Първоначално изпратено от Pyramid
Разгледай мнение
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите
Collapse
X
-
Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение
Трябват над 100 кв.м. панели, за да се зареди акумулатора за един летен ден. Така че според мене този електромобил е просто въдичка за наивни шарани (пардон клиенти).
Колата е революционна в един смисъл само - може да зареждаш от нея друга кола, вероятно ще е лесно и да се приспособи в ролята на батерия за домашна солар-инсталация.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение
Трябват над 100 кв.м. панели, за да се зареди акумулатора за един летен ден. Така че според мене този електромобил е просто въдичка за наивни шарани (пардон клиенти).
Коментар
-
Първоначално изпратено от hazard Разгледай мнениеКакво мислите за това, тази технология, ако напредне, ще има огромен успех.
Sion е обявена изцяло електрическа кола, захранвана от слънчева енергия, която в момента се разработва от немската стартираща компания Sono Motors.
Батерията и може да се зарежда с помощта на електрическата мрежа или собствени слънчеви клетки.
https://en.wikipedia.org/wiki/Sono_Motors_Sion
Тоест e EV кола, но ако има слънце, може само със него да се задвижва автономно до 305 км, ако ли не, може да се зареди с ел. кабел.Колата, може и да отдава излишната енергия за домашно ползване до пет дни.Мотор 120 kW (160 Hp
Поръчани са вече 15000 бройки по $$28000, производството почва във 2023.
- 1 like
Коментар
-
Първоначално изпратено от hazard Разгледай мнениеКакво мислите за това, тази технология, ако напредне, ще има огромен успех.
Sion е обявена изцяло електрическа кола, захранвана от слънчева енергия, която в момента се разработва от немската стартираща компания Sono Motors.
Батерията и може да се зарежда с помощта на електрическата мрежа или собствени слънчеви клетки.
https://en.wikipedia.org/wiki/Sono_Motors_Sion
Тоест e EV кола, но ако има слънце, може само със него да се задвижва автономно до 305 км, ако ли не, може да се зареди с ел. кабел.Мотор 120 kW (160 Hp
Коментар
-
Какво мислите за това, тази технология, ако напредне, ще има огромен успех.
Sion е обявена изцяло електрическа кола, захранвана от слънчева енергия, която в момента се разработва от немската стартираща компания Sono Motors.
Батерията и може да се зарежда с помощта на електрическата мрежа или собствени слънчеви клетки.
https://en.wikipedia.org/wiki/Sono_Motors_Sion
Тоест e EV кола, но ако има слънце, може само със него да се задвижва автономно до 305 км, ако ли не, може да се зареди с ел. кабел.Колата, може и да отдава излишната енергия за домашно ползване до пет дни.Мотор 120 kW (160 Hp
Поръчани са вече 15000 бройки по $$28000, производството почва във 2023.Last edited by hazard; 21.11.2021, 00:24.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнениеОтново и двамата невежи започнаха да вадят вода от 1000 кладеница, само и само да не си признаят, че отново сгрешиха и отново приказват врели некипели вече месеци наред. Нямам намерение да изписвам 1000 постинга доказателства, както беше и с общия електролит. Просто обявих колко сте невежи и как приказвате технически простотии, опитвайки се да излъжете Закона за запазване на енергията, който явно не го знаете.
Истината обаче е само една - тази енергия на единица обем е в състояние да нанесе значителни щети на този обем, ако я изпуснете за кратко време, а то винаги е кратко по време на механични повреди.
Приказките за разни охлаждания и прочее простотии важат само ако скоростта на изпускане на енергията се контролира, но това не е така при механична повреда.
А това, дето си го "обявил", си е мрънканица, като на обран поп. Отново, без доказателства, както мнимата "измама", за която, бръмчиш, както и "кражбата", в която, опитваш да ме накиснеш и т.н.Минаха 8 текущи и една последваща, 3 години, след приключване на проекта, проверки от МИ, технически и счетоводен одит и, ако имаше нещо, сигурно, щяха да го установят. А, то си има процедури, по които, се изплащат пари, дейности и крайни получатели ( които, няма как просто, да съвпадат с видия проекта, като работници, подизпълнители, одитори и т.н.) и какво излиза? Излиза, че Матеев глаголи, колкото да не мълчи, и приказва елементарщини, приемливи само за невежи в темата или абс. Крадци и т.н.
Несериозен си отвсякъде. Издишаш.Last edited by Pyramid; 16.11.2021, 18:42.
Коментар
-
Матеев, дендрите представляват късо съединение между електродите, само че капацитета ако гледаме на него като на производен от определена площ е малък за засегнатия участък - площ. Водят до загуба на капацитет, електродите се изолират в дадения участък и площ. Ако не работеше това че малкия капацитет като даде на късо не се пали батерията, НЯМАШЕ ДА ИМА НЕЗАПАЛИЛА се батерия..а те незапалилите се са много повече от запалилите се.D.Y.F-091066
- 1 like
Коментар
-
Отново и двамата невежи започнаха да вадят вода от 1000 кладеница, само и само да не си признаят, че отново сгрешиха и отново приказват врели некипели вече месеци наред. Нямам намерение да изписвам 1000 постинга доказателства, както беше и с общия електролит. Просто обявих колко сте невежи и как приказвате технически простотии, опитвайки се да излъжете Закона за запазване на енергията, който явно не го знаете.
Истината обаче е само една - тази енергия на единица обем е в състояние да нанесе значителни щети на този обем, ако я изпуснете за кратко време, а то винаги е кратко по време на механични повреди.
Приказките за разни охлаждания и прочее простотии важат само ако скоростта на изпускане на енергията се контролира, но това не е така при механична повреда.
- 1 like
Коментар
-
Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнениеМодулите да са малки, защото и сега има модули при всяка една от батериите на електромобилите..има едно същественно предимство. По време на гаранцията за батерията, поправката е за сметка на производителя и той я плаща. Така че това е за сметка на печалбата му. Малки модули - евтино отремонтиране.
...Разбира се, за който Е внимавал. Предполагам, никъде не се открива - защото, не съм писал - да твърдя че, температурата в окъсилия елемент, не се покачва. За бързо и за кратко, може да стигне и 250-300°С. Обаче, ръстът се ограничава от няколко фактора:
1.. Мощност. Пропорционално на капацитета (на елемента)
2.Времетраене (също)
3.Охлаждане. Поради голямата (относително капацитета) площ на контакт със студените допиращи елементи а също, интензивното охлаждане на ядрото (по оста на микромодула, има значима площ за контакт с охлаждащия флуид), всичко ТОВА, спира на по-ниски стойности.
4.При загряване, ако електролитът е течен или гел, локално, се отделят газове, които, под налягане, имат свойството, да раздуват елемента. Той,е притиснат аксиално, щото, там е най-слаб а, това, може да прекъсне дори тънката нишка дето окъсява, и да възстанови елемента. При твърд електролит, вероятността от к КС, е естествено силно понижена.
5.Освен това, там, топлината се предава првз по само 1(един) отн.много тънък лист метал (този, на електрода), и сравнително голяма (спрямо мощността) площ. Ефектът е извънредно бързо охлаждане.
И т.н.
Нямам представа, какво точно, е удрял, пробождал и т.н.Матеев но, точно такова, гарантирам, не е изпитвал. Да, ама говори, сладко и напоително. С подобна дълбочина на обмисляне -че и повече, все мак, вече започна 14-та година - са осмисляни и другите теми, по които, го поканих. И щеше да шмули яко пачки, защото, говорим за технологичен хит...Нашият, предпочете да се прави на "пуритан" но, със същите уста, дето яде, да бълва змии и гущери.
И ИЗГУБИ.
Извод?
- Акъл с фуния, НЕ СЕ НАЛИВА. Трябва да има, В КАКВО да се побере.
Last edited by Pyramid; 16.11.2021, 12:42.
Коментар
-
Модулите да са малки, защото и сега има модули при всяка една от батериите на електромобилите..има едно същественно предимство. По време на гаранцията за батерията, поправката е за сметка на производителя и той я плаща. Така че това е за сметка на печалбата му. Малки модули - евтино отремонтиране.D.Y.F-091066
- 1 like
Коментар
-
Когато, преди малко, споменах "комплексно число", силно опростих нещата. Става дума за мултиплекс (радиус-вектор в многомерно пространство, по всяка координатна ос на което, отчитаме един показател). Така, може би, Матеев ще опита да погледне нещата в единство и цялост, вместо да се бори с вятърни мелници. Светът, като цяло, страда от гледането на нещата "на парче". Детска му работа.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение
Аз съм пробвал и ЗНАМ, а ти не си пробвал и плещиш врели некипели вече месеци наред.
Нямa значение капацитета дали е голям или малък. Важното е, че всяка една литиева батерия съдържа в себе си предостатъчно енергия, щото да разтопи собствения си обем, и с излишъка да направи огън/пожар.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение
Зареди я и забий ножа в нея, и тогава ми приказвай врели-некипели.
Ти не осъзнаваш нещо елементарно - това е енергийната плътност на литиевите батерии, която е почти една и съща при всички видове размери или капацитети на батерии. Тоест количеството енергия на единица обем е едно и също. Като намалиш N пъти капацитета, намалява се и N пъти обема. но енергийната плътност се запазва същата.
Тоест дори и в много малките капацитете (и обеми) има достатъчно енергия, за да стопи собствения си обем и да запали огън
Който разбрал-разбрал.Last edited by Pyramid; 16.11.2021, 07:14.
Коментар
-
Не е същото, например енергийната плътност на капка бензин и на литър бензин е една и съща. Но с капката не можеш да запалиш почти нищо, с литъра обаче може. Тези малките батерийки прегарят вътре с такава скорост, че не успяват да се запалят, енергията се загубва много по бързо. Тези неща не работят точно по този начин. Друг пример - батериите на Нисан Лийв без охлаждане , първия вариант не се палят, те пък толкова бързо се издуват че до запалване не се стига. По същия начин направена батерия, като и сложили охлаждане и станала запалителна.D.Y.F-091066
Коментар
Коментар