Не, за да споря ще ви дам няколко примера, но не искам да доказвам и несъстоятелността на тезата, а по-скоро – да дам тема за размисъл... Сигурно ще ми опонират с това, което са направили водещи компании, но те са длъжни да го правят, независимо от стойностите, която ще вкарат в разработката си, защото такива като нас ще повтарят марката и моделът, а това си е вид реклама..., а под форма на загриженост за бъдещето в сферата на екологията – това пък ще донесе още по-голям дивидент... (на доверие)...
Малко цифри няма да ни са излишни:
1. Ако отчетем (само за сведение), че напрежението на тока от акумулаторите, осигуряващи ел.енергия на консуматорите в ДВГ - е 12 волта.
2. Ако отчетем, че един от големите консуматори в ДВГ – стартерът – черпи ток 300 до 400 ампера, това означава, че може да изтощи акумулатора само за няколко минути.
3. Ако отчетем, че единицата за мощност приемат ватът, който е токът със сила 1 ампер при напрежение 1 волт.
4. Ако отчетем, че същият сегашен акумулатор има капацитет 60 – 90 амперчаса (за автобусите – над 200).
5. Ако отчетем, че мощността на един съвременен среден клас ДВГ е около
100 киловата = 100 000 вата, как би могла да се поддържа същата?
Какви параметри биха имали източниците на ток???
Може, разбира се – чрез някоя пробна серия автомобили на водеща компания, които са единични бройки и поради това са свръх-скъпи (евентуално при по-голям интерес – изработвани по специална заявка, вероятно с авансово плащане...)...
Нека помислим, какви стойности би трябвало да гарантира тоя източник на ел.ток, за да гарантира автономност на превозното средство, което обслужва. Някъде видях, че се предлага разработване на национална система (за зареждане???). Това е неосъществимо, предвид огромната стойност на подобна „мрежата”, което е достойно като една идея за роман, но.... А колко време би трябвало да се зарежда въпросният акумулатор, когато застанеш на „опашката”, за да осигуриш следващият си преход при параметрите на т.5 ???
Най-малкият проблем при съвременните технологии би било нагряването, което се получава (и сега) при протичане на ток по проводниците. Вероятно ще бъдат подбрани съответни сечения на проводниците и нагряването ще бъде незначително. Все пак – токът и напрежението биха били десетки пъти по-високи в сравнение със сегашните, без да е сигурно, че ще се достигнат същите динамични характеристики на двигателя, защото честотата на въртене е едно, а въртящият момент – нещо различно... А безопасността къде остана?
Моето мнение е, че можем да се изхвърляме в мечти и в произволни предположения, но само и единствено в рамките на фантазиите...В идните десетилетия ще залагат основателно на класиката...
ПП – долу прочетох, че електромобилът е устройство, което се зарежда с ел.енергия от мрежата, ама ние и сега си го имаме – казва се трамвай, ел. локомотив..., които черпят ток от специално изработена мрежа...
Малко цифри няма да ни са излишни:
1. Ако отчетем (само за сведение), че напрежението на тока от акумулаторите, осигуряващи ел.енергия на консуматорите в ДВГ - е 12 волта.
2. Ако отчетем, че един от големите консуматори в ДВГ – стартерът – черпи ток 300 до 400 ампера, това означава, че може да изтощи акумулатора само за няколко минути.
3. Ако отчетем, че единицата за мощност приемат ватът, който е токът със сила 1 ампер при напрежение 1 волт.
4. Ако отчетем, че същият сегашен акумулатор има капацитет 60 – 90 амперчаса (за автобусите – над 200).
5. Ако отчетем, че мощността на един съвременен среден клас ДВГ е около
100 киловата = 100 000 вата, как би могла да се поддържа същата?
Какви параметри биха имали източниците на ток???
Може, разбира се – чрез някоя пробна серия автомобили на водеща компания, които са единични бройки и поради това са свръх-скъпи (евентуално при по-голям интерес – изработвани по специална заявка, вероятно с авансово плащане...)...
Нека помислим, какви стойности би трябвало да гарантира тоя източник на ел.ток, за да гарантира автономност на превозното средство, което обслужва. Някъде видях, че се предлага разработване на национална система (за зареждане???). Това е неосъществимо, предвид огромната стойност на подобна „мрежата”, което е достойно като една идея за роман, но.... А колко време би трябвало да се зарежда въпросният акумулатор, когато застанеш на „опашката”, за да осигуриш следващият си преход при параметрите на т.5 ???
Най-малкият проблем при съвременните технологии би било нагряването, което се получава (и сега) при протичане на ток по проводниците. Вероятно ще бъдат подбрани съответни сечения на проводниците и нагряването ще бъде незначително. Все пак – токът и напрежението биха били десетки пъти по-високи в сравнение със сегашните, без да е сигурно, че ще се достигнат същите динамични характеристики на двигателя, защото честотата на въртене е едно, а въртящият момент – нещо различно... А безопасността къде остана?
Моето мнение е, че можем да се изхвърляме в мечти и в произволни предположения, но само и единствено в рамките на фантазиите...В идните десетилетия ще залагат основателно на класиката...
ПП – долу прочетох, че електромобилът е устройство, което се зарежда с ел.енергия от мрежата, ама ние и сега си го имаме – казва се трамвай, ел. локомотив..., които черпят ток от специално изработена мрежа...
Коментар