IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • До тук май всички забравят цената на батериите. Мисля че е задължително да се включат в сметката с разхода. Общо взето живота на една нормална ак. батерия, каквато и да е стига до 1000 цикъла или грубо 3г. После любимия ни електромобил добавя към и без това високата цена още едни 10-15% минимум. Което изразено в гориво ни връща в изходна точка, че и назад. А кой си сменя колата през 3г ?? И кой би купил втора употреба кола без батерия.
    И изобщо мисля че сме мноого далече от масовия електрически автомобил. За сега това си е играчка за богатите в богатите страни. А в бедните държавици, като нашата си е просто мечта.

    Коментар


    • ...Тез неща измислени отдавна са! Джедай Тесла техен автор е...тъмната страна засекретирала ги е...
      "Това се случило през 1931 г. , когато Никола Тесла направил демонстрация пред публика на загадъчен автомобил. За експеримента стандартният двигател с вътрешно горене на един автомобил бил отстранен и вместо него бил поставен електродвигател с мощност 80 конски сили и 1800 оборота в минута. И до ден-днешен обаче не е ясно откъде идвалата енергията, която осигурявала на двигателя променлив ток. Известно е, че преди определения за експеримента момент Тесла купил от местен магазин 12 електронни лампи, малко проводници, шепа различни по цвят резистори и събрал всичко това в кутийка с дължина 60 ст., широчина 30 см и височина 15 см. От нея стърчал и някакъв странен лост с дължина 7.5 см. След това Тесла поставил кутийката отзад на седалката на водача, след което хванал лоста и обявил на изненаданата публика : “Сега вече имаме енергия”. Резултатът бил потресаващ: ученият карал машината цяла седмица без друг двигател или източник на захранване, при това развивайки скорост до 150 км/час."
      自由西藏

      Коментар


      • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
        Трудно. Понеже, за движението си, и електромобилът използва енергия. Тя се доставя от електростанциите, които също горят, основно, въглеродсъдържащи в-ва или даже уран. Пресметни колко енергия харчат обикновените автомобили у нас за една година и ще се уплашиш: Излиза, че, за тях ще трябват поне 4000 MW генериращи мощности...които пак си горят това гориво. Значи, така или иначе, то си изгаря. Защо му е да поевтинява, в такъв случай? Просто, ще се харчи на едро и ще се съхранява на едро но, по пътя от мината до колелата на колата, общото кпд си остава приблизително същото. ТАКА, КАЧЕСТВЕНА промяна едва ли ще последва. Вземи предвид още, че нефтът е химическа суровина, която, при изгаряне, не става на каучук, пластмаси и т.н., и ето ти нова причина за капитално поскъпване.

        И на мен не ми допада, но, такива са нещата, срз.
        Правиш една фундаментална грешка! Само част от цената на електричеството е цента на горивото! Цената на електроцентралите и цената на преносната мрежа също я плащаш в цента на електричеството, а тя може да падне значително с въвеждането на електромобилите!
        В момента цялата производствена и електропреносна мрежа се прави с капацитет за пиковите часове и през 80% от денонощието работи много под номиналният си капацитет, което намалява значително КПД-то на системата и ускъпява електричеството.
        Ако зареждаме електромобилите в извънпиковите часове, а в пиковите ги използваме за помагане на енергийната система може да създадем една много по ефективна система, която да намали цената на електроенергията!

        Коментар


        • Pyramid, само дето пропускаш някой моменти.
          Първо, добива на ел. енергия може да се извършва и на наша територия! Ставаме независими от външни източници! Макар и частично!
          Второ, споменах частично. Щото на леките автомобили лесно можеш да сложиш ел. задвижване. Но на тежкотоварните, поне за сега аз не го виждам!! А там се гълта страшно много дизел! Макар че и там можеш да минеш на биодизел. Макар и по-скъп от обикновения. Обикновения, дори с акциза върху него е по-евтин от биодизела!
          Но пак е крачка в бъдещето с ел. автомобилите. По-просто устройство. Ел. двигателя дефакто е по-дълготраен от цялото купе! Не иска кой знае какво обслужване. Помисли си кога за последно е правен ремонт на ел. двигателя на асансьора, ако живееш в жилищен блок!
          Така че времето ще си покаже.
          http://georgipiskov.blogspot.com

          Коментар


          • Първоначално изпратено от kursove Разгледай мнение
            Само електрото може да свали цените на горивата.
            Трудно. Понеже, за движението си, и електромобилът използва енергия. Тя се доставя от електростанциите, които също горят, основно, въглеродсъдържащи в-ва или даже уран. Пресметни колко енергия харчат обикновените автомобили у нас за една година и ще се уплашиш: Излиза, че, за тях ще трябват поне 4000 MW генериращи мощности...които пак си горят това гориво. Значи, така или иначе, то си изгаря. Защо му е да поевтинява, в такъв случай? Просто, ще се харчи на едро и ще се съхранява на едро но, по пътя от мината до колелата на колата, общото кпд си остава приблизително същото. ТАКА, КАЧЕСТВЕНА промяна едва ли ще последва. Вземи предвид още, че нефтът е химическа суровина, която, при изгаряне, не става на каучук, пластмаси и т.н., и ето ти нова причина за капитално поскъпване.

            И на мен не ми допада, но, такива са нещата, срз.

            Коментар


            • Първоначално изпратено от Minavast Разгледай мнение
              По скоро бих заложил на спад на акциите на посочените от Теб фирми.Спекулациите ми по въпроса са следните:
              Резервоар с въглеводороди (50л) и ДВГ стига за преход до морето.Но това е бинарно гориво-по пътя изсмуква към 800кг въздух и му отнема кислорода.Енергия от стотици Kwh се отделя постепенно.Масивен взрив е невъзможен.При мощни акумолатори има понятие \"термична смърт\"-при голям товар се получават горещи петна и възможност за взрив.Съответно има охлaждане с топлинни тръби,бушони по сектори и др.Работи се по въпроса много.Но така или иначе енергийния еквивалент за зареден акумолатор за кола е килограми TNT....Това е проблем и на голямите UPS за много отговорни производства.КПД на елдвиг е гигански и това е плюса.Но бъдеще според мен ще е на горивни клетки на метан или етанол.Там КПД е също далеч по добро от ДВГ,но по плавно сте се адаптира инфраструктура и е безопасно.А в автомобили безопасността е от първостепенно значение.ФОРД плати 20 милиона при злополука от недостатъчна пасивна безопасност на шофьорска врата!
              p.s. Акциите на иновативни люпилни в двора на голямия пазар са предсказуеми и зависят от политолози ,по скоро;-)))
              15.07.2010, 23:43 http://www.investor.bg/forum/showthr...t=11670&page=3

              Два примера за бързо развитие на алтернативи на акумолатора в електроавтомобили.С по голяма и безопасна енергийна плътност.С използване на съществуващата инфраструктура,но с подобрено КПД спрямо ДВГ: "Создан компактный топливный элемент на бензине" http://www.membrana.ru/particle/17215 "Инженеры научились заряжать мобильники водой" http://www.membrana.ru/particle/15805
              Last edited by Minavast; 26.12.2011, 08:25.

              Коментар


              • Аналогията си е съвсем състоятелна. Само си направи справка каква е била заплатата по време на първия Форд.
                http://photo-forum.net/joro/emoticon...conTheWave.gif

                Коментар


                • Първоначално изпратено от Pitagor Разгледай мнение
                  Първите микровълнови печки са стрували по 5000 долара. Сега струват 50.

                  ]
                  Първият масов автомобил Форд Т е струвал около 800 долара. Колко струват сегашните масови автомобили?
                  Тази аналогия с микровълновите печки GSM и т.н. не е много състоятелна.

                  Коментар


                  • Първите микровълнови печки са стрували по 5000 долара. Сега струват 50.

                    Хибридна кола с бензинов двигател за зареждане на акумулатора съвсем не е играчка. Слабото двигателче не е мерило за пъргавината на машината. Тя ще е по-пъргава от каквито и да било монстри. А високата икономичнаст се постига поради рекуперацията на инерционната енергия при спиране. Това е особено важно в градовете. При това рекуперацията е с много високо КПД, защото енергията от спирането не се вкарва в акумулатора, а в суперкондензатор и се изразходва при потеглянето.

                    Всички автомобилни гиганти работят усилено в това направление. Няма да минат и две години и ще сме свидетели на масово предлагане на електромобили. При неотменимата тенденция на увеличение на цените на фосилните горива, ще сме свидетели и на масовото навлизане на второто поколение хибридни автомобили в бита. Нещо повече, няма да се учудя, ако ги направят задължителни със законова рамка.

                    http://photo-forum.net/joro/emoticon...conTheWave.gif

                    Коментар


                    • Само електрото може да свали цените на горивата.
                      Курсове за багеристи хамали

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от Georgi Разгледай мнение
                        Репортаж от Пекин гледах вчера. В момента масово налагат електромобилите при такситата. А до 2020 год. в столицата на Китай ще се движат над 5 млн. електромобила.
                        А китайците къде ще живеят бре!!!

                        Коментар


                        • http://www.investor.bg/news/article/114613/334.html
                          Европейската комисия (ЕК) се прицели в използването на автомобили с бензинови двигатели в градовете и в самолетните полети на къси разстояния, предлагайки да бъдат забранени до 2050 г.
                          Концепцията на транспортната реформа включва четири глобални цели - до 2050 да не се използват автомобили с бензинови двигатели в градовете, делът на нисковъглеродните горива в авиацията да се повиши до 40%, емисиите на парникови газове от морския транспорт да се понижат с 40%, а половината от пътническите превози в автомобилния транспорт да се прехвърлят към железопътен и воден транспорт.
                          http://investments.dir.bg Глупавият проумява само онова, което вече е станало! - Омир

                          Коментар


                          • Бъдещето е някъде там, но не и в автомобилите задвижвани от петролни продукти.
                            Недвижими имоти [URL=http://bit.

                            Коментар


                            • Репортаж от Пекин гледах вчера. В момента масово налагат електромобилите при такситата. А до 2020 год. в столицата на Китай ще се движат над 5 млн. електромобила.
                              http://georgipiskov.blogspot.com

                              Коментар


                              • 1. EV range claim is derived from EPA testing methodology. 50 miles is based on Urban Federal Test Procedure, which represents a miserly driver using no air conditioning in mild outdoor temperatures. 25 miles is based on a slightly more aggressive driving style using the heater in ECO setting at 74 degrees with cold outdoor temperatures of 25 degrees F.

                                2. EPA estimated 35 miles initial electric range. Actual range varies with conditions. EPA estimated 93 MPGe (electric); 35 city, 40 hwy MPG (gas).
                                ================================================== =============
                                Не ми се смята, но нещата май не са точно така, както се представят в рекламите. И вижте там...литрите, галоните.....пер/майлс, при увеличение на скоростта какво става...

                                Citroen C2 - 4, 4 разход на гориво, евро 5, сравнете цената на двата автомобила......
                                Разходът му ще е 1/100 само през първите 100км, ако автомобила е напълно зареден. След първите 64 км си работи бензиновия мотор като генератор и тогава разхода си му е над 6/100..
                                Ще го сметна.After that the gas engine will kick in and allow the car to be driven an additional 344 miles on a full tank (9.3 gallons) of gas.

                                Така. Ще бъдат изминати след запалването на ДВГ 344 мили ( 1609 м) с 9,3 галона (3,785 л) бензин.
                                344 x 1,609 = 553 км.
                                9,3 x 3,785 = 35,2 литра.

                                По формулата се получава:
                                35, 2л - 553 км
                                xл - 100 км

                                разход - 6,360 литра/100 км.

                                Абе преди да се пише, не е зле да се знаят някои данни. Ама нищо, сигурно и аз изглеждам така, като сериозно коментирам неща, които не разбирам.
                                Last edited by rover; 20.02.2011, 12:10.
                                Партия была, есть и будет есть!

                                Коментар

                                X