IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Евроинс (5IC / EURINS)

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • според мен е крайно време да се въведе гражданска застраховка обвързана и с лицето, което шофира даден автомобил, защото сега може да се правят 'схеми' от брокера само и само да свали цената и да не загуби клиента

    като цяло обаче се върви в правилната посока!
    това мнение не е препоръка за покупка или продажба на акции

    Коментар


    • Първоначално изпратено от bertram Разгледай мнение
      всички тези материали говорят за едно - застрахователния пазар върви в правилна посока (най-накрая потегли)
      Невероятно, но факт! Богоев се очертава да остане в историята на КФН с реални действия. Досега слушахме само обещания и след това оправдания
      МНЕНИЕТО МИ (в никакъв случай) НЕ Е ПРЕПОРЪКА ЗА ПОКУПКА ИЛИ ПРОДАЖБА НА ЦЕННИ КНИЖА

      Коментар


      • Най-евтината "Гражданска" за София гони 200 лв.
        От Весела Николаева , в-к Дневник
        Последна промяна в 17:32 на 12 дек 2010,

        В по-малките градове полицата е по-евтина
        Собствениците на автомобили в София вече трудно ще намерят застраховка "Гражданска отговорност" на цена под 200 лв., показва сравнение между цените на отделните компании, публикувани от Комисията за финансов надзор. За тази полица могат да си купят водачи над 25 години, които не са били виновни за пътни инциденти и декларират, че ще си карат автомобила само в България.

        Освен това по-ниските тарифи са при еднократно плащане, ако решите да разсрочвате на 2, 3 или 4 вноски, цената скача още.

        Ако става въпрос за млади водачи и такива, които шофират извън България, цените са над 250 лв. и дори над 400 лв. при отделни дружества. По-евтино ще ви излезе, ако имате сключена друга застраховка или пък сте редовен клиент на компанията – повечето предлагат до 10% намаление на цената в комбинация с "Автокаско".

        Засега едни от най-ниските тарифи са при "Алианц" "Бул инс", "Лев инс" и ДЗИ – първото предлага "Гражданска отговорност" срещу 191 лв., но ако плащате наведнъж и двигателят на автомобила е с обем, по-малко от 1600 куб. см. При ДЗИ ще платите до 183 лв. с една вноска, но при условие, че сте навършили 25 години и не шофирате извън страната. До 200 лв. е и цената в "Уника", "Евроинс" и "Виктория" за София, но отново ако двигателят на автомобила ви не е мощен.

        От "Лев инс" и "Алианц" могат да ви предложат и застраховка срещу 170 лв. - също при условие, че ще карате само у нас,

        За младите водачи някои компании начисляват доста сериозни оскъпявания – до 100 – 200 лв. над базовата тарифа. Разделение според възрастта не правят от "Бул инс", "Виктория", "Лев инс", "Евроинс", "Български имоти", "Общинска застрахователна компания" и "ХДИ". От "Булстрад" също нямат различни тарифи по възраст на шофьорите, но дават 10% отстъпка на тези със стаж над 5 години.

        Цените на задължителната полица в София са най-високи. В страната цените им са по-ниски, като колкото по-малък е градът, толкова по-евтина е и полицата. Разликата със София варира средно между 10 и 20%. Това е причината много притежатели на автомобили, живеещи в столицата, да поддържат адресни и оттам автомобилни регистрации в провинцията, за да плащат по-малко за ГО.

        Като цяло тарифите на застрахователите надминават определената от надзора средна минимална рискова премия. Това означава, че те би трябвало поне в бъдеще да не работят на загуба от "Гражданска отговорност" и да не компенсират евтината автомобилна застраховка с намалени плащания по щети и по-скъпи други полици.

        В началото на октомври Комисията за финансов надзор обяви стратегия, която трябва да реши проблемите около задължителната застраховка. Част от мерките е допълнителен резерв по "Гражданска отговорност", заради който голяма част от компаниите вече увеличиха тарифите си. Тъй като надзорът ограничи и разходите по застраховката до 20% от цената й, това смекчи малко първоначалните планове за повишение.
        МНЕНИЕТО МИ (в никакъв случай) НЕ Е ПРЕПОРЪКА ЗА ПОКУПКА ИЛИ ПРОДАЖБА НА ЦЕННИ КНИЖА

        Коментар


        • Специално за Факи и Ко!

          НС ще гласува промени, касаещи видеоконтрола по ГО

          13 декември 2010 | 09:14

          Тази седмица в парламента се очаква да бъдат гласувани поправките в Закона за движение по пътищата, които да позволят автоматичния контрол за наличие на Гражданска отговорност посредством видеокамери.
          Всеки автомобил, заснет от камерите радари на КАТ за превишена скорост, ще бъде проверен автоматично и дали има застраховка “Гражданска отговорност”, е съобщил комисар Алекси Стратиев, зам.-шеф на Главна дирекция “Охранителна полиция”, съобщи вестник Труд.

          От март т. г. досега с 15 стационарни радара на КАТ в страната са били заснети близо 300 000 нарушения. Още докато компютрите обработват изображенията, на които се вижда номерът на засечената кола, за секунди по него ще бъде проверено и в базата данни на Гаранционния фонд дали автомобилът има валидна полица. Така освен “честитка” за скоростта, нарушителят може да отнесе и акт със солена глоба по Кодекса за застраховането.

          “И сега се правят проверки за застраховка от нашите служители по данни от радарите. Но целта е информацията да се обработва автоматично - от компютър. Вече разполагаме с такъв софтуер”, каза комисар Стратиев. Той обясни, че проверката по снимка от радара е само първият етап от мащабен проект на пътните полицаи за лов на незастраховани автомобили.

          Вторият етап - към средата на 2011 година, включва проверка за полица и на всички коли, засечени в нарушение от камерите за видеонаблюдение в големите градове. Например - ако автомобил бъде заснет да минава на червен светофар в София, Пловдив, Варна и т.., компютърът на КАТ сам ще направи справка за задължителната му застраховка. След пускане в действие на такава програма остава само още една крачка. Това е третият етап - проверка за “Гражданска отговорност” на всяка кола, влязла в зона за видеонаблюдение. И в момента софтуерът позволява по номера на автомобил, “видян” в зоната, компютър да прави справка в базата данни на МВР за крадени коли, пише още Труд.
          МНЕНИЕТО МИ (в никакъв случай) НЕ Е ПРЕПОРЪКА ЗА ПОКУПКА ИЛИ ПРОДАЖБА НА ЦЕННИ КНИЖА

          Коментар


          • всички тези материали говорят за едно - застрахователния пазар върви в правилна посока (най-накрая потегли)

            евроинс при текущи условия в среда на бели якички,мутри, промоции и тн безобразия - успява да е на 0.

            оставям на разбирачите да кажат какво ще е положението, когато пазара започне да расте, продажбите на коли започнат да растат (не забравяйте синергията с автоюнион и евролийз)

            поздрави
            Last edited by bertram; 14.12.2010, 17:14.
            това мнение не е препоръка за покупка или продажба на акции

            Коментар


            • Първоначално изпратено от Факушкa Разгледай мнение
              Чудесно!
              Ама може и да съм се объркал.
              Объркал си се
              МНЕНИЕТО МИ (в никакъв случай) НЕ Е ПРЕПОРЪКА ЗА ПОКУПКА ИЛИ ПРОДАЖБА НА ЦЕННИ КНИЖА

              Коментар


              • Първоначално изпратено от INSIDER-A Разгледай мнение
                Факи, ако ставаше за дискусия щях да поспоря с теб, но предпочитам да поствам само факти и да те оставям да ги оборваш
                Чудесно!
                А какви са точно фактите, че виждам само някакви интервюта преписани с добри пожелания.
                Ама може и да съм се объркал.

                Коментар


                • Първоначално изпратено от Факушкa Разгледай мнение
                  Инсайдер, тук си го обърнал на нещо като личен блог.
                  Да не би да ти е по-топло на задницата отколкото е поносимото?
                  Факи, ако ставаше за дискусия щях да поспоря с теб, но предпочитам да поствам само факти и да те оставям да ги оборваш
                  МНЕНИЕТО МИ (в никакъв случай) НЕ Е ПРЕПОРЪКА ЗА ПОКУПКА ИЛИ ПРОДАЖБА НА ЦЕННИ КНИЖА

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от Факушкa Разгледай мнение
                    Инсайдер, тук си го обърнал на нещо като личен блог.
                    Да не би да ти е по-топло на задницата отколкото е поносимото?
                    след време ще те е яд, че не си внимавала в постовете на инсайдера, но ще е късно .. пардон скъпо
                    това мнение не е препоръка за покупка или продажба на акции

                    Коментар


                    • Инсайдер, тук си го обърнал на нещо като личен блог.
                      Да не би да ти е по-топло на задницата отколкото е поносимото?

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от bertram Разгледай мнение
                        Ако мине предлаганото махане на стикерите от колите (януари 2011 се точат да го приемат) - това би имал положителен ефект за инса и другите 'немускулести' застрахователни компании.
                        И това -

                        Биг Брадър до дни за Гражданска отговорност
                        Кристиан Костурков

                        До дни камерите на МВР ще могат да се включат в следеното за наличие на валидна застраховка Гражданска отговорност за автомобилите, които се движат по пътищата. Това ще стане, ако в сряда парламентът приеме на второ четене измененията и допълненията в Закона за движението по пътищата, заяви вицепремиерът и вътрешен министър Цветан Цветанов. Така МВР ще може да провери всяка заснета кола за валидна автозастраховка. "Поне приходната част при тази проблемна за пазара полица ще бъде увеличена", каза Цветанов.
                        МНЕНИЕТО МИ (в никакъв случай) НЕ Е ПРЕПОРЪКА ЗА ПОКУПКА ИЛИ ПРОДАЖБА НА ЦЕННИ КНИЖА

                        Коментар


                        • Ако мине предлаганото махане на стикерите от колите (януари 2011 се точат да го приемат) - това би имал положителен ефект за инса и другите 'немускулести' застрахователни компании.
                          това мнение не е препоръка за покупка или продажба на акции

                          Коментар


                          • Готова е Системата за застрахователна история и оценка на риска, която ще обедини данни на застрахователи за измамници и съмнителни лица и след Нова година ще може да започне да се попълва с информация. Това обяви по време на конференцията „Сигурност и превенция на застрахователните измами" Юрий Тодорв, президент на Асоциацията за застрахователна сигурност, която е подготвила платформата.

                            „Попълването на системата не означава, че от утре ще започнем да разкриваме масово измамите, но ще позволи тяхната превенция и постепенно ограничаване“, заяви още Тодоров.

                            Никой в момента не може да каже колко застрахователни случаи с откраднати автомобили са регистрирани на едно и също лице или колко пъти едно лице е завело тотална щета например. Не се знае дали за дадено увредено имущество не е получено обезщетение и при друг застраховател. Въпреки че застрахователите имат огромна информация, никой не знае дори колко застраховани автомобила са откраднати и дали едно лице няма откраднати 20 коли например.

                            Немалък е проблемът с лизинговите измами, където измамници се прикриват зад имената на лизингодателите, обясни експертът. Много са тези, които сключват различни застраховки при различни компании и така общата им щетимост остава неразкрита.

                            Амбицията на системата е именно да се преодолее липсата на данни за застрахователната история на клиента и по този начин да се установяват нелоялните действия, предишните щети, да се пресекат опитите за двойно застраховане и като цяло да се оценява риска на бъдещите клиенти.

                            В системата ще бъдат вкарвани лица, МПС, обекти и събития, при които е имало опит за неправомерно получаване на обезщетение или съмнителни обстоятелства около събитието или сключването на договора. Там ще се въвежда информация за заблудите и предоставянето на неверни или фалшиви документи или съзнателното укриване на данни. Клиент би попаднал в системата и след много заведени щети, повтарящи се събития и щети с прекалено голяма стойност. Информация ще има и за онези, на които им е била издадена антидатирана полица или са се опитали да се застраховат на няколко места едновременно и и да получат обезщетение. Основание за включване в системата ще има за всяко нелоялно действие в ущърб на икономическите интереси на застрахователя.

                            Попадането в черния списък няма да означава, че съответното лице непременно е измамник, ако това не е било доказано. Според анализи едва 10% от случаите на измама се доказват. Затова е нужна именно информация за съмнителните случаи – за да се привлича вниманието, където е необходимо, така че проверките да се извършват своевременно и по-бързо.

                            Базата данни ще бъде полезна и за множество анализи в застраховането, като например, може да се установи тенденция на увеличаващи се кражби на определени марки и модели коли.

                            Все още не е ясно кои застрахователи ще се включат в нея и къде ще бъде базирана системата. Поканени са за участие всички компании, а системата може да бъде ситуирана, където решат Асоциацията на застрахователите и КФН. Според Тодоров ще бъде достатъчно и 4 дружества да се включат, за да бъде ефективна. В масива няма да се въвеждат данни от МВР, а само от застрахователните компании.

                            Достъп до него ще имат лицензирани застрахователни компании, КФН, НББАЗ, ГФ и оторизирани държавни органи. В застрахователните компании ще има две нива на достъп, като само ръководителите ще могат да ползват пълната информация и да я въвеждат.
                            МНЕНИЕТО МИ (в никакъв случай) НЕ Е ПРЕПОРЪКА ЗА ПОКУПКА ИЛИ ПРОДАЖБА НА ЦЕННИ КНИЖА

                            Коментар


                            • Румен Стайков, управител на "Брокер инс":

                              Новите регулации в застраховането ще нормализират пазара


                              От Весела Николаева , в-к Дневник
                              Последна промяна в 18:04 на 09 дек 2010,

                              Комисията за финансов надзор предложи ограничаване на разходите по задължителната застраховка "Гражданска отговорност" до 20% от цената и нови изисквания към самите брокери. Отначало промените бяха приети негативно от гилдията, но впоследствие по-голямата част от пазара заяви, че подкрепя мерките. "Брокер инс" е един от сравнително големите играчи на посредническия пазар с 1.76% пазарен дял и над 6.6 млн. лв. събрани премии през първото полугодие. С неговия управител Румен Стайков разговаряме за състоянието и тенденциите на пазара. Компанията е част от "Финансиа груп" - финансово подразделение на "Алфа финанс холдинг", в което основен акционер е съиздателят на "Дневник" Иво Прокопиев.


                              Прекалено дълго конкуренцията в застраховките беше за цена, а не качество

                              За размера на премиите брокерите са прекалено много



                              Какво мислите за ограничението на разходите по "Гражданска отговорност" и намалението на комисионите за брокери? Това как ще се отрази на пазара?
                              - Застрахователният пазар за разлика от другите финансови услуги се развива като че ли по-екстензивно в България. Това влияе и на проникването на услугите на пазара, и на качеството, което се предлага от нашите застрахователи на клиентите им. От тази гледна точка това, което се случва в момента, е на практика нормализиране на пазара.

                              Имаше неща, които не бяха нормални при нас. Не бяха свързани с реалностите. Така че това, което прави в момента надзора да наложи схема за регулиране на разноските в компаниите по тази задължителна застраховка, според нас е в голяма степен точно в тази посока. Тоест нормализиране на нещата, на пазара, изместване на предлагане на услугата от чисто ценовата й част към другите й аспекти, които са качество, достъпност, условия, предлагани от компаниите като рискове.

                              Друг е въпросът, че начинът, по който беше направено, не беше най-удачният според нас по простата причина, че участниците на застрахователния пазар обработват доста големи обеми от информация, имат специални схеми на предлагане, така че рязката промяна на условията не е приятна. Това е, с което ние не сме съгласни – начинът, по който се случиха нещата.

                              Това означава ли, че за клиента вече ще е по-добре, ще получава по-добри услуги?
                              - Вижте, както казах, застрахователният пазар е един бавен пазар, при него нещата не бива да се случват бързо и рязко. Това е една добра първа стъпка.

                              Когато застрахователите разполагат с по-големи резерви по отношение на определени застраховки, това ще им позволи да предложат по-добри покрития и обслужване, да отпуснат леко хватката на изплащаните обезщетения, защото ясно е, че когато резервите са малко, всяка икономическа структура се стреми да минимизира по всякакъв начин разходите, което малко или много влияе върху обслужването на клиентите. Според нас това е една добра стъпка, но първа стъпка.

                              Какво още може да се направи в тази насока?
                              - Моето лично мнение, че прекалено дълго застрахователните компании се конкурираха основно на ниво цена на услугата. А застраховането е много специфичен вид услуга – тя не е свързана с еднократна продажба, тя е свързана с цялостен процес, там има продажба, обслужване, впоследствие има и ликвидация на щети.

                              Това, което е добре да се направи според нас, е да се предложат по-качествени услуги на застрахованите, да се подобри и ускори цялостният процес на предлагане на застраховки, да се подобри информираността на хората как и какво се предлага, за да се спазват изискванията и процедурите от компаниите.

                              Така че има много още какво да се прави на пазара. Фактът, че ние сме с едно от най-ниските застрахователни прониквания в страните от ЕС. При нас то е 2.5%, средният процент за европейските държави е над 7%. Което значи, че трябва някаква генерална промяна на условията, на начина на предлагане. Идеята на посредника е да е много качествено звено, което да балансира отношенията между застраховател и клиент и да обяснява какво и как се предлага.

                              По този начин се избягват недоразуменията. Това са основните посоки, по които може да се работи – най-напред подобряване на обслужването от страна на застрахователите, подобряването на техните процеси, ускоряването им, след това развиването на качествени посредници, отсяването от пазара на тези, които просто се мъчат да направят едни пари, а не създават допълнителна стойност в процеса на общуване.

                              Това, което прави надзора в момента, е и в тази насока, което ние определено подкрепяме. Наскоро създадохме нова Асоциация на застрахователните брокери, която се надяваме да заработи активно и да поставя правилно интересите на качествените посредници.

                              Застрахователи твърдят, че има много случаи, когато брокери предлагат на клиентите си не най-добрата и подходяща полица, а тази на компанията, от която ще вземат най-висока комисиона?
                              - Има немалко колеги, които за съжаление правят точно това. Необходимостта от по-сериозна регулация, за което споменах, е свързано с подобни случаи. В момента в България има над 350 брокера и за размера на събираните премии това е прекалено много. Реално основните участници са 30-40 брокера.

                              Голяма част от останалите са до голяма степен на ръба на съществуването си, което означава, че нямат възможност да структурират правилно бизнеса си, да изградят необходимите информационни системи, процеси на работа, да наберат кадри. При тях нещата буквално седят така - как да се спечели достатъчно, за да се покрият преките разходи на фирмата и да остане нещо допълнително. При тази бизнес ситуация нормално е да не се обръща такова внимание на качеството, което се предлага.

                              Как един клиент, който не знае нищо за брокерите и няма време за проучвания, да отсее кой брокер е добър и кой не е?
                              - Трудна работа. Аз бих дал следния съвет – да се погледнат, да кажем, първите 30 брокера. Реално това са брокери, които, за да успеят да генерират сериозен обем застраховки, са натрупали достатъчно опит и ноу-хау. А опитът, който се трупа в процеса на работа, е много важен.

                              След като застрахователите свиват комисионите, с по-малко пари за инвестиции ли ще разполагат брокерите?
                              - И да, и не. В момента са ограничени единствено възнагражденията за "Гражданска отговорност". Има колеги, които са много силно концентрирани в предлагането на този тип застраховка. При тях вероятно ще се наложи някаква оптимизация. Но моето мнение е, че брокер с добра организация, с добре структурирани точки за предлагане, не би трябвало да изпита сериозно затруднение от намалението на комисионите по една застраховка. Има много други типове услуги, на които може да бъде наблегнато – имуществени, автокаско, здравно осигуряване и застраховане.

                              Има ли интерес от клиенти към здравното осигуряване?
                              - Да, забелязва се интерес към доброволното здравно осигуряване. За съжаление все още няма ясна регламентация на този тип дейност, но доброволните фондове имат немалък опит на пазара и предлагат добри условия, които надграждат предлаганото от задължителното здравно осигуряване. Хората вече разбират, че срещу осигуряване в частен фонд могат да получат качествена услуга.

                              След спада на ипотечното кредитиране как се развиват имуществените застраховки?
                              - Факт е, че ипотечното кредитиране наложи сключването на имуществени застраховки. Голяма част от хората, които вече са изплатили ипотеките си, продължават да си правят застраховки не по инерция, а с ясното съзнание, че това е една добро вложение. Най-често се сключват за наводнение, пожар, кражба.
                              МНЕНИЕТО МИ (в никакъв случай) НЕ Е ПРЕПОРЪКА ЗА ПОКУПКА ИЛИ ПРОДАЖБА НА ЦЕННИ КНИЖА

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от Forex Master Разгледай мнение
                                Тези тука хептен за камилчета ви взеха а?... Издават дълг от единия си джоб, застраховат го в другия и се бият в гърдите, че това било допълнителна сигурност за облигационерите?!
                                За пореден път "akционерите" ги сготвиха тук.

                                Коментар

                                Working...
                                X