IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

    То и производители на телефони с лопати да ги ринеш ама лъвския пай в 2ма 3ма отива. Да не говорим че 3rd party доставчик натоварва цената и крайния продукт. Като сложим и модела за дисърибуция с дилъри при които остава 30- 50% от крайната цена за призводителя не знам какво ще остане.
    Имаше малка уловка в примера с Амбарела.
    В нейния случай - знаеш, тя стана известна с чиповете си за ГоПро. Следвайки добрия пример на ГоПро, най-масовия производител на дронове в света - DJI, също започна да купува процесорите на Амбарела за собствените си дронове. Докато стигнем до последната пресконференция на Амбарела от 31 август тази година, където CEO-то си призна, че DJI вече разполага със собствена разработка и вероятно няма да има нужда от техния чип. За сметка на това пък Амбарела натиска в посока на чипове за ADAS. Говори за автономно управление. Умножава по 6 камери на автомобил и т.н. и т.н.
    Аз, понеже нямам специализирани знания в областта, мога да използвам само асоциативната си логика и да предполажа, че пак ще стане, като с чиповете за дронове. Повечето производители на автомобили и доставчиците им рано или късно, ще имат собствени чипове и това късно няма да отнеме повече от 4 години.

    Коментар


    • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

      То и производители на телефони с лопати да ги ринеш ама лъвския пай в 2ма 3ма отива. Да не говорим че 3rd party доставчик натоварва цената и крайния продукт. Като сложим и модела за дисърибуция с дилъри при които остава 30- 50% от крайната цена за призводителя не знам какво ще остане.
      В един единствен - Епъл. Над 90% от печалбите за цялата екосистема на смартфоните. Вторият - Самсунг, продава много повече телефони, но държи само няколко процента от печалбата на пазара. И Гугъл държи OS, app store, cloud и почти цялата екосистема на Андроид. Самсунг и другите се опитват да насочат трафик към свои услуги, но са реално доставчици на Гугъл.

      Коментар


      • Първоначално изпратено от Tkilata Разгледай мнение
        Не е конкурентно предимство, което издържа повече от 3-4 години.
        Ти сериозно ли? Тесла е от Силикън Вали, там 3-4 години са цяла ера, МНОГО трудно се наваксват. Това е проблемът на традиционните автопроизводители, ще им е много трудно да сменят парадигмата, затова и пазарът оценява толкова високо Тесла. И дори тази "супернадута" цена спрямо настоящия оборот е всъщност само лека демонстрация, какво може да е след 10 години ако другите не успеят да настигнат Тесла. Примерът на Епъл боде очите на много хора.

        Коментар


        • Първоначално изпратено от Tkilata Разгледай мнение

          Екипи, които разработват чипове специализирани за видеообработка, колкото искаш. Ако се съмняваш в това - можеш да започнеш с Амбарела.
          https://finviz.com/quote.ashx?t=amba
          Не е конкурентно предимство, което издържа повече от 3-4 години.
          То и производители на телефони с лопати да ги ринеш ама лъвския пай в 2ма 3ма отива. Да не говорим че 3rd party доставчик натоварва цената и крайния продукт. Като сложим и модела за дисърибуция с дилъри при които остава 30- 50% от крайната цена за призводителя не знам какво ще остане.

          Коментар


          • Първоначално изпратено от BobyB Разгледай мнение

            https://www.fool.com/investing/2018/...fest-cars.aspx

            Нещо не ги виждам Мерджани, Тойоти и Линкълн в топ 3, що така?
            Ф35 е просто суперкомпютър на крила - първият самолет изцяло в net centric концепция, в този смисъл и Тесла. Нещо което другите тепърва имат да догонват. Само един пример - Тесла са си разработили чип специално за видеообработката им, 100 пъти по-бърз за тази конкретна задача която им трябва, от стандартния на nVidia. Другите автопроизводители дори нямат опити за такива разработки още.
            v_tin дава за пример друга агенция. Но това няма голямо значение. Същественото е че правят всичко възможно да предоставят продукт, който изпреварва традиционните производители по много показатели. Ако не го направят просто нямат шанс да пробият.
            Конкуренцията в крайна сметка е добра за потребителите. Сега останалите като виждат накъде вървят нещата ще се втурнат да наваксват което е добре.
            Единственото кофти за нас е че сме малък пазар и скоро няма да видим магазин на тесла в БГ. Най-близкия в Австрия- не е оферта.

            Коментар


            • Първоначално изпратено от BobyB Разгледай мнение

              https://www.fool.com/investing/2018/...fest-cars.aspx

              Нещо не ги виждам Мерджани, Тойоти и Линкълн в топ 3, що така?
              Ф35 е просто суперкомпютър на крила - първият самолет изцяло в net centric концепция, в този смисъл и Тесла. Нещо което другите тепърва имат да догонват. Само един пример - Тесла са си разработили чип специално за видеообработката им, 100 пъти по-бърз за тази конкретна задача която им трябва, от стандартния на nVidia. Другите автопроизводители дори нямат опити за такива разработки още.
              Екипи, които разработват чипове специализирани за видеообработка, колкото искаш. Ако се съмняваш в това - можеш да започнеш с Амбарела.
              https://finviz.com/quote.ashx?t=amba
              Не е конкурентно предимство, което издържа повече от 3-4 години.

              Коментар


              • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение

                МАй говореше за батерии самсунг

                От шестте модела, тествани за последно, максимален резултат дадоха E-класата на Mercedes, Toyota Avalon и Lincoln Continental. За сметка на това Model S, Chevrolet Impala и Ford Taurus останаха със "задоволителен" по някои точки.

                От Tesla побързаха да разпространят обръщение до медиите, в което подчертават, че "най-обективното и точно независимо тестване на безопасността на автомобилите в момента се прави от правителството на САЩ". В автомобилната индустрия обаче открай време тестовете на IIHS се ползват с повече уважение от тези на държавната агенция NHTSA, тъй като са доста по-пространни и строги.

                Честито, а относно електрониката- едва ли познава тази на ф35 че да ги сравнява
                https://www.fool.com/investing/2018/...fest-cars.aspx

                Нещо не ги виждам Мерджани, Тойоти и Линкълн в топ 3, що така?
                Ф35 е просто суперкомпютър на крила - първият самолет изцяло в net centric концепция, в този смисъл и Тесла. Нещо което другите тепърва имат да догонват. Само един пример - Тесла са си разработили чип специално за видеообработката им, 100 пъти по-бърз за тази конкретна задача която им трябва, от стандартния на nVidia. Другите автопроизводители дори нямат опити за такива разработки още.

                Коментар



                • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение

                  МАй говореше за батерии самсунг

                  От шестте модела, тествани за последно, максимален резултат дадоха E-класата на Mercedes, Toyota Avalon и Lincoln Continental. За сметка на това Model S, Chevrolet Impala и Ford Taurus останаха със "задоволителен" по някои точки.

                  От Tesla побързаха да разпространят обръщение до медиите, в което подчертават, че "най-обективното и точно независимо тестване на безопасността на автомобилите в момента се прави от правителството на САЩ". В автомобилната индустрия обаче открай време тестовете на IIHS се ползват с повече уважение от тези на държавната агенция NHTSA, тъй като са доста по-пространни и строги.

                  Честито, а относно електрониката- едва ли познава тази на ф35 че да ги сравнява
                  Дъвчеме си локуми ние ама нейсе.
                  За батериите обяснява, че през годините са се сменяли LG и Samsung, но тези на тесла (панасоник) за М3 са най-доброто към момента.

                  За електрониката няма как да знаем какво е виждал. Коментара е че електроника с такава архитектура няма никъде освен в тесла.

                  Независимо изследване с доста критики за fit & finish, но и с позитиви за другите компоненти.

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

                    Тесла се позиционира във високия сегмент така че е нормално да са скъпи частите. Ако караш нова кола имаш застраховка и гаранция от производителя. Съмнявам се Ауди, Мерц и БМВ да са по-евтинки

                    Няколко думи за Монро. Работил е във форд и GM и има опит с традиционните авто производители. Има няколко предавания с негово участие като в първото си дава предварителните впечатления без да е довършен анализа. За някои детайли се чуди какво им е предназначението като впоследствие дава мнение и за тях!
                    Относно производството на колата има няколко аспекта – 1. Според него купето е твърде сложно за масово производство, too stiff в сравнение с конвенционалните производители и респективно скъпо и неефективно. Чуди се защо от тесла си усложняват живота с такова производство. Към днешна дата вече са направени доста тестове за сигурност (crash tests) и се оказва, че М3 е най-сигурния автомобил, следван от S и X. При сравними удари с други коли с 5 звезди щетите са много по-малки и купето остава практически незасегнато – най-вероятно защото е по-твърдо и усилено при производството.
                    2. Електрониката я сравнява с F35 и в общи линии казва, че нито един производител не разполага и не произвежда коли с такива чипове. Няма кой да ги стигне в близко бъдеще.
                    3. Батериите – не знам какво си разбрал, но неговия коментар е че батериите на тесла (панасоник) са най-доброто на пазара. Освен това при темпа, с който цената пада до 5 години кола с ДВГ и EV на практика ще се произвеждат при еднакви производствени цени.
                    Въпрос на време! А ние ще почакаме след западна Европа и Китай.
                    МАй говореше за батерии самсунг

                    От шестте модела, тествани за последно, максимален резултат дадоха E-класата на Mercedes, Toyota Avalon и Lincoln Continental. За сметка на това Model S, Chevrolet Impala и Ford Taurus останаха със "задоволителен" по някои точки.

                    От Tesla побързаха да разпространят обръщение до медиите, в което подчертават, че "най-обективното и точно независимо тестване на безопасността на автомобилите в момента се прави от правителството на САЩ". В автомобилната индустрия обаче открай време тестовете на IIHS се ползват с повече уважение от тези на държавната агенция NHTSA, тъй като са доста по-пространни и строги.

                    Честито, а относно електрониката- едва ли познава тази на ф35 че да ги сравнява

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение

                      Има "много" хора, но ти не си между тях... Е как да ги купиш като ги няма още Споко, ще дойдат и тука някога

                      Та - така... ))



                      В заключение: електромобилът няма да надмине по продажби конвенционалният автомобил с ДВГ. Много повече хора ще продължават да купуват конвенционалните автомобили в сравнение с електромобила /както е и в момента/. Вече се случва бе чоУек. Гледай продажбите в САЩ и Китай. Въпросът е не дали, а кога!

                      Причината? Практически много хора вече са се уверили, кое превозно средство им върши по-добра работа за цената и за целта , за която се използва. Не знам как са се убедили при положение че не са карали (хубаво) EV. Но и това ще стане.

                      Електромобилът - конкурент на градския транспорт? Прекалено е сложно да се твърди. Разхищение на средства и природни ресурси - при електромобила: по-скоро - това е визитната му картичка.


                      Казаното горе няма да спре разни дилетанти да яхват периодично идеята. Защо пък да не го правят? Щом като има наивници с пари, редно е те периодично да плащат данък - наивност... Наивно е да смяташ че технологията днеска ще е по-добра от технологията утре. Така се чудехме и на смартфоните, и на телевизорите с плосък екран и т.н. В началото скъпи, после предпочитани.

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от Tkilata Разгледай мнение

                        UBS имат скорошен анализ на тази тема. И те стигат до извода, че Тесла ще си остане нишов производител, като признават ролята и на основен катализатор, традиционните автомобилни компании да размърдат задниците си

                        Един бърз поглед върху анализа открива break even цена за М3 равна на $43к. Дори и при допускания, че не са включени бъдещи ползи от мащаба или прословутата такса за ъпдейт до автономност, ако това е за базовия модел - много лошо.
                        Нямам засега интерес към търговия с акциите на Тесла, нито към покупка на автомобил.
                        Който се интересува -моля:
                        https://www.dropbox.com/s/3wfof8kfw0...n%206.pdf?dl=0
                        UBS са негативно настроени от много време и затова поръчват анализа на Монро, само дето вместо дизастър, … опаа изненада . Че и с над 30% профит маржин според него. И понеже предизвиква голям интерес са го погнали да не коментира повече (нали те са поръчали, откъде накъде ще коментира резултатите). Та от известно време няма нови интервюта с него.
                        Рипорта какво да го коментирам – няма да се врътнат на 180 градуса и да разправят, че са се объркали лекинко. Break even на 43К ми е малко странно при положение, че колата е купена за 50К и Монро разправя за 30% маржин. Грубата сметка е че някъде 35-38К трябва да е за голямата батерия.
                        Дали тесла ще си остане нишов производител времето ще покаже, но към момента М3 е с най-високи приходи от седаните и четвърта мисля по брой продадени коли, а конкуренцията от мерца, бмв и ауди диша прахоляка
                        Традиционните производители са в мноооого неизгодна позиция в момента – имат милиярди в инфраструктура за производство на ДВГ, а EVто на тесла се оказва, че е по-добро и на същата цена. Половинчатите опити да се забави навлизането на EV с производството на грозни и скъпи подобия на коли няма как да продължава. Затова и се появяват вече дизайнесрки красиви коли (EQC, ETRON, I-PACE напр.) обаче са няколко години назад. Гледай майтапа как ще се юрнат да пазаруват батерии от тесла като ударят на камък
                        Нямам интерес към акциите на тесла btw.

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение

                          Da обяснява че имали 30% профит, но само погледни около 3,42 колко струва огледалото и погледни тук https://www.ebay.com/sch/i.html?_fro...mirror+model+3

                          Как ти се струва?? Една кола не е само да я купиш, трябва и подръжка- заради скъпа подръжка разкарах 3 коли, сегашната е чисто нова едната, другата чакам да стане на 150000 и я шиткам на каквато и да е цена и пак купувам нова

                          А да и обяснява че батериите не са това което трябва да бъдат
                          Тесла се позиционира във високия сегмент така че е нормално да са скъпи частите. Ако караш нова кола имаш застраховка и гаранция от производителя. Съмнявам се Ауди, Мерц и БМВ да са по-евтинки

                          Няколко думи за Монро. Работил е във форд и GM и има опит с традиционните авто производители. Има няколко предавания с негово участие като в първото си дава предварителните впечатления без да е довършен анализа. За някои детайли се чуди какво им е предназначението като впоследствие дава мнение и за тях!
                          Относно производството на колата има няколко аспекта – 1. Според него купето е твърде сложно за масово производство, too stiff в сравнение с конвенционалните производители и респективно скъпо и неефективно. Чуди се защо от тесла си усложняват живота с такова производство. Към днешна дата вече са направени доста тестове за сигурност (crash tests) и се оказва, че М3 е най-сигурния автомобил, следван от S и X. При сравними удари с други коли с 5 звезди щетите са много по-малки и купето остава практически незасегнато – най-вероятно защото е по-твърдо и усилено при производството.
                          2. Електрониката я сравнява с F35 и в общи линии казва, че нито един производител не разполага и не произвежда коли с такива чипове. Няма кой да ги стигне в близко бъдеще.
                          3. Батериите – не знам какво си разбрал, но неговия коментар е че батериите на тесла (панасоник) са най-доброто на пазара. Освен това при темпа, с който цената пада до 5 години кола с ДВГ и EV на практика ще се произвеждат при еднакви производствени цени.
                          Въпрос на време! А ние ще почакаме след западна Европа и Китай.

                          Коментар


                          • Плащаше се някакъв наем на батерията- на туизи наема в германия е около 30 евро на месец и батерията е около 15 киловата, всъщност сега се разрових, може и да си я купиш и да не плащаш наем

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от BobyB Разгледай мнение

                              Във видеото е интериорно огледало за обратно виждане, това в ebay - странично външно. Правиш ли разлика?
                              Именно с поддръжката е другият голям коз на ел. колите. Няма масла, течности, простотии. Няма повреди по двигателя, при ДВГ колите те са 90% от ремонтите.
                              https://www.ebay.com/itm/2017-2018-T...291R:rk:6:pf:0

                              Не те знам кое огледало си гледал, но е трябвало да слезеш 4-5 позиции надолу и щеше да видиш горният линк- 300 долара за гледало ми се струват доста, ооооо ама то било и употребявано, сега го видях- та как ти се струват

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от BobyB Разгледай мнение

                                Има много хора, които отказват поръчка на Сивик за около 25К и резервират М3 за 50К.......
                                Та така.



                                Има "много" хора, но ти не си между тях...

                                Та - така... ))



                                В заключение: електромобилът няма да надмине по продажби конвенционалният автомобил с ДВГ. Много повече хора ще продължават да купуват конвенционалните автомобили в сравнение с електромобила /както е и в момента/.

                                Причината? Практически много хора вече са се уверили, кое превозно средство им върши по-добра работа за цената и за целта , за която се използва.

                                Електромобилът - конкурент на градския транспорт? Прекалено е сложно да се твърди. Разхищение на средства и природни ресурси - при електромобила: по-скоро - това е визитната му картичка.



                                Казаното горе няма да спре разни дилетанти да яхват периодично идеята. Защо пък да не го правят? Щом като има наивници с пари, редно е те периодично да плащат данък - наивност...

                                Коментар

                                Working...
                                X