IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение

    Зареди я и забий ножа в нея, и тогава ми приказвай врели-некипели.

    Ти не осъзнаваш нещо елементарно - това е енергийната плътност на литиевите батерии, която е почти една и съща при всички видове размери или капацитети на батерии. Тоест количеството енергия на единица обем е едно и също. Като намалиш N пъти капацитета, намалява се и N пъти обема. но енергийната плътност се запазва същата.

    Тоест дори и в много малките капацитете (и обеми) има достатъчно енергия, за да стопи собствения си обем и да запали огън
    Формфакторът ИЗОБЩО не е за пренебрегване. Съотношението площ за охлаждане/натрупана енергия, както и способността на конструкцията да отведе топлината И да ограничи участващия в КС обем, също е от значение. Проверявах, колко пъти: КЪДЕ ОЩЕ, се охлажда поне толкова интензивно И ЯДРОТО на елементите и се оказа, че няма такива случаи. Имаше един, казва ми, при подводниците, вътре, преминават едни тръби през клетките. Ами, виждал съм ги. Половин цол тръба, през 25-30 см., Че и под пластмаса (киселината, разяжда). Т.е., умряла работа. Най-важните неща, не са взети предвид. Освен това, прословутата "дупка" по центъра, която така ви дразни (а, най-ви дразним ние с Дани но, лицемерите), може и е нормално, при по-висока енергийна плътност, да бъде и с по-голям диаметър, както, и да е не една. Ако досега, не сте вдянали (или сте но, ние знаем че, по стар хейтърски обичай, целта ви е да се навреди) НЕ Е енергийната плътност основната пречка пред масовостта на електричките. Пречката е комплексна - всичко това, е обсъждано многократно - и, повлиявайки драматично всички съставни на това комплексно число, неговият модул, също се повлиява.
    Който разбрал-разбрал.
    Last edited by Pyramid; 16.11.2021, 07:14.

    Коментар


    • Не е същото, например енергийната плътност на капка бензин и на литър бензин е една и съща. Но с капката не можеш да запалиш почти нищо, с литъра обаче може. Тези малките батерийки прегарят вътре с такава скорост, че не успяват да се запалят, енергията се загубва много по бързо. Тези неща не работят точно по този начин. Друг пример - батериите на Нисан Лийв без охлаждане , първия вариант не се палят, те пък толкова бързо се издуват че до запалване не се стига. По същия начин направена батерия, като и сложили охлаждане и станала запалителна.
      D.Y.F-091066

      Коментар


      • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
        Mateev, мисля че имам някъде литий полимер 150 милиамперчаса, не знам колко ампера дава максимално но ще взема да ти я снимам на късо напълно заредена как ще се запали. Защото по случайност такава съм я давал на късо и няма енергия да се запали, тя едва изпушва леко.
        https://www.ebay.com/itm/25400356853...EAAOSw9E5b9i1H
        Зареди я и забий ножа в нея, и тогава ми приказвай врели-некипели.

        Ти не осъзнаваш нещо елементарно - това е енергийната плътност на литиевите батерии, която е почти една и съща при всички видове размери или капацитети на батерии. Тоест количеството енергия на единица обем е едно и също. Като намалиш N пъти капацитета, намалява се и N пъти обема. но енергийната плътност се запазва същата.

        Тоест дори и в много малките капацитети (и обеми) има достатъчно енергия, за да стопи собствения си обем и да запали огън
        Last edited by Mateev; 16.11.2021, 15:58.

        Коментар


        • Сигорно е имало мина по високите части след Трявна.
          https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%96...BE%D0%B2%D0%BE
          https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%9A...B5%D0%BA%D1%82

          Коментар


          • Mateev, мисля че имам някъде литий полимер 150 милиамперчаса, не знам колко ампера дава максимално но ще взема да ти я снимам на късо напълно заредена как ще се запали. Защото по случайност такава съм я давал на късо и няма енергия да се запали, тя едва изпушва леко.
            https://www.ebay.com/itm/25400356853...EAAOSw9E5b9i1H
            Last edited by supertrader; 15.11.2021, 23:20.
            D.Y.F-091066

            Коментар


            • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
              Mateev, не може да се запали, капацитета се явява критичен за запалването. Пробвай да запалиш елемент с такъв капацитет и ще видиш че не е възможно.
              Аз съм пробвал и ЗНАМ, а ти не си пробвал и плещиш врели некипели вече месеци наред.

              Нямa значение капацитета дали е голям или малък. Важното е, че всяка една литиева батерия съдържа в себе си предостатъчно енергия, щото да разтопи собствения си обем, и с излишъка да направи огън/пожар.
              Last edited by Mateev; 15.11.2021, 23:50.

              Коментар


              • Mateev, не може да се запали, капацитета се явява критичен за запалването. Пробвай да запалиш елемент с такъв капацитет и ще видиш че не е възможно. Не е същото като това във видеото, клетка която даде на късо ще прегори и се явява прекъсвач във веригата, не може да се запали.
                Last edited by supertrader; 15.11.2021, 23:06.
                D.Y.F-091066

                Коментар


                • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                  Може да е шокиращо, че капацитета на един елемент е толкова малък, но иначе как ще направиш незапалим и почти огнеупорен модул, другия вариант е като сега - да могат да се палят. Капацитета на един модул в крайна сметка се измерва във ватчаса съхранена енергия. Ако модула е 100 волтов имат 100 по 100 милиампера - 10 ватчаса да са незапалимите модули с много предразполагаща към запалване електрохимия. Но има и такава която ще позволи и по големи капацитети, въобще не представлява проблем това. Другия вариант е правят се с батерии които да могат да се палят и виждате какво става, дори мрежата от чарджъри си ограничава зарядния ток и изключва и въобще не могат да се движат собствениците на електромобили на дълги разтояния, освен ако мрежата не е само на една фирма.
                  Твоя голяма самозаблуда, която я плещиш от месеци, е че си мислиш, че намаляването на капацитета ще направи клетките негорими. Глупости на търкалета.

                  Истината е, че колкото и да намаляваш капацитета, клетката ще си остане запалима, и ще гори с жив пламък при достъп на кислород или при окъсяване или при презареждане.

                  Last edited by Mateev; 15.11.2021, 22:50.

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от Имхотеп

                    Moje i dwete
                    Željko Ražnatović
                    https://www.vbox7.com/play:2a0182f3a8

                    Коментар


                    • Може да е шокиращо, че капацитета на един елемент е толкова малък, но иначе как ще направиш незапалим и почти огнеупорен модул, другия вариант е като сега - да могат да се палят. Капацитета на един модул в крайна сметка се измерва във ватчаса съхранена енергия. Ако модула е 100 волтов имат 100 по 100 милиампера - 10 ватчаса да са незапалимите модули с много предразполагаща към запалване електрохимия. Но има и такава която ще позволи и по големи капацитети, въобще не представлява проблем това. Другия вариант е правят се с батерии които да могат да се палят и виждате какво става, дори мрежата от чарджъри си ограничава зарядния ток и изключва и въобще не могат да се движат собствениците на електромобили на дълги разтояния, освен ако мрежата не е само на една фирма.
                      D.Y.F-091066

                      Коментар


                      • τ=RC zariad ili razriad mAh

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                          Оранжеви батерии.
                          Очевидно беше че сте експерти по въпросите с микромодулите.

                          Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

                          Коментар


                          • Оранжеви батерии.
                            D.Y.F-091066

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                              Къкъв вид електрохимия ли имаш впредвид ?
                              Абе попитах какви батерии, за електрохимия ако трябва ще кажеш.



                              Понеже си се редактирал, хайде и аз:

                              Посочи батерия която е сто милиампера.
                              Last edited by Имхотеп; 15.11.2021, 20:03.
                              Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

                              Коментар


                              • много е важна стехиометричната смес в почерпушката на малкия engine
                                https://www.youtube.com/watch?v=NpkLhDa-jqQ
                                Last edited by mikimaus; 15.11.2021, 19:12.

                                Коментар

                                X