Един от световните лидери в производството на електромобили - Tesla, регистрира огромни загуби в последното тримесечие. Компанията започна годината с огромни надежди, възлагани най-вече на започващото производство на бюджетната електричка Model 3. Реалността обаче удари като бърз влак фирмата на Илон Мъск, защото производството меко казано не тръгна по план.
За последното тримесечие от Tesla са регистрирали нетни загуби от 619.4 милиона долара. Този дефицит идва от огромните инвестиции, които бяха направени. Първо бяха похарчени 1.1 милиарда долара за капиталови разходи, както и допълнителни 325 милиона за погасяване на кредити.
В същото време през август компанията се е сдобила с 1.8 милиарда долара от продажбата на част от дълговете си, а печалбите са се вдигнали с 30% до 2.98 милиарда. Въпреки това Tesla е на минус, но това може да се обясни с огромните разходи, направени за кратък период, които в даден момент би трябвало да започнат да се отплащат.
По-големият проблем е, че Мъск трябва да забави производството на Model 3, тъй като то не може да достигне предвидените темпове. Първоначално целта бе от поточнаталиния да слизат 5000 автомобила още през декември, но по всичко изглежда, че това няма да се случи преди края на първото тримесечие на следващата година.
"Преди три-четири седмици бях истински депресиран, но се заехме със задачите и мисля, че влизаме в ритъм", коментира пред Ройтерс видимо притесненият Илон Мъск.
Къде е иван да коментира каква е реалността при руснаците и янките- този еври дей губи пари, докога ще продължава това копане на дъното
Хайде още нещо
Републиканската партия в САЩ предложи да се отменят субсидиите от 7500 долара при покупка на електромобил. Мотивът на републиканците е, че купувачите на електромобили са по-богати от средния американец, затова може да минат и без допълнителни средства от страна на държавата.
Сега, всяка автомобилна марка, пускаща електромобили и хибриди, може да получи данъчно облекчение до 7500 долара за първите 200 000 екомашини, които да дадат под формата на отстъпка на клиентите си. А конгресмени искат тази мярка да бъде прекратена още на 31 декември тази година.
Автомобилните производители се обявиха против отмяната на финансовата подръжка и изразиха опасение, че отказ от отстъпка ще доведе до сериозен спад в продажбите на екологично чисти транспортни средства.
Трябва да отбележим, обаче, че някои автомобилни производители така или иначе бързо достигат до границата от 200 000 возила. А пък други, като Honda, Mazda и Chrysler няма да могат да се възползват занапред, тъй като до момента не са предлагали електрически или плъгин хибридни модели, ако този стимул бъде спрян.
Инициативата за отстъпка от 7500 долара бе дело на администрацията на Обама. Тази на Тръмп, обаче, начело с президента, бързо си извоюва името на неособено приятелски настроена към екологичните проблеми и освен този кредит има планове за прекратяване на много други "зелени" програми и инициативи.
Ще припомним, че раят на електромобилите - Норвегия, ще се превърне в ад за някои производители, въвеждайки т. нар. "данък Tesla", при който ековозилата ще плащат такса на база тегло.
За последното тримесечие от Tesla са регистрирали нетни загуби от 619.4 милиона долара. Този дефицит идва от огромните инвестиции, които бяха направени. Първо бяха похарчени 1.1 милиарда долара за капиталови разходи, както и допълнителни 325 милиона за погасяване на кредити.
В същото време през август компанията се е сдобила с 1.8 милиарда долара от продажбата на част от дълговете си, а печалбите са се вдигнали с 30% до 2.98 милиарда. Въпреки това Tesla е на минус, но това може да се обясни с огромните разходи, направени за кратък период, които в даден момент би трябвало да започнат да се отплащат.
По-големият проблем е, че Мъск трябва да забави производството на Model 3, тъй като то не може да достигне предвидените темпове. Първоначално целта бе от поточнаталиния да слизат 5000 автомобила още през декември, но по всичко изглежда, че това няма да се случи преди края на първото тримесечие на следващата година.
"Преди три-четири седмици бях истински депресиран, но се заехме със задачите и мисля, че влизаме в ритъм", коментира пред Ройтерс видимо притесненият Илон Мъск.
Къде е иван да коментира каква е реалността при руснаците и янките- този еври дей губи пари, докога ще продължава това копане на дъното
Хайде още нещо
Републиканската партия в САЩ предложи да се отменят субсидиите от 7500 долара при покупка на електромобил. Мотивът на републиканците е, че купувачите на електромобили са по-богати от средния американец, затова може да минат и без допълнителни средства от страна на държавата.
Сега, всяка автомобилна марка, пускаща електромобили и хибриди, може да получи данъчно облекчение до 7500 долара за първите 200 000 екомашини, които да дадат под формата на отстъпка на клиентите си. А конгресмени искат тази мярка да бъде прекратена още на 31 декември тази година.
Автомобилните производители се обявиха против отмяната на финансовата подръжка и изразиха опасение, че отказ от отстъпка ще доведе до сериозен спад в продажбите на екологично чисти транспортни средства.
Трябва да отбележим, обаче, че някои автомобилни производители така или иначе бързо достигат до границата от 200 000 возила. А пък други, като Honda, Mazda и Chrysler няма да могат да се възползват занапред, тъй като до момента не са предлагали електрически или плъгин хибридни модели, ако този стимул бъде спрян.
Инициативата за отстъпка от 7500 долара бе дело на администрацията на Обама. Тази на Тръмп, обаче, начело с президента, бързо си извоюва името на неособено приятелски настроена към екологичните проблеми и освен този кредит има планове за прекратяване на много други "зелени" програми и инициативи.
Ще припомним, че раят на електромобилите - Норвегия, ще се превърне в ад за някои производители, въвеждайки т. нар. "данък Tesla", при който ековозилата ще плащат такса на база тегло.
Коментар