Първоначално изпратено от Georgi
Разгледай мнение
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите
Collapse
X
-
Бензиновият мотор служи само за ДОЗАРЕЖДАНЕ на батерията.
Този автомобил е пародия на превозно средство, нещо като количка за голф ( имам предвид спорта, а не моделът на VW).
Прекаленият ентусиазъм може да се окаже смешен и излишен. Електроавтомобилите вероятно няма да навлязат в масовата практика, поне докато не бъде изобретен нов източник на енергия - нещо фантастично, с размерите на цигарена кутия и с многогодишен капацитет.
Онзи ден видях една детска количка, свързана с винтоверт. С онази малка батерия едно дете се возеше и забавляваше. Та така, и това Шеви е същата работа. !,6 л на сто - ама само добавя, та да не си останеш на пътя. И те вози от дома до офиса.
Не бързайте да погребвате конвенционалните бутални двигатели.Партия была, есть и будет есть!
Коментар
-
""Шевролет Волт": 1,6 л/100 км, доказано!
12.08.2009 10:34
Бензиновият мотор на новаторския автомобил обаче не служи за задвижване, а само за зареждане на батериите за електродвигателя
Шевролет Волт
"Дженерал мотърс", съвместно с американската агенция за защита на околната среда (EPA, Environmental Protection Agency), подложи на тестове новия "Шевролет Волт".
Автомобилът даде среден разход на гориво от 1,6 л/100 км при движение с бензиновия си двигател и 15,5 киловатчаса електричество на 100 км при движение чрез батериите си.
"Волт"е новото поколение електромобил на GM, който се очаква да излезе на пазара в края на следващата година. Той може да изминава 64 км при движение на ток.
Автомобилът разполага и с бензинов двигател, който обаче не се използва за задвижване, а работи като стационарен агрегат за електричество, с което се зареждат батериите, така че движението отново става с електромотора.
Тестовете, направени от EPA, показват 1,2 л/100 км разход на гориво при градско движение. Съобразено с европейските стандарти, това означава 1,6 л/100 км среден разход на гориво при движение с бензиновия двигател.
Възможно е все пак при европейските тестове да има леки разлики с този показател.
Разходът при движение на електричество от батериите пък е 15,5 киловатчаса на 100 км. Съобразено с европейските цени на киловатчас електричество, това означава 1,2 евро на 100 км, или около един евроцент на изминат километър.
"От данните, с които разполагаме, се вижда, че "Шевролет Волт"може да се движи ежедневно изцяло на електричество. При тези цени това означава напълно нов
начин на придвижване", коментира президентът на GM Фриц Хендерсън.
"Ключът към тези показатели обаче е ежедневното зареждане на автомобила от електрическата мрежа. Колата трябва да се зарежда с ток поне веднъж на ден, за да се постигнат подобни числа", предупреди той."
Не е лошо 2 стотинки на километър.http://georgipiskov.blogspot.com
Коментар
-
Първоначално изпратено от Georgi Разгледай мнениеБързоходко, първо плачем че сме в криза, че няма инвестиции, и не знаем аджеба как да се оправим, и т. н . След туй плачем че имаме достатъчно. енергия и не ни трябва никакво Белене. Никой не споменава за ПАВЕЦ Чаира. След туй плачем срещу ВЕИ. Много скъпа им била енергията и щели да изместят държавните ТЕЦове от пазара! Що никой не споменава че нашата електропреносна мрежа е свързана с европейската. Знаете ли колко енергоемки производства бяха спрени последните 20 години. Не ми се рови в нета да сравня потреблението преди 20 год. и сега, и какви са възможностите на мрежата. Който иска нека го направи.
Трябва ли да произвехдаме ел. мобили? Не!! Не можем. Не сме дорасли. Ще купуваме от Европа, Румъния, Турция ...
НАИВHИК, прав си че сега домовете ни станаха непревземаеми крепости. И това си има своята причина, но тя не е за коментар тук. Важното е че интернета навлезе в бита ни . Няма младо семейство без компютър. Няма студент без лаптоп.
Коментар
-
Бързоходко, първо плачем че сме в криза, че няма инвестиции, и не знаем аджеба как да се оправим, и т. н . След туй плачем че имаме достатъчно. енергия и не ни трябва никакво Белене. Никой не споменава за ПАВЕЦ Чаира. След туй плачем срещу ВЕИ. Много скъпа им била енергията и щели да изместят държавните ТЕЦове от пазара! Що никой не споменава че нашата електропреносна мрежа е свързана с европейската. Знаете ли колко енергоемки производства бяха спрени последните 20 години. Не ми се рови в нета да сравня потреблението преди 20 год. и сега, и какви са възможностите на мрежата. Който иска нека го направи.
Трябва ли да произвехдаме ел. мобили? Не!! Не можем. Не сме дорасли. Ще купуваме от Европа, Румъния, Турция ...
НАИВHИК, прав си че сега домовете ни станаха непревземаеми крепости. И това си има своята причина, но тя не е за коментар тук. Важното е че интернета навлезе в бита ни . Няма младо семейство без компютър. Няма студент без лаптоп.http://georgipiskov.blogspot.com
Коментар
-
Първоначално изпратено от Georgi Разгледай мнениеБаланса на възможности и интереси знаеш ли къде е?? Поредната технологична революция!! Ако преди 10 год. някой ми бе казал че 3100000 българи ще се преброят по интернет, щях да му кажа да иде да се прегледа при психиатър. За колко години и интернет, и GSMите станаха нещо естествено и нормално от бита ни. Дори забравихме че и телевизията се пръкна по наше време. Още помня когато в квартала имаше един телевизор, и всяка вечер се събираха близки и познати като на митинг. Да гледат единствената програма с времетраене от 17,30 до 22,00 часа.
Така че няма и да усетим кога електромобила е станал нещо от нас!! Всички технически проблеми са решими. Има и предприемачи и банки и най-важното - потребителя!!
Коментар
-
Първоначално изпратено от Georgi Разгледай мнениеБаланса на възможности и интереси знаеш ли къде е?? Поредната технологична революция!! Ако преди 10 год. някой ми бе казал че 3100000 българи ще се преброят по интернет, щях да му кажа да иде да се прегледа при психиатър. За колко години и интернет, и GSMите станаха нещо естествено и нормално от бита ни. Дори забравихме че и телевизията се пръкна по наше време. Още помня когато в квартала имаше един телевизор, и всяка вечер се събираха близки и познати като на митинг. Да гледат единствената програма с времетраене от 17,30 до 22,00 часа.
Така че няма и да усетим кога електромобила е станал нещо от нас!! Всички технически проблеми са решими. Има и предприемачи и банки и най-важното - потребителя!!
Коментар
-
Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнениеИстината е някъде в златната среда сиреч, в баланса на възможности и интереси. Ще рече, че, трябва наистина да залягаме и да оценим пълноценно това, което имаме.
Не е малко, вярвайте ми.
Така че няма и да усетим кога електромобила е станал нещо от нас!! Всички технически проблеми са решими. Има и предприемачи и банки и най-важното - потребителя!!http://georgipiskov.blogspot.com
Коментар
-
Първоначално изпратено от STRAHO Разгледай мнениеИма много истина в това което пишеш!
Иначе, на Jay Gould да споделя: Ще си заминат едни, за да дойдат други производства. Няма как - налага се и ние, хората, да се променяме.
И това е за добро.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнениеМомент:
1. КПД на задвижването на елекромобилите е поне два и половина пъти по-висок от това на ДВГ. При акумулацията, обаче, имаме ок.60-70% кпд. Тоест, харчовете, прехвърлени от нефт към ел.енергия няма да са чак толкова високи, но, снижаване под 25-30% едва ли ще се случи. Не и по този начин, не и с тези средства.
2. Акумулаторите са ресурс, подлежащ на рециклиране. Е, трябва да се събират по-старателно...
3. НЕ СА "по-съвършени" тези на подводниците - просто, тяхната експлоатация не е в такъв режим, както на автомобилите.
4. За да се модернизира енергийната система на страната, НЯМА КАК, едновременно, да се остави старата. Ще има яко бачкане и вс.екстри, свързани с него. За начало, например, мрежите НН /ниско напрежение/ биха могли да станат СН /средно напрежение/, да речем, 1000 V=
5. "Излишък" на енергия няма и през нощта, има снижаване в потреблението. Системите за пренос и разпределение са проектирани с определен Ке /коефициент на едновременност/ и, след като го назорим, ще зачестят проблеми, аварии, сривове.
...
и др. и т.н.
Истината е някъде в златната среда сиреч, в баланса на възможности и интереси. Ще рече, че, трябва наистина да залягаме и да оценим пълноценно това, което имаме.
Не е малко, вярвайте ми.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Ballomed Разгледай мнение..след колко време ще ти се наложи да смениш батериите и колко ще ти струва това?
Първоначално изпратено от bbzz24 Разгледай мнениеза да могат да се движат по пътища, елетромобилите трябва да отговарят на определени изисквания за издръжливост при катастрофи. може би трябва да има улици, на които е забранено да се движат и така да се направи нужния компромис, за да влязат в широка употреба.Last edited by Jay Gould; 13.02.2011, 20:41.http://investments.dir.bg Глупавият проумява само онова, което вече е станало! - Омир
Коментар
-
Онзи ден по EBF имаше предаване за автомобили, задвижвани с водород. Нещата са доста напред, вече се движат експериментални мерцедеси - автобуси и леки коли. И те са с електромотори, задвижвани от генератори развъртани с водород. За конвенционалните бутални двигатели в метана ще бъдат добавяни до 30% водород. И това са реални неща, които се случват вече. Не знам защо не бе широко оповестено. Май електрическите коли с техните скъпи батерии ще останат на заден план.Защото животът на един електромобил с батерия е толкова дълъг, колкото е животът на самата скъпа, прескъпа и тежка батерия, която е над 35% от теглото на самата кола.Партия была, есть и будет есть!
Коментар
-
Момент:
1. КПД на задвижването на елекромобилите е поне два и половина пъти по-висок от това на ДВГ. При акумулацията, обаче, имаме ок.60-70% кпд. Тоест, харчовете, прехвърлени от нефт към ел.енергия няма да са чак толкова високи, но, снижаване под 25-30% едва ли ще се случи. Не и по този начин, не и с тези средства.
2. Акумулаторите са ресурс, подлежащ на рециклиране. Е, трябва да се събират по-старателно...
3. НЕ СА "по-съвършени" тези на подводниците - просто, тяхната експлоатация не е в такъв режим, както на автомобилите.
4. За да се модернизира енергийната система на страната, НЯМА КАК, едновременно, да се остави старата. Ще има яко бачкане и вс.екстри, свързани с него. За начало, например, мрежите НН /ниско напрежение/ биха могли да станат СН /средно напрежение/, да речем, 1000 V=
5. "Излишък" на енергия няма и през нощта, има снижаване в потреблението. Системите за пренос и разпределение са проектирани с определен Ке /коефициент на едновременност/ и, след като го назорим, ще зачестят проблеми, аварии, сривове.
...
и др. и т.н.
Истината е някъде в златната среда сиреч, в баланса на възможности и интереси. Ще рече, че, трябва наистина да залягаме и да оценим пълноценно това, което имаме.
Не е малко, вярвайте ми.
Коментар
-
Фъндъкова: Електромобилите ще паркират безплатно в София:
http://www.3e-news.net/ecology/news-...%BD%D0%B4.html
Каква иновативност от кметката, която не смее да прогони вонящите мангалски каруци от (уж) европейската ни столица... каква невероятна мисъл за бъдещето и слепота за настоящето...
Картофоидът пък щял да прави високоскоростни влакове... ама дано се сети да им тури и крила - та като стигнат до някой участък, където бай Хъхрю и веселата му дружина са гепили релсите, за да ги предадат за скрап и да си купят ракия, направо да излитат...Мразете ме ако щете - Гарванът Селдън тоже не са го обичали :-)
Коментар
-
Първоначално изпратено от Бързоходко Разгледай мнениеНе се надявайте скоро да се нпълни наоколо с електромобили. Има редица ограничения пред масовото им използване които са непреодолимиза следващите да речем 20 години.
1. Енергията за ел. мобила ще надвиши горе долу двукратно консумираната до момента ел енергия от едно домакинство.
2. Като следствие от 1. ще се появи дефицит от ел мощности и ще трябва да се изградят горе долу още толкоз ел централи колкото имаме в момента.
3. Ще трябва да се удвои капацитета на ел преносната мрежа (далекопроводите)
4. Ще трябва да се удвои капацитета на ел. разпределителната мрежа.(кварталните трафопостове, подстанции и т.н.)
5. Зада се захрани тази енергийна система сегашната инфраструктура няма да е достатъчна.
Накратко държавата ще трябва да изгради още една енергийна система като сегашната. Което едва ли мо0же да стане за по малко от 20 години.
Акумулаторите са другия проблем. Всъщност те са с доста ограничен живот и следва да се разглеждат като консуматив. Така че ще се получи като при мастилено струйните принтери.-
Принтера ефтин ама консумативите скъпи.
Ако сметнете да речем на колко километра ще трябва да сменятте акумулаторите и разделите цената им на изминатото растояние ще се окаже че е неповече от 30% по ниска от цената на бензина. А бензиан все пак е с акциз.
Акомулаторите в 90% ще се зареждат през ноща, когато имаме излишък на ел. енергия.
Колкото до акомулаторите, има достатъчно алтернативни на оловните. Вярно че са предимно при военните. Още преди втората световна война подводниците са снабдени с достатъчно надеждни акомулатори, за да могат безавариино да се движат под вода.
Проблема е да влезат в гражданското производство.http://georgipiskov.blogspot.com
Коментар
Коментар