IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • v_tin - това че се влага много ел. енергия е добре, защото се получава пак много енергия при обратния процес. Странно защо е изтъквано като недостатък при положение че е предимство. Масата на клетките е 5 пъти по малка от тази на литиеви акумулатори, т.е. ако акумулаторите са с маса 500кг. клетките ще са 100кг плюс съдовете за съхранение под високо налягане а вече има такива които са доста леки от композитни материали.САЩ обаче пак са на първа линия по отношение на тази технология а не Азия, на блубокс клетките са с електроди с някакви покрития открити от един индиец, но ги направиха в САЩ. Такива са фактите, на мен никак не ми е приятно че янките държат технологиите отново.
    D.Y.F-091066

    Коментар


    • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
      v_tin - истината е в автомобил на метан смесен с водород получен от енергия при пиков добив на енергия от разни източници , която е излишна за дадения момент но обърната на водород и компресирана влиза при метана. Автомобилите на метан-водород могат да бъдат и с ДВГ и ще има и с клетки - електрически, защото метана може да се изгаря в клетки и да се получава ток. Тази технология има много по големи шансове дълго време да се използва без суровинен колапс. Дори е удачно петрола да се трансформира в метан и това е напълно възможно а също и отпадъци съдържащи въглеводороди. Така че Путин е напълно прав - по скоро на газ ще мине транспорта отколкото на литиеви акумулатори.
      Има някои неща, които си написал, вземи прочети колко енергия е необходим за разпадането на водата. Не знам кой ви пуска тази информация, преди време търсих не открих нищо такова
      Last edited by RUBLA; 14.11.2017, 19:29.

      Коментар


      • v_tin - истината е в автомобил на метан смесен с водород получен от енергия при пиков добив на енергия от разни източници , която е излишна за дадения момент но обърната на водород и компресирана влиза при метана. Автомобилите на метан-водород могат да бъдат и с ДВГ и ще има и с клетки - електрически, защото метана може да се изгаря в клетки и да се получава ток. Тази технология има много по големи шансове дълго време да се използва без суровинен колапс. Дори е удачно петрола да се трансформира в метан и това е напълно възможно а също и отпадъци съдържащи въглеводороди. Така че Путин е напълно прав - по скоро на газ ще мине транспорта отколкото на литиеви акумулатори.

        D.Y.F-091066

        Коментар


        • http://www.crrcgc.cc/en/g7389/s13996/t288848.aspx

          Мисля че това е истината- трамвай с водородна клетка

          Коментар


          • Първоначално изпратено от Jay Gould Разгледай мнение
            Силицият е вторият по разпространение химичен елемент в земната кора след кислорода ...... Пясък Самото стъкло е супер евтино, скъпа е енергията с която трябва да се стопи пясъка.
            Da това имах предвид колко пари ще струва един киловат слънчева инсталация и колко струва един киловат вятърна инсталация. От тук нататък е лесно- общо взето казват че ако го докараш за бг условията да работи която и да е инсталация до 60% значи си късметлия

            Коментар


            • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение
              Имам предвид допълнителните работи които се слагат, там има силиции
              Силицият е вторият по разпространение химичен елемент в земната кора след кислорода ...... Пясък https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%9F...81%D1%8A%D0%BA
              Стъклото се прави от това. Слагат му се някои малки добавки за да се оцвети, ако го искаш цветно. Например малко желязо за зелено и т. н. и избистрители, за да се избистря бързо, а да не се чака няколко дни да се утаи, а мехурчетата да изплуват. Самото стъкло е супер евтино, скъпа е енергията с която трябва да се стопи пясъка.

              http://investments.dir.bg Глупавият проумява само онова, което вече е станало! - Омир

              Коментар


              • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                v_tin - производството на стъкло по ли е скъпо от производството на стомана и кое изисква по големи капиталовложения. Знаеш ли какво представляват клетките на соларните панели и какво се влага в производството им ? Равнозначно е на това да кажеш че за един смарфон се изразходват тон суровини.
                Имам предвид допълнителните работи които се слагат, там има силиции и знам ли още какво. Отделно от това слънцето не свети всеки ден. Всъщност ако трябва да се разправяме трябва да сметнем например колко площ ще заеме да кажем 1киловат панели и колко 1 киловат вятърен генератор
                Last edited by v_tin; 11.11.2017, 21:24.

                Коментар


                • Първоначално изпратено от majnata Разгледай мнение

                  Вальо на Флинтстоун колата е най икономична и екологична , айде не се втелявай , да не ти се налага да се прибираш от Германия с някоя електрическа измишльотина .
                  За момента електричките да ходят най много 200-250км, така че трудна работа

                  Коментар


                  • v_tin - производството на стъкло по ли е скъпо от производството на стомана и кое изисква по големи капиталовложения. Знаеш ли какво представляват клетките на соларните панели и какво се влага в производството им ? Равнозначно е на това да кажеш че за един смарфон се изразходват тон суровини.
                    Last edited by supertrader; 11.11.2017, 20:58.
                    D.Y.F-091066

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение

                      Май не съм много съгласен- ако накараш автомобила ЕВ да върви с енергия от вятъра, тогава сметката според мен би трябвало да излезе. Имам предвид че за производството на желязо капиталовложенията са по малки и е по чисто производство от панелите
                      Вальо на Флинтстоун колата е най икономична и екологична , айде не се втелявай , да не ти се налага да се прибираш от Германия с някоя електрическа измишльотина .

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от Kildirim_Bei Разгледай мнение

                        Ами и аз същото писах преди време тук, ама на никой не му пука.

                        Тук само се говори за батерии, и колко може да се спечели от акции на производителите им, или от акции на производители на редки метали или спекулации с цените на металите......

                        Баси, за кво са ни тия електромобили, като квото и да си говорим, става въпрос за изкарване на едни пари оттук-оттам
                        Пък тва околни среди, генерални промени в използването и източниците на енергия, и други такива.... кучета ги яли..
                        Май не съм много съгласен- ако накараш автомобила ЕВ да върви с енергия от вятъра, тогава сметката според мен би трябвало да излезе. Имам предвид че за производството на желязо капиталовложенията са по малки и е по чисто производство от панелите

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от Kildirim_Bei Разгледай мнение

                          Ами и аз същото писах преди време тук, ама на никой не му пука.

                          Тук само се говори за батерии, и колко може да се спечели от акции на производителите им, или от акции на производители на редки метали или спекулации с цените на металите......

                          Баси, за кво са ни тия електромобили, като квото и да си говорим, става въпрос за изкарване на едни пари оттук-оттам
                          Пък тва околни среди, генерални промени в използването и източниците на енергия, и други такива.... кучета ги яли..
                          Toва е напълно ясно. Аз си продължавам на бензин:
                          -за EV не ми излиза сметката;
                          - за глупости пари не давам и не ме интерсува колко било модерно;
                          - за емисиите ми пука още по-малко и затова мисля да мина на 3.0 Л V6.

                          Но затова пък си е тренд от който могат да се изкарат пари. Мисля да хеджирам за да не стане мяууу.

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от nachev Разгледай мнение
                            Схващам! Добре, че поне посоката ми на размисъл е била правилна.
                            Повярвай, отначало не схванах за причините за появата точно на никела. В тази област го свързвах с остарели технологии, но просто не съм бил прав.

                            Апропо, това ме кара да попитам дали си срещал някакав ETF, който е фокусиран върху материали за електромобилната индустрия? Ей-сега ми хрумна, малко странно звучи!
                            Удобно събрана инфoрмация за метални пазари: " Препятствием для выхода на рынок для новых проектов станут растущие издержки, производственные проблемы и нехватка совместных предприятий с покупателями, чтобы препятствовать тому, чтобы другие разработчики достигли стадии коммерческого производства." " Добыча лития в мире, тыс.тонн*




                            * данные US Geological Survey

                            Литий используется в большом количестве отраслей промышленности из-за его уникального высоко электрохимический потенциал, низкого коэффициент теплового расширения и каталитических свойств.
                            Мировое потребление лития увеличилось с 12,800 т в 2000 году до 22,600 т в 2008 году, 6% в среднем в год. Спрос снизился приблизительно на 13% в 2009 году, ввиду мирового экономического кризиса, однако полностью восстановился в 2010 году, в приблизительно до 24,500 т. Стекольная и керамическая отрасли промышленности - крупнейшие потребители лития, приблизительно 31% полного потребления, далее следуют аккумуляторные батареи - 23% (по сравнению с 6% в 2000 году). Крупные автомобилестроители предсказывают, что сектор гибридных и полных электромобилей будет устойчиво расти и достигнет доли на рынке автомобилей в 10-30% к 2020 году. В результате спрос на литий врастет на 100-200% за этот же период времени. В дополнение к устойчивому росту в секторе батарей и электрических транспортных средств, все другие области применения лития, как ожидают, также будут расширятся в соответствии с экономическим ростом в мире в целом." http://www.cmmarket.ru/markets/liworld.htm
                            Last edited by Minavast; 11.11.2017, 14:58.

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от Kildirim_Bei Разгледай мнение

                              Ами и аз същото писах преди време тук, ама на никой не му пука.

                              Тук само се говори за батерии, и колко може да се спечели от акции на производителите им, или от акции на производители на редки метали или спекулации с цените на металите......

                              Баси, за кво са ни тия електромобили, като квото и да си говорим, става въпрос за изкарване на едни пари оттук-оттам
                              Пък тва околни среди, генерални промени в използването и източниците на енергия, и други такива.... кучета ги яли..
                              Опазването на околната среда е същият кьорфишек като здравеопазването , най важното е да се въртят пари ... а пък наивниците да плащат !

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от majnata Разгледай мнение
                                https://deutsche-wirtschafts-nachric...-als-benziner/
                                Studie: Elektroautos sind nicht besser für die Umwelt als Benziner.

                                Проучване на Масачузетския технологиченн институт показва , че електроавтомобилите не са по добри за околната среда от бензиновите например . В случая става дума за анализиране на целия цикъл от създаване на автомобила през експлоатацията му и до превръщането му в шрот накрая. Оказва се , че замърсяването е почти същото , просто се сменя само източникът.
                                Ами и аз същото писах преди време тук, ама на никой не му пука.

                                Тук само се говори за батерии, и колко може да се спечели от акции на производителите им, или от акции на производители на редки метали или спекулации с цените на металите......

                                Баси, за кво са ни тия електромобили, като квото и да си говорим, става въпрос за изкарване на едни пари оттук-оттам
                                Пък тва околни среди, генерални промени в използването и източниците на енергия, и други такива.... кучета ги яли..
                                Не се заяждам никога и с никой, но... истината винаги боли.
                                ~ Enfant Sanssouci de Monde ~

                                Коментар

                                Working...
                                X