Първоначално изпратено от camaz
Разгледай мнение
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Глобалното затопляне мит или реалност?
Collapse
X
-
-
Говорих с един рибар от южното черноморие.
Та той ми разказа, че в сравнение с преди десетина години, температурата на морската вода се е повишила средно с 2-3 градуса. Това е довело до преместване на всички явления и дейности в морето със седмица- две по-рано. Имаше предвид миграцията на рибата, размножителни периоди и т.н.
Природата се адаптира доколкото може. Ние още спорим.
- 2 Харесвания
Коментар
� -
Първоначално изпратено от vanio tanov Разгледай мнениеКато го гледам март как върви, хич не ми се вижда мит
Коментар
� -
Първоначално изпратено от barbaron Разгледай мнениеДа, много добър анализ
И аз мислех да обясня това, но на Пинокио трябва да му се дава по лъжичка, за да не се запали
Чудя се защо изчезна след повторното ми обяснение.
Дано не е изгорял
- 1 like
Коментар
� -
С СО2 какъв проблем може да има, той е тежък газ, лесно встъпва в реакция с вода и се образува киселина, която като попадне на повърхноста се неутрализира. Никакъв проблем не може да има освен локален, някъде където емисиите са големи и концентрирани да , може да е проблем за хората там.D.Y.F-091066
- 1 like
Коментар
� -
Mateev, не ги искат рециклираните материали, например стоманата като има в нея различни видове стомана - легирана или мека - черна, не става за студена металообработка, тези парчета легирана стомана от лагери и други чупят ножовете, фрезите. Нещо отвратително е такъв материал. Полимерите също, никой не иска да направи опаковка от употребявани защото тя е с ниски естетични качества, боклуци и багрила в нея. Алуминия същото нещо - направо гние, окислява се и да кажем носачи за ходовата част на автомобилите може да си представиш ако се окисляват какво чудо са. Причината е че за да се рециклират трябва много повече енергия, производителността на машините е по ниска, съответно много повече машинно време в пещите и както написах енергия. Ако някой те убеждава че това което пиша не е така просто лъже.
- Съответно и това твърдение за електромобилите е лъжливо. Цялата работа е че не се допуска в този отрязък от времето да имаме енергийни технологии с много по голяма мощност. Няма енергия достатъчно.D.Y.F-091066
Коментар
� -
Първоначално изпратено от barbaron Разгледай мнение..
While we can't provide an exact figure for the total CO2 emissions over the last 10 years,...
Коментар
� -
Първоначално изпратено от barbaron Разгледай мнение[*]In 2018, global shipping emissions alone accounted for 1,076 million tonnes of CO2, representing about 2.9% of global emissions from human activities5.Не мога да смогна сам да икономисам 1,076 million tonnes of CO2
Засега съм генерирал ето колко безплатен ток и икономисал СО2:
Коментар
� -
Първоначално изпратено от satz Разгледай мнениеE тоя ИИ, нещо в млр. тона ЦО2 няма ли да мъцне
Коментар
� -
Първоначално изпратено от satz Разгледай мнениеЯ го питай за тотал тоновете генерирани от човечеството CO2.- Global greenhouse gas emissions reached their highest levels in human history during the 2010-2019 period1.
- In 2018, global shipping emissions alone accounted for 1,076 million tonnes of CO2, representing about 2.9% of global emissions from human activities5.
- Recent data shows that global CO2 emissions in 2022 were 182 times higher than they were in 1850, around the time of the Industrial Revolution7.
- Without immediate and deep emissions reductions across all sectors, limiting global warming to 1.5°C is considered beyond reach1.
- To limit warming to around 1.5°C, global greenhouse gas emissions need to peak before 2025 and be reduced by 43% by 20301.
- Costs of solar and wind energy, and batteries have decreased by up to 85% since 20101.
- Some countries have successfully reduced their CO2 emissions in recent decades4.
- There's potential for a 40-70% reduction in greenhouse gas emissions by 2050 through lifestyle changes and proper policies1.
- https://www.ipcc.ch/2022/04/04/ipcc-...-pressrelease/
- https://www.weforum.org/stories/2025...y-they-matter/
- https://climate.ec.europa.eu/documen...ab5ac503c4b_en
- https://ourworldindata.org/co2-and-g...-gas-emissions
- https://climate.ec.europa.eu/eu-acti...ping-sector_en
- https://www.orange.com/en/commitment...carbon-by-2040
- https://www.wri.org/insights/history...xide-emissions
- https://www.unep.org/resources/emiss...ap-report-2023
Коментар
� -
Емисиите от транспорта се различават значително между различните видове транспорт, като има някои основни разлики между корабите и самолетите:
## Кораби срещу самолети
1. Общи емисии: Морският транспорт като цяло допринася по-малко за емисиите на CO2 в сравнение с авиацията, като се има предвид огромният обем товари, превозвани с кораби[3].
2. Ефективност: Корабите обикновено са по-ефективни за транспортиране на големи обеми товари на дълги разстояния. Железопътният и водният транспорт имат най-ниски емисии на километър и единица превоз, докато авиацията отделя значително повече емисии[4].
3. Пътнически превози: При пътническите превози самолетите обикновено имат по-висок въглероден отпечатък на пътникокилометър в сравнение с другите видове транспорт[2].
## Фактори, влияещи върху емисиите
1. Разстояние: При пътуванията със самолет емисиите на пътник на километър са по-високи при по-кратките полети, отколкото при полетите на дълги разстояния. Това се дължи на факта, че при излитане и кацане се изразходва повече гориво спрямо общия пробег при по-кратките полети[5].
2. Клас на пътуването: При полетите на дълги разстояния въглеродните емисии на пътник на километър са около три пъти по-високи за бизнес класа и четири пъти по-високи за първа класа в сравнение с икономичната класа[2].
3. Заетост: Въздействието върху околната среда при пътуване с автомобил може да варира значително в зависимост от броя на пътниците. Пътуването с автомобил с един пътник може потенциално да бъде по-замърсяващо от пътуването със самолет на същото разстояние[6].
4. Вид на кораба: При морския транспорт емисиите могат да варират в зависимост от вида на плавателния съд. Например, круизните кораби обикновено имат по-високи емисии в сравнение с товарните кораби[2].
## Сравнителни емисии
- На авиацията се падат около 1,9 % от световните емисии, докато приносът на морския транспорт е 1,7 %[1].
- Пътният транспорт е най-големият компонент на транспортните емисии, като пътническите пътувания съставляват 60 %, а товарните - 40 % от емисиите от автомобилния транспорт[1].
- Емисиите от пътувания с железопътен транспорт и товарни превози са много малки и представляват едва 1% от емисиите от транспорта[8].
В обобщение, въпреки че и корабите, и самолетите допринасят за емисиите от транспорта, самолетите като цяло имат по-висок въглероден отпечатък на единица превоз, особено при пътническите пътувания. Общото въздействие обаче зависи от фактори като разстоянието, обема на товара и степента на заетост.
Цитирания:
[1] https://www.europarl.europa.eu/topic...es-infographic
[2] https://www.bbc.com/news/science-environment-49349566
[3] https://dergipark.org.tr/en/download...e-file/2964902
[4] https://www.eea.europa.eu/highlights...ain-plane-road
[5] https://ourworldindata.org/travel-carbon-footprint
[6] https://youmatter.world/en/category-...utes-the-most/
[7] https://www.transportenvironment.org...lane-pollution
[8] https://ourworldindata.org/co2-emissions-from-transport
Коментар
� -
Първоначално изпратено от barbaron Разгледай мнениеВашите приблизителни оценки като цяло са верни, но нека да прецизираме тези проценти въз основа на най-новите налични данни:
## Глобални емисии на CO2 по сектори..
Коментар
� -
Първоначално изпратено от satz Разгледай мнениеФакт дъртичък ей туй да го има за съобразяване:
Приблизителен процентен дял на основните източници на емисии на СО2.
Тези стойности могат да варират в зависимост от конкретните условия и географския регион, но в глобален мащаб са:
1. Енергийни производства (електрически станции): около 40%
2. Транспорт: около 14% ( Морският транспорт генерира около 1,2 милиарда тона CO2 годишно.Авиацията е по-малко от корабите
- Автомобилният сектор (включително лични и фирмени камиони) генерира около 4-5 милиарда тона CO2 годишно.)
3. Промишленост (включва манипулация на метали и химическа промишленост): около 20%
4. Топлоснабдяване и отопление: около 10%
5. Селско стопанство (включително животновъдство): около 6%
6. Комунални отпадъци (изхвърляне и разлагане): около 3%
7. Строителство: около 2%
8. Лесовъдство и изменение на предназначението на земята (дефорестация): около 2%
9. Служебен сектор (офиси и бизнеси): около 1%
10. Други източници (различни ремонти и поддържащи дейности): около 1%
Ще е интересно ИИ какво ще потвърди, според мен е с точност към 88%
## Глобални емисии на CO2 по сектори
1. **Производство на енергия**: Приблизително 34% от глобалните емисии на парникови газове се дължат на производството на електроенергия и топлинна енергия[1]. Това съответства на Вашата оценка от 40%.
2. **Транспорт**: Около 15 % от глобалните емисии, което е много близо до вашата оценка за 14 %[1][3].
- На авиацията се падат 1,9 % от световните емисии[5].
- Корабоплаването допринася с 1,7 %[5].
- Автомобилният транспорт е най-големият компонент, като 60 % от него се дължат на пътнически пътувания, а 40 % - на товарни превози[5].
3. **Индустрия**: представлява 24 % от световните емисии на парникови газове[1], което е малко повече от вашата оценка за 20 %.
4. **Сгради**: допринасят за 6 % от глобалните емисии, ако се вземат предвид само производството на енергия на място и изгарянето на горива[1]. Това е по-ниско от Вашата оценка за 10% за топлоснабдяване и отопление.
5. **Селско стопанство, горско стопанство и други видове земеползване**: На този сектор се падат 22 % от глобалните емисии[1], което е значително повече от вашата комбинирана оценка от 8 % за селското и горското стопанство.
6. **Отпадъци**: Въпреки че не е изрично споменат в резултатите от търсенето, Вашата оценка от 3 % за битовите отпадъци изглежда разумна.
7. **Строителство**: Не са предоставени конкретни данни, но вероятно е включено в промишления сектор.
8. **Сектор на услугите и други източници**: Те не бяха конкретно разпределени в предоставените данни.
Важно е да се отбележи, че тези проценти могат да варират в зависимост от конкретната методология за разбивка, годината на събиране на данните и дали разглеждаме конкретно емисиите на CO2 или всички парникови газове. Резултатите от търсенето предоставят изчерпателен глобален преглед, който може да се различава от разбивките за отделните региони.
Цитати:
[1] https://www.epa.gov/ghgemissions/glo...e-gas-overview
[2] https://www.eia.gov/tools/faqs/faq.php?id=74&t=11
[3] https://ourworldindata.org/emissions-by-sector
[4] https://www.eia.gov/tools/faqs/faq.php?id=77&t=3
[5] https://ourworldindata.org/ghg-emissions-by-sector
[6] https://world-nuclear.org/informatio...om-electricity
[7] https://www.wri.org/insights/4-chart...es-and-sectors
[8] https://www.iea.org/reports/co2-emissions-in-2022
[9] https://www.c2es.org/content/international-emissions/
- 1 like
Коментар
�
Коментар