IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

NYSE

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от RInvestor Разгледай мнение

    Какво мислиш за китайците LI и XPENG? За момента са ми 10% от портфолиото общо. За момента много сила показват, аз търгувам предимно технически, но ми е интересен твоя поглед?
    И двете компании за мен не са излезли от определението стартъп и са доста рискови. Не си спомням точно, но мисля, че са на по 8-9 годишна възраст, като все още горят кеш и завършват годината с отрицателен net income, като компенсират с привличане на капитал от инвеститори. Ако не излязат до година - две в позиция, при която да имат поне минимален положителен марджин на продаден автомобил, трудно ще оцелеят. Те са горе-долу в позицията на Тесла, когато аз влагах пари, но разликата е, че Тесла бяха пионери, а Li и XPENG са на пазар с брутална конкуренция. Големият риск тук е, че оперират само на китайския пазар, а там е много кърваво за стартъпи и поне според мен оцеляването в този сектор е много трудно. XPENG според мен направиха грешка с проекта си P7 от 2020, защото се опитват да се позиционират при executive sedan, а това е ниша, където вероятността да губиш пари е голяма / горе долу същата ситуация с щатската Lucid Motors и луксозния им седан /. LI Auto пък според мен още повече грешат, защото всичките им модели атакуват crossover сегмента, при това луксозния такъв. Не знам, трудно ми е да преценя дали да ги оставиш, но за мен са много рискови вложения. Li Auto са надценени, ако правим паралел с XPENG.

    Коментар


    • Първоначално изпратено от cherney Разгледай мнение
      BYD вероятно ще доведат до фалит повечето китайски производители на електромобили. Основният им плюс са производството на батерии, в което са лидер и изключително силното им присъствие на китайския автомобилен пазар, който е най-големия в света. Но имат и сериозен проблем и той е невъзможността да пробият в САЩ и ЕС към настоящия момент, където продажбите им са нищожни и са напълно непознати. Другото предизвикателство за тях ще е бъдещия бюджетен автомобил на Тесла, който вероятно ще бъде анонсиран следващата година, а през 2025г. ще влезе в производство. И това е така, защото значителна част от продажбите на BYD са автомобили с ниска цена, т.е. така наречените бюджетни. Предстои да видим дали ще успеят да се наложат в САЩ и ЕС, както го направиха Киа и Хюндай
      Какво мислиш за китайците LI и XPENG? За момента са ми 10% от портфолиото общо. За момента много сила показват, аз търгувам предимно технически, но ми е интересен твоя поглед?

      Коментар


      • Първоначално изпратено от nkavrakov1982 Разгледай мнение
        Получих данни от НАП че нямали ама абсолютно никакъв механизъм по който да следят кой е на печалба от акции и кой не нищо,нещичко като път,инструмент и похвати
        Пъпеш, пука им за твоите акции. Имат данни за движението на средства и наличностите!!! Стегни се малко, 11-годишният ми ги знае тия неща.

        Коментар


        • Първоначално изпратено от nkavrakov1982 Разгледай мнение
          Получих данни от НАП че нямали ама абсолютно никакъв механизъм по който да следят кой е на печалба от акции и кой не нищо,нещичко като път,инструмент и похвати
          Ти направи пебалба, пък поссле ще го мислиш

          Коментар


          • Първоначално изпратено от nkavrakov1982 Разгледай мнение

            Според мен най голямата греда ще са акциите на AI,там още нямаме сериозна основа .Има само мания без резултати и стойност.Който има нерви да държи и да излиза овреме.
            Ако AI се срине, приключва и Епъл. Споко - манията едва започва

            Коментар


            • Получих данни от НАП че нямали ама абсолютно никакъв механизъм по който да следят кой е на печалба от акции и кой не нищо,нещичко като път,инструмент и похвати

              Коментар


              • Първоначално изпратено от nkavrakov1982 Разгледай мнение

                За Тесла забравяш нещо важно ,китайците от BYD,и компания ще я позасипят стабилно.Изобщо целия пазар на Ел колинще става все по фрагментиран и все по конкурентен.Тесла не е Епъл при колите ,може би беше но за кратко.Иначе поздравления за постиженията явно си купил акции много отдавна и не си ги продавал
                BYD вероятно ще доведат до фалит повечето китайски производители на електромобили. Основният им плюс са производството на батерии, в което са лидер и изключително силното им присъствие на китайския автомобилен пазар, който е най-големия в света. Но имат и сериозен проблем и той е невъзможността да пробият в САЩ и ЕС към настоящия момент, където продажбите им са нищожни и са напълно непознати. Другото предизвикателство за тях ще е бъдещия бюджетен автомобил на Тесла, който вероятно ще бъде анонсиран следващата година, а през 2025г. ще влезе в производство. И това е така, защото значителна част от продажбите на BYD са автомобили с ниска цена, т.е. така наречените бюджетни. Предстои да видим дали ще успеят да се наложат в САЩ и ЕС, както го направиха Киа и Хюндай

                Коментар


                • Първоначално изпратено от Diskesuper Разгледай мнение
                  Terziev, ти не следеше ли SBSW преди, какво се случва с тях. 6$ ми изглежда неоправдано ниско.
                  За жалост входът ми е бая по-нагоре. Платината и паладият се сринаха, а нещата в Африка не са розови. Според мен на сегашните цени е много добро съотношението риск/печалба. Ръководството обаче леко посментва. Преувеличиха значително възможността за добив на уран, което лично мен ме привлече страшно.

                  Добре са финансово, подценени са, дивидент ще има и занапред... нямам намерение да добавям.

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от cherney Разгледай мнение

                    Първото, което искам да кажа е, че коментарите ми са дружелюбни без какъвто и да е намек за снизходителност, като желанието ми е да предпазя от грешки тези, с които общувам. EV индустрията, респективно перспективите пред нея, са ми достатъчно ясни, защото я изучавам през последните десет години. Не искам да коментирам експозицията ми в акции / 100% TSLA /, защото ще е проява на лош вкус, но мога да кажа, че на 47г. нямам проблем да се пенсионирам и да не работя нито ден повече благодарение именно на TSLA. Относно Тойота ще кажа, че коментара ми за бъдещето им изобщо не е преувеличен, защото те проспаха цяло десетилетие, през което другите се развиваха. Днес Тойота продава 8 млн. автомобила годишно, прави по 2000 долара на кола и голяма част от този генериран кеш отива за обслужване на 220 млрд. долара задължения. Проблемът в тази конструкция е, че графиката на търсене на електромобили vs. автомобили с ДВГ е едно към едно с тази на аналоговите фотоапарати и камери vs. дигитални такива, а Тойота предлага коли с ДВГ. След Втората световна война в Европа винаги първенец по продажби е бил някой ниско бюджетен европейски автомобил, но през последните две години за първи път виждаме, че това се променя. В края на миналата година Тесла Модел 3 беше най-продавания автомобил в Европа, а през първото полугодие на тази година най-продаваната кола в света / не най-продаван електрически автомобил, а изобщо автомобил / е Тесла Модел Y. Включително и в Европа. И тук говорим за кола, която не е в ниския ценови клас, а струва 100 бона. Това, което Тойота пропусна е поевтиняването на електромобилите до такава степен, че днес те са по-изгодна сделка от такива с ДВГ, доколкото технологиите се развиват. Тойота продава bz4x с начална цена 105.000 лева, като тази кола е напълно смехотворна и е обект на подигравки в индустрията, защото не може да отлепи от София до Стара Загора с пълна батерия, а вече струва повече от Модел Y на Тесла. И за това в ЕС продажбите им са катастрофа. Нещо повече, Тойота продава тази кола на загуба и компенсира с продажби на автомобили с ДВГ. Когато търсенето на автомобили с ДВГ стигне критичен минимум, филма за Тойота ще стане цветен. Апропо, това се отнася и за доста други автомобилни производители. А най-драматично за Тойота, Фолксваген, Стелантис и пр. ще стане, когато на пазара излезе бюджетния автомобил на Тесла, който ще струва 50.000 лева, ще ползва мрежата им от 50.000 зарядни станции по целия свят, а също така Мегапак батериите им, които в ЕС, САЩ и Китай ще са най-добрия купувач на електричество, произвеждано от солари, доколкото техния производствен пик е от 10.00ч. до 16.00ч., когато търсенето на електричество е минимално. И в един прекрасен ден всякакви Голф, Корола, Ярис, Аурис ще отекат в канала, защото на пазара ще има кола на същата цена, която ще те вози срещу 2лв. на сто километра, оборудвана с батерия 4680, която започва да се разрежда след един милион километра, а за капак ще може да го прави с FSD без дори да пипаш волана.

                    Парите са си твои, но се надявам да не ги загубиш с Тойота.
                    За Тесла забравяш нещо важно ,китайците от BYD,и компания ще я позасипят стабилно.Изобщо целия пазар на Ел колинще става все по фрагментиран и все по конкурентен.Тесла не е Епъл при колите ,може би беше но за кратко.Иначе поздравления за постиженията явно си купил акции много отдавна и не си ги продавал

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от cherney Разгледай мнение

                      Първото, което искам да кажа е, че коментарите ми са дружелюбни без какъвто и да е намек за снизходителност, като желанието ми е да предпазя от грешки тези, с които общувам. EV индустрията, респективно перспективите пред нея, са ми достатъчно ясни, защото я изучавам през последните десет години. Не искам да коментирам експозицията ми в акции / 100% TSLA /, защото ще е проява на лош вкус, но мога да кажа, че на 47г. нямам проблем да се пенсионирам и да не работя нито ден повече благодарение именно на TSLA. Относно Тойота ще кажа, че коментара ми за бъдещето им изобщо не е преувеличен, защото те проспаха цяло десетилетие, през което другите се развиваха. Днес Тойота продава 8 млн. автомобила годишно, прави по 2000 долара на кола и голяма част от този генериран кеш отива за обслужване на 220 млрд. долара задължения. Проблемът в тази конструкция е, че графиката на търсене на електромобили vs. автомобили с ДВГ е едно към едно с тази на аналоговите фотоапарати и камери vs. дигитални такива, а Тойота предлага коли с ДВГ. След Втората световна война в Европа винаги първенец по продажби е бил някой ниско бюджетен европейски автомобил, но през последните две години за първи път виждаме, че това се променя. В края на миналата година Тесла Модел 3 беше най-продавания автомобил в Европа, а през първото полугодие на тази година най-продаваната кола в света / не най-продаван електрически автомобил, а изобщо автомобил / е Тесла Модел Y. Включително и в Европа. И тук говорим за кола, която не е в ниския ценови клас, а струва 100 бона. Това, което Тойота пропусна е поевтиняването на електромобилите до такава степен, че днес те са по-изгодна сделка от такива с ДВГ, доколкото технологиите се развиват. Тойота продава bz4x с начална цена 105.000 лева, като тази кола е напълно смехотворна и е обект на подигравки в индустрията, защото не може да отлепи от София до Стара Загора с пълна батерия, а вече струва повече от Модел Y на Тесла. И за това в ЕС продажбите им са катастрофа. Нещо повече, Тойота продава тази кола на загуба и компенсира с продажби на автомобили с ДВГ. Когато търсенето на автомобили с ДВГ стигне критичен минимум, филма за Тойота ще стане цветен. Апропо, това се отнася и за доста други автомобилни производители. А най-драматично за Тойота, Фолксваген, Стелантис и пр. ще стане, когато на пазара излезе бюджетния автомобил на Тесла, който ще струва 50.000 лева, ще ползва мрежата им от 50.000 зарядни станции по целия свят, а също така Мегапак батериите им, които в ЕС, САЩ и Китай ще са най-добрия купувач на електричество, произвеждано от солари, доколкото техния производствен пик е от 10.00ч. до 16.00ч., когато търсенето на електричество е минимално. И в един прекрасен ден всякакви Голф, Корола, Ярис, Аурис ще отекат в канала, защото на пазара ще има кола на същата цена, която ще те вози срещу 2лв. на сто километра, оборудвана с батерия 4680, която започва да се разрежда след един милион километра, а за капак ще може да го прави с FSD без дори да пипаш волана.

                      Парите са си твои, но се надявам да не ги загубиш с Тойота.
                      Охо, 100% тесла. Смятай вече имаш име тука

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от dollarman Разгледай мнение

                        да, добре
                        Първото, което искам да кажа е, че коментарите ми са дружелюбни без какъвто и да е намек за снизходителност, като желанието ми е да предпазя от грешки тези, с които общувам. EV индустрията, респективно перспективите пред нея, са ми достатъчно ясни, защото я изучавам през последните десет години. Не искам да коментирам експозицията ми в акции / 100% TSLA /, защото ще е проява на лош вкус, но мога да кажа, че на 47г. нямам проблем да се пенсионирам и да не работя нито ден повече благодарение именно на TSLA. Относно Тойота ще кажа, че коментара ми за бъдещето им изобщо не е преувеличен, защото те проспаха цяло десетилетие, през което другите се развиваха. Днес Тойота продава 8 млн. автомобила годишно, прави по 2000 долара на кола и голяма част от този генериран кеш отива за обслужване на 220 млрд. долара задължения. Проблемът в тази конструкция е, че графиката на търсене на електромобили vs. автомобили с ДВГ е едно към едно с тази на аналоговите фотоапарати и камери vs. дигитални такива, а Тойота предлага коли с ДВГ. След Втората световна война в Европа винаги първенец по продажби е бил някой ниско бюджетен европейски автомобил, но през последните две години за първи път виждаме, че това се променя. В края на миналата година Тесла Модел 3 беше най-продавания автомобил в Европа, а през първото полугодие на тази година най-продаваната кола в света / не най-продаван електрически автомобил, а изобщо автомобил / е Тесла Модел Y. Включително и в Европа. И тук говорим за кола, която не е в ниския ценови клас, а струва 100 бона. Това, което Тойота пропусна е поевтиняването на електромобилите до такава степен, че днес те са по-изгодна сделка от такива с ДВГ, доколкото технологиите се развиват. Тойота продава bz4x с начална цена 105.000 лева, като тази кола е напълно смехотворна и е обект на подигравки в индустрията, защото не може да отлепи от София до Стара Загора с пълна батерия, а вече струва повече от Модел Y на Тесла. И за това в ЕС продажбите им са катастрофа. Нещо повече, Тойота продава тази кола на загуба и компенсира с продажби на автомобили с ДВГ. Когато търсенето на автомобили с ДВГ стигне критичен минимум, филма за Тойота ще стане цветен. Апропо, това се отнася и за доста други автомобилни производители. А най-драматично за Тойота, Фолксваген, Стелантис и пр. ще стане, когато на пазара излезе бюджетния автомобил на Тесла, който ще струва 50.000 лева, ще ползва мрежата им от 50.000 зарядни станции по целия свят, а също така Мегапак батериите им, които в ЕС, САЩ и Китай ще са най-добрия купувач на електричество, произвеждано от солари, доколкото техния производствен пик е от 10.00ч. до 16.00ч., когато търсенето на електричество е минимално. И в един прекрасен ден всякакви Голф, Корола, Ярис, Аурис ще отекат в канала, защото на пазара ще има кола на същата цена, която ще те вози срещу 2лв. на сто километра, оборудвана с батерия 4680, която започва да се разрежда след един милион километра, а за капак ще може да го прави с FSD без дори да пипаш волана.

                        Парите са си твои, но се надявам да не ги загубиш с Тойота.

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от Майстора233 Разгледай мнение

                          Но пък при, 20 процента на горе е удвоил позицията. При 50 процента на горе си е повервал и е набил по голяма част от кеша.

                          Некак си душевните терзания на Навръка почват да ми мязат на тези на Ивелина.
                          То тогава поне имаше защо при доста по динамичен пазар и по - голяма волатилност.
                          да де, ама тя беше скучаеща домакиня, а тука имаме човек, предприемач с висше икономическо образование. Другото е, че тя оперираше със значителен капитал и играеше нафтови фючърси с някакъв безумен множител. Тая жена кви пари направи по едно време не е истина.

                          Първоначално изпратено от dollarman Разгледай мнение

                          С опциите съм назад а tasty нямат демо и затва съм си направил всичко в ексела :-)
                          За кво ти е демо, бе пъпеш. С няколкостотин гущера можеш да направиш стотина залога на дълго. С едни 100 и малко волатилност можеш чудеса. Ако ти е такъв дребен акаунта, даже няма да се занимаваш да декларираш сделките.
                          Last edited by terziеv; 05.07.2023, 22:12.

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от terziеv Разгледай мнение

                            директен дебит през Трансфервайс, че съм бая стиснат...

                            май това е единствената банкова такса, която съм плащал за последните 5-6 години
                            С опциите съм назад а tasty нямат демо и затва съм си направил всичко в ексела :-)

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от nkavrakov1982 Разгледай мнение

                              Е айде сега ,ще боли много ама ще го преживея не бих продал .Затова избрах и такива акции просто ще имам по малко печалба заради входа на високото .Ако имам повече пари бих набитал здраво в Луи Вютона .Там е парата ,империята на лукса
                              Сериозно, не е майтап, ако имаш 4-5 позиции които затвориш на -15 - 20% от акаунта ти няма да се възстанови, затова помисли преди да се хвърляш да купуваш нещо. Какво ще направиш ако ябълката падне на 150, ще купиш ли още?

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от lobos Разгледай мнение

                                То при 15-20% си хвърлил кърпата
                                Но пък при, 20 процента на горе е удвоил позицията. При 50 процента на горе си е повервал и е набил по голяма част от кеша.

                                Некак си душевните терзания на Навръка почват да ми мязат на тези на Ивелина.
                                То тогава поне имаше защо при доста по динамичен пазар и по - голяма волатилност.

                                Коментар

                                Working...
                                X