Turbolan, по принцип това което пишат замазано е вярно, ако се подложи на пиролиза дървесината изгарянето е по чисто, ако гние в природата се отделя метан и той излита в атмосферата. Обаче този голям контейнер е от стомана, за да се произведе трябва да се изгорят маса въглища, второ - колко е рентабилно и кога ще се възтановят инвестициите ? Иначе този метан може и в двигател да се изгори и с един генератор да се произвежда ток, позната и древна технология. Като погледнеш както са го написали замазано е страхотно, но чак толкова страхотно не е. Другото е че на хората им трябват неща които да са персонални източници на енергия, за ток в мрежата има много ефективни начини да се произвежда и дори вместо да слагаш шума в това нещо може да сложиш по калорични отпадъци, също да ги вземеш от някой който да си плати за това че ги утилизираш.
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите
Collapse
X
-
Първоначално изпратено от bertram Разгледай мнение
наскоро четох и гледах разни филмчета за пиролизата на дървени остатъци, треви и тн органични отпадъци
оказва се, че при нея не се отделят въглеродни емисии (отделеният 'дървесен газ' се изгаря за производство на електроенергия + остатък топлина), а остатъка е въглен/пепел кой е една от най-добрите съставки за възстановяване на изтощени почви. В резултат на процеса даже може да се намалят емисии парникови газое, които иначе биха се отделили в атмосферата при разлагането на въпросната органична маса...
който има час и половина да изгледа нещо, което касае земята може да изгледа филма need to grow
https://www.earthconsciouslife.org/theneedtogrow
Коментар
-
Boiko Obretenov
1 дни ·
„Батериите не създават електричество – те съхраняват електроенергия, произведена на друго място, особено чрез въглища, уран, електроцентрали с естествена енергия или дизелови генератори. Така че твърдението, че електрическият автомобил е превозно средство с нулеви емисии, изобщо не е вярно.
Тъй като 60.2% от електроенергията, произведена в Съединените щати, идва от изкопаеми горива, следователно 60.2% от електрическите автомобили в САЩ са базирани на въглерод.
Но това не е всичко. Тези, които се вълнуват от електрическите автомобили и зелената революция, трябва да разгледат по-отблизо батериите, а също и вятърните турбини и слънчевите панели.
Типичната батерия за електрически автомобил тежи 450 кг и е приблизително с размерите на куфар. Съдържа 11 кг литий, 27 кг никел, 20 кг манган, 14 кг кобалт, 91 кг мед и 180 кг алуминий, стомана и пластмаса. Вътре има над 6000 отделни литиево-йонни клетки.
За да направите всяка BEV батерия, ще трябва да преработите 11,340 кг сол за литий, 13,600 кг руда за кобалт, 2,268 кг смола за никел и 11,340 кг руда от мед. Като цяло трябва да изкопаете 226,800 кг пръст за батерия. "
Най-големият проблем със слънчевите системи са химикалите, използвани за превръщане на силиката в покритието, използвано за панелите. За да се получи достатъчно чист силиций, той трябва да се третира със солна киселина, сярна киселина, флуорид, трихлоротан и ацетон.
Освен това са необходими галий, арсенид, медно-индий-галиев диселенид и кадмиев телурид, които също са силно токсични. Силиконовият прах представлява опасност за работещите и плочките не могат да се рециклират.
Вятърните турбини са нещо по-добро по отношение на разходите и унищожаването на околната среда. Всяка вятърна мелница тежи 1688 тона (еквивалент на теглото на 23 къщи) и съдържа 1,300 тона бетон, 295 тона стомана, 48 тона желязо, 24 тона фибростъкло и трудните за добиване редки метали неодим, прасеодим и диспрозий. Всяко от трите остриета тежи 5,216 кг и има живот от 15 до 20 години, след което трябва да бъдат сменени. Не можем да рециклираме използвани лопатки на ротора.
Разбира се, тези технологии могат да имат своето място, но трябва да погледнете отвъд мита за свободата от вредните емисиите.
„Да станем зелени“ може да звучи като утопичен идеал, но ако погледнете скритите и вградени разходи по реалистичен и безпристрастен начин, ще откриете, че „Заленото Движение“ нанася повече щети на околната среда на Земята, отколкото изглежда.
Не трябва да сме против минното дело, електрическите превозни средства, вятърната или слънчевата енергия. Но трябва да показваме реалността на ситуацията.
Моля, разпространявайте този текст."
- 2 Харесвания
Коментар
-
Първоначално изпратено от bertram Разгледай мнение
наскоро четох и гледах разни филмчета за пиролизата на дървени остатъци, треви и тн органични отпадъци
оказва се, че при нея не се отделят въглеродни емисии (отделеният 'дървесен газ' се изгаря за производство на електроенергия + остатък топлина), а остатъка е въглен/пепел кой е една от най-добрите съставки за възстановяване на изтощени почви. В резултат на процеса даже може да се намалят емисии парникови газое, които иначе биха се отделили в атмосферата при разлагането на въпросната органична маса...
който има час и половина да изгледа нещо, което касае земята може да изгледа филма need to grow
https://www.earthconsciouslife.org/theneedtogrow
Коментар
-
Първоначално изпратено от analog Разгледай мнениеНай-зеленото зареждане на зелени батерии става естествено с горене на зелени дървета.Особено когато зареждащите станции са също зелени.
След слънцето и вятъра зелените дървета са първенци по възобновяемост.
https://electrek.co/2024/01/12/volvo...-off-grid-evs/
.
наскоро четох и гледах разни филмчета за пиролизата на дървени остатъци, треви и тн органични отпадъци
оказва се, че при нея не се отделят въглеродни емисии (отделеният 'дървесен газ' се изгаря за производство на електроенергия + остатък топлина), а остатъка е въглен/пепел кой е една от най-добрите съставки за възстановяване на изтощени почви. В резултат на процеса даже може да се намалят емисии парникови газое, които иначе биха се отделили в атмосферата при разлагането на въпросната органична маса...
който има час и половина да изгледа нещо, което касае земята може да изгледа филма need to grow
https://www.earthconsciouslife.org/theneedtogrowLast edited by bertram; 14.01.2024, 10:46.това мнение не е препоръка за покупка или продажба на акции
- 1 like
Коментар
-
Другите дизайни имат проблем със смазването на частите, иначе идеята за рейндж екстендери е работеща защото зарядните правят проблема да стигне някой до него, но да не може да се зареди - ток няма примерно, не иска да тръгне зареждането. Двигателче или газова турбина са вариантите. Мисля си двигателчето защо да не е двутактово, това нещо ще се използва само аварийно, а двутактовите са по леки и с по голяма мощност, няма масло в картера което независимо от пробега трябва да се подменя.D.Y.F-091066
Коментар
-
Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение
Коментар
-
Най-зеленото зареждане на зелени батерии става естествено с горене на зелени дървета.Особено когато зареждащите станции са също зелени.
След слънцето и вятъра зелените дървета са първенци по възобновяемост.
https://electrek.co/2024/01/12/volvo...-off-grid-evs/
.
- 2 Харесвания
Коментар
-
Не са лоши електричките, само това как всички трябва да минат на електрички е доста пресолено и прекалено, твърде фанатично. Няма да стане, не е възможно просто. Дори при малък процент електрички ще се стигне до забрани за зареждане от мрежата в определени моменти, сега се кефят защото са малко, но като станат много ще ги спират от зареждане когато е пиково потребление.D.Y.F-091066
- 1 like
Коментар
-
cyclop, хората си произвеждат и електрически превозни средства, Тойота прави хубави плъгинхибриди. Може да си караш на ток в града и да не се притесняваш че трябва да те извозват с пътна помощ ако се разреди батерията. За цената е относително. Бензиновите двигатели с това директно впръскване ги направиха да работят и с бедна смес, станаха с разход на гориво колкото дизеловите и кпд 50%.D.Y.F-091066
Коментар
-
Тойота пак потъна с фейкнята за новия тип батерии. Абе няма да има истински електромобили явно. Само долнопробните, отвратителни, безсмислени, безумно скъпи играчки, които трябва да си с поне три бустара, за да си ги купиш. Този провал го изживявам тежко, понеже наистина помислих, че ще направят истински електромобил от тойота. Ама и там само джендеращини и фейк булшит. Зеления хайвер си смърди и нищо не може да стане от него
- 1 like
Коментар
Коментар