IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

NYSE

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от petrg5s Разгледай мнение

    Каврък ,ако не беше слушал разни ватници,долармени и асенчовци ,сега щеше да си +34%
    Де не ти казам пък аз от кога я държа

    И запомни,само по резултатите може да различиш неадекватната риба от стойностния играч !
    На думи всеки е силен
    Да слушай адекватният Петърчо дето обясняваше как дрона излита на 3.30лв а сега е 2.86 - има нема 20 левги под водата

    Пепи сега е момента да си признаеш колко се набълбука там. Не чакай да стане 4лв та да ни обясняваш какъв профит си направил

    Коментар


    • Първоначално изпратено от nkavrakov1982 Разгледай мнение

      За баланс кой ЕТФ предпоъчвате
      Не препоръчвам, понеже може да греша. Всеки сам решава какво да прави с парите си.

      Коментар


      • Първоначално изпратено от nkavrakov1982 Разгледай мнение

        За баланс кой ЕТФ предпоъчвате който следи NASDAQ в евро -
        Vanguard S&P 500 UCITS ETF (VUSA.AS)- Този за SP500 добре ли е ?
        За NASDAQ ГЛЕДАХ ТЕЗИ :

        1.EQQQ – Invesco EQQQ NASDAQ-100 UCITS ETF
        2.EXXT – iShares NASDAQ-100
        UCITS ETF/този е с по -достъпна цена /
        3.SXRV – iShares NASDAQ 100 UCITS ETF USD (Acc)/този е с акумулиращ
        дивидент /,но нещо не видях цената ,май му е доста височка/.

        Относно дивидентите ,данъци се плащали само за евро инструменти акции и etf купени в евро ,капиталова и дивиденти ако има ,за Щатския пазар дивидента се удържа при източника и имам само 10% капиталова ако продам с печалба ,дали правилно влизам в час ?
        FR0010342592

        Коментар


        • Британските акции били доста евтини сега

          BAE Systems Plc, Ashtead Group Plc, 3i Group Plc, BP Plc, Smith & Nephew Plc, Haleon Plc, Prudential Plc, Rio Tinto Plc, AstraZeneca Plc, Indivior Plc, Segro Plc и SSE Plc.

          Коментар


          • Първоначално изпратено от tetris12 Разгледай мнение

            Това е garbage, P&D. Не отричам, че могат да се прави печалба с такива акции, но трябва да си в позиция преди да е започнала кампанията и да не ставаш прекалено алчен.
            За баланс кой ЕТФ предпоъчвате който следи NASDAQ в евро -
            Vanguard S&P 500 UCITS ETF (VUSA.AS)- Този за SP500 добре ли е ?
            За NASDAQ ГЛЕДАХ ТЕЗИ :

            1.EQQQ – Invesco EQQQ NASDAQ-100 UCITS ETF
            2.EXXT – iShares NASDAQ-100
            UCITS ETF/този е с по -достъпна цена /
            3.SXRV – iShares NASDAQ 100 UCITS ETF USD (Acc)/този е с акумулиращ
            дивидент /,но нещо не видях цената ,май му е доста височка/.

            Относно дивидентите ,данъци се плащали само за евро инструменти акции и etf купени в евро ,капиталова и дивиденти ако има ,за Щатския пазар дивидента се удържа при източника и имам само 10% капиталова ако продам с печалба ,дали правилно влизам в час ?

            Коментар


            • Първоначално изпратено от nkavrakov1982 Разгледай мнение

              Това е на 100% all time high,доста волатилна и не разбирам от Биткойн,не мога да вложа пари в нещо което не знам какво е
              Това е garbage, P&D. Не отричам, че могат да се прави печалба с такива акции, но трябва да си в позиция преди да е започнала кампанията и да не ставаш прекалено алчен.

              Коментар


              • Първоначално изпратено от Д.Петков Разгледай мнение

                Toyota били разработили батерия за EV, дето щяла да осигури пробег от 745 мили (1200 км) и щяла да се зарежда за 10 минути.

                https://www.theguardian.com/business...-electric-cars

                Ако е вярно, може да ги дръпне в групата на топ-производителите и да прескочат трапа. Ама производството щяло да почне 2027г, пък и какви ще са тия станции за зареждане с такава мощност, нещо не разбирам как си ги представят нещата. А до 2027г. си има доста време, но поне да видим че наистина имат такава батерия. Иначе за останалото вероятно си прав, определено не са за купуване в момента.
                И благодаря за останалия сериозен анализ! EV сектора си заслужава внимание, все пак от най-бурно развиващите се е.
                Какъв пробег може да осигури батерията е важно, но е само една малка част от общото уравнение. Основното предизвикателство е да създадеш производствена линия, която да осигурява бързо производство на огромно количество автомобили от конкретен модел, като това бъде съчетано с positive cash flow, т.е. компанията да печели от всяка произведена кола. Повечето автомобилни производители са на минус от производството на електрически автомобили, а тези които са на плюс дори не минават границата от 1000 долара на кола, респективно покриват тези минуси от автомобили с ДВГ. Дори BYD е на ръба, като техните печалби са основно от производството на батерии и продажба на хибридни автомобили. Така, че създаването на батерия, която може да осигури пробег от над 1000 километра е хубаво нещо, но всъщност не означава нищо, ако не можеш да създадеш автомобил, от който да печелиш.
                Модел Y на Тесла показва какво бъдеще очаква т.нар. утвърдени производители на автомобили. Автомобил с цена от 100.000 лева е най-продавания в света за първото полугодие, а в Европа е номер 2 след най-евтината Дачия. Когато Тесла пусне на пазара бюджетния си автомобил, който ще е на цена от 50.000-55.000 лева, филма ще стане цветен, защото всякакви Голф, Корола и прочее отиват в канала.
                Последното поколение на Суперчарджъра на Тесла V4 вече осигурява зареждане дори под десет минути.

                Коментар


                • Първоначално изпратено от petrg5s Разгледай мнение

                  Каврък ,ако не беше слушал разни ватници,долармени и асенчовци ,сега щеше да си +34%
                  Де не ти казам пък аз от кога я държа

                  И запомни,само по резултатите може да различиш неадекватната риба от стойностния играч !
                  На думи всеки е силен
                  Това е на 100% all time high,доста волатилна и не разбирам от Биткойн,не мога да вложа пари в нещо което не знам какво е

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от petrg5s Разгледай мнение
                    Eто ти една от мен Bitfarms ,BITF, 1.40$ в момента
                    Каврък ,ако не беше слушал разни ватници,долармени и асенчовци ,сега щеше да си +34%
                    Де не ти казам пък аз от кога я държа

                    И запомни,само по резултатите може да различиш неадекватната риба от стойностния играч !
                    На думи всеки е силен
                    Last edited by petrg5s; 11.07.2023, 11:53.

                    Коментар


                    • Как са дългите TSN ? Плющят ли ви ушите,в случая хрилете

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от Д.Петков Разгледай мнение

                        Toyota били разработили батерия за EV, дето щяла да осигури пробег от 745 мили (1200 км) и щяла да се зарежда за 10 минути.

                        https://www.theguardian.com/business...-electric-cars

                        Ако е вярно, може да ги дръпне в групата на топ-производителите и да прескочат трапа. Ама производството щяло да почне 2027г, пък и какви ще са тия станции за зареждане с такава мощност, нещо не разбирам как си ги представят нещата. А до 2027г. си има доста време, но поне да видим че наистина имат такава батерия. Иначе за останалото вероятно си прав, определено не са за купуване в момента.
                        И благодаря за останалия сериозен анализ! EV сектора си заслужава внимание, все пак от най-бурно развиващите се е.
                        Китайците ще направят погром в електричките дори вече са,във фаза,имат ресурсите,завода на BYD ,е колкото целия Манхатън голям.

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от cherney Разгледай мнение
                          Според скромното ми мнение към края на настоящото десетилетие перспективите пред Тойота ще са две - или влизане в процедура по несъстоятелност, или спасяване на компанията от правителството на Япония. Инвестиция в Тойота към днешна дата е все едно да си купиш фабрика в България някъде към средата на месец юни 1944г.
                          Toyota били разработили батерия за EV, дето щяла да осигури пробег от 745 мили (1200 км) и щяла да се зарежда за 10 минути.

                          https://www.theguardian.com/business...-electric-cars

                          Ако е вярно, може да ги дръпне в групата на топ-производителите и да прескочат трапа. Ама производството щяло да почне 2027г, пък и какви ще са тия станции за зареждане с такава мощност, нещо не разбирам как си ги представят нещата. А до 2027г. си има доста време, но поне да видим че наистина имат такава батерия. Иначе за останалото вероятно си прав, определено не са за купуване в момента.
                          И благодаря за останалия сериозен анализ! EV сектора си заслужава внимание, все пак от най-бурно развиващите се е.

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от Snipe Разгледай мнение
                            Таксата на фонза се прибира чрез действия, които BlackRock/iShares извършват извън твоята сметка в IBKR. Като купиш 1 дял от SXR8, си притежаваш 1 дял и това е. След 100 години S&P ще се е повишил примерно 20 пъти, но твоят дял ще се търгува примерно "само" 18-19 пъти по-скъпо. Разликата идва от таксата. Примерът е безкрайно изкуствен, разбира се.
                            Да,разбрах логиката ,това ме интересуваше.Благодаря.

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от nkavrakov1982 Разгледай мнение

                              Да разбирам например че ако купиш SXR8 ,да кажем сделката е на 400 евро,после таксите се прибират с времето чрез някаква разлика в движението на цената и реалната и стойност по борса ,така го разбирам. В IBKR където съм аз няма такси освен долар или евро за сделките при самите сделки ,поне засега.
                              Таксата на фонза се прибира чрез действия, които BlackRock/iShares извършват извън твоята сметка в IBKR. Като купиш 1 дял от SXR8, си притежаваш 1 дял и това е. След 100 години S&P ще се е повишил примерно 20 пъти, но твоят дял ще се търгува примерно "само" 18-19 пъти по-скъпо. Разликата идва от таксата. Примерът е безкрайно изкуствен, разбира се.

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от Snipe Разгледай мнение

                                Зависи от индекса. Пазарната капитализация на S&P500 примерно е над 30 трлн. и няма как някой сам да го надуе "и после хоп айде на пързалката".
                                Хората в общия случай не купуват индекси, а индексни фондове. Има разлика.


                                Зависи за коя такса говориш. Таксата на брокера (за поддръжка на сметка или за съхранение на активи), ако изобщо я има, се събира по един и същ начин без значение дали си купувал акции или ETF-и. Ако нямаш пари в акаунта и трябва да платиш такса, е възможно като крайна мярка брокерът да продаде част от активите ти, за да я покрие. Зависи какво пише в договора.
                                Таксата на ETF-а не се взема от твоята сметка. Управляващото дружество си я прибира от активите на фонда и ти реално не разбираш кога и как става това. Косвен признак за тази такса е разминаването в движението на индекса и това на цената на ETF-а. Ако таксата е примерно 1-2%, то само след 10тина години ще се види, че индексът расте доста по-бързо от цената на ETF-а. Ако таксата е ниска (какъвто е случая със SXR8), разликата е практически незабележима.
                                Да разбирам например че ако купиш SXR8 ,да кажем сделката е на 400 евро,после таксите се прибират с времето чрез някаква разлика в движението на цената и реалната и стойност по борса ,така го разбирам. В IBKR където съм аз няма такси освен долар или евро за сделките при самите сделки ,поне засега.

                                Коментар

                                Working...
                                X