IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts



  • [IMG]http://nauka.offnews.bg/images/events/2015/09/17/21236/1442509800_5_559x*.jpg[/IMG]
    Тази реклама е от времето на Форд Т който се е продавал за 800$. Май и днес съотношението е същотот.
    Повече усмивки отс тарите ленти тук. http://nauka.offnews.bg/news/Novini_...ord_21236.html
    В крайна сметка целият сто и нещо годишен технологичен напредък е решил само по-незначителната част от проблемите на ЕлМобила.
    Преди 110 години са се борили с батериите и сега пак това правят. В тази история май има някаква поука и не е зле да се извлече..
    Last edited by Бързоходко; 27.01.2018, 00:34.

    Коментар


    • Първоначално изпратено от Pyramid

      Еййй, върна се. Камък ми от сърце падна. Поне не си убил пукъла. За много ти години, Грозник!

      Коментар


      • Първоначално изпратено от nachev Разгледай мнение
        Пазарно картината за 2017 г. е вече ясна.

        Общите продажби на автомобили в цял свят са 95,3 млн.
        От тях електрическите са 1,2 млн. Половината продажби на електрички е в Китай.

        Топ 10 на държавите по продажби за 2017 г.

        Китай - 28 592 000 (+2%)

        САЩ - 17 210 000 (-1,9%)

        Германия – 3 440 000 (+2,7%)

        Индия – 3 200 000 (+8,7%)

        Япония – 2 940 000 (+5,1%)

        Великобритания – 2 540 000 (+2,9)

        Бразилия – 2 170 000 (7,1%)

        Франция – 2 11 000 (+3,0)

        Канада – 2 040 000 (+4,5%)

        Италия – 1 970 000 (+2,9%)

        Подробности четете в автосайта на домакините и в конкуретнтния, чието име не обичат да се споменава.
        Те така


        Начев, Начев... Ти уби всичко детско в мен, приятелю... Така вярвам в бъдещето на електромобила! Поне от 40 години вярвам в това бъдеще. Още повече ме хвърли в размисъл факта, който беше споменат, а именно - електромобилите насищали най-вече богатите квартали в Германия...


        Нито в Мюнхен, нито във Франкфурт видях навалица от електромобили... Да не си кривя душата - транспорта във всички посоки /на всеки 5 минути/ между терминалите по летищата - е 99% от под- или надземни "електрички"..., но и хибридите се срещат рядко, защото - напуснеш ли терминала - направо влизаш в гетата /им/... Къде да види човек електромобил?

        Все пак, тази година нещата могат да се променят, нали?... Това е мантрата, която дъвчат различни поколения, която /мантра/ няма да освободи умовете от илюзията, но монотонните припеви ще си останат...

        Тия производители - спят ли, та не спират производството на ДВГ с течни горива? Не разбирам!

        Купуващите от тия автомобили - не виждат ли "преференциите"? Още повече не разбирам!

        Хората казват: "Насила - хубост не става!"... /откъде ги взаимстват тия "тъпотии" - пак не разбирам/...

        Коментар


        • Пазарно картината за 2017 г. е вече ясна.

          Общите продажби на автомобили в цял свят са 95,3 млн.
          От тях електрическите са 1,2 млн. Половината продажби на електрички е в Китай.

          Топ 10 на държавите по продажби за 2017 г.

          Китай - 28 592 000 (+2%)

          САЩ - 17 210 000 (-1,9%)

          Германия – 3 440 000 (+2,7%)

          Индия – 3 200 000 (+8,7%)

          Япония – 2 940 000 (+5,1%)

          Великобритания – 2 540 000 (+2,9)

          Бразилия – 2 170 000 (7,1%)

          Франция – 2 11 000 (+3,0)

          Канада – 2 040 000 (+4,5%)

          Италия – 1 970 000 (+2,9%)

          Подробности четете в автосайта на домакините и в конкуретнтния, чието име не обичат да се споменава.
          Те така

          Коментар


          • Първоначално изпратено от Имхотеп Разгледай мнение

            Vate na teзи въпроси не мога аз да отговоря, ти най-добре си знаеш.
            Но фактите са, че по-скъпи коли можеш да видиш в по-скъпи квартали. В гетото няма да видиш скъпи нови коли. На част от въпросите сам си си отговорил, но може би не го съзнаваш. Ще помогна - не го знам това айгоу какво е, но цената му е в доста ниския сегмент. Ми то се вижда - бригадира ти си е купил ауди за 30000 (втора ръка предполагам) а пък колегата ти дет' взима по-малко дори от теб, купил айгоу.
            Иначе съм съгласен с теб, че улиците са за всички.

            ПП
            Бе какво е това айгоу бе вате, ?
            Tойота

            Коментар


            • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение

              Какво ще рече средна класа за теб-ауди/ не му знам модела- комби голямо като автобус около 200 коня/ си купи колега- заварчик- той средна класа ли е? Един от шефовете ми - бригадир също кара ауди купено е за 30000 евро около 280 коня- той каква класа е. А баш шефовете карат единия туран другият астра. Около 220 човека сме във фабриката- около 28 милиона оборота за предната година- така казаха на новогодишното парти. Мой колега - получава с 2 евро по малко от мен купи на жена си айгоу- хибрид - 14900 евро от магазина- той каква класа е? Хюндай изцяло електрически започва от 32000 - той за каква класа е.

              И да не пропусна- улиците са за всички както за милиардери така и за голтаци- поршетата не ги броя, но виж има 4-5 ферарита и няколко - 3-4 мазерати- дори едното мазерати е на около 50 метра от мен
              Vate na teзи въпроси не мога аз да отговоря, ти най-добре си знаеш.
              Но фактите са, че по-скъпи коли можеш да видиш в по-скъпи квартали. В гетото няма да видиш скъпи нови коли. На част от въпросите сам си си отговорил, но може би не го съзнаваш. Ще помогна - не го знам това айгоу какво е, но цената му е в доста ниския сегмент. Ми то се вижда - бригадира ти си е купил ауди за 30000 (втора ръка предполагам) а пък колегата ти дет' взима по-малко дори от теб, купил айгоу.
              Иначе съм съгласен с теб, че улиците са за всички.

              ПП
              Бе какво е това айгоу бе вате, ?
              Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

              Коментар


              • Първоначално изпратено от Имхотеп Разгледай мнение

                Предполагам че тези коли се карат от хора средна класа и нагоре и за това не ги виждаш?
                Какво ще рече средна класа за теб-ауди/ не му знам модела- комби голямо като автобус около 200 коня/ си купи колега- заварчик- той средна класа ли е? Един от шефовете ми - бригадир също кара ауди купено е за 30000 евро около 280 коня- той каква класа е. А баш шефовете карат единия туран другият астра. Около 220 човека сме във фабриката- около 28 милиона оборота за предната година- така казаха на новогодишното парти. Мой колега - получава с 2 евро по малко от мен купи на жена си айгоу- хибрид - 14900 евро от магазина- той каква класа е? Хюндай изцяло електрически започва от 32000 - той за каква класа е.

                И да не пропусна- улиците са за всички както за милиардери така и за голтаци- поршетата не ги броя, но виж има 4-5 ферарита и няколко - 3-4 мазерати- дори едното мазерати е на около 50 метра от мен
                Last edited by v_tin; 26.01.2018, 02:32.

                Коментар


                • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение

                  А бе аз съм в германия , ама нещо не ги виждам много тези електрички по улиците
                  Предполагам че тези коли се карат от хора средна класа и нагоре и за това не ги виждаш?
                  Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

                  Коментар


                  • Pyramid - големината на тока който ще произведе не е константна величина за тези 5 сек. и пиковата стойност е много по висока от тези 450 ампера. Колко енергия се губи при движение на автомобил при резки спирания ? Повече се губи при по плавно намаляване на скоростта и по продължително, ако си представим нещата в реалността и истинската им динамика. Пика се отрязва като се превръща в топло и така.
                    D.Y.F-091066

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от Бързоходко Разгледай мнение

                      Трябва да си голям куражлия щом това не те плаши.Впрочем стартовия ток на акумулатора на обикновен автомобил е два пъти по нисък, протича за десети от секундата и не се комутират с електроника.. Казвам го само за онагледяване. А тока, за който говориш тече не само при спиране ами и при ускоряване на автомобила. Надеждното изпълнение на подобна ел система не е работа за всеки и естествено ще се окаже доста скъпа.
                      Прав си. Ето защо, не всеки прави "електрички". Обаче, в последните, и акумулаторите са с по-висок волтаж, и с по-голям капацитет, от което, и номиналните и максимални токове също са по-високи. А, да вкараш двигателя в генераторен режим, достатъчно е да комутираш паралелната възбудителна намотка, токът там може да бъде значително по-малък.

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

                        През акумулатор от 200V, ще трябва да протече ток 90000/200 .=450 [A]. За само 5 секунди. Накратко, нищо страшно.
                        Трябва да си голям куражлия щом това не те плаши.Впрочем стартовия ток на акумулатора на обикновен автомобил е два пъти по нисък, протича за десети от секундата и не се комутират с електроника.. Казвам го само за онагледяване. А тока, за който говориш тече не само при спиране ами и при ускоряване на автомобила. Надеждното изпълнение на подобна ел система не е работа за всеки и естествено ще се окаже доста скъпа.

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение

                          А бе аз съм в германия , ама нещо не ги виждам много тези електрички по улиците
                          в кой град?

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от Бързоходко Разгледай мнение

                            Това е един от смешните митове около ел автомобилите. По-принцип е възможно да се прави но не е ефективно. Далеч по-лесно е да се реализира т.нар. динамично спиране. Не е зле да проучите в Гугъл трите режима на спиране на ел двигателите (динамичен, рекуперативен - зареждане на акумулатор например и спиране с противо включване). Рекуперативното спиране може да се ползва при трамваи тролеи и ел влакове понеже те с включени към мрежа, която може да поеме цялата отдавана от тях мощност и да я предаде към другите активни консуматори. Например спускащия се от Семинарията към пл. Журналист трамвай отдава енергия, която да я ползв качвашия се към Семинарията друг трамвай. Но дори и да няма трмвай, който да се качва нагоре, ще я консумира този дето се качва по бул. Чрни връх, или някоя еспресо машина и т.н. При ел автомобилите единствения който може да поеме енергият при спиране е собственият акумулатор. Само че акумулаторите имат заряден ток много по-нисък от този, който би им подал двигателя при спиране. Да не говорим, че акумулатора просто може да си е все още зареден и да неможе да поеме никаква енергия.
                            Но иначе като рекламен слоган идеята се харчи добре..
                            Няма проблем с тока и акумулаторите: т.нар."заряден ток" е онзи, който дава оптимално кпд за цял цикъл. Токът през акумулатора, обаче, може да е и в пъти по-висок без никакви повреди но, в режим рекуперативно спиране, е ограничен от ЕДН на акумулатора, свързано в обратна посока. ЕНЕРГИЯТА при спиране /от макс.скорост/ е (mV^2)/2, при 30m/s (108 км/ч) и 1000 kg е 1000х30х30/2=450000[J] разпределена в едно спиране от 5 сек, средно 90kW. През акумулатор от 200V, ще трябва да протече ток 90000/200 .=450 [A]. За само 5 секунди. Накратко, нищо страшно.

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от Матю Стокс Разгледай мнение
                              А бе аз съм в германия , ама нещо не ги виждам много тези електрички по улиците

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                                Електрическите автомобили ще дръпнат много напред...
                                Вярно, обаче!!!
                                Електромобилите се превръщат в заплаха за германските градове

                                Коментар

                                Working...
                                X