IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от topfly Разгледай мнение
    Правиш една фундаментална грешка! Само част от цената на електричеството е цента на горивото! Цената на електроцентралите и цената на преносната мрежа също я плащаш в цента на електричеството, а тя може да падне значително с въвеждането на електромобилите!
    В момента цялата производствена и електропреносна мрежа се прави с капацитет за пиковите часове и през 80% от денонощието работи много под номиналният си капацитет, което намалява значително КПД-то на системата и ускъпява електричеството.
    Ако зареждаме електромобилите в извънпиковите часове, а в пиковите ги използваме за помагане на енергийната система може да създадем една много по ефективна система, която да намали цената на електроенергията!
    Да видим:
    1. Мрежата е изчислена ДА ПОНЕСЕ товара на максимума, но, кпд при това, спада поради квадратичен ръст на загубите с тока.
    2. Капацитетът на мрежата гарантира, че тя няма да изгори при макс товар. Иначе, виж 1.
    3. С въвеждане МАСОВО на електромобилите, ще нарасне както произведената, така и пренесената /чети "и изгубената при преноса"/ енергтия. Пак, квадратично, Q=t*I^2*R При това, вярно, относителният дял на цената на мрежата би трябвало да спадне, но...НЯМА ГАРАНЦИИ за тайминг на зареждането. Не можеш задължи /респ.да ограничиш макс. товар/ . Максимум, да ти скочи коефициентът на едновременност. От 0,8 на 0,9-0,95, другото е фантастика.
    4. С увеличаване на преноса, мрежата ще трябва да се преизчисли и да се подновят съоръженията, изчислени, вече, за новия Максимум.Нови проводници /повече цветни метали/, нови прекъсвачи, разединители, изолатори, кабели /ново копане за дирене на дипломи под път и над път/...Ха познай, дали и с колко ще е по-евтино
    5.Цената на новите генериращи мощности ще е не по-ниска от тази на текущо използваните. Ако ли пък /някакси/ натовариш -само? - ВЕИ, може още да подскочи. Всъщност, готов съм да се обзаложа, 20:1, че така ще стане...
    Като добавиш икономическите "екстри" на момента, цените на суровини, батерии и т.н., по-скоро /пак пусто търсене-предлагане и, този път-още и на енергията/ очаквам ново нейно поскъпване. Някъде "там", сигурно, нещата ще се поуравновесят но, далеч напред и нагоре.
    Дано греша и нещата да станат, както си мислиш.

    П.П.
    ДанО, ама нАдали
    Last edited by Pyramid; 27.12.2011, 22:10.

    Коментар


    • Първоначално изпратено от gigow Разгледай мнение
      Разбира се че има проблем. Климатикът изразходва много електроенергия. Поне толкова колкото ще отива и за задвижването. Така пробегът с едно зареждане на акумулатора ще падне наполовина. Зависи и от мощността на климатика разбира се.
      Проблем ще е и отоплението през зимата. Естествено не е възможно да се отоплява купето на ток. Затова трябва да се монтира отоплителен агрегат на бензин, газ или дизел. Така електричество ще се използва само за вентилаторът.
      Ама нали целта беше да не използваме нефтопродукти!

      За сега най-доброто еко возило в градски условия си е добрият стар велосипед. Зимата докато въртиш педалите се загряваш, лятото вятърът те охлажда, пък и поддържаш спортна форма!
      Направо се чудя защо ходя на работа с кола?
      един инверторен климатик за 25-30м3 харчи 0,7-0,8квт/ч.
      колко е обема на автомобилното купе-колко трябва да е мощен климатика /сега климатроника/ на автомобила-другаде търси проблема,тук няма такъв.
      http://milom.blog.bg/

      Коментар


      • Иии... сега, дами и господа!

        Електромобил е устройство, което (1)се зарежда от електромрежата, а не е непременно устройство с (2)електроакумулатор.

        (1) използва енергия, добита с използване на по-висок КПД, отколкото в ДВГ;
        (2) е сравнително неефективен начин на съхраняване или пренасяне на хинергия.

        Коментар


        • Първоначално изпратено от gigow Разгледай мнение
          Как беше?
          "Аз обичам МЪРТВА протоплазма!
          Но аз обичам и ЖИВА протоплазма!"
          "Абсолютното оръжие"
          Дали не беше Шекли?

          П.П. Аха, Шекли е
          Last edited by vmankov; 27.12.2011, 20:26.

          Коментар


          • Първоначално изпратено от tstoyanova Разгледай мнение
            Честно да си кажа аз сериозно се замислям за хибрид. защото само електромобил не знам дали ще ми свърши работа освен ако нямам още една кола за извънградско пътуване. За превоз от вкъщи до работа само на ток ще ми е идеален.
            Никъде обаче не мога да открия информация за стойността на изразходваната енергия имам предвид : ако е гориво - знаеш си примерно 10л/100км = .... лв. За електромобилите обаче не мога да открия информация 100км. колко лева реално ще ми струват
            Енергията за търкаляне на кола е еднаква,независимо от двигателя.Електромобил е с предимства,ако е лека черупка "без пасивна безопасност",с велосипедни гуми и скорост до 50км/час.Само за в град
            Сега в БГ битов ток е около 6 стотинки за мегаджaул

            "49 мегаджаула за килограм е метана, цена 1.50, около 3 стотинки на мегаджаул
            36 мегаджаула за литър е дизела цена 2.50 около 7 стотинки за мегаджаул
            32 мегаджаула за литър е бензина цена 2.40 7.5 стотинки за мегаджаул

            Естествено, цената за джаул е най-ниска при метана в момента. Затова излиза тънкажно да се кара на метан, ако инсталацията работи оптимално." http://www.subaruclubbg.com/forum/vi...php?f=1&t=9868
            p.s Но математиката е безсилна пред мегабаитовете на медиите
            Но математиката е безсилна пред мегабаитовете на медиите p.s2КПД на ДВГ е 25-35%,а на двигател за електромобил над 90%.Но ще е скъп още поне 10 години ....Предишия балон с "водородната енергетика"- "Синтетично гориво 40 цента на литър" 03.2011 http://www.168chasa.bg/Article.asp?ArticleId=817623 p.s3 Мнение и данни на заинтересован клъcтер "Електромобили"
            http://emic-bg.org/files/Energy_efect.pdf
            Last edited by Minavast; 27.12.2011, 21:58.

            Коментар


            • Първоначално изпратено от hemilio Разгледай мнение
              Аз изчаквам да паднат парите на батериите,тогава ще си взема изцяло електро,но се чудя какъв е проблема,че не може да се сложи климатик?
              Разбира се че има проблем. Климатикът изразходва много електроенергия. Поне толкова колкото ще отива и за задвижването. Така пробегът с едно зареждане на акумулатора ще падне наполовина. Зависи и от мощността на климатика разбира се.
              Проблем ще е и отоплението през зимата. Естествено не е възможно да се отоплява купето на ток. Затова трябва да се монтира отоплителен агрегат на бензин, газ или дизел. Така електричество ще се използва само за вентилаторът.
              Ама нали целта беше да не използваме нефтопродукти!

              За сега най-доброто еко возило в градски условия си е добрият стар велосипед. Зимата докато въртиш педалите се загряваш, лятото вятърът те охлажда, пък и поддържаш спортна форма!
              Направо се чудя защо ходя на работа с кола?
              Не спори с идиот! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

              Коментар


              • Първоначално изпратено от hemilio Разгледай мнение
                Аз изчаквам да паднат парите на батериите,тогава ще си взема изцяло електро,но се чудя какъв е проблема,че не може да се сложи климатик?
                никакъв
                http://milom.blog.bg/

                Коментар


                • Какъв снобизъм бе хора-отворете си очите -та това е бъдещето,и ако не са големите петролни интереси и пари,отдавна да са навлязли по масово!
                  Ако един проблем може да се реши с пари,той не е проблем-той е разход.

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от gigow Разгледай мнение
                    (А според мен си е чист снобизъм)
                    Не е ! Има големи градове в Европа в които е забранено за коли с ДВГ да се движат в някои зони на града особенно в събота и неделя. Разрешено е само за електромобили(хибриди) Така , че си е необходимост.

                    Коментар


                    • Аз изчаквам да паднат парите на батериите,тогава ще си взема изцяло електро,но се чудя какъв е проблема,че не може да се сложи климатик?
                      Ако един проблем може да се реши с пари,той не е проблем-той е разход.

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от gigow Разгледай мнение
                        Как беше?
                        "Аз обичам МЪРТВА протоплазма!
                        Но аз обичам и ЖИВА протоплазма!"
                        Абсолютно....
                        Какво застреляно поколение сме... И фантастика сме чели и мечти сме имали....

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от tstoyanova Разгледай мнение
                          Честно да си кажа аз сериозно се замислям за хибрид. защото само електромобил не знам дали ще ми свърши работа освен ако нямам още една кола за извънградско пътуване. За превоз от вкъщи до работа само на ток ще ми е идеален.
                          Никъде обаче не мога да открия информация за стойността на изразходваната енергия имам предвид : ако е гориво - знаеш си примерно 10л/100км = .... лв. За електромобилите обаче не мога да открия информация 100км. колко лева реално ще ми струват
                          Стойността на еленергията, изразходвана от електромобила (чисто електро) е пренебрежимо малка в сравнение с бензинов двигател. Експлоатационните разходи същи са ниски, няма смяна на масло в двигателя, няма смяна на маслен и въздушен филтър и т.н. Проблем е високата стойност на акумулаторните батерии, малкият пробег, малката мощност (отразява се на динамиката) и не на последно място липса на отопление зимата и на климатик лятото. Има и други, но да не задълбаваме.
                          И хибридите имат много недостатъци. Първо, че са ужасно скъпи и сложни за поддръжка. Ако се повреди нещо ще ти съдерат кожата. Второ, че са ефективни, тоест намаляват разходите при шофиране само в града, или смесено движение. За извънградско шофиране разходите са почти същите като на обикновените коли с ДВГ. Само ако имаш излишни пари можеш да си позволиш такъв автомобил. (А според мен си е чист снобизъм)
                          Не спори с идиот! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

                          Коментар


                          • Честно да си кажа аз сериозно се замислям за хибрид. защото само електромобил не знам дали ще ми свърши работа освен ако нямам още една кола за извънградско пътуване. За превоз от вкъщи до работа само на ток ще ми е идеален.
                            Никъде обаче не мога да открия информация за стойността на изразходваната енергия имам предвид : ако е гориво - знаеш си примерно 10л/100км = .... лв. За електромобилите обаче не мога да открия информация 100км. колко лева реално ще ми струват

                            Коментар


                            • Звучи супер, но според мен единствената пречка за да се случи това е технологията на батериите. В момента в който на пазара излезе батерия способна да осигури 1000км пробег с едно зареждане (примерно за 3 часа) на лек автомобил/ван/сув и с живот минимум 5-6 години...ерата на бензиновите коли ще приключи. Въпросът е, че хората с парите (петролните картели) не искат това да се случи. Решението може да е факт, но ще стане реалност само когато големите риби решат, че са се напечелили от бензина.

                              Поздрави
                              Last edited by bertram; 27.12.2011, 13:37.
                              това мнение не е препоръка за покупка или продажба на акции

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от RedBot Разгледай мнение
                                До тук май всички забравят цената на батериите. Мисля че е задължително да се включат в сметката с разхода. Общо взето живота на една нормална ак. батерия, каквато и да е стига до 1000 цикъла или грубо 3г. После любимия ни електромобил добавя към и без това високата цена още едни 10-15% минимум. Което изразено в гориво ни връща в изходна точка, че и назад. А кой си сменя колата през 3г ?? И кой би купил втора употреба кола без батерия.
                                И изобщо мисля че сме мноого далече от масовия електрически автомобил. За сега това си е играчка за богатите в богатите страни. А в бедните държавици, като нашата си е просто мечта.
                                В две неща грешиш.
                                1. Модерните акумулатори за електромобили издържат 10, а не 3 години.
                                2. Повтаряш фундаменталната грешка на Pyramid, като смяташ електромобилите за нещо независимо от енергийната система!
                                Както вече писах електромобилите могат да решат проблема с нуждата от капацитети за пиковите часове на използване на електроенергия! На ниво България биха могли да се спестят капацитети за много милиарди евро нужни за уравновесяване на енергийната система, ако електромобилите бяха разпространени масово.
                                Разбира се за да се случи това е нужно не само разпространението на електромобилите, а и смяната на електромерите с т. нар. умни електромери с които не само може да ползваме електроенергия, но и да продаваме. При една такава схема може да купуваш много евтин ток в извънпиковите часове, а продаваш скъп ток в пиковите и като цяло разходите за енергия за ползване на автомобила може да се окажат нулеви или много ниски! Допълнително може да се променят сметките ако акумулаторите не трябва да се купуват, а може да се наемат срещу месечна такса. Когато отидеш на почивка без кола дори може да се окаже, че ще изкарваш пари от това, че енергийната система ти използва акумулатора за уравновесяването на пиковите часове! Какъв по голям кеф от това да си почиваш на плажа и в същото време да правиш арбитраж с тока :-)
                                Един средно статистически шофьор в градски условия не ползва колата си повече от 2-3 часа на ден. Ако за зареждането са нужни още 5-6 часа, остават още 16 часа в денонощието в които колата може да се използва като уравновесяващ капацитет за енергийната система.

                                Коментар

                                Working...
                                X