Първоначално изпратено от gigow
Разгледай мнение
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите
Collapse
X
-
Първоначално изпратено от gigow Разгледай мнениеКак беше?
"Аз обичам МЪРТВА протоплазма!
Но аз обичам и ЖИВА протоплазма!"
Какво застреляно поколение сме...И фантастика сме чели и мечти сме имали....
Коментар
-
Първоначално изпратено от tstoyanova Разгледай мнениеЧестно да си кажа аз сериозно се замислям за хибрид. защото само електромобил не знам дали ще ми свърши работа освен ако нямам още една кола за извънградско пътуване. За превоз от вкъщи до работа само на ток ще ми е идеален.
Никъде обаче не мога да открия информация за стойността на изразходваната енергия имам предвид : ако е гориво - знаеш си примерно 10л/100км = .... лв. За електромобилите обаче не мога да открия информация 100км. колко лева реално ще ми струват
И хибридите имат много недостатъци. Първо, че са ужасно скъпи и сложни за поддръжка. Ако се повреди нещо ще ти съдерат кожата. Второ, че са ефективни, тоест намаляват разходите при шофиране само в града, или смесено движение. За извънградско шофиране разходите са почти същите като на обикновените коли с ДВГ. Само ако имаш излишни пари можеш да си позволиш такъв автомобил. (А според мен си е чист снобизъм)Не спори с идиот! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.
Коментар
-
Честно да си кажа аз сериозно се замислям за хибрид. защото само електромобил не знам дали ще ми свърши работа освен ако нямам още една кола за извънградско пътуване. За превоз от вкъщи до работа само на ток ще ми е идеален.
Никъде обаче не мога да открия информация за стойността на изразходваната енергия имам предвид : ако е гориво - знаеш си примерно 10л/100км = .... лв. За електромобилите обаче не мога да открия информация 100км. колко лева реално ще ми струват
Коментар
-
Звучи супер, но според мен единствената пречка за да се случи това е технологията на батериите. В момента в който на пазара излезе батерия способна да осигури 1000км пробег с едно зареждане (примерно за 3 часа) на лек автомобил/ван/сув и с живот минимум 5-6 години...ерата на бензиновите коли ще приключи. Въпросът е, че хората с парите (петролните картели) не искат това да се случи. Решението може да е факт, но ще стане реалност само когато големите риби решат, че са се напечелили от бензина.
ПоздравиLast edited by bertram; 27.12.2011, 14:37.това мнение не е препоръка за покупка или продажба на акции
Коментар
-
Първоначално изпратено от RedBot Разгледай мнениеДо тук май всички забравят цената на батериите. Мисля че е задължително да се включат в сметката с разхода. Общо взето живота на една нормална ак. батерия, каквато и да е стига до 1000 цикъла или грубо 3г. После любимия ни електромобил добавя към и без това високата цена още едни 10-15% минимум. Което изразено в гориво ни връща в изходна точка, че и назад. А кой си сменя колата през 3г ?? И кой би купил втора употреба кола без батерия.
И изобщо мисля че сме мноого далече от масовия електрически автомобил. За сега това си е играчка за богатите в богатите страни. А в бедните държавици, като нашата си е просто мечта.
1. Модерните акумулатори за електромобили издържат 10, а не 3 години.
2. Повтаряш фундаменталната грешка на Pyramid, като смяташ електромобилите за нещо независимо от енергийната система!
Както вече писах електромобилите могат да решат проблема с нуждата от капацитети за пиковите часове на използване на електроенергия! На ниво България биха могли да се спестят капацитети за много милиарди евро нужни за уравновесяване на енергийната система, ако електромобилите бяха разпространени масово.
Разбира се за да се случи това е нужно не само разпространението на електромобилите, а и смяната на електромерите с т. нар. умни електромери с които не само може да ползваме електроенергия, но и да продаваме. При една такава схема може да купуваш много евтин ток в извънпиковите часове, а продаваш скъп ток в пиковите и като цяло разходите за енергия за ползване на автомобила може да се окажат нулеви или много ниски! Допълнително може да се променят сметките ако акумулаторите не трябва да се купуват, а може да се наемат срещу месечна такса. Когато отидеш на почивка без кола дори може да се окаже, че ще изкарваш пари от това, че енергийната система ти използва акумулатора за уравновесяването на пиковите часове! Какъв по голям кеф от това да си почиваш на плажа и в същото време да правиш арбитраж с тока :-)
Един средно статистически шофьор в градски условия не ползва колата си повече от 2-3 часа на ден. Ако за зареждането са нужни още 5-6 часа, остават още 16 часа в денонощието в които колата може да се използва като уравновесяващ капацитет за енергийната система.
Коментар
-
Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнениеТи забрави за милиардерството , в момента ако някой направи такова устройство той с голяма лекота може да намери пари , които да заложи срешу петрола чиято цена ще падне геройски. До сега не е имало условия някой наистина да извлече милиарди от подобно изобретение , и за капак никой не може да го спре защото трябва да спре интернет. Ще се заразмятат едни линкове по безбройните сайтове , форуми ..чертежи , технология за изработка на устройството и петролните магнати ще увяхнат като мушкато за има няма 24 часа..Проблема е че подобно устройство не е направено , не че не са открити принципите на които да работи , а просто никой не го е направил..сега има някакво с една френска фирма - лодка която си прави водород и си върви с 500 конски сили мотор ..класически петролен мотор наистина може да се захрани с водород и какво ти пука че кпд му е 30% и две трети от енергията ще се загубят , ако електролизата им краде от етера 10 пъти повече енергия от тази която би трябвало стандартно да се вложи за получаване на водорода ..Но патентоването..в случая ... е глупаво вече да се патентова , а "забогатяването " в наши дни са най малкия проблем , а да се "хакне" цялата тази система за защита на заинтересованите петрола да продължи да се употребява като енергийна суровинка е ДЕТСКА ИГРАЧКА. Мисля че тази година , ще им се случи случка. А иначе знай че не става въпрос за милиарди , поне за няколко трилиона ще е удара.自由西藏
Коментар
-
Първоначално изпратено от 4i40 Разгледай мнениеАуууу, как обичам протоплазма.....
"Аз обичам МЪРТВА протоплазма!
Но аз обичам и ЖИВА протоплазма!"
Не спори с идиот! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.
Коментар
-
Първоначално изпратено от gigow Разгледай мнениеМи! Просто ви се кефя на глупостите дето сте изписали.!
Ама момчета, струва ми се че като младежи не сте чели научна фантастика, та сега искате да и се отдадете!
Затова ще ви препоръчам някой от любимите ми автори и заглавия от моята младост:
Айзък Азимов-американец (а всъщност руски евреин)-най-научната от всички научни фантастики. И съм сигурен, че голяма част от идеите му ще се потвърдят в бъдещето. Необозримото...
Артър Кларк-тоже великолепен!
Но специално по темата, която сте подхванали ви препоръчвам двама автора-българинът Иван Мариновски с "Космосът да ти е на помощ Александър" и най-вече руснаците Аркадий и Борис Стругацки и тяхното култово произведение "Понеделник започва в събота". От него ще научите, че всички ваши идеи вече са реализирани на практика в техния НИИЧАВО (в превод- Научно-Изследователски Институт по Чародейство и Вълшебство)
Честит празник на всички, които имат повод да празнуват!!!
Коментар
-
Първоначално изпратено от 4i40 Разгледай мнение600-800 V....
Ти ми развихри фантазията !!!
Ако направим материал , който има обратен поляритет на асфалта ( какво ще правим на павета е друг въпрос...) и при движение се наелектризира и съответно разрежда през изправител и генератор - ето ти енергия !!!
пп Сега Гигов ще ме побърка с критика....
Ама момчета, струва ми се че като младежи не сте чели научна фантастика, та сега искате да и се отдадете!
Затова ще ви препоръчам някой от любимите ми автори и заглавия от моята младост:
Айзък Азимов-американец (а всъщност руски евреин)-най-научната от всички научни фантастики. И съм сигурен, че голяма част от идеите му ще се потвърдят в бъдещето. Необозримото...
Артър Кларк-тоже великолепен!
Но специално по темата, която сте подхванали ви препоръчвам двама автора-българинът Иван Мариновски с "Космосът да ти е на помощ Александър" и най-вече руснаците Аркадий и Борис Стругацки и тяхното култово произведение "Понеделник започва в събота". От него ще научите, че всички ваши идеи вече са реализирани на практика в техния НИИЧАВО (в превод- Научно-Изследователски Институт по Чародейство и Вълшебство)
Честит празник на всички, които имат повод да празнуват!!!Не спори с идиот! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.
Коментар
-
joda
Ти забрави за милиардерството , в момента ако някой направи такова устройство той с голяма лекота може да намери пари , които да заложи срешу петрола чиято цена ще падне геройски. До сега не е имало условия някой наистина да извлече милиарди от подобно изобретение , и за капак никой не може да го спре защото трябва да спре интернет. Ще се заразмятат едни линкове по безбройните сайтове , форуми ..чертежи , технология за изработка на устройството и петролните магнати ще увяхнат като мушкато за има няма 24 часа..Проблема е че подобно устройство не е направено , не че не са открити принципите на които да работи , а просто никой не го е направил..сега има някакво с една френска фирма - лодка която си прави водород и си върви с 500 конски сили мотор ..класически петролен мотор наистина може да се захрани с водород и какво ти пука че кпд му е 30% и две трети от енергията ще се загубят , ако електролизата им краде от етера 10 пъти повече енергия от тази която би трябвало стандартно да се вложи за получаване на водорода ..Но патентоването..в случая ... е глупаво вече да се патентова , а "забогатяването " в наши дни са най малкия проблем , а да се "хакне" цялата тази система за защита на заинтересованите петрола да продължи да се употребява като енергийна суровинка е ДЕТСКА ИГРАЧКА. Мисля че тази година , ще им се случи случка. А иначе знай че не става въпрос за милиарди , поне за няколко трилиона ще е удара.Last edited by supertrader; 27.12.2011, 12:46.D.Y.F-091066
Коментар
-
Първоначално изпратено от 4i40 Разгледай мнениеНе отричам геният на Тесла в Електротехниката....А поста ти го "пипнах" с една джедайска добавка.., която не променя идеята.....че при 150 км в час при еародинамика на тогавашните автомобили, той е щял да литне....
自由西藏
Коментар
-
Първоначално изпратено от 4i40 Разгледай мнениеИма техническа логика в написаното (прочетох го по диагонала), но къде е предавателя ?
ВЧ и СВЧ техника не се сглобяват на "крак "....Всички мои допирни точки с ел.... приключват с 9-тото място на републиканското по електротехника в 3-ти клас
Коментар
-
Първоначално изпратено от 4un4o Разгледай мнениеА замислял ли си се ,че магнитните силови линии пулсират и е възможно някой да е измислил технология която и при покой да генерира електричество от пресичането на тези линии с някакъв електронен елемент (схема) който например не ни е познат до момента.
За пример давам някакъв съвременен електронен трансформатор. е голям капацитет.
Коментар
Коментар