IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

    Ето как, когато не лъжеш, рискуваш да харесам поста ти.
    Мисля че на всеки един тук му е през онаа работа твоето мнение.
    Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

    Коментар


    • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение

      Трябват над 100 кв.м. панели, за да се зареди акумулатора за един летен ден. Така че според мене този електромобил е просто въдичка за наивни шарани (пардон клиенти).
      Tе това не го твърдят, както е написано тук
      Колата е революционна в един смисъл само - може да зареждаш от нея друга кола, вероятно ще е лесно и да се приспособи в ролята на батерия за домашна солар-инсталация.

      Коментар


      • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение

        Трябват над 100 кв.м. панели, за да се зареди акумулатора за един летен ден. Така че според мене този електромобил е просто въдичка за наивни шарани (пардон клиенти).
        Ето как, когато не лъжеш, рискуваш да харесам поста ти.

        Коментар


        • Първоначално изпратено от hazard Разгледай мнение
          Какво мислите за това, тази технология, ако напредне, ще има огромен успех.
          Sion е обявена изцяло електрическа кола, захранвана от слънчева енергия, която в момента се разработва от немската стартираща компания Sono Motors.
          Батерията и може да се зарежда с помощта на електрическата мрежа или собствени слънчеви клетки.
          https://en.wikipedia.org/wiki/Sono_Motors_Sion
          Тоест e EV кола, но ако има слънце, може само със него да се задвижва автономно до 305 км, ако ли не, може да се зареди с ел. кабел.
          Мотор 120 kW (160 Hp
          Колата, може и да отдава излишната енергия за домашно ползване до пет дни.
          Поръчани са вече 15000 бройки по $$28000, производството почва във 2023.
          Трябват над 100 кв.м. панели, за да се зареди акумулатора за един летен ден. Така че според мене този електромобил е просто въдичка за наивни шарани (пардон клиенти).

          Коментар


          • Първоначално изпратено от hazard Разгледай мнение
            Какво мислите за това, тази технология, ако напредне, ще има огромен успех.
            Sion е обявена изцяло електрическа кола, захранвана от слънчева енергия, която в момента се разработва от немската стартираща компания Sono Motors.
            Батерията и може да се зарежда с помощта на електрическата мрежа или собствени слънчеви клетки.
            https://en.wikipedia.org/wiki/Sono_Motors_Sion
            Тоест e EV кола, но ако има слънце, може само със него да се задвижва автономно до 305 км, ако ли не, може да се зареди с ел. кабел.
            Мотор 120 kW (160 Hp
            Само, ако го чакаш сам да се зареди, в напълно слънчево време, пак бая седмици кибик се очертават.

            Коментар


            • Какво мислите за това, тази технология, ако напредне, ще има огромен успех.
              Sion е обявена изцяло електрическа кола, захранвана от слънчева енергия, която в момента се разработва от немската стартираща компания Sono Motors.
              Батерията и може да се зарежда с помощта на електрическата мрежа или собствени слънчеви клетки.
              https://en.wikipedia.org/wiki/Sono_Motors_Sion
              Тоест e EV кола, но ако има слънце, може само със него да се задвижва автономно до 305 км, ако ли не, може да се зареди с ел. кабел.
              Мотор 120 kW (160 Hp
              Колата, може и да отдава излишната енергия за домашно ползване до пет дни.
              Поръчани са вече 15000 бройки по $$28000, производството почва във 2023.
              Last edited by hazard; 21.11.2021, 00:24.

              Коментар


              • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение
                Отново и двамата невежи започнаха да вадят вода от 1000 кладеница, само и само да не си признаят, че отново сгрешиха и отново приказват врели некипели вече месеци наред. Нямам намерение да изписвам 1000 постинга доказателства, както беше и с общия електролит. Просто обявих колко сте невежи и как приказвате технически простотии, опитвайки се да излъжете Закона за запазване на енергията, който явно не го знаете.

                Истината обаче е само една - тази енергия на единица обем е в състояние да нанесе значителни щети на този обем, ако я изпуснете за кратко време, а то винаги е кратко по време на механични повреди.

                Приказките за разни охлаждания и прочее простотии важат само ако скоростта на изпускане на енергията се контролира, но това не е така при механична повреда.
                Може би не знаеш но, в патента си пише че, микромодулите, се съхраняват в общ външен корпус. (Т.е., кой ги сипе врели-некипели, всекидневна сам може да прецени.) Обаче, дори при неприятния случай на външно механично въздействие (който, и днес, си остава неприятен), напр. при промушване с шило, прострелване с куршум и т.н. НЕ СЕ въвлича целия обем на микромодула, което, секционира въвлечената в ...инцидента част от модула, ограничавайки отдаването на мощност от КС само до непосредствено окъсилия(те) елемент(и). И ТОВА, никой не рови да го дири в спешен порядък, можеш да бъдеш спокоен. "В единица обем", каквото става, става...САМО В ТОЗИ обем.
                А това, дето си го "обявил", си е мрънканица, като на обран поп. Отново, без доказателства, както мнимата "измама", за която, бръмчиш, както и "кражбата", в която, опитваш да ме накиснеш и т.н.Минаха 8 текущи и една последваща, 3 години, след приключване на проекта, проверки от МИ, технически и счетоводен одит и, ако имаше нещо, сигурно, щяха да го установят. А, то си има процедури, по които, се изплащат пари, дейности и крайни получатели ( които, няма как просто, да съвпадат с видия проекта, като работници, подизпълнители, одитори и т.н.) и какво излиза? Излиза, че Матеев глаголи, колкото да не мълчи, и приказва елементарщини, приемливи само за невежи в темата или абс. Крадци и т.н.
                Несериозен си отвсякъде. Издишаш.
                Last edited by Pyramid; 16.11.2021, 18:42.

                Коментар


                • Матеев, дендрите представляват късо съединение между електродите, само че капацитета ако гледаме на него като на производен от определена площ е малък за засегнатия участък - площ. Водят до загуба на капацитет, електродите се изолират в дадения участък и площ. Ако не работеше това че малкия капацитет като даде на късо не се пали батерията, НЯМАШЕ ДА ИМА НЕЗАПАЛИЛА се батерия..а те незапалилите се са много повече от запалилите се.
                  D.Y.F-091066

                  Коментар


                  • Отново и двамата невежи започнаха да вадят вода от 1000 кладеница, само и само да не си признаят, че отново сгрешиха и отново приказват врели некипели вече месеци наред. Нямам намерение да изписвам 1000 постинга доказателства, както беше и с общия електролит. Просто обявих колко сте невежи и как приказвате технически простотии, опитвайки се да излъжете Закона за запазване на енергията, който явно не го знаете.

                    Истината обаче е само една - тази енергия на единица обем е в състояние да нанесе значителни щети на този обем, ако я изпуснете за кратко време, а то винаги е кратко по време на механични повреди.

                    Приказките за разни охлаждания и прочее простотии важат само ако скоростта на изпускане на енергията се контролира, но това не е така при механична повреда.

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                      Модулите да са малки, защото и сега има модули при всяка една от батериите на електромобилите..има едно същественно предимство. По време на гаранцията за батерията, поправката е за сметка на производителя и той я плаща. Така че това е за сметка на печалбата му. Малки модули - евтино отремонтиране.
                      Определено!
                      ...Разбира се, за който Е внимавал. Предполагам, никъде не се открива - защото, не съм писал - да твърдя че, температурата в окъсилия елемент, не се покачва. За бързо и за кратко, може да стигне и 250-300°С. Обаче, ръстът се ограничава от няколко фактора:
                      1.. Мощност. Пропорционално на капацитета (на елемента)
                      2.Времетраене (също)
                      3.Охлаждане. Поради голямата (относително капацитета) площ на контакт със студените допиращи елементи а също, интензивното охлаждане на ядрото (по оста на микромодула, има значима площ за контакт с охлаждащия флуид), всичко ТОВА, спира на по-ниски стойности.
                      4.При загряване, ако електролитът е течен или гел, локално, се отделят газове, които, под налягане, имат свойството, да раздуват елемента. Той,е притиснат аксиално, щото, там е най-слаб а, това, може да прекъсне дори тънката нишка дето окъсява, и да възстанови елемента. При твърд електролит, вероятността от к КС, е естествено силно понижена.
                      5.Освен това, там, топлината се предава првз по само 1(един) отн.много тънък лист метал (този, на електрода), и сравнително голяма (спрямо мощността) площ. Ефектът е извънредно бързо охлаждане.
                      И т.н.
                      Нямам представа, какво точно, е удрял, пробождал и т.н.Матеев но, точно такова, гарантирам, не е изпитвал. Да, ама говори, сладко и напоително. С подобна дълбочина на обмисляне -че и повече, все мак, вече започна 14-та година - са осмисляни и другите теми, по които, го поканих. И щеше да шмули яко пачки, защото, говорим за технологичен хит...Нашият, предпочете да се прави на "пуритан" но, със същите уста, дето яде, да бълва змии и гущери.
                      И ИЗГУБИ.
                      Извод?
                      - Акъл с фуния, НЕ СЕ НАЛИВА. Трябва да има, В КАКВО да се побере.
                      Last edited by Pyramid; 16.11.2021, 12:42.

                      Коментар


                      • Модулите да са малки, защото и сега има модули при всяка една от батериите на електромобилите..има едно същественно предимство. По време на гаранцията за батерията, поправката е за сметка на производителя и той я плаща. Така че това е за сметка на печалбата му. Малки модули - евтино отремонтиране.
                        D.Y.F-091066

                        Коментар


                        • Когато, преди малко, споменах "комплексно число", силно опростих нещата. Става дума за мултиплекс (радиус-вектор в многомерно пространство, по всяка координатна ос на което, отчитаме един показател). Така, може би, Матеев ще опита да погледне нещата в единство и цялост, вместо да се бори с вятърни мелници. Светът, като цяло, страда от гледането на нещата "на парче". Детска му работа.

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение

                            Аз съм пробвал и ЗНАМ, а ти не си пробвал и плещиш врели некипели вече месеци наред.

                            Нямa значение капацитета дали е голям или малък. Важното е, че всяка една литиева батерия съдържа в себе си предостатъчно енергия, щото да разтопи собствения си обем, и с излишъка да направи огън/пожар.
                            По принцип, и в ракетния двигател, се отделя предостатъчно енергия, щото, същият да се стопи за секунди. Обаче, ако не знаеш, и там, държат на...ТЪНКИТЕ стени (поне на тези, директно допуращи се до огъня). МЕД. Вътрешният слой на камерата (темп. Над 2800-3299°С, че и нагоре), е от тънка мед, с дебелина около милиметър. Якостта и устойчивостта на налягане, се осигурява от стоманен корпус отвън но, тива, е друга тема. Темп на топене на медта, е 1083°С, на размекване - още по-ниска но, устоява и още как. Охлажда се много интензивно, затуй. Дори при мобилните тлф, слоевете, намотани един върху друг, са твърде много, 10 и повече. Между тях, има още графит и сепаратор, и двата -значително по-лоши топлопроводници от медта и алуминия. Съответно, какво очакваш да се случи? Значи това, което ти знаеш от опитите си, е вярно...ЗА СЛУЧАИТЕ, КОИТО, СИ РАЗГЛЕЖДАЛ и...дотам. улесни охлаждането 10 пъти, и виж, какво става.

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение

                              Зареди я и забий ножа в нея, и тогава ми приказвай врели-некипели.

                              Ти не осъзнаваш нещо елементарно - това е енергийната плътност на литиевите батерии, която е почти една и съща при всички видове размери или капацитети на батерии. Тоест количеството енергия на единица обем е едно и също. Като намалиш N пъти капацитета, намалява се и N пъти обема. но енергийната плътност се запазва същата.

                              Тоест дори и в много малките капацитете (и обеми) има достатъчно енергия, за да стопи собствения си обем и да запали огън
                              Формфакторът ИЗОБЩО не е за пренебрегване. Съотношението площ за охлаждане/натрупана енергия, както и способността на конструкцията да отведе топлината И да ограничи участващия в КС обем, също е от значение. Проверявах, колко пъти: КЪДЕ ОЩЕ, се охлажда поне толкова интензивно И ЯДРОТО на елементите и се оказа, че няма такива случаи. Имаше един, казва ми, при подводниците, вътре, преминават едни тръби през клетките. Ами, виждал съм ги. Половин цол тръба, през 25-30 см., Че и под пластмаса (киселината, разяжда). Т.е., умряла работа. Най-важните неща, не са взети предвид. Освен това, прословутата "дупка" по центъра, която така ви дразни (а, най-ви дразним ние с Дани но, лицемерите), може и е нормално, при по-висока енергийна плътност, да бъде и с по-голям диаметър, както, и да е не една. Ако досега, не сте вдянали (или сте но, ние знаем че, по стар хейтърски обичай, целта ви е да се навреди) НЕ Е енергийната плътност основната пречка пред масовостта на електричките. Пречката е комплексна - всичко това, е обсъждано многократно - и, повлиявайки драматично всички съставни на това комплексно число, неговият модул, също се повлиява.
                              Който разбрал-разбрал.
                              Last edited by Pyramid; 16.11.2021, 07:14.

                              Коментар


                              • Не е същото, например енергийната плътност на капка бензин и на литър бензин е една и съща. Но с капката не можеш да запалиш почти нищо, с литъра обаче може. Тези малките батерийки прегарят вътре с такава скорост, че не успяват да се запалят, енергията се загубва много по бързо. Тези неща не работят точно по този начин. Друг пример - батериите на Нисан Лийв без охлаждане , първия вариант не се палят, те пък толкова бързо се издуват че до запалване не се стига. По същия начин направена батерия, като и сложили охлаждане и станала запалителна.
                                D.Y.F-091066

                                Коментар

                                Working...
                                X