията на ел.мобила, която ГУБИ качествата си след всяка следваща година.
2. Пробегът на автомобилите с ДВГ при едно зареждане - освен, че е по-голям, се извършва с по-добри мощностни показатели, както и с възможността за преодоляване на по-голямо натоварване.
3. Предимство на автомобилите с ДВГ е липсата на разходи за отопление на купето, докато при конкурента - това директно намалява пробега на електромобила и това е съществено, особено в преходните и зимния сезон!
4. Електромобилът със сегашната му тежка и обемиста батерия води до тежък електромобил, което отново изисква по-голям разход на ел.енергия и това отново и отново намалява капацитета на батерията и тя сдава багажа доста бързо. Новата батерия изисква сума, равностойна на минимум 60 % от стойността на новият електромобил.
5. Не трябва да си правим илюзии, че електромобилът "вози" без никакви повреди и необходимост от регулировки и проверки на техническото състояние, което е свързано и със средства. Разходи не би имало, единствено за ел.мобил, който си стои в гаража.
6. Не бива да забравяме ОСНОВНОТО: ако ни сочат предимства на електромобилите - със сигурност това е по причини:
- или прекалено висока начална цена /която се премълчава, а се избутват напред "предимства",
- или прекалено висока цена на батерията /също премълчавана/,
- или необходимост от смяна на батерията с нова - между 3 - 5 години, но това се усеща от всеки собственик по причината, че ще могат да се преодоляват много по-малки разстояния между зарежданията...
- за зарядните станции няма да говорим, защото те са си отвсякъде без никакви проблеми!))
- за бързината на зареждане, с която ни омайват - също няма да говорим, но всеки ел.специалист би НИ казал, че зареждането на една батерия е качествено, ако зарядният ток е малък..., т.е. - БАВНО!!! Е, КОЙ ще чака??? Нощем??? Може би! Някъде! Автономно зарядно в къщи? Ново оскъпяване! Безотказна работа? Съмнително!
МноооогоТО проблеми /които не претендирам да съм прецизирал до край/ ЩЕ налагат още по-големи спадове в продажбите, освобождаване на служители в компанията на Мъск и падане на цените на акцията!!!
7. Разбира се, че двигателите с вътрешно горене, както и останалите топлинни двигатели, монтирани на съвременните превозни средства са СТОТИЦИ ПЪТИ ПОВЕЧЕ от електродвигателите - като движители на същите.
Последната точка е достатъчна, за да унищожи всяка "класация", инспирирана от рекламата на Мъск!
С ясното съзнание какво казвам: двигателите с вътрешно горене В СВЕТОВЕН МАЩАБ, монтирани в съвременните ПРОДАДЕНИ превозни средства надхвърлят стотици пъти ел.двигателите - като движители! Подобна тенденция се проверява - месец след месец и няма шанс да бъде променена!
Коментар
-
Още няколко мисли на тема EV (in general), Tesla и бъдещето на транспорта.
Много се изговори какво е възможно, какво се харесва от потребителя, дали има търсене за EV-та, дали има смисъл и пр. Факт е обаче, че всяко нововъведение (технология) първоначално е отричано и присмивано докато събере критична маса от потребители. 10 години по-късно хората се чудят как са могли да живеят без новата технология. Транзита към електро-транспорт не е изключение.
„If I had asked people what they wanted, they would have asked for faster horses“ – думите се приписват на Хенри Форд и са живописно потвърждение за различния начин на мислене на иноваторите. От гледна точка на потребителя, това което се приема за нормално е да получава повече от това с което вече е свикнал – по-бърза, по-мощна, по-възможност SUV (щото е модерно), с по-нисък разход на дизел и т.н. Когато му се предложи нещо различно, първоначалната реакция разбира се е да гледа с недоверие и да търси негативите (а в началното развитие на всяка нова технология все още има такива).
С развитието на Тесла (особено в последната година), различното вече не изглежда толкова странно, екзотично, непрактично и скъпо! Проблемът на потребителя е че няма как да оцени новото, ако не го пробва!
Парадоксалното е че всеки, който се качи на EV и особено на Тесла слиза от колата с тотално различна гледна точка. Всички аргументи ПРОТИВ вече не са толкова убедителни (набивани от традиционните производители и всички заинтересовани – енергийни гиганти и пр.). Ел. колите са бързи, евтини за поддръжка, по-сигурни, лесни за зареждане и ако ги поставиш в правилната ценова категория, а в случая с Тесла са Мерцедес, БМВ и Ауди са дори и по-евтини като се разгледат разходите за експлоатация за живота на автомобила.
За тези които искат да пробват как вървят EV-та могат спокойно да си инсталират апликацията на SPARK и да пробват (мисля че работи само в София обаче)!
За всичко друго може да си разтягаме локуми но цифрите говорят най-добре:
Какво казват продажбите на Тесла М3 (за Март когато се доставят на потребителите)
#1 по продажби в САЩ (в ценовата категория)
#1 по продажби в Европа – Холандия, Швейцария, Норвегия (с най-скъпата модификация)
#1 EV по продажби – Норвегия, Холандия, Испания, Германия, Австрия Швейцария
Следващите месеци започват да се продават евтините модификации (с 40% по-ниска цена) и само можем да си представяме физиономиите на конкуренцията! И като казвам конкуренция, нямам предвид EV моделите на нисан, ауди, ягуар! EV пазара тепърва ще започва да се ускорява в т.н S-curve и ще измества ДВГ с все по-силни темпове. Нагледна картинка как ще се развиват продажбите следващите няколко години:
Наскоро видях, че Фиат са подписали споразумение с Тесла да им платят няколко стотин милиона вместо да платят глобите за емисии, наложени в Европа. Няма да се изненадам ако нещо подобно се случи и в Китай и САЩ. Въпросът е колко време ще могат традиционните производители да отлагат неизбежното!!!
Тесла килърите никакви ги няма. Наскоро излезе рейтинга на Ауди е-трон и се оказва че тесла от 2012 година е с по-добра ефективност на батерията и цялостната технология от Ауди 2019 (200 мили капацитет при 90кв батерия)! Всички германски производители са м/у 3 и 10 години след тесла като развитие.
И ако цифрите към момента говорят достатъчно за промяната в настроенията и нагласите на потребителя да си представим каква ще е картината като започнат да се продават – model Y, Pick –UP track, камиона …
Коментар
-
Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнениеМъск - в края на полугодието - наистина ще бъде № 1...
... по брой на освободени служители в компанията!
От 10 години все това говорят пък ти да видиш …
# 1 по продажби
# 1 по сигурност
# 1 по динамика
# 1 цена/км
# 1 по клиентска удовлетвореност
# 1 self driving (beta)
…
Като гледам конкуренцията съкращава персонал и слага на тезгяха цели предприятия заради намалени продажби. Теслата удвояват приходите всяка годинаLast edited by ED; 16.04.2019, 22:03.
Коментар
-
Голямо заяждане е паднало като гледам изтритите коментари
Мъск не го мисли. М3 вече е #1 едно по продажби за Март в доста европейски държави… със скъпите модели за около 50 хилки в евро. Така ще е цяла година.
Колелото е завъртяно вече – няма връщане назад:
Ток и супер атрактивни дизайнерски решения на салона в Шанхай
VW's I.D. EV will deliver a 300 mile range for the price of a Golf
...
Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнениеРазвалили сте хубавата тема!
Как сега да коментираме, коя ще бъде основната причина и какъв ще е характерът за намаляващите продажби на Тесла? Плавно, или скокообразно ще падат продажбите? Кога ще започнат да се освобождават от своите пакети основните акционери и докога Мъск - ако би започнал - ще си ги изкупува с идеята да се противопостави на естествените процеси? Ще осмислят ли най-после правителствата идеята за екологично-чистите превозни средства, които неправилно се отъждествяват с електромобила? Ще осмислят ли най-после "защитниците" на електромобила- идеята, че електромобилът НЕ МОЖЕ да замени топлинните двигатели!....
Коментар
-
Първоначално изпратено от fon
Хайде точно пък ти да не ми обясняваш как ме манипулират. Обясни го на оня горния дето се мисли за Наполеон и че е за Нобелова награда, както и че ядрения ток бил най-чист. Този "факт" че Германия внасяла ядрен ток от Франция от ТВ Алфа ли го чу или от някой по-тъп от тях? Той естествено няма нищо общо с реалността. Ами то си има официални статистики за това, има интернет, погледни я. Виж колко много плява си написал, не може да се оправдаеш, че е и техническа грешка.
https://www.energy-charts.de/exchange.htmLast edited by national power; 11.04.2019, 12:25.
Коментар
-
Млааади опълченци!
Оп, грешка!
Драги опоненти!*
Не се обаждам, защото не искам най-безсрамно, като вас, да превземам темата (hijack), която е за съвсем друго. Същото отбеляза безимен и е съвсем прав.
Трябва отделна тема за това.
Подготвен съм по въпроса и мога лесно да покажа зацапаните ви гащи на промитите ви от журналята и политюгите мозъци, но - в отделна тема.
Ако някой от вас си направи труда да отвори такава, в което силно се съмнявам, меко казано - ще участвам, макар и със съмнително удоволствие предвид клиентелата ви.
Ако не ме домързи, може и аз да я отворя, но с голям скептицизъм мисля за ползата от това за интелектуалната ви гмеж.
В противен случай така и ще си останете неуки патета, които гълтат всичко, що им пъхат в жълтите човчици.
Искрено ваш - батко Жан.
Last edited by X_Y; 11.04.2019, 10:09.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Имхотеп Разгледай мнение
Е на този етап батериите не са опция. За фирмата ти може. Иначе има заместващи мощности и може да се допълват. Например перки, павец, вецове на газ... Все неща които бързо могат да се включват или изключват.
Батерията обаче е добра възможност за отделно домакинство.
- 1 like
Коментар
-
Първоначално изпратено от fon Разгледай мнение
Не можеш. Но в мрежата е доста по-различно и там имаш много повече възможности за повече източници, дълги линии, много компютри и хора работещи по въпроса. Преди само 10 години се считаше, че една държава сама трудно ще достигне 20% ВЕИ. А ето колко е в Германия, най-голямата енергетика в Европа днес - 45%
https://www.energy-charts.de/ren_sha...nnual&year=all
Дания, Испания, Португалия, Италия, Англия, Ирландия, Гърция ... отдавна минаха 20%. А по ТВ Алфа още повтарят на пенсиите, че ВЕИ нямали мощност.
Коментар
-
Първоначално изпратено от vikhunter Разгледай мнение
Аз ти казах за замърсяването в Токио, ти ма фърляш да правя сметка на Белене. Щом едно младо семейство може да вземе заем 100 000 евра за апартамент /и брокера и банката казват -няма проблем/, с какви парични сметки въобще се занимаваш.
"Преди 30-40 години въздуха в Токио не можеше да се диша заради ауспусите. Всички медии показваха снимки на мъгли и граждани с предпазни маски. На улиците имаше монтирани апарати за чист въздух. Как изчистиха Токио? Трафика ли спря, ДВГ ли няма. Не. Свърши им кампанията ня техните либерасти и хората продължават да си живеят."
Аз го разбрах като, че считаш, че мръсния въздух в Токио е бил някаква конспирация и моите твърдения за АЕЦ също. Тръгнах да браня първо моите думи. Няма защо да правиш сметки за Белене, аз мога да ти ги направя чисто математически без политически термини.
Не считам, че и това за Токио е било лъжа. Трафика не е спрял, но колите са станали много по-екологични. Също Япония и Южна Корея внасят примерно 75% от световния втечнен газ - голяма стъпка към пречистване на въздуха. Има и още много мерки с които въздуха може да се пречисти без да се спира трафика. Ако се замислиш и в София преди 20 години беше много по-мръсен, то направо можеше да го виждаш, а трафика сега е в пъти по-голям. ТЕЦ Трайчо Костов беше преди на въглища, после мина на мазут и сега е на газ. Имаш електротранспорт, метро, коли с ЕВРО 6, няма ги старите пушещи Икаруси, а автобус е равен на десетки коли, имаш енергийна ефективност и т.н. много неща.
Last edited by fon; 11.04.2019, 01:57.
Коментар
Коментар