If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Пфу, нали имам LOMA и CRESY та рекох да се правя на инвеститор, да диверсифицирам, да сложа на Екопетрол, а не на YPF. CRESY-то заложено да излети на 12,5 декември месец. Вход 4.79.
Еее...тия що не ги каза по-рано, те днеска литнали. Ся де да ги гоним.
Пфу, нали имам LOMA и CRESY та рекох да се правя на инвеститор, да диверсифицирам, да сложа на Екопетрол, а не на YPF. CRESY-то заложено да излети на 12,5 декември месец. Вход 4.79.
Петков, изхождаш от идеята, че една рецесия води до номинален спад на цени. Дори съвременната история на България ти демострира, че това изобщо, ама изобщо не е гарантирано. Отдавна сме в рецесия, но на много места БВП се качва - уж парадокс.
Естествено отделните сектори са различно засегнати. За луксовете и алкохола вече говорихме. Затова пак повтарям, че хазартът с държане на широки индекси е дебилизъм. Това означава сляпо да разчиташ на пенсионните планове на западняците.
Няма да се спирам пак на секторите, за които пиша от години. Няма и въглищен ETF. Обаче да се спори, че кюмюрът е сред успешните игри за последната година е фарс някакъв. Все едно да тръгна да обяснявам, че който е взел Фейс шитнята на 90 долара е сгрешил.
От тези, които следя, в момента най-нарисуван е офшорният добив. Rig Val borr do
Btu чака катализатор, който няма как да избяга. Златарите са подценени, но и там е на по-несигурно изчакване. За урана не съм сигурен. Няма да продавам обаче. Global Atomic изклюваме.
И това за "нормалните нива" не е вярно. Не можеш след близо 100% инфлация за периода да искаш пак по 2 хил. Просто ще изпофалират, ще скрапират и за късметлиите с по-добър баланс ще изгрее ярко слънце.
Същата работа и с миньорите. Златото е на връх, ама разходите са маматаситрака.
... а и продължавам да обяснявам, че въглищата са настоящето и бъдещето. Освен това миньорите ВЕЧЕ донесоха и ще носят още много добри пари. BTU остава без пари.
Терзо погледни какво съм ти написал преди 1 годиниа за въглищата - конкретно ставаше въпрос за TGA
на 28-ми Октомври са били 13,65 долара, а днес са 6,60 паднали са на половина точно както съм ти го написал въглищата угаснаха
Както угаснаха и контейнерите за които преди това се беше наточил
И за твоя инфомация със все всичката инфлация за която говориш в момента превоза е по евтин от преди ковида па кое нормално кое не незнам
Оставам с впечатление, че сега масово се налита на fixed income инструменти. Залозите са, че април-май догодина ФЕД ще започне да намалява лихвите, ама тогава ще е вече късно за покупка, бондове и трежърита ще са скъпи вече. Кипърският ми брокер ми изпратил мейл, че заради големият интерес пускат CFD върху някакъв fixed income ETF, можеш да си само дълъг и с положителен суап (лихва) всеки ден. Аз си имам малко HYG, това е върху бондовете на mid-cap компании и има повечко движения, те са най-чувствителни на новини. Няма да пазарувам повече и съм готов бързо да бягам, щото ми се струва че е рано да се слага тигана. Много вероятно ми се вижда догодина инфлацията пак да се ускори и ФЕД да трябва да продължи с повишенията. Тогава акциите също ще се сурнат, ще има много измамени камилчета дето са повярвали в "кратката рецесийка".
Важното е да се следи какво се случва и да се реагира бързо, друго решение не виждам.
Още преди година като почнаха да падат цените на превозите му казах на Терзо да бяха от летящите гемии на него не му се верваше
И това за "нормалните нива" не е вярно. Не можеш след близо 100% инфлация за периода да искаш пак по 2 хил. Просто ще изпофалират, ще скрапират и за късметлиите с по-добър баланс ще изгрее ярко слънце.
Същата работа и с миньорите. Златото е на връх, ама разходите са маматаситрака.
... а и продължавам да обяснявам, че въглищата са настоящето и бъдещето. Освен това миньорите ВЕЧЕ донесоха и ще носят още много добри пари. BTU остава без пари.
Гемията
е потънала на 60 процента от върха. Докато индексите са доста близо да олтайм хай.
За да се държи така акцията има причина.А не говорим за акция свързана със сурвинният цикъл където нещата могат също да седят различно.
При дъна на индексите се купуват тези които най - много отскачат и тези които не правят нови дъна докато индексите правят.
А не се прави обратното
.
Акцията вероятно ще потегли на горе но въпроса е кога и от каква цена и при корекциите на индексите дали няма пак да прави нови дъна.
Гемията въобще не е потънала просто заради увеличените доставки след Ковида гемията се движеше над водата
Сега просто се връща към нормалното си състояние и цените се връщат към нивата от преди ковида
За тези дето са нямали поглед върху транспорта да поясня един контейнер от Китай до София от средна цена 2000 долара стигна цена 14 000 - Сега цената пак е близка до 2000 долара и е нормално и Маерск да се върне на нивата от преди ковида
А който иска нека да чака пак да стане 14000 долара транспорта на един контейнер
Още преди година като почнаха да падат цените на превозите му казах на Терзо да бяха от летящите гемии на него не му се верваше
Погледнах набързо MAERSK и според мен е "престъпление" да се купува нещо, което при този бул рън е спаднало със 17% само преди няколко сесии. Няма НИКАКВИ признаци за формиране на дъно - като големи обеми например, които да показват ,че фондовете купуват. Значи ако се търси нещо пребито, по-добре да се насочите към Biotech /XBI/. Други дъноподобни, но вече с ясни признаци за растеж са CVNA, GYC... и много други. Имам от споменатите, не е препоръка за покупко-продажби.
Колкото до ралито очаквам да продължи до януари. Яростно и бясно се купува. И всъщност възможно е цялата 2024 да е така, защото мечия пазар продължи ТВЪРДЕ много време.
Гемията
е потънала на 60 процента от върха. Докато индексите са доста близо да олтайм хай.
За да се държи така акцията има причина.А не говорим за акция свързана със сурвинният цикъл където нещата могат също да седят различно.
При дъна на индексите се купуват тези които най - много отскачат и тези които не правят нови дъна докато индексите правят.
А не се прави обратното
.
Акцията вероятно ще потегли на горе но въпроса е кога и от каква цена и при корекциите на индексите дали няма пак да прави нови дъна.
Погледнах набързо MAERSK и според мен е "престъпление" да се купува нещо, което при този бул рън е спаднало със 17% само преди няколко сесии. Няма НИКАКВИ признаци за формиране на дъно - като големи обеми например, които да показват ,че фондовете купуват. Значи ако се търси нещо пребито, по-добре да се насочите към Biotech /XBI/. Други дъноподобни, но вече с ясни признаци за растеж са CVNA, GYC... и много други. Имам от споменатите, не е препоръка за покупко-продажби.
Колкото до ралито очаквам да продължи до януари. Яростно и бясно се купува. И всъщност възможно е цялата 2024 да е така, защото мечия пазар продължи ТВЪРДЕ много време.
За мен П/Е като коефициент е също толкова безполезен колкото и осцилаторите в техническия анализ. Със сигурност има хора който го ползват успешно, по подобие на осцилаторите, но на мен не ми върши особно работа. В практиката съм виждал фирми да правят брутални трендови движения с години, имайки П/Е доста над средното за дадения сектор и обратно.
Три са нещата който могат да те доведат до крайно негативен сценарии – неправилно боравене с маржин /аз лично не ползвам изобщо/, избиране на компания в сектор податлив на дисрапшън и последното което ми е фаворит – дълговете на една компания. Мнозинството от фалитите са или вследствие на дисрапшън /по-малко/ или вследствие на прекомерен дълг /повечето/.
В случая с Маерск не виждам прекалено много опции за дисрапшън – морската търговия няма аналог и е двигател на развитието има няма вече 500 години. По отношение на финасовите отчети – не виждам особено притеснителни тенденции дори и предвид паразните очаквания за свиване на пазара. В крайна сметка най-добрите покупки се правят тогава когато новините и очакванията са сравнително негативни а не обратното.
Това последното с уговорката че дъна аз лично не ловя, това е нещо което също най-вероятно може да се облече с някакъв модел, но в крайна сметка е ненужно. Статистически погледнато борсите имат една посока в повечето време, въпрос е да подбереш внимателно компанийте в който да инвестираш – за останалото времето ще се погрижи. Винаги съм се чудил предвид на този простичък факт защо хората имат такава склонност нон-стоп да се търсят причини за срив, спад и апокалипсис. В крайна сметка когато срива стане факт ще го видиш, ако правилно си менажираш портфолиото и си следваш някой базови правила нищо особено не може да се случи.
Дори и любимата деглобализация на Терзиев не виждам как ефективно ще се случи и доведе до напълно затваряне на света в няколко блока, а ако последното все пак стане факт, то неминуемо ще доведе то такава преоценка в борсовите котировки на всяка една борса ще свят ще ни се завие.
Как са ви настроенията за едно Коледно рали и ново връхче в СП 500 и подобно такова в Златото
Може да изчакаш следващия отче преди да решиш да добавяшт, но при толкова много кораби, много нови навлизащи на пазара и ниска цена на превоза, няма причина за оптимизъм следващите 1-2 тримесечия или повече, те и самите шефове си го казват, виж последния transcript.
Колко дълг считаш че е прекомерен? Debt/Equity по-голямо от колко? На мене това ми е трудно да го преценя, интересно ми е да чуя мнения. За P/E съм съгласен, че колкото показва нещо, толкова и не показва. Купувал съм CAR (AVIS) на P/E=130 и пак изкарах пари. Но дълга е нещо което реално тежи на компанията и не може да се пренебрегва.
Догодина ще има рефинансирания, тогава ще си проличи. D/E над 2 си е повишен риск, и ако interest coverage е под 3 ще излиза доста скъпо финансирането на нов дълг. Може да ликвидират активи, да разводняват акционерите и др такива, все неща, които ще се отразят негативно на цената.
Колко дълг считаш че е прекомерен? Debt/Equity по-голямо от колко? На мене това ми е трудно да го преценя, интересно ми е да чуя мнения. За P/E съм съгласен, че колкото показва нещо, толкова и не показва. Купувал съм CAR (AVIS) на P/E=130 и пак изкарах пари. Но дълга е нещо което реално тежи на компанията и не може да се пренебрегва.
За мен П/Е като коефициент е също толкова безполезен колкото и осцилаторите в техническия анализ. Със сигурност има хора който го ползват успешно, по подобие на осцилаторите, но на мен не ми върши особно работа. В практиката съм виждал фирми да правят брутални трендови движения с години, имайки П/Е доста над средното за дадения сектор и обратно.
Три са нещата който могат да те доведат до крайно негативен сценарии – неправилно боравене с маржин /аз лично не ползвам изобщо/, избиране на компания в сектор податлив на дисрапшън и последното което ми е фаворит – дълговете на една компания. Мнозинството от фалитите са или вследствие на дисрапшън /по-малко/ или вследствие на прекомерен дълг /повечето/.
В случая с Маерск не виждам прекалено много опции за дисрапшън – морската търговия няма аналог и е двигател на развитието има няма вече 500 години. По отношение на финасовите отчети – не виждам особено притеснителни тенденции дори и предвид паразните очаквания за свиване на пазара. В крайна сметка най-добрите покупки се правят тогава когато новините и очакванията са сравнително негативни а не обратното.
Това последното с уговорката че дъна аз лично не ловя, това е нещо което също най-вероятно може да се облече с някакъв модел, но в крайна сметка е ненужно. Статистически погледнато борсите имат една посока в повечето време, въпрос е да подбереш внимателно компанийте в който да инвестираш – за останалото времето ще се погрижи. Винаги съм се чудил предвид на този простичък факт защо хората имат такава склонност нон-стоп да се търсят причини за срив, спад и апокалипсис. В крайна сметка когато срива стане факт ще го видиш, ако правилно си менажираш портфолиото и си следваш някой базови правила нищо особено не може да се случи.
Дори и любимата деглобализация на Терзиев не виждам как ефективно ще се случи и доведе до напълно затваряне на света в няколко блока, а ако последното все пак стане факт, то неминуемо ще доведе то такава преоценка в борсовите котировки на всяка една борса ще свят ще ни се завие.
Как са ви настроенията за едно Коледно рали и ново връхче в СП 500 и подобно такова в Златото
Коментар