IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Евроинс (5IC / EURINS)

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от INSIDER-A Разгледай мнение
    Гледам обаче, че на всеки 2 метра се отваря нов офис на застрахователен брокер. Очевидно рентабилността на бизнеса е огромна и се появява жестока конкуренция, която всички знаем, че сваля маржовете. Няма дисбаланс, който с течение на времето да не е изгладен. Не откриваме топлата вода.
    Истината е че стават много на клона, това е като едно време ИП и УД с клонове! Да, ама не, няма да има хляб за всички, трябва да са оптимизирани, гъвкави и с добро обслужване на клиента и да се отстояват правата на потребителя.
    Пари нема, действайте!

    Коментар


    • Първоначално изпратено от Dr.Tren4eff Разгледай мнение
      Застрахователните брокери правят много по-големи печалби от самите застрахователни дружества, а пък не носят риска за щетите- това е БГ парадокса.
      Гледам обаче, че на всеки 2 метра се отваря нов офис на застрахователен брокер. Очевидно рентабилността на бизнеса е огромна и се появява жестока конкуренция, която всички знаем, че сваля маржовете. Няма дисбаланс, който с течение на времето да не е изгладен. Не откриваме топлата вода.
      МНЕНИЕТО МИ (в никакъв случай) НЕ Е ПРЕПОРЪКА ЗА ПОКУПКА ИЛИ ПРОДАЖБА НА ЦЕННИ КНИЖА

      Коментар


      • Застрахователните брокери правят много по-големи печалби от самите застрахователни дружества, а пък не носят риска за щетите- това е БГ парадокса.

        Коментар


        • Много се е активизарала КФН :-) Нищо чудно, че Богоев си е купил акции на Евроинс

          Агентите с кочани за ГО остават в историята

          30 септември 2010 | 12:14


          Агентите с кочани за полици по ГО на автомобилистите ще останат в историята, става ясно от публикувания днес текст на новата наредба, която КФН прие на първо четене. При влизане в сила на регламента, такава застраховка ще може да се сключи само при застраховател или брокер, чиято информационна система може да прочете електронно данните от талона на автомобила, след което генерира, издаде и отчете сключената полица.

          В момента върви среща за обсъждане на предложения текст с представители на бранша, научи Insurance.bg.
          Със системи за електронни полици в момента разполагат застрахователите и по-големите брокери. За да продължат да правят застраховката, в такива информационни системи ще трябва да инвестират и най-малките брокери.

          Обикалянето с кочани и сключването на застраховки по кафенета ще бъде преустановено. Чисто технологично мобилно застраховане от агент ще е възможно само, ако той разполага със скенер, лаптоп, връзка с информационната система на застрахователя и/или софтуер в момента на самото сключване на полицата. При генерирането й ще трябва да се извършва проверка на входните данни. Начина на генериране на номера тепърва ще бъде определен от управителния съвет на ГФ.

          Сключените договори ще се отчитат в информационния център на Гаранционния фонд и КФН в срок до 24 часа от сключването, а корекции по него могат да се извършват до 48 часа.Изискванията обхващат също гранична застраховка и сертификатите „Зелена карта”. При празни полета, грешни или неточни данни полицата ще остава неотчетена.

          Всички формати и образци, необходими за генерирането на информацията ще бъдат утвърдени от управителния съвет на ГФ.

          Мерките са във връзка с падналият под 80% обхват на задължителната застраховка. Системата ще осигури пълна и актуална информация за застрахованите МПС, а КАТ ще може да глобява следи и глобява нередовните автомобилисти.
          МНЕНИЕТО МИ (в никакъв случай) НЕ Е ПРЕПОРЪКА ЗА ПОКУПКА ИЛИ ПРОДАЖБА НА ЦЕННИ КНИЖА

          Коментар


          • Наказателен паркинг, сваляне на номера и глоба за всеки ден без ГО

            02 октомври 2010 | 09:12

            Сваляне на регистрационните табели на автомобила, репатриране до наказателен паркинг и санкция за всеки ден без сключена застраховка „Гражданска отговорност“ на автомобилистите. Това са само част от предложените мерки срещу ниския обхват на задължителната застраховка в проектопрограма за развитието на застрахователния пазар и надзор, която е била представена на застрахователните компании от Борислав Богоев, заместник-председател на КФН, ръководещ управление „Застрахователен надзор”, и с която Insurance.bg се сдоби.

            Технически да се реализира възможността за контрол по ГО чрез камерите за трафик е четвъртата мярка, за която биха били необходими законови промени, е записано там. Без да има нужда от поправки по нормативите може да се засили ежедневния контрол и ежемесечните тематични кампании за проверки по пътищата, както и да се направят усилия за информиране на обществеността за необходимостта от застраховката, защитата, която осигурява и наказанията при липса на такава.

            Временно спиране от движение (без сваляне на табелите) и глоби от 400 до 600 лв. за физическите и от 2 000 до 5 000 за юридическите лица са сега действащите санкции при липса на ГО. При повторни нарушения глобите скачат до 2 000 лв. за физическите и 10 000 лв. за юридическите.

            Повечето от останалите мерки в програмата отново засягат ГО на автомобилистите и са в няколко насоки – да се преодолеят закъсненията и грешките при отчитането на полици; да се осигури ниска цена и адекватни технически резерви; да се намалят диапазоните в размера на обезщетенията за неимуществени щети, както и да се изгради база данни за ПТП, което ще позволи да се въведе системата бонус/малус, при която цената на застраховката зависи от произшествията на шофьора.

            Системата бонус/малус да се наложи по административен ред, ако е необходимо, пише в проекта. За целта се предвижда да се синхронизират информационните системи на МВР и ГФ, както и застрахователите да адаптират системите си към тези на ГФ.

            Да се приеме методика за уреждане на претенции за неимуществени щети е предложението, във връзка с твърде широките диапазони на обезщетенията по тях. Вече са направени първите стъпки в тази насока, като се ползва италианския и испанския опит, се казва в официално съобщение на КФН от късния следобед в петък. Въвеждането на тази методика ще доведе до по-голяма информираност и по-справедливи обезщетения, откъдето се очаква да се намали броя на предявяваните пред съда претенции, се твърди още в изявлението.

            Закъсненията и грешките при отчитане на полиците е друг проблем, записан в програмния документ. В тази връзка е проектът за нова наредба, който КФН прие на първо четене тази седмица. Напомняме, че в него се предвижда полиците да се издават електронно и да се отчитат в рамките на 24 часа, като данните от талона на МПС се въвеждат чрез специален електронен четец, за да не се допускат грешки.

            В посока на ниски цени и адекватност на техническите резерви се предвижда постоянен мониторинг на достатъчността на премиите и самите резерви, нова уредба по двата въпроса и нови методи за образуване на техническите резерви. С този проблем е свързан другият регламент, който КФН прие на първо четене в сряда - промените в наредба № 27.

            Административно да се определя максимален размер на комисионните на брокерите по ГО, като се постави лимит от 10-15 %, се е предложило от бранша, според официалното изявление на КФН. Самата горна граница на комисионните е заложено като мярка за ниски цени на ГО и в документа, с който разполага Insurance.bg. Комисионните на брокерите, особено по отношение на задължителната застраховка „Гражданска отговорност”, в България са доста по-големи от тези в Европа, пише в съобщението на комисията.

            Застрахователни брокери да могат да бъдат само капиталови дружества (АД или ООД) се предвижда още в програмата. Целта е да се завишат изискванията към минималния капитал, като размерът и структурата му ще бъдат определени с наредба. Говори се и за повишаване на изискванията за обучение и квалификация на служителите, които са непосредствено заети с посредничество.

            Изготвят се също така критерии за присъждане на рисков рейтинг на застрахователите за надзорни цели. По тях ще се определя мястото на даден застраховател в т. нар. рискова матрица, която се изгражда в зависимост от вероятността за настъпване на риск и ефекта от настъпването му върху пазара. Тази оценка ще позволи надзорните действия да се ориентират към по-рисковите застрахователи и областите от дейността им, изложени на по-голяма вероятност от неблагоприятно развитие.

            „Тази програма все още е проект, считайте този документ за напълно отворен за нови идеи. Ще се радваме да получим вашите бележки и предложения по въпросната проектопрограма, след което отново ще я разгледаме и окончателно ще я утвърдим” е заявил Стоян Мавродиев, председател на КФН по време на срещата в четвъртък, на която са присъствали представители на Асоциацията на българските застрахователи (АБЗ), Гаранционния фонд (ГФ) и Националното бюрото „Зелена карта”.


            Камери съставят актове за липса на ГО и превишение на скоростта над 10 км/ч

            12 октомври 2010 | 13:46


            Централизирана система, чрез която автоматично ще се издават актове за липса на ГО и превишение на скоростта над 10 км/ч на заснети от камери МПС, може да заработи от следващата година. Още през януари е възможно мобилни камери да известяват пътните полицаи за приближаващи возила без гражданска. Това съобщи за Insurance.bg главен инспектор Антон Антонов, началник сектор „Пътен контрол“ в Пътна полиция.

            Софтуерът за системата за административно-наказателна дейност (АНД) е готов, а проектът, по който трябва да се осигури хардуерната база и нейното внедряване предстои да бъде разгледан от тристранната междуведомствена работна група между МВР, КФН и Гаранцоинния фонд.

            Предвижда се камери с OCR софтуер да разчитат регистрационните номера и за всеки номер да се прави моментална проверка за редовна ГО в базата данни на гаранционния фонд, която ще бъде вградена в АНД системата. За всяко засечено МПС в нарушение ще може автоматично да се генерира административно-наказателен документ със снимка и да се изпрати с обратна разписка на собственика на автомобила. Мобилни камери пък ще предупреждават пътните полицаи за приближаващо МПС без гражданска и по този начин те ще могат да го спират, обясни Антонов.

            Чрез новата система ще може да се въведе бонус/малус, да се реши проблема с преписките, които непрекъснато пътуват между областните дирекции и броят им не пада под 94 хил, както и без забавяне да се санкционират всички нарушения, които регистрират камерите. Това означава, че капацитетът ще се увеличи, позволявайки да се съставят актове и за превишения на скоростта от над 10 км/ч. Самите пътни полицаи също ще бъдат контролирани дали проверяват за редовна ГО, посредством системата.

            10 новозакупени мобилни камери може да започнат с моменталната проверка за ГО, още през януари или февруари 2011 г., т. е. преди да бъде въведена цялостната АДМ система. Те ще бъдат разпределени по участъците с висока концентрация на ПТП – основните пътни направления, част от които съвпадат с трансевропейските коридори. Идеята е техния софтуер да може да се приложи и за сега действащите 51 мобилни камери, както и за 15-те стационарни, които в момента засичат превишения на скоростта и регистрират нарушителите посредством OCR. Общо 67 са сега действащите мобилни устройства, но 16 от тях не допускат използване на софтуер за разчитане.

            Не се предвижда система за санкциониране на застояващите в гаражи и дворове автомобили без ГО, които не са спрени от движение. „Законът ни дава право да контролираме движението по пътищата, а не да обикаляме дворовете“, коментира Антонов.

            Крайната цел е да се въведе стриктен контрол за ГО поне върху движещите се МПС и да се намали средната скорост до 15 км/ч над ограничението, като се озаптят 30-те процента водачи, които карат по над 30 км/час над позволеното, което автоматично ще намали произшествията, причинени от висока скорост. „Това е свързано и с реорганизация на пътната сигнализация, тъй като много от знаците са поставени неадекватно“, каза Антонов.

            И в момента действат регионални бази данни към отделните областни дирекции, но те са несъвместими една с друга, да не говорим с външни институции като ГФ. По тази причина реално се ползва 15% от капацитета на наличните камери. По новата система се работи усилено от януари 2009 г. и вече е преминала първоначални тестове с участието на ГФ.

            Над 200 хил. нарушения на скоростта са засекли споменатите видеоустройства, откакто са били въведени в експлоатация през януари тази година. Освен тях, в София и Варна работят и камери за видеонаблюдение, които автономно отчитат преминаване на червен светофар. Броят им е над 300 в столицата, като са разположени на 20 кръстовища и 10 пътни отсечки.

            Контролът по ГО чрез камери за трафик и засилването на ежедневния контрол на пътя бяха две от точките, предвидени в обсъдената със застрахователи стратегия на КФН, както Insurance.bg съобщи. В документа са предвидени и по-сериозни санкции за неизрядните – сваляне на регистрационните номера, наказателен паркинг и глоба за всеки отделен ден без задължителната застраховка.
            МНЕНИЕТО МИ (в никакъв случай) НЕ Е ПРЕПОРЪКА ЗА ПОКУПКА ИЛИ ПРОДАЖБА НА ЦЕННИ КНИЖА

            Коментар


            • Първоначално изпратено от ОК Разгледай мнение
              Поредните кофти новини от данните за юли. Инвестициите намаляват с около 1.5 млн (по памет) за сметка на доста по-малък ръст на вземанията, които достигат пандемични размери.
              какво означава пандемични размери, до каква граница според теб е допустимо да достигат вземанията спрямо премиите, защото аз честно казано не съм срещал такъв показател

              Коментар


              • Въпреки бъркотиите, и без данните за презастраховането ясно се очертава тенденцията на постоянен спад на квотата на щетимост спрямо предходния месец и спрямо съответния месец на 2009г.
                Не-заслужил инвеститор

                Коментар


                • Първоначално изпратено от ОК Разгледай мнение
                  Не знам какво искаш да кажеш. Не е ли възможно приходите за юли да са по-малки, отколкото за юни? Не се ли увеличават вземанията въпреки отрицателните премии по някои застраховки? Не е ли Евроинс единствената компания с такова тегло на вземанията спрямо премии, баланс, инвестиции и всичко останало? Няма как да убедиш някой в противното, затова очаквам пак да започнеш да плюеш. А това кой прав и кой крив - пазара го показва.
                  Не само е възможно, но и че приходите варират с около 1 мил на месец е факт!
                  С въпроса: „Не се ли увеличават вземанията, въпреки отрицателните премии по някои застраховки?”, освен да ни докажеш че си „корифей” по темата, не знам какво целиш

                  А възможно ли е изплатените щети да са по-малко с почти 50% спрямо предишния месец и ако да, то следва ли да обявим окончателната победа над кризата в сектора?!

                  Изобщо какво общо имат всичките вземания, и по-конкретно „Вземания от застраховани /застраховащи лица”, които визираш, с данните за един месец, не че не са добри за въпросния.

                  Борис като пита миналата година на срещата - защо са намалели Вземанията, спрямо началото на годината имаше някакъв резон, ама тази година не са мръднали. Даже са леко нагоре - явно хората си плащат вноските не на 90% като тогава, а на 94% да речем.

                  Мисълта ми е, че от над година, на всеки отчет на КФН изскачаш с нещо, дето те тревожи и търсиш под вола теле. После някой ти обяснява, че ненужно се притесняваш и на отчета вече си по тих...

                  Помниш ли при данните за миналия август как се беше зарадвал, че щетите са 3,8 мил при 4.2 записани премии и оставали само 400к....Е, тактично беше пропуснал че за предишния месец оставаха към 4 мил..

                  Както и да е, кой беше прав и тенденция ли беше или изключение...

                  ПС Май само лафа за "ПаЗара" ви остана от всичките приказки колко зле е в БГ и в частност при дружествата на БФБ. Нищо де
                  Last edited by prodigal; 22.09.2010, 17:47. Причина: дано вдене нещо..

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от prodigal Разгледай мнение
                    А възможно ли е да вземеш да понаучиш малко преди да се изказваш за щяло и не щяло ?!

                    Според теб, ако вземанията намаляват - зле, ако се увеличават – пак зле (стига да става дума за Евроинс, де) ?!

                    Според мен, ако ти ги коментираш, тогава вече е голямо зле
                    Не знам какво искаш да кажеш. Не е ли възможно приходите за юли да са по-малки, отколкото за юни? Не се ли увеличават вземанията въпреки отрицателните премии по някои застраховки? Не е ли Евроинс единствената компания с такова тегло на вземанията спрямо премии, баланс, инвестиции и всичко останало? Няма как да убедиш някой в противното, затова очаквам пак да започнеш да плюеш. А това кой прав и кой крив - пазара го показва.

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от ОК Разгледай мнение
                      Възможно е....
                      А възможно ли е да вземеш да понаучиш малко преди да се изказваш за щяло и не щяло ?!

                      Според теб, ако вземанията намаляват - зле, ако се увеличават – пак зле (стига да става дума за Евроинс, де) ?!

                      Според мен, ако ти ги коментираш, тогава вече е голямо зле

                      Коментар


                      • Възможно е за юли премиите да са по-малки от юни, ако има значителен брой отписани вземания. Особено при Евроинс това е и логично, ащото практически е единствената компания, на която вземанията са по-големи от инвестициите (и то два пъти). Затова загатнаха и от рейтинговата агенция преди време. Интересното е, че въпреки това вземанията се увеличават. Явно продължават да си начисляват премии с разсрочено плащане в особено големи размери. Да видим как ще приключи всичко това.

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от INSIDER-A Разгледай мнение
                          Имам усещането, че са пропуснали да включат приходите от презастраховане. Как е възможно към краят на Юни да имат приход от 8. "ПОЖАР И ПРИРОДНИ БЕДСТВИЯ" = 4 369 373
                          и в краят на Юли да спадне до 3 504 641.00 лв

                          Някой ако има версия да обясни как е възможно приходите да намаляват.
                          С 95% вероятност си прав. И точка 9. "Други щети на имущество" излизат отрицателни с 80к за месеца. Премиите по „Зелена карта” от 127к също липсват, както и по „Гранична застраховка” ..

                          „Товари по време на превоз” малеят спрямо средномесечните, приблизително със сумата записана до момента от презастраховане - 60к. Тоест всички позиции със записан риск по активно презастраховане излизат с „отрицателни премии” за месеца или са по-малки от средните.
                          Другите са си колкото обикновено за тази година, за разлика от щетите които намаляват, както се и очакваше.

                          Явно наистина са ги пропуснали тези около1.8мил. от презастраховане. Не виждам друга причина.
                          Иначе вземанията наистина се увеличават с 400к за разлика от миналия юли когато намаляваха с 700к

                          Според мен, записаните премии за месеца са около 5.2 мил. при изплатени обезщетения около1.8 мил., по памет де

                          Коментар


                          • АЛО, КаФеНе-то каква е тази таблица бе - ябълки с круши и манджа с грозде - бахти некадърниците.
                            Не-заслужил инвеститор

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от INSIDER-A Разгледай мнение
                              Имам усещането, че са пропуснали да включат приходите от презастраховане. Как е възможно към краят на Юни да имат приход от 8. "ПОЖАР И ПРИРОДНИ БЕДСТВИЯ" = 4 369 373
                              и в краят на Юли да спадне до 3 504 641.00 лв

                              Някой ако има версия да обясни как е възможно приходите да намаляват.
                              Ами не е възможно - просто таблицата за юли е без приходите от презастраховане, което прави всякакви сравнения безмислени и много по-трудни.
                              Не-заслужил инвеститор

                              Коментар


                              • Имам усещането, че са пропуснали да включат приходите от презастраховане. Как е възможно към краят на Юни да имат приход от 8. "ПОЖАР И ПРИРОДНИ БЕДСТВИЯ" = 4 369 373
                                и в краят на Юли да спадне до 3 504 641.00 лв

                                Някой ако има версия да обясни как е възможно приходите да намаляват.
                                МНЕНИЕТО МИ (в никакъв случай) НЕ Е ПРЕПОРЪКА ЗА ПОКУПКА ИЛИ ПРОДАЖБА НА ЦЕННИ КНИЖА

                                Коментар

                                Working...
                                X