IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
    Имхотеп, модулите могат да бъдат 24 волтови както са при тесла, дори 48 също могат и пак ще паснат и т.н.т. това вече е излишна конкретика.
    На текущата поточна линия могат ли да се направят леки промени и тези батерии които сега се произвеждат да придобият други параметри като по голям макс. ток да могат да го отдават за кратко време - това също е възможно. Тодор се дразни от конкретиката и с право, големия бял заек може да стане на една отлетяла за някъде птица където няма да знаеш дори къде.
    Ама ти си същия като Тодор Несторов - не четеш какво се пише в темата и продължаваш да пееш една и съща нелепа песен. Да не си втори негов ник?

    Повтарям ти с дебели червени букви:

    ВСИЧКИ ВИДОВЕ ХИМИИ ОСВЕН ЛИТИЕВАТА СА НЕПОДХОДЯЩИ ЗА ЛЕКИ КОЛИ !!!

    Тяхното усъвършенстване се е случило още преди 20-30 години и каквото е можело да се направи по тях, вече е направено.

    НИЩО ПОВЕЧЕ НЕ МОЖЕ ДА СЕ ПОДОБРИ ПО БАТЕРИИТЕ С НЕЛИТИЕВАТА ХИМИЯ !!!

    Коментар


    • Първоначално изпратено от Тъпо парче Разгледай мнение
      Изпуснах нещо. Камиони ли ще задвижвате с тия 300кВт? Щото 12 секунди ускорение са горе-долу до 300км/ч за лека кола.
      Матеев плаче за „Тесла” и подобни. А, за средостатистическият потребител, така формулирана концепция, е завишена по отношение на разходите.
      После - към неговия пост след твоя - да напомним, че
      1.Изгряват и нови системи. С подобни и по-добри показатели по няколко линии, вече е натрий-йонната...
      2.Коригирайки концепцията, приложими са ѝ дриги батерии. Не разбирам, защо М.иска да вярваме, че светът ще спре да се върти, ако нещата не се правят само както той би искал. От памтивека е така и, слава Богу, видът хомо, вече е близо 8 милиарда. При тези темпове на множене, обаче, литият физически няма да стигне та, другите химии (с всичките си слаби места), просто, нямат алтернатива.
      3.Онова, по което той плюе, съвсем не е истина от последна инстанция за всики електрички но, за редица от тях, си е просто бонус. Т.е., ще бъде използвано, каквото и да казва Матеев.
      4.Още една система без силно изразена памет, е старата оловна а, доказахме, и тя има значителни резерви за поевтиняване. Доколкото съм чел, теоретично, до 150 Wh (колкото на литиевата днес).
      и т.н.
      Както всички виждат, цивлизиваният спор, не ми е чужд. Но, за разлика от някои, се старая да НЕ смесвам понятия. Прецизно погледнато, това прави Матеев, подменяйки пред публика „натрупани СВЕДЕНИЯ” с„компетентност”, две различни категории. Пояснявам: Тук е ФОРУМ, МЯСТО ЗА ДИСКУСИИ. Не е шоурум а, повечето от нас, НЕ СА наивници. Предлагам на Матеев да уважава този факт и интелекта на форумците, и да спре с манипулациите си. Дотягат.

      Коментар


      • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
        Освен това, никъде не пише, че е за всички EV. За по- гъзарските и само като опция. 150 kW също не са малко, и повечето коли дори нямат нужда от толкова. РАЗБИРА СЕ, не е като бензинката но, тя и цялата EV концепция, е по-различна. Нали искаме ефикасно и чисто? Макар не единствен но, и това е някакъв начин. А, замяната, на секционирана на дребно батерия и поддръжката и в пълна кондиция, е по-лесно. И - повтарям - има конструктивни основания да живее по-дълго.
        Стига се излага. Продължаваш и продължаваш да приказваш абсолютни безсмислици.

        Твоята концепция с микромодули и таблетки е възможна само и единствено при нелитиевата химия, но тя вече загива и най-важното - тя е тотално непригодна за леки коли поради описаните от мене 8 причини 2-3 постинга по-надолу..

        Коментар


        • Имхотеп, модулите могат да бъдат 24 волтови както са при тесла, дори 48 също могат и пак ще паснат и т.н.т. това вече е излишна конкретика.
          На текущата поточна линия могат ли да се направят леки промени и тези батерии които сега се произвеждат да придобият други параметри като по голям макс. ток да могат да го отдават за кратко време - това също е възможно. Тодор се дразни от конкретиката и с право, големия бял заек може да стане на една отлетяла за някъде птица където няма да знаеш дори къде.
          D.Y.F-091066

          Коментар


          • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
            Матеев, много компресираш необходимите параметри. Ако ускори електромобила едва ли се налага наново да ускори след 10 секунди, ще изминат поне няколко минути докато се наложи да сработи отново буфера. Има си и някакво неудобство че тези хлапета които се снимат и пускат видеа в нета няма да могат да ускоряват по половин час. Трябва да се създаде такава батерия и да се изпробва, вече според резултата ще се стигне да параметрите на основната батерия, или колко могат да се изтънят нейните електроди за да се направи по лека. Като оптимални параметри разбира се целта е колкото може по лека основна батерия и оптимален кеш на микромодулната. Същата работа като при компютрите, ще има развитие към по добри параметри с времето според електрохимията мисля. За поголямата конкретика, подходящо ли е тук да се обсъжда и да натискаме Тодор да си каже из..нали целта е един голям бял заек, а не един голям плъх защото от втория нищо няма да...пък и нали написах че работата е да се повиши и да си стои там защото да е реално подпътено с истинска стойност повишението на акцията. Остави настрани конкретиката, представи си че е възможно и вместо едно ремарке за още килограми тегло, точно обратното - теглото на основната батерия падне. Този влак с акцията сигурен съм че няма да го изпуснеш, като гледам как не се притесняваш от битконя както някой беше написал.
            Един бензинов автомобил за да ускори бързо издухва да кажем 100 грама бензин, не си изпразва целия резервоар бензин..защо да не стане това с електрическия.
            Човек - не се връзвай на простотиите на Pyramid. Всичко, което е можело да се направи или да се подобри при другите химии, отдавна е направено. При това е направено в научноизследователски институти с многомилиардни бюджети, а не в Горнооряховски гараж от човек, който не е виждал тези батерии на живо и не е направил нито един цикъл заред/разряд на някоя от тях.

            Няма какво повече да се направи по старите нелитиеви химии, и те са достигнали технологичния си връх, който обаче е недостатъчен, за да се конкурира с литиевата химия. На тези други химии им предстои упадък и загиване. Това дори вече се е случило с алкалните батерии с електролит от натриева основа. Случило се е и с NiCd, който тотално е изместен от по-съвършената химия на NiMh.

            Към днешна дата литиевата химия измества всички останали химии не само в колите, но и в лаптопите например или в GSM-ите. Въпрос на време е да измести всички други химии без изключение. Ще ги измести дори и при стартовите акумулатори на колите, при които дори и в момента има едни малки кутийки с литиеви акумулатори, 10 пъти по-малки и по-леки, и въпреки това с тях колата зимно време пали като пушка.
            Last edited by Mateev; 21.03.2021, 16:48.

            Коментар


            • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

              Ремаркето ще почака. За ускорение, ти трябва работа на пълна мощност... няколко секунди. При 300 kW, за 12 секунди, секунди, изразходва 1kWh. При което, работи И "литиевата" част. Така, 10 kWh (Pb) ти стигат за близо 30 изпреварвания/цикъл. Максимум, 150 килограма.
              Стига с простотиите, моля ти се. Ако колата е с литиеви батерии, тя няма нужда от никакви оловни или прочее буфери, които ги бълнува болния ти мозък. За буфери заговорихме защото ти се опитваше да оправдаеш безмислиците, в които искаш да захранваш колите с друга химия. Да, ама това пак е простотия ....

              Прочети предишния ми постинг, за да осъзнаеш, че до момента приказваш само простотии и нищо друго. Няма как колите да се захранват с акумулатори с друга химия.
              Last edited by Mateev; 21.03.2021, 16:49.

              Коментар


              • Матеев, много компресираш необходимите параметри. Ако ускори електромобила едва ли се налага наново да ускори след 10 секунди, ще изминат поне няколко минути докато се наложи да сработи отново буфера. Има си и някакво неудобство че тези хлапета които се снимат и пускат видеа в нета няма да могат да ускоряват по половин час. Трябва да се създаде такава батерия и да се изпробва, вече според резултата ще се стигне да параметрите на основната батерия, или колко могат да се изтънят нейните електроди за да се направи по лека. Като оптимални параметри разбира се целта е колкото може по лека основна батерия и оптимален кеш на микромодулната. Същата работа като при компютрите, ще има развитие към по добри параметри с времето според електрохимията мисля. За поголямата конкретика, подходящо ли е тук да се обсъжда и да натискаме Тодор да си каже из..нали целта е един голям бял заек, а не един голям плъх защото от втория нищо няма да...пък и нали написах че работата е да се повиши и да си стои там защото да е реално подпътено с истинска стойност повишението на акцията. Остави настрани конкретиката, представи си че е възможно и вместо едно ремарке за още килограми тегло, точно обратното - теглото на основната батерия падне. Този влак с акцията сигурен съм че няма да го изпуснеш, като гледам как не се притесняваш от битконя както някой беше написал.
                Един бензинов автомобил за да ускори бързо издухва да кажем 100 грама бензин, не си изпразва целия резервоар бензин..защо да не стане това с електрическия.
                D.Y.F-091066

                Коментар


                • Ще направя едно систематизиране на споровете в последните 50 страници от темата. Като за начало ще започна със сравнителен анализ на различните видове химии, които биха могли да се използват за захранването на една съвременна електрическа лека кола.:

                  В общи линии за леки коли е подходяща само и единствено литиевата химия, защото тя отстранява най-важните недостатъци на всички други видове химии. Ще ги изредя накратко тези недостатъци:

                  1. Само литиевата химия позволява заряд с висока скорост - над 1C, а в някои случаи дори и над 2-3C. Всички други химии имат заряд със скорост, по-малка или равна на 0.1C. Тоест всички други химии се зареждат за например 10 часа, и само литиевата химия позволява заряд за 1 час или дори по-малко. Тази точка е достатъчна, за да се отхвърлят всички други видове химии.

                  2. Литиевата химия има възможно най-ниското вътрешно съпротивление, което позволява разряд с възможно най-голямата скорост, достигаща и дори надхвърляща 10-20C. Тоест целия акумулатор на една лека кола може да го разредим например за 10 минути, и това ще е безопасно за него. Следователно огромните ускорения на колата са безопасни за нейния акумулатор, което не може да се каже същото за другите химии.

                  3. Литиевата химия може да работи с отрицателни температури до -20 градуса, докато при повечето други химии препоръчителната температура за експлоатация е над 0 градуса по целзий. Дори и да беше само тази точка, тя вече е достатъчна да се отхвърли използването на други химии в леката кола, освен литиевите.

                  4. Литиевата химия към днешна дата има най-високата плътност на съхранената енергия, която е повече от 2 пъти по-голяма от най-добрата от останалите химии. Тоест в най-добрия случай една батерия с нелитиева химия ще тежи поне 2 пъти повече от батерия с литиева химия. Тази точка пак сама за себе си е достатъчна да се отхвърлят всички други химии.

                  5. Литиевата химия има най-ниския възможен саморазряд спрямо всички останали химии. Най-добрия конкурент от останалите химии (NiMH) има саморазряд от 2-3% на ден. При литиевата химия пак е няколко процента саморазряд, но за цяла 1 година.

                  6. Литиевата химия е единствената, при която напрежението на празен ход е точен и ясен критерий за количеството заряд в батерията. В най-добрия конкурент (NiMH), пък и в останалите, напрежението много слабо корелира с количеството енергия в клетките. Уж има напрежение, пък ако се опиташ да дръпнеш някакъв ток, и напрежението кляка дори и под допустимите граници. Тоест ако в колите се използваше друга химия, техния компютър нямаше да знае колко заряд е останал в акумулатора или най-малкото щеше да го знае, но с грешка от 20-30%.

                  7. Литиевата химия няма така наречената памет на клетките, която е много силна при NiCd и я има донякъде в NiMH. Тази памет означава, че батерията се разрежда не до края, а до някакво ниво, до което се е била разредила предния път. Тоест имаме огромна загуба на капацитет. Наличието на такава памет предполага, че ако батерията започне да се зарежда, трябва да се зареди до 100%, а ако започне да се разрежда, пак трябва да се разреди до 100%. В никакъв случай не са допустими зареждане/разреждане до междинни нива, което всъщност е нормален работен режим при леките коли, и този режим е безопасен само при литиевата химия и при никоя друга.

                  8. Литиевата химия към днешна дата има възможно най-големия брой цикли спрямо всички други химии, и този параметър продължава да се подобрява с последните начини разработки. Тоест само литиевата химия и никоя друга е в състояние да осигури 8-10 и дори 12 години време на живот на батерията, въпреки многобройните пълни или частични цикли, случващи се по няколко броя на ден.

                  Този анализ е непълен, но и от написаното до момента ставя ясно за всеки един средноинтелигентен човек, че в електрическите коли може да се използва само и единствено литиева химия и никоя друга. Ако някой твърди нещо друго, то това означава много ниска компетентност или много ниска интелигентност.

                  Разбира се литиевата химия си има и недостатъци, като например пожароопасноста и нуждата да се балансират клетките в процеса на заряд, но тези два основни недостатъка си имат техническо решение, което ги премахва почти напълно и свежда вероятноста за инцидент до пренебрежимо ниски нива.

                  Ще повторя отново за хората с едноцифрена интелигентност:

                  Към днешна дата съобразно днешните научнотехнически постижения в електрическите коли могат да се използват само и единствено батерии с литиева химия !!!

                  Коментар


                  • Изпуснах нещо. Камиони ли ще задвижвате с тия 300кВт? Щото 12 секунди ускорение са горе-долу до 300км/ч за лека кола.

                    Коментар


                    • Освен това, никъде не пише, че е за всички EV. За по- гъзарските и само като опция. 150 kW също не са малко, и повечето коли дори нямат нужда от толкова. РАЗБИРА СЕ, не е като бензинката но, тя и цялата EV концепция, е по-различна. Нали искаме ефикасно и чисто? Макар не единствен но, и това е някакъв начин. А, замяната, на секционирана на дребно батерия и поддръжката и в пълна кондиция, е по-лесно. И - повтарям - има конструктивни основания да живее по-дълго.
                      Last edited by Pyramid; 21.03.2021, 16:30.

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение

                        И какво - ще правиш буфер с оловни батерии ли?
                        И ще ги зареждаш 12 часа, за да ги използваш за 30 секунди веднъж в деня?
                        И понеже са много тежки, към всяка една лека кола ще се продава и ремарке с оловни батерии?
                        И такова ремарке ще се купува ново средно веднъж на 3 години

                        Продължаваш да приказваш простотии и врели некипели, и дори сам не се усещаш. Простотия след простотия .......
                        Ремаркето ще почака. За ускорение, ти трябва работа на пълна мощност... няколко секунди. При 300 kW, за 12 секунди, секунди, изразходва 1kWh. При което, работи И "литиевата" част. Така, 10 kWh (Pb) ти стигат за близо 30 изпреварвания/цикъл. Максимум, 150 килограма.

                        Коментар


                        • Оловни батерии, тоя ме върна при електрокарите на практиката ми 11-ти клас

                          Коментар


                          • Гледам модераторите ми трият мненията, в които опровергавам от техническа гледна точка недомислиците на Pyramid. Създава се впечатлението, че модераторите искат да поддържат сред посетителите на форума една тотално грешна теория с тотално грешни изводи. Така ли е или аз нещо греша?

                            Ако някое мнение не ви се харесва, редактирайте го (изтрийте емоциите ми), но недейте да триете неговата същност, защото тя е важна.
                            Last edited by Mateev; 21.03.2021, 15:46.

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

                              Прав си за суперкондензаторите (има си българска думичка) но, само крачка встрани, има оловни батерии с 5-6 ПЪТИ повече специфична енергия от тях. И НЕ гунят така силно напрежение по време на разряда си.
                              Не внимаваш. Лошо.
                              И какво - ще правиш буфер с оловни батерии ли?
                              И ще ги зареждаш 12 часа, за да ги използваш за 30 секунди веднъж в деня?
                              И понеже са много тежки, към всяка една лека кола ще се продава и ремарке с оловни батерии?
                              И такова ремарке ще се купува ново средно веднъж на 3 години

                              Продължаваш да приказваш простотии и врели некипели, и дори сам не се усещаш. Простотия след простотия .......
                              Last edited by Mateev; 21.03.2021, 15:18.

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение

                                Те всичките му "изобретения" са в стил ЕЖК (една жена каза).
                                Добре де, да помогнем малко:
                                100КВ батерия има напрежение 400В. Как са организирани батериите в "микромодули"?



                                ПП
                                Въпросът не е към теб, така че не отговаряй.
                                Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

                                Коментар

                                Working...
                                X