Първоначално изпратено от topfly
Разгледай мнение
1. Мрежата е изчислена ДА ПОНЕСЕ товара на максимума, но, кпд при това, спада поради квадратичен ръст на загубите с тока.
2. Капацитетът на мрежата гарантира, че тя няма да изгори при макс товар. Иначе, виж 1.
3. С въвеждане МАСОВО на електромобилите, ще нарасне както произведената, така и пренесената /чети "и изгубената при преноса"/ енергтия. Пак, квадратично, Q=t*I^2*R При това, вярно, относителният дял на цената на мрежата би трябвало да спадне, но...НЯМА ГАРАНЦИИ за тайминг на зареждането. Не можеш задължи /респ.да ограничиш макс. товар/ . Максимум, да ти скочи коефициентът на едновременност. От 0,8 на 0,9-0,95, другото е фантастика.
4. С увеличаване на преноса, мрежата ще трябва да се преизчисли и да се подновят съоръженията, изчислени, вече, за новия Максимум.Нови проводници /повече цветни метали/, нови прекъсвачи, разединители, изолатори, кабели /ново копане за дирене на дипломи под път и над път/...Ха познай, дали и с колко ще е по-евтино

5.Цената на новите генериращи мощности ще е не по-ниска от тази на текущо използваните. Ако ли пък /някакси/ натовариш -само? - ВЕИ, може още да подскочи. Всъщност, готов съм да се обзаложа, 20:1, че така ще стане...
Като добавиш икономическите "екстри" на момента, цените на суровини, батерии и т.н., по-скоро /пак пусто търсене-предлагане и, този път-още и на енергията/ очаквам ново нейно поскъпване. Някъде "там", сигурно, нещата ще се поуравновесят но, далеч напред и нагоре.
Дано греша и нещата да станат, както си мислиш.
П.П.
ДанО, ама нАдали
Коментар