IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Скъп ли е наистина ядрения ток

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от nikola66 Разгледай мнение

    Хипотетично всичко може да стане :-)
    Ти имаш съмнение, че в недалечно бъдеще транспорта ще бъде тотално електрифициран ли?
    Въпросът е не дали, а кога.
    Няма да го доживеем.
    Първо ще е течния метан по камионите, вероятно и по колите, ако не се реши проблема със скоростта на зареждане при тока.
    Last edited by satz; 02.06.2019, 23:42.

    Коментар


    • nikola66 - няма толкова хора, улиците са пълни с таратайки и повечето се ползват за един градски маршрут на ден.

      D.Y.F-091066

      Коментар


      • Първоначално изпратено от fon Разгледай мнение

        Мисля, че хората от блоковете ще си зареждат точно пък през деня докато са на работа. Иначе не виждам как през нощта ще висят жици през балконите. И сега има едни точки в София с панели дето можеш да си зареждаш безплатно. Дай му безплатно на българина и ще видиш какво ли няма да изобрети да си зарежда точно през деня. Но ние и сега не покриваме високите си дневни пикове с панели, та за какво да мислим чак дотам. А германците си ги покриват, за да не мислят за супер скъпия ток тогава, защото са "тъпи германци".
        Сега, когато си пътуваш, да зареждаш...Онези в блоковете, през деня са на път или отсъстват. Ще зареждат, възможно, на паркинга. При такива места, обаче, енергията може да бъде и на по-неизгодни цени, според случая.
        А германците, в никакъв случай, не бих ги нарекъл „глупави”. НИЕ сме глупавите и, именно затова, животът у нас е толкова труден. Сами сме си го усложнили. Умните си го упростяват.
        Last edited by Pyramid; 03.06.2019, 06:59.

        Коментар


        • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
          nikola66 - дори хипотетично няма как да стане, а централата като се направи трябва да произвежда ток или въобще да не се пуска с което ще се спестят разходи - загуби които тя ще прави ако произвежда много малко ток. Може би цената на тока трябва да се смъкне драстично за да почне употреба на повече ток в страната.
          Хипотетично всичко може да стане :-)
          Ти имаш съмнение, че в недалечно бъдеще транспорта ще бъде тотално електрифициран ли?
          Въпросът е не дали, а кога.

          Коментар


          • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение
            хахаха. Ами то затова има микс и например РВЕ имат и въглища и перки сигурно и атом. Тоест ти отиваш при дадената фирма, но тя откъде взема тока не е твоя работа. В германия има фирми които гарантират че 100% тока е от перкопанели, но дали е така- само те си знаят
            Говорим за пазара на едро, където винаги знаеш от кого купуваш ток. Ти после не ползваш точно този ток, но ти ако ползваш 20МВ и той трябва да генерира в мрежата 20МВ и се казва, че купуваш точно от него. Нямаш ли договор или този продавач не генерира, ЕСО няма да ти даде ток. Ти ми говориш за едни рекламни кампании, където хора доброволно се съгласява да субсидират ВЕИ и нямат нищо общо с това. Микса не ти помага в случая. Ако имаш ток от АЕЦ, който може и да не си го произвел, а да си го купил от който ще, забрави да го продадеш скъпо. Трейдъра само по характеристиките му с един поглед ще забележи, че е от АЕЦ и ще ти скъса шушоните да му го продадеш евтино. Тоя с газа е най-добре защото може да му каже "А бе я си гледай работата, не ми ли дадеш $120, няма да пусна турбината". Докато при АЕЦ разбираш как стоят нещата - отпред стои трейдъра, отзад стои банкера и все ще те натаковат.
            Last edited by fon; 02.06.2019, 22:27.

            Коментар


            • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
              значи, томно по времето, когато ФЕЦ произвеждат, да се включиш на заряд, ще е не толкова лесно, да не съм по-краен.
              Мисля, че хората от блоковете ще си зареждат точно пък през деня докато са на работа. Иначе не виждам как през нощта ще висят жици през балконите. И сега има едни точки в София с панели дето можеш да си зареждаш безплатно. Дай му безплатно на българина и ще видиш какво ли няма да изобрети да си зарежда точно през деня. Но ние и сега не покриваме високите си дневни пикове с панели, та за какво да мислим чак дотам. А германците си ги покриват, за да не мислят за супер скъпия ток тогава, защото са "тъпи германци".

              Коментар


              • Първоначално изпратено от fon Разгледай мнение

                Обясних го и преди. Идвам при тебе, имаш АЕЦ. Казвам ти дай ми ток от понеделник до петък, от 8:00 до 17:00. Ти ми казваш, ще ти дам но трябва да купиш и тока ми събота и неделя и нощес, защото съм с АЕЦ. Отивам при този с газа и той не ми налага никакво ограничение. Е кой ток ще е по-скъп? Най-скъп е пиковия ток, за който АЕЦ изобщо не става. Там понякога може и да вземеш по 800лв, но за броени часове. И виждаш ли какво се получава най-скъпия ток като себестойност, пък най-евтиния на пазара.
                хахаха. Ами то затова има микс и например РВЕ имат и въглища и перки сигурно и атом. Тоест ти отиваш при дадената фирма, но тя откъде взема тока не е твоя работа. В германия има фирми които гарантират че 100% тока е от перкопанели, но дали е така- само те си знаят

                Коментар


                • Първоначално изпратено от fon Разгледай мнение

                  Обясних го и преди. Идвам при тебе, имаш АЕЦ. Казвам ти дай ми ток от понеделник до петък, от 8:00 до 17:00. Ти ми казваш, ще ти дам но трябва да купиш и тока ми събота и неделя и нощес, защото съм с АЕЦ. Отивам при този с газа и той не ми налага никакво ограничение. Е кой ток ще е по-скъп? Най-скъп е пиковия ток, за който АЕЦ изобщо не става. Там понякога може и да вземеш по 800лв, но за броени часове. И виждаш ли какво се получава най-скъпия ток като себестойност, пък най-евтиния на пазара.
                  Да си чувал, че да ходиш на лов за слонове със скобник не става нито, че да стреляш по врабци с гаубица си струва? Балансът винаги е деликатен, а в ЕЕС, товарите (дори относително малките) фактически, са огромни? Да повторим: В съвършен свят, съвършена система, ОК. Но, светът не е съвършен, нито системата (въпреки, че може да се постараят хората, никакъв спор) та, ТУК, НЕМИНУЕМО, настъпват разсъгладувануя. ТЕ са Проблемът.
                  Last edited by Pyramid; 02.06.2019, 22:34.

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение
                    А какви са тези характеристики
                    Обясних го и преди. Идвам при тебе, имаш АЕЦ. Казвам ти дай ми ток от понеделник до петък, от 8:00 до 17:00. Ти ми казваш, ще ти дам но трябва да купиш и тока ми събота и неделя и нощес, защото съм с АЕЦ. Отивам при този с газа и той не ми налага никакво ограничение. Е кой ток ще е по-скъп? Най-скъп е пиковия ток, за който АЕЦ изобщо не става. Там понякога може и да вземеш по 800лв, но за броени часове. И виждаш ли какво се получава най-скъпия ток като себестойност, пък най-евтиния на пазара.

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от fon Разгледай мнение

                      Това го разгледахме подробно в съседната тема. Ще си учуден колко е малко необходимия ток повече. Много си завишил числата. Първото което виждам е, че 30kW е достатъчно за 200км, пък средния пробег едва ли е 200км. Ето готов анализ, сигурен съм, че има още стотици ако потърсиш.
                      https://money.bg/auto/elektromobilit...vniya-tok.html
                      Сред автомобилите, много са товарни. Те консумират МНОГО ПОВЕЧЕ. Затова, може да се окаже, че завишението е само с пъти, не и с порядъци. Около 4000 [MW] при денонощна работа. Трябва да се има предвид че, ѝ хората работят/пътуват много през деня а, значи, точно по времето, когато ФЕЦ произвеждат, да се включиш на заряд, ще е не толкова лесно, да не съм по-краен. Правих калкулацията преди години, само за половината парк, излезе 2000 . Не съм на същия компютър, обаче. Порядъкът е този, +/- 50 [%]
                      Last edited by Pyramid; 02.06.2019, 22:35.

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение

                        динамичните си характеристики и [B]повече от 60лв трудно ще му вземеш- пазара определя колко ще му вземеш- ако питаме бате пешо може и доста по нагоре

                        А какви са тези характеристики
                        Едни такива ....недемократични
                        Не спори с простак.... Ще те свали на неговото ниво и ще те бие с опит

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от nikola66 Разгледай мнение
                          Някой може ли да сметне хипотетично, ако всички автомобили в България станат електрически, колко още мощности ще трябват?
                          Аз смятам, че ще трябват още около 6000 Mw!
                          2 милиона автомобила x 30kW x 0.1 (коефициент на използваемост на автомобила) = 6 000 MW и то равномерно разпределени в денонощието!
                          Ако това горното е вярно и се сбъдне ще има клиенти и за АЕЦ и ВЕИ :-)
                          Това го разгледахме подробно в съседната тема. Ще си учуден колко е малко необходимия ток повече. Много си завишил числата. Първото което виждам е, че 30kW е достатъчно за 200км, пък средния пробег едва ли е 200км. Ето готов анализ, сигурен съм, че има още стотици ако потърсиш.
                          https://money.bg/auto/elektromobilit...vniya-tok.html

                          Коментар


                          • nikola66 - дори хипотетично няма как да стане, а централата като се направи трябва да произвежда ток или въобще да не се пуска с което ще се спестят разходи - загуби които тя ще прави ако произвежда много малко ток. Може би цената на тока трябва да се смъкне драстично за да почне употреба на повече ток в страната.
                            D.Y.F-091066

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от fon Разгледай мнение

                              Извинявай, ама ти това ли ме караш да гледам? дето ще продаваш тока от Белене по 800лв/МВч.?
                              По-долу обяснихме защо токът от АЕЦ като правило е най-евтин на свободния пазар - заради динамичните си характеристики и повече от 60лв трудно ще му вземеш. Да не говорим, че и пазар за него няма. От БАН излъгаха най-нагло като комунисти, търсейки най-ненадеждни и стари източници, които при желание се намират. Турция, където сме изнасяли много ток цели десетилетия, от 2018-та е нетен износител и я забрави.
                              динамичните си характеристики и [B]повече от 60лв трудно ще му вземеш- пазара определя колко ще му вземеш- ако питаме бате пешо може и доста по нагоре

                              А какви са тези характеристики

                              Коментар


                              • Някой може ли да сметне хипотетично, ако всички автомобили в България станат електрически, колко още мощности ще трябват?
                                Аз смятам, че ще трябват още около 6000 Mw!
                                2 милиона автомобила x 30kW x 0.1 (коефициент на използваемост на автомобила) = 6 000 MW и то равномерно разпределени в денонощието!
                                Ако това горното е вярно и се сбъдне ще има клиенти и за АЕЦ и ВЕИ :-)

                                Коментар

                                Working...
                                X